Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Vista advarsler! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Siden hvornår er Mac OS eller Linux/BSD belvet fejlfri??? - Det må må verl være sådan noget i kører siden i bliver ved at 'bashe' på Microsoft, der trods alt sidder på 80-90% af markedet for pc'ere til kontor og privat brug.

Vista er ikke perfekt, kører selv Home Premium OEM, på min IBM R52 - det kører upåklageligt - selvfølgelig er der nogle små irritations momenter, som ovenstående tip giver svar på, tak for det...

Der findes et og kun et næsten perfekt operativsystem, IBM z/OS, tidligere MVS (Multiple Virtual Storage) - det kører på IBM mainframes.

Linux er godt til servere, men deres grafiske brugerflader er noget skrot. MacBooks tastaturer er noget total skrot.

Selve Verdenen er heller ikke perfekt.

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Hvad med Linux, drenge.
Jeg kører i øjeblikket med OpenSuSE 10.2 og det kører formidabelt. Jeg vil endda påstå, at det ikke er sværere at installere end Windows.
Læs evt. denne glimrende og enkle danske installationsguide. http://suse.linuxin.dk/
Der er heller ikke nogen DRM begrænsninger og I har ikke M$ til at kigge Jer over skulderen.
Der findes også en distribution, der skulle virke "out of the box". http://www.pclinuxos.com/

Dem, der siger WAUW til Aero, have a look:
http://youtube.com/watch?v=xC5uEe5OzNQ
Og det er både fedt og praktisk at arbejde med.

Til MCE-gutterne
http://www.downloadsquad.com/2007/03/21/linux-mce-looks-hot/

Undskyld mig, men den eneste grund til ikke at skifte er, hvis man er gamer.
Og det koster INTET. Slut med dårlig samvittighed.

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Plafitracer, Linux brugergrænseflade er bestemt ikke noget skrot. Hvis du skrev det i 1999, var der MÅSKE noget om det.
Se evt. ovenstående.

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu også livet er blevet markant lettere efter OSX kom ind i mit liv, lidt ligesom ham her på computerworld, der er solgt

http://computerworld.com/action/article.do?command=viewArtic leBasic&articleId=9014686&intsrc=hm_ts_head

Macs nyeste tv-reklamer kører direkte smædekampagne mod de sikkerhedskontroller i Vista, som irriterer så meget, at brugerne ofte slår dem fra
og står uden sikkerhed. Enjoy

http://www.apple.com/dk/getamac/

- og så er tastaturet på en macbook i øvrigt fremragende (efter 10 minutters tilvænning), klart bedre end andre bærbare jeg har haft
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

MacBooks tastaturer er noget total skrot.

Det siger ikke så meget om styresystemet...

Glæder mig til jeg bliver Mac ejer.

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu meget glad for Vista, men jeg bruger det også kun til surf og opgaver hovedsageligt... Jeg har selv haft Linux (Gnome) og det var også fint, men lidt besværligt... Men jeg kan godt se mulighederne i Linux...

Men hvor mange af jer der kritiserer Vista, har selv prøvet det over en længere periode?

Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

MS har ellers en politik med at de æder deres egen hundeæde, men indenfor forretningssoftware er de jo nok ikke så store som fx SAP.
Jeg tror det største problem med Vista slet ikke er Vista, men Vista drivere.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået nye bærbar med vista ulimate, eller for 3 uger siden. Jeg anvender programmer som, Maple, Matlab, Neplan, office 2007 o.s.v. og ingen problemer her med Vista, synes det virker fint. Kan også godt lige de visual ændringer der har været lavet i Vista, udover xp pro.  

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Claus.petersen skrev:
Plafitracer, Linux brugergrænseflade er bestemt ikke noget skrot. Hvis du skrev det i 1999, var der MÅSKE noget om det.
Se evt. ovenstående.

Jeg vil ikke give dig ret - jeg har lige haft en Fedora installeret på min desktop pc, 1.6GHz med et udmærket skærmkort 1280x etellerandet i opløsning og en Sony fla'skærm - og der er himmevid forskel på kvaliteten af Windows og Linux (Fedora) den er klart til Windows fordel. Linux GUI (Gnome) var ikke noget jeg kunne holde ud til at kigge på i 5 minutter - bogstaver stod væstenligt mere utydeligt end på Windows på den samme maskine med det samme skærmkort og den samme skærm. Når man skal sidde og glo på en computer i 14 timer om dagen, er det vigtigt at l**tet er tydeligt. Og om min pc kan kaste rundt med ting og sager er egentlig mig uvedkommende - det er ikke noget jeg bruger i hverken mit daglige arbejde eller privat. Og jeg bruger ikke pc til at spille dyt-båt spil på.

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
---snip---
- og så er tastaturet på en macbook i øvrigt fremragende (efter 10 minutters tilvænning), klart bedre end andre bærbare jeg har haft

Dem jeg har prøvet hos Humac var da den værste gang kinesersnot, jeg har oplevet - kun marginalt bedre end et 100 kr's no-name, og hvis jeg skal hive 22 kilo op af lommen for en MacBook, skal den have et ordentligt tastatur - det er trods alt det jeg bruger til at kommunikere med den. Ligesom skærmen skal være iorden, det er jo den man skal kigge på. Så er det mig mere underordnet om der er sikkerhed mig der og sikkerhed mig der - sæt netværksforbindelsen op så der ikke kommer så meget fis forbi din firewall, og hold dig fra 'snavsede' hjemmesider med underlige ting og sager, der sender virus og andet godt i hovedet på dig. Jeg har ikke kørt med Anti Virus på hverken XP Pro eller Vista i flere år - og har heller ikke været ramt - og i de seneste 4 år har jeg stort set været online 24/7.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

Jeg vil ikke give dig ret - jeg har lige haft en Fedora installeret på min desktop pc, 1.6GHz med et udmærket skærmkort 1280x etellerandet i opløsning og en Sony fla'skærm - og der er himmevid forskel på kvaliteten af Windows og Linux (Fedora) den er klart til Windows fordel.

Start med at vælge en ordentlig Linux og kom så igen. Fedora er en bleeding edge/udviklingsditribution. Det er den Red Hat bruger til at udvikle deres "rigtige" distributioner. Den skal indeholde fejl. Ubuntu eller SuSE er meget pænere og har meget pænere fonte.

Og da det nu er et HIFI-forum kan jeg tilføje at mit nye Trends UD-10 USB-lydkort fungerer upåklageligt i Ubuntu.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Nu er Office 2007 jo også Microsoft's egen flagskibsprodukt, udover Windows.
Det bruger vist også dele af det nye grafiske system i Vista.

Ubuntu. Tja, brugervenligheden er umiddelbart iorden, og så alligevel ikke...

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Det er måske lige lidt vanartet at sidde og diskutere Windows / Lunux / Mac på et hifi forum

Så over til noget andet - der er jo nok at diskutere i hifi - kabler fx og der kan man jo også sagtens komme op og toppes

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

Claus.petersen skrev:
Plafitracer, Linux brugergrænseflade er bestemt ikke noget skrot. Hvis du skrev det i 1999, var der MÅSKE noget om det. Se evt. ovenstående.

Jeg vil ikke give dig ret - jeg har lige haft en Fedora installeret på min desktop pc, 1.6GHz med et udmærket skærmkort 1280x etellerandet i opløsning og en Sony fla'skærm - og der er himmevid forskel på kvaliteten af Windows og Linux (Fedora) den er klart til Windows fordel. Linux GUI (Gnome) var ikke noget jeg kunne holde ud til at kigge på i 5 minutter - bogstaver stod væstenligt mere utydeligt end på Windows på den samme maskine med det samme skærmkort og den samme skærm. Når man skal sidde og glo på en computer i 14 timer om dagen, er det vigtigt at l**tet er tydeligt. Og om min pc kan kaste rundt med ting og sager er egentlig mig uvedkommende - det er ikke noget jeg bruger i hverken mit daglige arbejde eller privat. Og jeg bruger ikke pc til at spille dyt-båt spil på.

Nu er Fedora heller ikke den nemmeste dist. at installere. Jeg går ud fra, du henviser til de fonte, der vises i browseren, for de fonte, der bruges på desktoppen er ganske tydelige. I browseren ændrer du fonte og størrelse på samme måde som under Windows. Og hvis du ikke er tilfreds med nogen af dem, så kan du bare installere andre. Der er MANGE. Om man kan lide Gnome eller ej som grafisk brugerflade, er en smagssag. Personligt anvender jeg KDE, som for mig at se, er betydelig bedre. Mht. tydelighed, er der absolut ingen forskel, heller ikke under Gnome.
Og så er SuSE betydeligt nemmere at installere end Fedora.
Mht. til virus. Det taler vist for sig selv. Jeg har installeret en del XP hos folk, og man skal mindst sørge for at SP2 er installeret, inden man går på nettet. Alternativt er maskinen inficeret inden er der gået 30 sek. Ingen antivirus = Du lever livet farligt.

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Start med at vælge en ordentlig Linux og kom så igen. Fedora er en bleeding edge/udviklingsditribution. Det er den Red Hat bruger til at udvikle deres "rigtige" distributioner. Den skal indeholde fejl. Ubuntu eller SuSE er meget pænere og har meget pænere fonte.

Og da det nu er et HIFI-forum kan jeg tilføje at mit nye Trends UD-10 USB-lydkort fungerer upåklageligt i Ubuntu.

/vilmann

Vælg, siger du - der er 237 Linux distributioner, hvodden vil du ha' at en Linux-nybegynder skal vide hvilken man skal vælge - jeg ved godt at Google er min bedste ven, men de skriver jo alle at de er verdens bedste, og taler man med 3 forskellige folk, får man 3 forskellige svar. Det er ikke så svært med Windows, der er kun en at vælge imellem....

Jeg har i øvrigt prøvet at gå over til Linux siden 1996, men der har altid lige været et eller andet, der ikke virkede, som den ikke kunne finde eller hvad ved jeg og jeg har ikke haft tålmodigheden til at sætte mig dybere ind i det - Windows virker, som regel første gang, og har gjort det siden 3.11 - jeg har været over NT 3.5 til NT 4.0 til XP og nu Vista - det er muligt at 95/98/ME/2000/ var noget skrot, dem har jeg ikke brugt. Jeg har brugt NT altid, og den har bare fungeret, også til opkobling til en mainframe.

Jeg opgav også at lære at kode C++, da jeg synes det er noget underligt noget, så jeg har holdt mig til Cobol og PL/I.

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Det er sjovt, en edb-mand, som dig overhovedet kan acceptere et så ustabilt system. Som gammel MVS-mand må det da være utåleligt. Jeg er selv AS/400-mand (og COBOL) og der er stabilitet jo også i højsæde. Jeg har kørt Linux siden 96 og det er heller aldrig crashed.
Sorry, kunne ikke lade være.

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Jeg er i fuld sving med at downloade Suse 10.2 på DVD - godt at man skal på arbejde en gang imellem  ellers er det jo lissom at sidde og se græsset gro...

Så jeg giver lige den et forsøg mere på server maskinen, der iøvrigt pt kører ClarkConnect for at servicere min Squeezebox. Det ku osse være at jeg laver en dualboot på Vistamaskinen, en IBM bærbar.

Så for vi se om den er bedre end Fedora, eller nogle af de andre distros jeg har prøvet at downloade....

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Puha arbejder med Unix til hverdag og kan godt være det er p***e stabilt, og alligevel ikke for her opleves det også at processor vokser uden grund, task skal genstartes osv. Tror sku ikke det ville være mere stabilt hvis jeg installere de samme mængder på Unix som på min Pc. Mac OS, ja der holder jeg min kæft for kender det ikke og kan dermed ikke sammenligne. Det ser flot ud synes jeg men så længe jeg ikke kan bruge alle mine ting på den så skifter jeg ikke. Dog kan det irretere mig at hvergang jeg snakker med en som har MAC så er det det eneste i verden der fungere. Når man så spørger hvad programmer han bruger ja så er det ofte dem der følger med, for alle de andre fungere ikke. Ja så er windows jo lige så stabilt hvis det er dertil, for her virker paint, calculator, og oviemaker også hvis man har lyst til at bruge dem.

Nu synes jeg måske også det er tarveligt kun at give MS skylden for de ting som ikke virker på Vista, det er jo ofte driver problemer. Dermed er det jo producentene af det tillæg man har købt som ikke er fremme i skoene. Om det så er bundkort, eller lydkort vi snakker. Det er jo bare igen fordi det er nyt, Apple har jo ikke de samme problemer pga man bruger deres egne ting.

Ja jeg bruger selv Win xp og synes det fungere fint, er ikke blå øjet og siger det er det eneste der duer, men jeg kan ikke bruge Linux, og mac så længe jeg ikke kan det hele på dem, men synes da MAC er flot og ser lækkert ud, hvis deres styresystem også bare virker, ja så er det jo også bare en bonus.

\René

QX9650 i alm + QX6700 i MCE

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700
Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

Jeg er i fuld sving med at downloade Suse 10.2 på DVD - godt at man skal på arbejde en gang imellem  ellers er det jo lissom at sidde og se græsset gro...

Så jeg giver lige den et forsøg mere på server maskinen, der iøvrigt pt kører ClarkConnect for at servicere min Squeezebox. Det ku osse være at jeg laver en dualboot på Vistamaskinen, en IBM bærbar.

Så for vi se om den er bedre end Fedora, eller nogle af de andre distros jeg har prøvet at downloade....

Glimrende idé. Jeg har selv altid anvendt RedHat, Fedora og Mandriva. Og har hver gang kæmpet en kamp med at få det sat rigtigt op. Derfor var det stor overraskelse, så nemt det gik med SuSE. Følg anvisningen fra suse.linuxin.dk. Den er genial. Held og lykke.

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

plafitracer: 22k for en Macbook? Jeg gav 8,5k for min fra ny? 8,1 faktisk når studierabatten tælles med.

At tastaturet skulle være noget bras, kan jeg virkelig ikke genkende. Har prøvet flere af mine medstuderendes notebooks, og jeg synes klart at Macbook'ens tastatur er at foretrække. Jeg tror hurtigt man omstiller sig til det tastatur man nu anvender i hverdagen.
Den har i øvrigt den største touchpad jeg kender til, hvilket også falder i min smag.

Og for jer der ikke kender den nye Macbook så godt: Den er baseret på en Intel Core Duo platform hvilket medfører, at der også kan installeres alm. XP eller Vista på den. Med Apples eget program "Boot Camp" kan du vælge hvilket styresystem du vil boote op på fra starten. Herefter køres det valgte styresystem nativt. Med et program som "Parallels" kan man kører 2 eller flere styresystemer sideløbende. Bare husk at købe ekstra ram til

Men tjek lige hvordan Parallels fungerer. OSX + XP + Linux på en gang!: http://www.youtube.com/watch?v=qKXDCXLu5Yw&mode=related& amp;search=

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes