Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Vista advarsler! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beeos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Spændende tråd - ikke tit man ser linux/mac/windows krig her. ;)

Men til dem som ønsker at prøve linux og mærke en kæææmpe forskel skulle kigge på http://www.zenwalk.org/ - men kræver at man har tid og lyst til at sætte den op.
Til top Vis beeos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beeos

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Krede :) skrev:
plafitracer: 22k for en Macbook? Jeg gav 8,5k for min fra ny? 8,1 faktisk når studierabatten tælles med. --snip--

Undskyld, jeg henviste til MacBook Pro med 17" skærm og hele schweineriet - den er, IMHO, den jeg skulle ha' hvis jeg skulle ha' en.

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa

En generel Linux vs Windoze debat hører ikke hjemme her efter min mening. Det er sjældent at de er konstruktive og fører til noget generelt set....Smut en tur over på Newz.dk hvor alt er linux vs windows.

HTPCmæssigt er det dog i mine øjne interessant at høre om erfaringer fra folk der bruger en linux/MythTV i et backend  system kontra windows og eventuelt MP eller SageTV som kan noget lignende i windows altså. Linux har tilsyneladende en fordel ift hardwarekrav....Men hvordan ligger fx kvaliteten ved HD playback eller alm mpeg2 "LiveTV" Og hvor hurtigt går det mon med hardware /driverunderstøttelsen til drm materiale osv....

Og kan vi få en dansk guide til hvordan det sættes op og hvilke overvejelser man skal gøre sig hvis man begiver sig ud på linux rejsen mht HTPC, førend vi for generelle bashing imod hhv linux og windows fra forskellige fløjer.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 April 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article285690 .ece

Som en køleskabsdør der ikke kan lukke.
Prøv igen M$.

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Sendt: 01 April 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Ekstrabladet + dumme brugere....Giv mig fem minutter med den printer....

DonWerner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 April 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu godt tilfreds med Vista. Efter jeg fik slået UAC fra virker alt som det skal. :)

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 April 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

vilmann skrev:
Start med at vælge en ordentlig Linux og kom så igen. Fedora er en bleeding edge/udviklingsditribution. Det er den Red Hat bruger til at udvikle deres "rigtige" distributioner. Den skal indeholde fejl. Ubuntu eller SuSE er meget pænere og har meget pænere fonte. Og da det nu er et HIFI-forum kan jeg tilføje at mit nye Trends UD-10 USB-lydkort fungerer upåklageligt i Ubuntu. /vilmann

Vælg, siger du - der er 237 Linux distributioner, hvodden vil du ha' at en Linux-nybegynder skal vide hvilken man skal vælge - jeg ved godt at Google er min bedste ven, men de skriver jo alle at de er verdens bedste, og taler man med 3 forskellige folk, får man 3 forskellige svar. Det er ikke så svært med Windows, der er kun en at vælge imellem....

BANG! Hovedet på sømmet - og friheden til vælge

Fedora har desværre arvet de gamle Red Hat distributioners ry for at være nemme at gå til, nemme at bruge og nemme at vedligeholde. Ingen af delene er sandt, og det sidste er umuligt.

Der er desværre ingen nem vej til at finde ud af hvad der er bedst, hvad du trives bedst med. Du må prøve dig frem.

Men egentlig reager jeg bare på at Linux dømmes som skrot på baggrund af Fedora. Det er ikke fair, men jeg forstår godt frustrationen.

Citér:

Jeg har i øvrigt prøvet at gå over til Linux siden 1996, men der har altid lige været et eller andet, der ikke virkede, som den ikke kunne finde eller hvad ved jeg og jeg har ikke haft tålmodigheden til at sætte mig dybere ind i det

Tålmodighed samt vilje og lyst til at lære er et must. Ellers bliv på Windows. Der slipper du for at tænke. Tilgengæld er der kun een vej.

Citér:

- Windows virker, som regel første gang, og har gjort det siden 3.11 - jeg har været over NT 3.5 til NT 4.0 til XP og nu Vista - det er muligt at 95/98/ME/2000/ var noget skrot, dem har jeg ikke brugt. Jeg har brugt NT altid, og den har bare fungeret, også til opkobling til en mainframe.

Såmænd...    for en rimelig smal defintion af "virker" har du ret.

Jeg har ikke haft Windows på mine egne maskiner siden 1996 - bare tanken om at skulle bruge stifinder og umulige editorer giver mig gåsehud.
Halvsyge drivere og operativsystemer der (uden forklarlig årsag) skal reinstalleres efter et par år eller tre er ikke godt nok. Jeg har andet at bruge min tid på.

Egentlig er jeg ligeglad om andre er kvikke nok til at hitte rundt i Linux. Og det er absolut tilladt at kritisere - men husk at gøre hjemmearbejdet ordentligt.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Sendt: 01 April 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Prøv igen M$.

Hvad skal MS også gøre? Lade være med at udvikle nye styresystemer bare fordi der er lidt problemer i starten?

Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 April 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Fnulder skrev:

Spencer skrev:

Prøv igen M$.

Hvad skal MS også gøre? Lade være med at udvikle nye styresystemer bare fordi der er lidt problemer i starten?

De skal advare kunder om at de måske ikke vil kunne bruge deres printer, og lave en liste over de printere, som der er eksisterende drivere til.

Så kan folk indtaste i et søgefelt, og se om deres printer kan bruges.
Men nej... de vil hellere sælge det til utilfredse kunder, end ikke at sælge det.

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 April 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Har lige købt en bærbar med Vista..den har Ge Force 7200 Go.. Men nogle gange når jeg spiller, så blinker skærmen, og der står den ikke kan finde skærmdriveren!.. nogle der kender problemet??
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Sendt: 01 April 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Fnulder skrev:

Spencer skrev:

Prøv igen M$.

De skal advare kunder om at de måske ikke vil kunne bruge deres printer, og lave en liste over de printere, som der er eksisterende drivere til.

Men nej... de vil hellere sælge det til utilfredse kunder, end ikke at sælge det.

OKay så MS skal købe alt hardware i verdenen og teste det? Var det ikke lettere at producenterne af hardware fik Vista så de selv kunne lave det? Synes det andet er lidt urimligt krav at stille MS

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 April 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Fnulder skrev:
Spencer skrev:
Fnulder skrev:

Spencer skrev:

Prøv igen M$.

OKay så MS skal købe alt hardware i verdenen og teste det? Var det ikke lettere at producenterne af hardware fik Vista så de selv kunne lave det? Synes det andet er lidt urimligt krav at stille MS

Mindstekravet må være at oplyse hvilke printere de selv har lavet drivere til.
Det har de altså ikke til den printer, som den ulyksalige kvinde i artiklen ejer.
De har en liste, og kunne lægge den op i en database på nettet, på 5min.
Men det gør de ikke, for hvorfor skulle de det ?
Så kan folk jo se hvor langt de er bagefter, i forhold til at skulle levere et 'færdigt' system.
HP og MS er særdeles gode venner, og den printermodel er nedprioriteret bevidst.
Måske håber de at sælge hende en ny HP ?
Hun vælger nok et andet mærke...

EDIT: Hvis Virtual PC kan køre på Vista (har ikke tjekket det), så kunne man installere en gammel Windows på en af de virtuelle maskiner, og printe fra den. Det er dog en noget omstændelig metode.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 April 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
EDIT: Hvis Virtual PC kan køre på Vista (har ikke tjekket det), så kunne man installere en gammel Windows på en af de virtuelle maskiner, og printe fra den. Det er dog en noget omstændelig metode.

Som koster det dobbelte i licens.....   Husk på at du har brugt din XP-licens til at opgradere til Vista....

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 April 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Spencer skrev:

Som koster det dobbelte i licens.....   Husk på at du har brugt din XP-licens til at opgradere til Vista....

/vilmann

Så er det godt man kan printe fra Linux.
Hvis der ikke er Linuxdrivere til printeren, så er man bare på r****.

EDIT: Man må håbe at opgaven der skal printes, er lavet i Open Office, så den kan printes fra Linux. Det her MS Office, er nok ikke lige sagen.

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Sendt: 01 April 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Det er slet ikke MS ansvar at lave driver til hardware de ikke selv har lavet. Når du køber noget hardware så følger der en CD med driver med. MS har bare være flinke og ligge nogle ind i installationen.

Hvordan skulle MS nogensinde kunne overkomme at lave nye vista driver til alt hardware i verdenen?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 April 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Fnulder skrev:

Det er slet ikke MS arbejde at lave driver til hardware de ikke selv har lavet. Når du køber noget hardware så følger der en CD med driver med. MS har bare være flinke og ligge nogle ind i installationen.

Hvordan skulle MS nogensinde kunne overkomme at lave nye vista driver til alt hardware i verdenen?

De kunne lave en lappeløsning, der gør at gamle drivere virker, indtil de nye er kommet.
Hvis de kan finde ud af det, altså.
Ellers må man have flere styresystemer på samme maskine, eller købe en ny printer, som forhandleren garanterer virker med Vista.

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Sendt: 01 April 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]
De kunne lave en lappeløsning, der gør at gamle drivere virker, indtil de nye er kommet.
Ellers må man have flere styresystemer på samme maskine, eller købe en ny printer, som forhandleren garanterer virker med Vista.
[/QUOTE]

Ej nu stopper vi. Når hardware producenter kæmper en hård kamp for at udvikle nye driver. Hvordan skulle MS så ud af ingenting lave en lappeløsning?

Når man køber en ny computer med vista vil den venlige forhandler fortælle om de start problemer det kan give. Det er bare nogle problemer man må leve med indtil der kommer nye driver. Eller skulle vi blive ved med at bruge DOS bare fordi nogen kunder er så nærrig hvad angår IT at de forventer at alt virker evigt og altid?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 April 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Fnulder skrev:

Spencer skrev:

Ej nu stopper vi. Når hardware producenter kæmper en hård kamp for at udvikle nye driver. Hvordan skulle MS så ud af ingenting lave en lappeløsning?

Når man køber en ny computer med vista vil den venlige forhandler fortælle om de start problemer det kan give. Det er bare nogle problemer man må leve med indtil der kommer nye driver. Eller skulle vi blive ved med at bruge DOS bare fordi nogen kunder er så nærrig hvad angår IT at de forventer at alt virker evigt og altid?

Sjovt du nævner DOS, for Windows har ligget som et lag ovenpå DOS i flere generationer, og bare været en grafisk brugerflade.

Virtual PC er altså eneste måde at bruge sin printer på ?
Nej, jeg venter med at købe deres nye fantastiske system, til der er et reelt behov, og ikke fordi de har en ny grafisk smart måde at flytte vinduer på.

Det er vigtigere for mig at kunne printe, end ALT andet.
Så kan de teknologifikserede fetischister, sidde med deres våde drømme om hvor godt Vista bliver ved SP3, hvor det plejer at være anvendeligt.

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Sendt: 01 April 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Da XP kom blev DOS altså skrottet. Så DOS har været ude af rampelyset længe....

Og ja, kan godt forstå at folk venter med at skifte til Vista til der kommer nye driver osv. MEN det er altså ikke MSs skyld at det gik i kage for hende damen med printeren. Jo de kunne jo bare have lavet være med at lave Vista. Men hallo, vi kommer jo ingen vejne hvis folk ikke kan klare lidt modvind når der kommer nyt indenfor IT

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 April 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Fnulder skrev:

Da XP kom blev DOS altså skrottet. Så DOS har været ude af rampelyset længe....

Og ja, kan godt forstå at folk venter med at skifte til Vista til der kommer nye driver osv. MEN det er altså ikke MSs skyld at det gik i kage for hende damen med printeren. Jo de kunne jo bare have lavet være med at lave Vista. Men hallo, vi kommer jo ingen vejne hvis folk ikke kan klare lidt modvind når der kommer nyt indenfor IT

Microsoft har vænnet os til, at ting ikke nødvendigvis bør virke, lige når man får det.
Hvordan har du det med DVD-afspillere der først virker efter at du har flashet ny firmware i, og så måske ikke virker alligevel ?

Hvad med en cykel, hvor kæden jævnligt hopper af, og den gør det alligevel, selvom den lige har været hos cykelsmeden ?

Det er som om vi ikke forventer at det skal virke, og næsten ikke bliver skuffede, når noget ikke er i orden, med MS-produkter.

XP er bedre end tidligere produkter, med Millenium som den helt store katastrofe.
Jeg har arbejdet med at rekonstruere maskiner og data, efter virusangreb, og må sige at jeg er glad for de sidste tiltag. Men de har sågu været lææænge om at lave tingene færdige.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes