Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Vista advarsler! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 April 2007 kl. 04:08 | IP-adresse registreret  

Jeg synes måske som Patriarken sagde tidligere at vi skal stoppe nu, så kan dem der vil snakke om deres MCE som kører godt under DOS eller Linux fortælle om det her, og dem der vil snakke om hvem der omfandt linux, dos, fødte Bill starte en ny tråd ;)

Ej pjat, men synes sku det er det samme altid. Jeg vil vove at påstå at 90% at dem der siger det er noget l**t (måske ikke lige her) har win på deres maskine, men det er så smart at sige det stinker og så vælger man at have Linux, DOS eller noget de selv har lavet. Som sagt tidligere, så er jeg ikke farvet, men synes sku det er farvet sagt at MS er skyld i folk ikke kan få deres gamle HW til at du. Det er sku da det samme som jeg køber en ny bil og vil have mine gamle alu fælge på, er det så feks BMW skyld at jeg ikke kan få mine opel fælge på? Skal de så tilpasse alt? Stop nu helt ærligt.

Dog ville jeg gerne høre noget mere om velfungerende Linux maskiner med noget MCE på? Er det til at lave og fungere det 100%? Den video jeg så tidligere så jo fancy ud, men er det ligetil eller?

\René

QX9650 i alm + QX6700 i MCE

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700
Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 April 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Fiddoo skrev:
Spencer skrev:
Fnulder skrev:

Du kan ikke sammenligne det med en DVD afspiller, for der bliver det hele lavet samme sted hvor det kan testet osv. MS har ikke muligheden for at teste deres nye system før det kommer på markedet og folk giver feedback og producenter har en chance for at lave driver til det. Hvis du skal sammenligne det med Hifi, så dengang DTS kom der var det ikke alle reciever som kunne decode DTS. Der var også lidt start problemer indtil DTS var standard i alle reciever.

En cykelkæde er jo latterlig næm at få til at virke fordi det er så enkelt. Det er styresystemer bare ikke og derfor kan man ikke undgå disse start problemer. Hvis man vil undgå start problemer, jamen så lad dog være med at bruge det i starten.

MS har det med at få skyld for alt. Når en fed nolife nørd laver en virus som lægger det halve af IT verdenen ned. Microsofts skyld. Når folk siger ja til at åbne et program hvor der står "DU HAR VUNDET 10000kr" og derefter bliver deres computer smadret. Microsoft skyld. Når Microsoft prøver at vidreudvikle vores IT verden og printer ikke virker som det gjorde fordi dem der har lavet printeren ikke har nosset sig sammen for at lave nye driver. Microsofts skyld

Når en 'manuel' virus virker, af den slags hvor man får en besked om en farlig fil, der ligner en lille bamse, og straks bør slettes, så er det Microsofts skyld, at vigtige systemfiler overhovedet kan slettes så let.

Jeg kender eksempler på børn der har formateret C-drevet, fordi muligheden var så let, og ligefor.
Det med skruelåg der er svære at få af flasker med rengøringsmidler, burde have været implementeret i Windows for mange år siden.

Sårbarheden i hele styresystemet, med alle de filer der ligger frit fremme, og kan slettes over netværk, er simpelthen dilettantisk udført (Win 95 og 98).

Det er stadigvæk ikke blevet forbudt at tænke selv !

Det er et problem for en virksomhed, der ansætter nye medarbejdere, hvis sikkerheden på netværket er kompromitteret. Det største sikkerhedsproblem, er jo som bekendt medarbejdere.
Uden dem, var det hele meget enklere.

Men, det diskussionen bør gå på nu, er vel om Vista er bedre til alt det med HTPC osv. end XP, Linux m.m.

beeos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 April 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Jeg vil bare lige kort beskrive mit system, da Primeradk efterlyste brugbare Linux systemer til dette.

Jeg har installeret Zenwalk Linux, da denne er simpel, hurtig, pokkers stabil og bygger på en god gammel Slackware.

Som grafisk interface bruger jeg FreeVo med tvtime som fremviser på min projektor og mplayer til, når jeg skal se tv over netværk (eller når jeg har flere tvkort i maskinen og/eller bruger et ivtv tvkort "hauppauge" )

Eftersom jeg har et Prodigy HiFi kort, som ikke officielt har en linux driver bruger jeg et lille "hack" i ice1724 driveren.

Nogen der ønsker link, så må I skrive.
Til top Vis beeos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beeos

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 April 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

>Beeos, se det lyder jo meget godt. Har du evt et billed af "skrivebord" Eller det grafiske interface du bruger, hvordan ser det ud?

Har du prøvet MCE 2005 feks eller Vista og hvad er fordele og ulemper i dine øjne?

\René

QX9650 i alm + QX6700 i MCE

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700
Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

beeos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 April 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Primeradk > Ja jeg kunne godt lave nogen screenshots, men tænkte det var nemmere at smide et link, så det er her http://freevo.sourceforge.net/screenshots.html men det er muligt at hente andre temaer eller lave dem selv.

Jeg har prøvet MCE og Vista, men har intet positivt at sige om Vista. Men positive ting at sige om MCE er at den er nem at sætte op for den almindelige bruger, men meget begrænset i konfiguration og opsætning.

Men begge nævnte har den svaghed, at de ikke har (efter min mening) et godt billede til fremvisning af TV, selvom man evt installere NVidia PureVideo.
Til top Vis beeos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beeos

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes