Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 12:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: NAD SILVERLINE...rens... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Oeglen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 April 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Klar jeg er fiks på fingrene...hvad skal man gøre..nu ikke noget der fyre mine dejlige højttalere til Nørager..det ville jeg få alvorlig nedtur over..

Jeg havde egentlig stillet min S200 på højkant..altså med et sæt gummifødder på fronten..blev så sindsyg varm og højre udgang røg...Nedgang..men så kan jeg lære det...

Men skriv lige hvad jeg skal gøre for at max tune min S200..

Er CD det der hedder SACD...?? Har købt en plade..fra Stockfisch..som er det format..har en rega planet..faktisk ok cd afspiller...

Til top Vis Oeglen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oeglen

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 April 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Oeglen skrev:

Klar jeg er fiks på fingrene...hvad skal man gøre..nu ikke noget der fyre mine dejlige højttalere til Nørager..det ville jeg få alvorlig nedtur over..

Jeg havde egentlig stillet min S200 på højkant..altså med et sæt gummifødder på fronten..blev så sindsyg varm og højre udgang røg...Nedgang..men så kan jeg lære det...

Men skriv lige hvad jeg skal gøre for at max tune min S200..

Er CD det der hedder SACD...?? Har købt en plade..fra Stockfisch..som er det format..har en rega planet..faktisk ok cd afspiller...

Du skal skrue op for tomgangsspændingen... Det kan du jo også bare ringe over til Nørager og få dem til når nu de har låget af den...

Standard tomgangsspænding er ca. 6.5 mV og skal opjusteres til ca. 25 mV.. Så spiller forstærkeren Klasse A de første få watt, og vil med tiden lyde bedre på toppen også... Der gik lige nogle timer, så spillede min noget bedre end før... Forstærkeren bliver mere varm end før, men vi er flere der har gjort det uden der er sket noget ved det... Det var også en herinde jeg fik tricket af...

Nej SACD er ikke det samme som CD... SACD står for Super Audio CD og har højere bitrate (bedre lydkvalitet) end cd'er, og er sommetider i flere kanaler... eks. 5.1

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Oeglen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Men hvordan justerer man tomgangsspændingen...??? Og hvor måler jeg den henne...?? Lyder fedt...

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Der sidder 2 skrue-potentiometre... Et til hver kanal, og der måles over de otte "bolscher" der er i hver side... Men der måles/justeres på VARM forstærker... Jeg anbefaler at have spillet minimum en time hvorefter du måler/justerer... Uden noget er koblet til forstærkeren... Hverken forforstærker eller højttalere...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Oeglen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Ok..tjekker det lige når jeg får forstærkeren igen..forhåbentlig i morgen..

Bolsher...er det transistorene...??

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Kan ikke lige huske hvad de hedder... Men det finder jeg lige ud af... De er større end normale transistorer...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes