Forfatter |
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
synes skam det er en rigtig go beskrivelse af lyden det er spænde at høre hvad folk kan lide ved deres setup.. |
|
|
Ja det er rigtigt nok, så lidt ord på det man ser. 
Roky skrev:
Mega overleget med de fire effektblokke RESPEKT
Hvis jeg havde pladsen røg der helt sikket også nogle effekter ind af døren- må vente til jeg flytter hjemmefra da eneste mulige placering er på væggen hvilket jeg ikke synes er så skide fedt
forforstærkeren er den købt fra ny?
hvor meget har du givet for effektblokkene
VH Roky |
|
|
Hehe, de er jo ikke så store de effekter - Så det går lige mht. pladsen her, selvom værelset ikke er verdens største. Forforstærkeren er købt brugt, ligesom cd-afspilleren(for lang tid siden) og effekterne - Resten på billedet er nyt. Hvad jeg har givet for effekterne er ikke noget jeg har lyst til at skrive her, jeg er rigtig tilfreds med dem i forhold til hvad de har kostet og så er det jo fint.  __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg venter selv på et par monobøffer så det bliver spændende at høre dem, samt ny pre amp og cd maskine de to apperater bliver med rør så glæder mig at høre det , hvad er så dit næste projekt ...
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
jeg venter selv på et par monobøffer så det bliver spændende at høre dem, samt ny pre amp og cd maskine de to apperater bliver med rør så glæder mig at høre det , hvad er så dit næste projekt ...
|
|
|
Det lyder da spændene, hvad er det for noget du venter på? Næste projekt bliver en ny cd-afspiller som jeg tror skal være lidt mørkt klingende i forhold til det øvrige udstyr, det tror jeg vil klæ musikken godt. Det bliver dog ikke lige forløbigt, der er lidt tomt på kistebunden.  Mission cd-afspiller starter efter sommer, der skulle mit første "offer" også gerne blive ledig ved den nuværende ejermand. Derefter er det som tidligere nævnt et 50" Plasma den står på, jeg vil dog gerne have en plov også men det bliver først hvis jeg finder et arbejde og flytter hjemmefra - Har simpelthen ikke pladsen nu. __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Devastator Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
stemmer var helt fantastiske på CF's system, og guitar lød rigtigt sprødt - som han siger er lyden "lys" nogle gange kunne jeg forestille mig at den var på grænsen til hvad man kalder skinger i diskanten - men det er nok cd afspillerens skyld, men det han spillede for mig lød top-nice, "kritik" kan man altid komme med, og jeg vil mene det er i petitesse afdelingen det med diskant området :)
Super fedt setup med fantastisk "nydelses" lyd - UTROLIG bund i forhold til størelsen. Jeg er lidt fristet af de R5'ere :)
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Cyber-Frog
helt iorden, var bare lidt nysgerrig
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Hej Cyber-Frog
helt iorden, var bare lidt nysgerrig |
|
|
Det skal man også have lov til at være.  Kan vel godt skrive at der er for under 20.000kr, det er med højttalerne der ikke er købt brugt og uden tv/dvd/xbox iberegnet. __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stod lige og lavede mad og stod og tænkte på lidt forskellige ting da jeg kom til at tænke på hvordan jeg har koblet mine forstærkere sammen og indså at jeg egentlig havde lavet lidt en "klovn" - Tillad mig at illustrere.  Øverst: Som det er nu, forbundet som stereo forstærkere nu engang er. Nederst: Som det kan gøres, forbundet som monoblokke, skal prøves i aften. Som det ses på min fine illustation så har jeg forbundet en kanal til hver forstærker der er helt overflødig fordi højre side jo kun spiller højre signal og venstre side det venstre signal. Jeg aner ikke hvorfor jeg ikke har tænkt på det noget før, men det virkede jo bare logisk at forbinde forstærkerne med de stik der nu engang var til rådighed. Anyway, bare en lille tanke der skal efterprøves når jeg kommer hjem fra træning i eftermiddag/aften - Om det kan høres har jeg ingen ide om, men det kan da rydde lidt op i kablerne om ikke andet da der kun skal bruges 4 single istedet for de 4 par der er imellem ampsene nu.
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 24 Juni 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
At rydde op i kablerne er altid godt. Glæder mit til at høre om der er lydforskel !
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae, det var vist ikke så fed en ide. <Pre-out left 1> til <Pre-in left på den ene left amp> <Pre-out left 2> til <Pre-in left på den anden left amp> <Pre-out right 1> til <Pre-in right på den tredje amp> <Pre-out right 2> til <Pre-in right på den fjerde amp> Spillede fint i 1 min, så lukkede den første left amp ned og derefter den anden... og så duftede det brunt og brændt.  Nu står de lige og køler af og så tror jeg lige jeg sætter dem sammen som før igen og håber på at der ingen skade er sket, selvom der helt sikkert er.... Men så har man da lært det.
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen skade sket, andet end lugten af varm elektronik herinde i rummet nu.  De spiller lystigt videre når kablerne sidder som før, tror bare jeg beholder det sådan.... Selvom jeg ikke lige kan se en mening i det.
Mit Setup
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 24 Juni 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æh... hvad var det lige helt præcist du lavede ?
Kan ikke lige gennemskue din tegning - men godt der ikke skete noget :-)
/erla
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Æh... hvad var det lige helt præcist du lavede ?
Kan ikke lige gennemskue din tegning - men godt der ikke skete noget :-)
/erla |
|
|
Det er beskrevet et par indlæg oppe, ved ikke lige hvordan jeg ellers skal forklare det.... Det indlæg med <> i. __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

|
Sendt: 24 Juni 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Tjae, det var vist ikke så fed en ide.
<Pre-out left 1> til <Pre-in left på den ene left amp> <Pre-out left 2> til <Pre-in left på den anden left amp>
<Pre-out right 1> til <Pre-in right på den tredje amp> <Pre-out right 2> til <Pre-in right på den fjerde amp>
Spillede fint i 1 min, så lukkede den første left amp ned og derefter den anden... og så duftede det brunt og brændt.  Nu står de lige og køler af og så tror jeg lige jeg sætter dem sammen som før igen og håber på at der ingen skade er sket, selvom der helt sikkert er.... Men så har man da lært det. 
|
|
|
Hvordan forbandt du så højtalerne ?
/erla
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Cyber-Frog skrev:
Tjae, det var vist ikke så fed en ide.
<Pre-out left 1> til <Pre-in left på den ene left amp> <Pre-out left 2> til <Pre-in left på den anden left amp>
<Pre-out right 1> til <Pre-in right på den tredje amp> <Pre-out right 2> til <Pre-in right på den fjerde amp>
Spillede fint i 1 min, så lukkede den første left amp ned og derefter den anden... og så duftede det brunt og brændt.  Nu står de lige og køler af og så tror jeg lige jeg sætter dem sammen som før igen og håber på at der ingen skade er sket, selvom der helt sikkert er.... Men så har man da lært det. 
|
|
|
Hvordan forbandt du så højtalerne ?
/erla |
|
|
Som de har været hele tiden. Venstre kanal på venstre LK140 til bas/mellemtone på venstre HT. Venstre kanal på venstre LK85 til diskant på venstre HT. Det samme ved højre side.... __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
What ! Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Hvis jeg må laver en komentar , jeg er designer som trade . jeg brug det til alt, dine udstyr vil seer bedere ud du vælge en
anden farve til vægen bag i, prov hvidt, you´ll see! med venling Hilsen ,
Så har jeg fået skrabet noget nyt til huse, derfor starter jeg en ny tråd da den anden jeg har er et par setups siden.<span style="font-weight:
bold;">Indholdsfortegnelse (side.afsnit):</span><span style="font-style: italic;">1.1</span> - Udstyrsliste<span style="font-style: italic;">1.2</
span> - Beskrivelse<span style="font-style: italic;">1.3</span> - Billeder/Tekst<span style="font-style: italic;">1.4</span> - Fremtid3.1 - Ny
Udstyrsliste3.2 - Ny Beskrivelse3.3 - Nye Billeder/Tekst3.4 - Ny Fremtid3.5 - Ny Udstyrsliste3.6 - Ny Beskrivelse3.7 - Nye Billeder/Tekst3.8 - Ny
Fremtid<span style="font-weight: bold;">1.1 - Udstyrsliste</span><span style="font-style: italic;">Forstærker:</span> Thule Spirit IA100<span
style="font-style: italic;">CD-Afspiller:</span> Denon DCD-1015<span style="font-style: italic;">DVD-Afspiller:</span> Argon DVD2006<span
style="font-style: italic;">Fjernsyn:</span> Mirai 32" LCD<span style="font-style: italic;">Højtalere:</span> Rega R5<span style="font-style:
italic;">Konsoller:</span> Xbox & Xbox360<span style="font-style: italic;">Kabler:</span> Chord Carnival Silver Plus, Div. Argon og Tara
Labs<span style="font-weight: bold;">1.2 - Beskrivelse</span>Først skal der nok lige skrives en lille smule om mit rum, jeg bor stadig hjemme
så det agerer værelse. Det er 12m2 og huser anlæg, computer, kommode og sovesofa.Forskellen på mine AV C2 mkII og de nye R5'ere er
enorm især fordi det er to forskellige måder de spiller på. Da jeg havde R5'erne hjemme og prøve spillede de bukserne af mig selvom de ikke
stod på nogen som helst optimal måde, nu hvor jeg har fået stillet dem ordentligt og smidt spikes under spiller de også både underbukserne og
trøjen af mig. Spikesene ryddede op i lydbilledet og lagde en ro over musikken og at få dem rykket helt tæt på muren (9.5cm) gav lidt mere
bund uden at mudre, tættere på så begynder den dog at blive lidt udtværet dog uden at blive uudholdelig.R5'erne forsvinder næsten for mig i
lydbilledet, mine C2 var nemmere at placere når man lyttede med lukkede øjne - Som sagt, to forskellige spillestile. Eftersom jeg har prøvet en
Apollo på anlæget ved jeg at jeg kan få R5'erne til at blive endnu mere usynlige end de er nu, så mon ikke fremtiden bringer noget godt i den
retning.Jeg har leget med at vende bassen både ud af og ind ad, jeg er endt med at have dem pegende ind ad da jeg synes der er lidt mere bid i
den så samt der lød til at være et lille gain på højre kanal da bassen i siden spillede 40-50cm fra en mur mens venstre havde 1.5m til siden.CD-
Afspilleren er der ikke så meget at sige til andet end at til prisen (0 kr) gør den det ganske godt, den roder lidt og der er ikke så mange detaljer
som der var på Apollo f.eks. men det kan vel ikke undre.Forstærkeren er jeg sådanset ganske tilfreds med for den gør det rigtig godt sammen
med R5'erne, det eneste den lader tilbage at ønske er lidt mere drive i mellemtonen som jeg var blevet advaret om i forvejen - Dog kom der
noget af det med en anden CD-Afspiller spændt for den, men selv med Denon'en spiller den musik på livet løs og jeg føler ikke at den bliver
forpustet på noget tidspunkt.Kablerne er der ikke så meget at sige om, de er levninger af ældre setups og gør det sådanset ganske fint - Jeg
kunne godt tænke mig at prøve noget andet end sølv på R5'erne og se hvad det gør ved toppen, men det må blive en gang i fremtiden.<span
style="font-weight: bold;">1.3 - Billeder</span> <span style="font-style: italic;">Et
oversigtsbillede af hele balladen, læg lige mærke til hvor lækre de R5'ere ser ud samt hvor godt min gennemsigtige Xbox matcher alt det
andet.</span>   <span style="font-style: italic;">Højre side, der er ikke så
meget at sige om det. </span> <span style="font-style: italic;">Et billede af
venstre side, der kan heller ikke skrives meget her.</span>  <span style="font-
style: italic;">Et tættere kik på min DCD-1015.</span> <span style="font-style:
italic;">Et skud af min IA100, elsker det simple design.</span> <span style="font-
style: italic;">Et billede af kablerne til den ene R5, de er singlewire termineret i forstærker enden.<span style="font-style: italic;"></span></
span><span style="font-weight: bold;">1.4 - Fremtid</span><span style="font-style: italic;">Højtalere:</span> Ingen planer lige forløbig
<span style="font-style: italic;">CD-Afspiller:</span> Rega Apollo<span style="font-style: italic;">Forstærker:</span> Der skal lyttes på noget
Rega Mira & Maia, Cayin 153B & 252/251B, Holfi Integra 8, Advanced Acoustics, noget Classic og forhåbentlig noget Klasse-D af en slags.<span
style="font-style: italic;">Kabler:</span> Skal prøve noget ren kobber til R5'erne.<span style="font-style: italic;">Fjernsyn:</span> Skal have
gang i noget 42" Plasma af en slags.Tak for kikket, smid endelig en kommentar/spørgsmål <span style="font-style: italic;"><span
style="font-style: italic;"></span></span>
|
|
|
|
Til top |
|
|
Lectron Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frø,
Hvor er de fede de højtalere du har dig der. De spiller sikkert også helt fantastisk musikalsk. Rimelig simpelt design, men udstråler alligevel "kram". Respekt for dem. 
Mange hifi hilsener
Brian S
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fornylig hørt dine Rega højttalere ved www.audiocompagniet.dk
De spiller virkelig godt, hørte bla. Eva Cassidy på vinyl , pragtfuldt  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
Sendt: 04 August 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mojn...
Jeg overbejer at købe Thule ia100 forstærkeren og så sætte ia100 effektforstærkeren til og køre biamping på den...er det en god forstærker? Hvordan opfører den sig med rock og metal?
Alle the best
Deeablo __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til folk herinde jeg har snakket med og som har fulgt min tråd kan jeg informere om at jeg har haft længere tids fraværd fra min hverdag grundet indlæggelse. Nu er jeg dog hjemme igen og bliver her forhåbentlig, så jeg skulle blive at finde på chatten og genere folk igen.
Mit Setup
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

|
Sendt: 09 August 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|