Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 04:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Stereo i frøperspektiv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 April 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Elsker det gamle sony design, med træsider osv! Det er fandme guf for øjnene.

Hehe de billige denon spiller er godt nok også ringe! har haft en DCD 660 og for dælen den er trist!
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 April 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Den er fandme flot, stort tillykke!
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 April 2008 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Sådan frø En god gammel ES motherf***** tager man ikke fejl af. Teløkke me bæstet

Så kan yamaha godt pakke sammen med deres retro look

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 April 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Jeg takker og bukker for de smukke skod ord om min nye elendige forstærker. 

Jeg er netop kommet hjem efter at have hentet et nyt medlem af hifi-familien... Så kan i jo tænke lidt over den imens jeg slutter skidtet til og får lyttet lidt.

Hints:

Sort
Engelsk
Digital

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

Storbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 April 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:
Jeg takker og bukker for de smukke skod ord om min nye elendige forstærker. 

Jeg er netop kommet hjem efter at have hentet et nyt medlem af hifi-familien... Så kan i jo tænke lidt over den imens jeg slutter skidtet til og får lyttet lidt.

Hints:

Sort
Engelsk
Digital

Kunne det være noget Rega CD-afspiller?

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 April 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Må jeg gætte eller er jeg disket
Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Storbjerg skrev:

Kunne det være noget Rega CD-afspiller?

Du er inde på noget af det rigtige, sidste del af sætningen.

klc-audio skrev:
Må jeg gætte eller er jeg disket

Folk med insider viden må ikke.

Mit Setup

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

ARCAM

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:
ARCAM

Yes baby og den spiller bare sådan en Alpha 5+ gør den.

Mit Setup

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:
Scatcat skrev:
ARCAM

Hmm. Troede lige at du ville have haft købt min! Du var jo på jagt efter den. Tillykke med den. Er det en standard eller er den blevet modificeret? (fy, ha)

Btw: Har den fået skiftet tandhjulet? Hvis ikke vil det være meget tilrådeligt.

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

Cyber-Frog skrev:
Scatcat skrev:
ARCAM

Hmm. Troede lige at du ville have haft købt min! Du var jo på jagt efter den. Tillykke med den. Er det en standard eller er den blevet modificeret? (fy, ha)

Btw: Har den fået skiftet tandhjulet? Hvis ikke vil det være meget tilrådeligt.

Du holdt jo fandens godt fast i den.

Den er modificeret, eller har været - Der var en anden clock i som blev solgt seperat, kan egentlig ikke huske om der stod andet i annoncen. Mener jeg ikke der gjorde.

Mht. tandhjul så er det skiftet og der er en A5+ mere med med semi defekt laser hvor der også sidder et ny hjul i - Så det skulle være sikret lidt i fremtiden.

Mit Setup

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Til I/V er der monteret en OP2604 opamp og i det analoge filter er der monteret en AD825. Ellers er den original. Ellers er det bare at putte det andet DAC bord i. Men inden dette så tag strømmen helt fra, ud med netstikket, og lad den stå i 2 minutter. Med lidt forsigtighed er det nemt at skifte, ellers siger du bare til. Og ja, tandhjulet er spritnyt - i begge...

Jeg har også de originale opamp's et eller andet sted. Det er også nemme at skifte. Det er OP27 til I/V og 5532 i det analoge filter (3. orden's Bessel). Jeg syntes den er mere "frisk" med de nye amp's uden at fratage den de grundliggende gode egenskaber.

Mvh

Edit: Og nu er jeg jo "afsløret"

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

klc-audio skrev:

Til I/V er der monteret en OP2604 opamp og i det analoge filter er der monteret en AD825. Ellers er den original. Ellers er det bare at putte det andet DAC bord i. Men inden dette så tag strømmen helt fra, ud med netstikket, og lad den stå i 2 minutter. Med lidt forsigtighed er det nemt at skifte, ellers siger du bare til. Og ja, tandhjulet er spritnyt - i begge...

Jeg har også de originale opamp's et eller andet sted. Det er også nemme at skifte. Det er OP27 til I/V og 5532 i det analoge filter (3. orden's Bessel). Jeg syntes den er mere "frisk" med de nye amp's uden at fratage den de grundliggende gode egenskaber.

Mvh

Det er da også rigtigt, kunne egentlig være meget sjovt at bytte DAC board med det originale - Bare for at høre, hvis man nu en dag har lidt meget fritid.

Mit Setup

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

klc-audio skrev:

Mvh

At skifte tandhjul er nemt. men fårk hvor skal man skille skidtet helt ad Anyway, jeg har valgt at beholde min Arcam "au naturel".  (jo færre "originale" der er tilbage, jo mere værd bliver de)

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Det sjove med denne her er at den ikke bliver moddet fordi den er dårlig  -  men fordi den er p.... god

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

klc-audio skrev:
Det sjove med denne her er at den ikke bliver moddet fordi den er dårlig  -  men fordi den er p.... god

Ved jeg godt. også derfor jeg ikke kunne stå for den da jeg fik den på QXL.

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Synes lige at jeg ville skrive et par ord om det "nye" setup, har efterhånden fået lyttet en del cd'er igennem siden jeg hentede cdafspilleren i går - Og hvilken forbedring fra det gamle setup.

Det første jeg bemærkede da jeg smed sonyen til var at baggrunden var helt "sort", der var ingen sus overhovedet ligemeget hvor volumen stod henne - Rigtig fed "oplevelse".
Noget andet jeg bemærkede, selv med den gamle cdafspiller var mere åbenhed med hensyn til især stemmer og bunden og mellemtonen var blevet mere kontante.

Da jeg så fik A5+ spændt efter istedet for DCD-1015 så skete der virkelig noget, diskanten blev blød og lækker men stadig med den kant der giver en lyst til at lytte mere... og mere.... og mere.
Stemmer blev meget behagelige uanset om det var mandlige eller kvindelige og en god guitar solo river ikke mere i ørene. Mellemtonen er der kommet meget mere drive i.

Med den gamle denon blev jeg meget træt i ørene efter 1½ times lytning, med arcamen kan man bare blive ved og ved og ved - Det er rigtig fedt, musikken er kommet i højsædet med den... det er sikkert.

Konklusionen må være at Arcam Alpha 5+ er en p***e fed afspiller til prisen, ihvertfald til mit behov. Ligemeget om jeg spiller jazz, blues, elektronisk eller rock så får jeg bare lyst til mere nu, før kunne jeg også have lyst til mere musik men ikke lyst til mere lyd fra anlæget... ørene ville have en pause.

Mit Setup

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:
Synes lige at jeg ville skrive et par ord om det "nye" setup, har efterhånden fået lyttet en del cd'er igennem siden jeg hentede cdafspilleren i går - Og hvilken forbedring fra det gamle setup.

Det første jeg bemærkede da jeg smed sonyen til var at baggrunden var helt "sort", der var ingen sus overhovedet ligemeget hvor volumen stod henne - Rigtig fed "oplevelse".
Noget andet jeg bemærkede, selv med den gamle cdafspiller var mere åbenhed med hensyn til især stemmer og bunden og mellemtonen var blevet mere kontante.

Da jeg så fik A5+ spændt efter istedet for DCD-1015 så skete der virkelig noget, diskanten blev blød og lækker men stadig med den kant der giver en lyst til at lytte mere... og mere.... og mere.
Stemmer blev meget behagelige uanset om det var mandlige eller kvindelige og en god guitar solo river ikke mere i ørene. Mellemtonen er der kommet meget mere drive i.

Med den gamle denon blev jeg meget træt i ørene efter 1½ times lytning, med arcamen kan man bare blive ved og ved og ved - Det er rigtig fedt, musikken er kommet i højsædet med den... det er sikkert.

Konklusionen må være at Arcam Alpha 5+ er en p***e fed afspiller til prisen, ihvertfald til mit behov. Ligemeget om jeg spiller jazz, blues, elektronisk eller rock så får jeg bare lyst til mere nu, før kunne jeg også have lyst til mere musik men ikke lyst til mere lyd fra anlæget... ørene ville have en pause.

Ja, en Arcam Alpha CD5+, selv med en del år på bagen, kan man IKKE blive træt af. Modded eller ej

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 14 April 2008 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Ang. Rega R5:

Kan se at du har Metallica - Metallica (Black Album) på LP... Hvordan klarer højttalerne sig, når der er mere tryk på?

Har du nogen erfaringer med elektronisk musik på disse højttalere (ved ikke om du hører det)?

På forhånd tak

Anda8000

Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Ang. Rega R5:

Kan se at du har Metallica - Metallica (Black Album) på LP... Hvordan klarer højttalerne sig, når der er mere tryk på?

Har du nogen erfaringer med elektronisk musik på disse højttalere (ved ikke om du hører det)?

På forhånd tak

Anda8000

De klarer sig helt fint synes jeg, der er en masse drive i dem - Så længe det de er spændt efter har kræfter til at trække dem... og de er meget sultne.
Jeg valgte dem bla. imellem System Audio og B&W højttalere, der er bare noget over regaerne hvis de får nok power bag som andre i den prisklasse ikke kan - Ifølge mine ører.

Jeg hører både house, hard house, hardstyle, gabber, hard dance, trance, psytrance, vocal trance osv. og der kan ee sagtens begå sig synes jeg... Der er selvfølgelig ikke CV larm i dem, det er klart, men de kan sagtens være fysiske. - Igen, hvis kilden er i orden så leverer de varen og jeg kan ikke blive lyttetræt af dem.

Mit Setup

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum