Forfatter |
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elsker det gamle sony design, med træsider osv! Det er fandme guf for øjnene.
Hehe de billige denon spiller er godt nok også ringe! har haft en DCD 660 og for dælen den er trist!
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er fandme flot, stort tillykke!
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 11 April 2008 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan frø En god gammel ES motherf***** tager man ikke fejl af. Teløkke me bæstet
Så kan yamaha godt pakke sammen med deres retro look __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 12 April 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker og bukker for de smukke skod ord om min nye elendige forstærker.  Jeg er netop kommet hjem efter at have hentet et nyt medlem af hifi-familien... Så kan i jo tænke lidt over den imens jeg slutter skidtet til og får lyttet lidt.  Hints: Sort Engelsk Digital
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Storbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
Sendt: 12 April 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Jeg takker og bukker for de smukke skod ord om min nye elendige forstærker. 
Jeg er netop kommet hjem efter at have hentet et nyt medlem af hifi-familien... Så kan i jo tænke lidt over den imens jeg slutter skidtet til og får lyttet lidt. 
Hints:
Sort Engelsk Digital

|
|
|
Kunne det være noget Rega CD-afspiller? __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 12 April 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg gætte eller er jeg disket
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Storbjerg skrev:
Kunne det være noget Rega CD-afspiller?
|
|
|
Du er inde på noget af det rigtige, sidste del af sætningen.
klc-audio skrev:
Må jeg gætte eller er jeg disket  |
|
|
Folk med insider viden må ikke.   __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ARCAM  __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
ARCAM |
|
|
Yes baby og den spiller bare sådan en Alpha 5+ gør den.  __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Scatcat skrev:
ARCAM |
|
|
Yes baby og den spiller bare sådan en Alpha 5+ gør den. 
|
|
|
Hmm. Troede lige at du ville have haft købt min! Du var jo på jagt efter den. Tillykke med den. Er det en standard eller er den blevet modificeret? (fy, ha)
Btw: Har den fået skiftet tandhjulet? Hvis ikke vil det være meget tilrådeligt. __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Cyber-Frog skrev:
Scatcat skrev:
ARCAM |
|
|
Yes baby og den spiller bare sådan en Alpha 5+ gør den. 
|
|
|
Hmm. Troede lige at du ville have haft købt min! Du var jo på jagt efter den. Tillykke med den. Er det en standard eller er den blevet modificeret? (fy, ha)
Btw: Har den fået skiftet tandhjulet? Hvis ikke vil det være meget tilrådeligt. |
|
|
Du holdt jo fandens godt fast i den.  Den er modificeret, eller har været - Der var en anden clock i som blev solgt seperat, kan egentlig ikke huske om der stod andet i annoncen. Mener jeg ikke der gjorde. Mht. tandhjul så er det skiftet og der er en A5+ mere med med semi defekt laser hvor der også sidder et ny hjul i - Så det skulle være sikret lidt i fremtiden.  __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
klc-audio Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til I/V er der monteret en OP2604 opamp og i det analoge filter er der monteret en AD825. Ellers er den original. Ellers er det bare at putte det andet DAC bord i. Men inden dette så tag strømmen helt fra, ud med netstikket, og lad den stå i 2 minutter. Med lidt forsigtighed er det nemt at skifte, ellers siger du bare til. Og ja, tandhjulet er spritnyt - i begge...
Jeg har også de originale opamp's et eller andet sted. Det er også nemme at skifte. Det er OP27 til I/V og 5532 i det analoge filter (3. orden's Bessel). Jeg syntes den er mere "frisk" med de nye amp's uden at fratage den de grundliggende gode egenskaber.
Mvh
Edit: Og nu er jeg jo "afsløret" 
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
klc-audio skrev:
Til I/V er der monteret en OP2604 opamp og i det analoge filter er der monteret en AD825. Ellers er den original. Ellers er det bare at putte det andet DAC bord i. Men inden dette så tag strømmen helt fra, ud med netstikket, og lad den stå i 2 minutter. Med lidt forsigtighed er det nemt at skifte, ellers siger du bare til. Og ja, tandhjulet er spritnyt - i begge...
Jeg har også de originale opamp's et eller andet sted. Det er også nemme at skifte. Det er OP27 til I/V og 5532 i det analoge filter (3. orden's Bessel). Jeg syntes den er mere "frisk" med de nye amp's uden at fratage den de grundliggende gode egenskaber.
Mvh
Edit: Og nu er jeg jo "afsløret"  |
|
|
Det er da også rigtigt, kunne egentlig være meget sjovt at bytte DAC board med det originale - Bare for at høre, hvis man nu en dag har lidt meget fritid.  __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
klc-audio skrev:
Mvh
Edit: Og nu er jeg jo "afsløret" 
|
|
|
At skifte tandhjul er nemt. men fårk hvor skal man skille skidtet helt ad Anyway, jeg har valgt at beholde min Arcam "au naturel". (jo færre "originale" der er tilbage, jo mere værd bliver de)  __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
klc-audio Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sjove med denne her er at den ikke bliver moddet fordi den er dårlig - men fordi den er p.... god
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
klc-audio skrev:
Det sjove med denne her er at den ikke bliver moddet fordi den er dårlig - men fordi den er p.... god  |
|
|
Ved jeg godt. også derfor jeg ikke kunne stå for den da jeg fik den på QXL. __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes lige at jeg ville skrive et par ord om det "nye" setup, har efterhånden fået lyttet en del cd'er igennem siden jeg hentede cdafspilleren i går - Og hvilken forbedring fra det gamle setup. Det første jeg bemærkede da jeg smed sonyen til var at baggrunden var helt "sort", der var ingen sus overhovedet ligemeget hvor volumen stod henne - Rigtig fed "oplevelse". Noget andet jeg bemærkede, selv med den gamle cdafspiller var mere åbenhed med hensyn til især stemmer og bunden og mellemtonen var blevet mere kontante. Da jeg så fik A5+ spændt efter istedet for DCD-1015 så skete der virkelig noget, diskanten blev blød og lækker men stadig med den kant der giver en lyst til at lytte mere... og mere.... og mere. Stemmer blev meget behagelige uanset om det var mandlige eller kvindelige og en god guitar solo river ikke mere i ørene. Mellemtonen er der kommet meget mere drive i. Med den gamle denon blev jeg meget træt i ørene efter 1½ times lytning, med arcamen kan man bare blive ved og ved og ved - Det er rigtig fedt, musikken er kommet i højsædet med den... det er sikkert. Konklusionen må være at Arcam Alpha 5+ er en p***e fed afspiller til prisen, ihvertfald til mit behov. Ligemeget om jeg spiller jazz, blues, elektronisk eller rock så får jeg bare lyst til mere nu, før kunne jeg også have lyst til mere musik men ikke lyst til mere lyd fra anlæget... ørene ville have en pause.
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Synes lige at jeg ville skrive et par ord om det "nye" setup, har efterhånden fået lyttet en del cd'er igennem siden jeg hentede cdafspilleren i går - Og hvilken forbedring fra det gamle setup.
Det første jeg bemærkede da jeg smed sonyen til var at baggrunden var helt "sort", der var ingen sus overhovedet ligemeget hvor volumen stod henne - Rigtig fed "oplevelse". Noget andet jeg bemærkede, selv med den gamle cdafspiller var mere åbenhed med hensyn til især stemmer og bunden og mellemtonen var blevet mere kontante.
Da jeg så fik A5+ spændt efter istedet for DCD-1015 så skete der virkelig noget, diskanten blev blød og lækker men stadig med den kant der giver en lyst til at lytte mere... og mere.... og mere. Stemmer blev meget behagelige uanset om det var mandlige eller kvindelige og en god guitar solo river ikke mere i ørene. Mellemtonen er der kommet meget mere drive i.
Med den gamle denon blev jeg meget træt i ørene efter 1½ times lytning, med arcamen kan man bare blive ved og ved og ved - Det er rigtig fedt, musikken er kommet i højsædet med den... det er sikkert.
Konklusionen må være at Arcam Alpha 5+ er en p***e fed afspiller til prisen, ihvertfald til mit behov. Ligemeget om jeg spiller jazz, blues, elektronisk eller rock så får jeg bare lyst til mere nu, før kunne jeg også have lyst til mere musik men ikke lyst til mere lyd fra anlæget... ørene ville have en pause. 
|
|
|
Ja, en Arcam Alpha CD5+, selv med en del år på bagen, kan man IKKE blive træt af. Modded eller ej __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 14 April 2008 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. Rega R5:
Kan se at du har Metallica - Metallica (Black Album) på LP... Hvordan klarer højttalerne sig, når der er mere tryk på?
Har du nogen erfaringer med elektronisk musik på disse højttalere (ved ikke om du hører det)?
På forhånd tak
Anda8000
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 14 April 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Ang. Rega R5:
Kan se at du har Metallica - Metallica (Black Album) på LP... Hvordan klarer højttalerne sig, når der er mere tryk på?
Har du nogen erfaringer med elektronisk musik på disse højttalere (ved ikke om du hører det)?
På forhånd tak
Anda8000
|
|
|
De klarer sig helt fint synes jeg, der er en masse drive i dem - Så længe det de er spændt efter har kræfter til at trække dem... og de er meget sultne. Jeg valgte dem bla. imellem System Audio og B&W højttalere, der er bare noget over regaerne hvis de får nok power bag som andre i den prisklasse ikke kan - Ifølge mine ører. Jeg hører både house, hard house, hardstyle, gabber, hard dance, trance, psytrance, vocal trance osv. og der kan ee sagtens begå sig synes jeg... Der er selvfølgelig ikke CV larm i dem, det er klart, men de kan sagtens være fysiske. - Igen, hvis kilden er i orden så leverer de varen og jeg kan ikke blive lyttetræt af dem. __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|