Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Stereo i frøperspektiv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 April 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:
Anda8000 skrev:
Ang. Rega R5:

Kan se at du har Metallica - Metallica (Black Album) på LP... Hvordan klarer højttalerne sig, når der er mere tryk på?

Har du nogen erfaringer med elektronisk musik på disse højttalere (ved ikke om du hører det)?

På forhånd tak

Anda8000

De klarer sig helt fint synes jeg, der er en masse drive i dem - Så længe det de er spændt efter har kræfter til at trække dem... og de er meget sultne.
Jeg valgte dem bla. imellem System Audio og B&W højttalere, der er bare noget over regaerne hvis de får nok power bag som andre i den prisklasse ikke kan - Ifølge mine ører.

Jeg hører både house, hard house, hardstyle, gabber, hard dance, trance, psytrance, vocal trance osv. og der kan ee sagtens begå sig synes jeg... Der er selvfølgelig ikke CV larm i dem, det er klart, men de kan sagtens være fysiske. - Igen, hvis kilden er i orden så leverer de varen og jeg kan ikke blive lyttetræt af dem.

Ok, super... Snakken om CV til elektronisk musik er totalt misforstået (synes jeg)!
Hører selv minimal og tech house på mine B&W, men da det er en gammel model har jeg planer om at skifte dem ud > Og der har jeg nemlig kig på Rega R5 og B&W 684

Spiller på Rega Mira & Apollo
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 April 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:

Ok, super... Snakken om CV til elektronisk musik er totalt misforstået (synes jeg)!
Hører selv minimal og tech house på mine B&W, men da det er en gammel model har jeg planer om at skifte dem ud > Og der har jeg nemlig kig på Rega R5 og B&W 684

Spiller på Rega Mira & Apollo

En ting der er ret væsentligt ved R5 og regas højtalere i det hele taget er at de åbner sig lige en tand mere ved biwire end ved singlewire og igen får lyden et pust ved bi-amping - Sidstnævnte er klart eftersom de får mere power med en ekstra amp.

Det skal dog siges at selvom jeg nu kun har en forstærker foran dem imod 4 forstærkere før, så har de ikke lukket sig på nogen måde... Ingen kommer det an på hvad man sætter foran, og man må sige at Rega matcher Rega rigtig godt. :)

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:

En ting der er ret væsentligt ved R5 og regas højtalere i det hele taget er at de åbner sig lige en tand mere ved biwire end ved singlewire og igen får lyden et pust ved bi-amping - Sidstnævnte er klart eftersom de får mere power med en ekstra amp.

Det skal dog siges at selvom jeg nu kun har en forstærker foran dem imod 4 forstærkere før, så har de ikke lukket sig på nogen måde... Ingen kommer det an på hvad man sætter foran, og man må sige at Rega matcher Rega rigtig godt. :)

Har skam også planer om en Maia, når pengene er til det... Men nye højttalerer kommer i første række!

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Bum bum, så er 5"eren i den anden højtaler vist begyndt at skratte - Lige så stille i nogen numre, ligesom da den anden døde - Denne gang ved jeg at jeg ikke har spillet for højt, for jeg har ikke været alene hjemme.

Det er noget ski'eværk, kunne godt tyde på at jeg burde finde mig nogen andre højtalere - Ville satme være ærgeligt.

Mit Setup

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 April 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:
Bum bum, så er 5"eren i den anden højtaler vist begyndt at skratte - Lige så stille i nogen numre, ligesom da den anden døde - Denne gang ved jeg at jeg ikke har spillet for højt, for jeg har ikke været alene hjemme.

Det er noget ski'eværk, kunne godt tyde på at jeg burde finde mig nogen andre højtalere - Ville satme være ærgeligt.

Ej hvor trist... Udstyr man er super glad for der lider af kroniske fejl er sq noget møg!  (burde forbydes...  )

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 April 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:

Det er faneme sur r... Ikke for at være skadefro, men er nu glad for at jeg ikke valgte R5 i sin tid. På den anden side kan det være at du "desværre" har fået en desideret mandagsmodel.

Men så er det sq bare fat i Bent igen. Lårtet skal da bare være i orden. BASTA!!!

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 April 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Ej hvor træls, det er sku da for typisk

Det MÅ være en mandagsmodel du har fået
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Bare lige til orientering så er der en bytter af den 5" på vej, endda helt uden at jeg selv har opsøgt det denne her gang - Endnu en gang flot service.

Og så til en bette update, der er komme en BD afspiller i racket - Så næste gang må det være et større tv der lander... lige bortset fra at jeg også får en ny PU på besøg jeg skal lytte lidt på inden der bliver handlet tv.

Mit Setup

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:
Bare lige til orientering så er der en bytter af den 5" på vej, endda helt uden at jeg selv har opsøgt det denne her gang - Endnu en gang flot service.

Og så til en bette update, der er komme en BD afspiller i racket - Så næste gang må det være et større tv der lander... lige bortset fra at jeg også får en ny PU på besøg jeg skal lytte lidt på inden der bliver handlet tv.

Nogen idé om, hvad der er gået galt? Bliver lidt nervøs over om det nu også er den højttaler man skal have fat i...

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2008 kl. 05:42 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Cyber-Frog skrev:

Nogen idé om, hvad der er gået galt? Bliver lidt nervøs over om det nu også er den højttaler man skal have fat i...

Overbelastning på et tidspunkt, sikkert på samme tidspunkt som den anden - Det begynder bare først at udvikle sig nu.

Jeg fortryder dog ikke købet af dem i sin tid, det er en kanon højtaler til de penge - Der er bare musik i dem (i mine ører).

Mit Setup

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Ok, skal i hvert fald høre den inden jeg gør noget andet!
Rega højttalere på Rega setup ku' nok være skægt...

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2008 kl. 05:45 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt igen, denne gang på billedsiden.

Jeg modtog mit nye TV i går, 50" Samsung FullHD plasma haløj (PS50P96FD) - Jeg har haft det sat til for at se om det overlevede turen med TNT, hvilket det gjorde.
Nu er det pakket ned igen og skal stå i kassen indtil jeg skal flytte om 1½ måned.... Nu kommer tiden da kun til at føles endnu længere.

Mit Setup

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 05:55 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:

Jeg modtog mit nye TV i går, 50" Samsung FullHD plasma haløj (PS50P96FD) - Jeg har haft det sat til for at se om det overlevede turen med TNT, hvilket det gjorde.
Nu er det pakket ned igen og skal stå i kassen indtil jeg skal flytte om 1½ måned.... Nu kommer tiden da kun til at føles endnu længere.

Hmmm. Nu da EM i fodbold starter på lørdag, og du først skal flytte om ca. 1,5 måned. Hvorfor så pakke den ned igen?

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

Cyber-Frog skrev:

Hmmm. Nu da EM i fodbold starter på lørdag, og du først skal flytte om ca. 1,5 måned. Hvorfor så pakke den ned igen?

Jep, man kan nå at se meget tv på 1½ måned (specielt EM)!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 8
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes