Forfatter |
|
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder godt  Har selv lidt Vintage grej, jeg passer på.
__________________ Mvh. Frank K.
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
uf...blir helt varm om ørerne...det pioneer sæt på side tre...havde jeg som noget af det første grej...utroligt det stadig kører...så behøves jeg da ikke være nervøs for mine tre denon 3000z og 2000z pre amp.... holder det så længe, så er jeg hvis parat til en hjørnegrund på kirkegården...( skyldes for meget slidgigt i ryggen)
mvh Velkommen
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dine dejlige Denon-sæt skal holde længe, så lad dem "circulere", så de bliver brugt jævnligt - alle tre. Desuden sørg for, at de ikke kører for varmt - fx ved at undlade at stille dem oven på hinanden så sluttrinnet står nederst.
Hvis du oplever driftforstyrrelser, så kast dine første mistanker på Switches og potmetre inden du lader dem undergå større kirurgiske indgreb. Disse indgreb er tit unødvendige og kan i de forkerte hænder sende apparatet ud på en stor "deroute".
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Fik lige lyst til at sætte et apr billeder op til almindelig beskuelse. Det er et sæt fra Pioneer - Sa-8100 integreret og en TX-9100 Tuner. Delene er fra 1973-74. Spiller fortrinligt, men der har været brug for den obligatoriske gennemgribende rensning af switches og pots - og...nu kører det, som var det fremstillet i går. Det lyder ganske dejligt og Pioneer'sk fra disse år ..nemlig flot lyd.

I en anden tråd tales det lidt om udførelsen af forpladen på en vintageorienteret moderne Yamaha-udgivelse, men detaljerigdommen og forarbejdsningen af forpladen står efter min mening slet ikke mål med dette.
Venligst
Freddy
|
|
|
Wow! Det er godt nok et flot sæt, Freddy!
Jeg kan huske (især) forstærkeren fra dengang i tidernes morgen. Jeg havde ikke penge til den. Den var uopnåelig!
Designmæssigt holder den stadigvæk, synes jeg! :-)
Mvh.
Niels L.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Fik lige lyst til at sætte et apr billeder op til almindelig beskuelse. Det er et sæt fra Pioneer - Sa-8100 integreret og en TX-9100 Tuner. Delene er fra 1973-74. Spiller fortrinligt, men der har været brug for den obligatoriske gennemgribende rensning af switches og pots - og...nu kører det, som var det fremstillet i går. Det lyder ganske dejligt og Pioneer'sk fra disse år ..nemlig flot lyd.
http://img530.imageshack.us/img530/8117/pioneersa8100tx91001 bx3.jpg
http://img530.imageshack.us/img530/2060/pioneersa8100tx91002 tp2.jpg
I en anden tråd tales det lidt om udførelsen af forpladen på en vintageorienteret moderne Yamaha-udgivelse, men detaljerigdommen og forarbejdsningen af forpladen står efter min mening slet ikke mål med dette.
Venligst
Freddy |
|
|
så sandt så sandt
Og hvor er det et smukt sæt. Og sikke en stand det står I! __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der ! Det er bare dejligt at se at nogle bare passer på det gamle grej, bravo
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Freddy
Jeg har et sæt næsten magen til min forstærker er bare sa 9100 og så en båndoptager 7171 men samme tuner - tuneren fungere fint men forstærkeren mangler vu knap og hvad værre er er potmeteret gået i stykker til volumen - ellers ksulle den være ok. Kasetten skal have nye remme - jeg købte det hele sammen med mine Pioneer CS E900 højtalere. Tror du at man kan skaffe sådan et potmeter og volumeknap - jeg kunne godt tænke mig at få det repareret en gang - jeg synes også det er meget flot
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej R-L-B!
Bare noget l**t med den Volume knap + tilhørende potmeter. Det er nok det allersværeste at finde #i løs vægt" på denne forstærker, da det jo er et stereovolume med tilhørende concentrisk anordning til dæmpningen. Jeg ville søge på Ebay US, da man ind i melem kan finde personer, som har "skrællet" en forstærker og sætter det på auktion i løsdele. Jeg ser dette som den eneste mulighed for succes - og dét kræver tålmodighed i årevis.
Lige for at drille (sorry!), så har jeg så lige hevet en SA-9100 frem i lyset også - og taget et nærbillede af den berømte kontrol.

Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Plissken skrev:
Det ser dejligt ud - og kan se du bor i Jylland, det kan være der skal ligges op til en Vintage aften  |
|
|
Ser først denne post nu og må have dette med: husk at invitere mig med!
Peter
|
|
|
Det lyder spændendee __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror, at ovenstående hører hjemme i en anden tråd.
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
for links Freddy der er nu gemt til daglig tjekken up - og ja det er en flot 9100 du har men jeg er ikke grøn af misundelse - jeg under dig den når bare den har det godt på dit vintage hotel og det tror jeg den har
|
Til top |
|
|
Fiddoo Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er princippet i den volumen knap ?
__________________ Mvh. Frank K.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
Hvad er princippet i den volumen knap ?
|
|
|
den har indbygget muting - normalt er det en -20 db knap her er det -15 og -30 db på den inderste knap og alm volume på den yderste. 1. så kan man hurtigt skrue ned og bagefter op igen til samme styrke 2. så hvis man har nogle meget følsomme højtalrere kan det være svært at spille lavt med alm. volume - så kan bruge pre select -15 el. - 30 db (tror jeg - hvad siger freddy) __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Princippet kender vi godt fra andre "anordninger" i Hifi-verdenen vedr. styring af volume.
Volumepotmetret består af et alm. stereopotentiometer (selvfølgelig koncentrisk) - men det lidt specielle her er, at det også er bygget sammen, koncentrisk, med en trinreguleret attenuator - dæmper, om man vil, som kan dæmpe signalet, som går gennem volumepotmetret med hhv. 15dB og 30dB. Så kan man pre-set'e den maximale volume, hvis der fx er pilfingre (som jeg selv)- børn o.lign. i nærheden. så kan volumen ligesom ikke rigtigt komme op i alvorlige omdrejninger. Samtidig kan denne anordning også betyde, at det ikke er så "følsomt" at indstille ens helt præcise favoritvolume, hvis man har en sådan. Jeg har enkelte gange i min tid prøvet et volumepotmeter, som pga. voldsomme kræfter eller/og MEGET følsomme højttalere haft svært ved at indstille volume , der enten pludselig var for høj eller for lav. Det skyldtes mange ting, deriblandt en stor dynamik generelt, men også, at volumekontrollen var af en sådan beskaffenhed, at en kort vandring på knappen gav for voldsom en effekt og kunne være svær at styre. Dette kan man lettere gøre, når dæmperen er sat ind over, dog kan man af indlysende årsager ikke spille nær så højt, da der jo er dæmpet med enten 15dB eller 30dB.
Dette må være nok til at slå selv den mest interessrede læser ihjel af kedsomhed!
Venligst
Freddy
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 02:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 02:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
  det er ok Freddy
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 04:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøjeee hvor har du meget lækkert grej men det havde Japer jo nævnt for mig et par gange .
Må vi ikk få et nærbillede af din Accuphase P-400 ?
Hvordan spiller sådan en karl ?
mvh
|
Til top |
|
|
Fiddoo Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|