| Forfatter |
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Du kan starte med at downloade og udskrive en af de 2 Rega arc protractors der er at finde mod bunden af denne side. Det er vigtigt at du får udskrevet den/dem i rette størrelsesforhold (der er en "referencelinje" til at tjekke dette) plus at de udskrives på en god printer. Der medfølger en grundig forklaring til hver arc protractor.
Udskriv som billede og undlad tilpas til side når du printer.
|
|
|
hvad er "arc protractor"? er det det du linker til der hedder sådan? __________________
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler... jeg er altså ikke helt med på hvad det er til?  __________________
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias,
Når pickup'en bevæger sig ind over pladen, vil vinklen altid ændres lidt, kun et sted vil den ha' den ideele vinkel.
Tricket er at justere monteringen af pickup'en, så man opnår det bedst mulige kompromis set over hele armens vandring over pladen.
Til dette bruger man en "protractor" - da der er mange forskellige arme, findes der mange forskellige protractorer - to af dem krentzler linker til, er lavet til Rega arme.
I praksis foregår justeringen ved, at protractoren lægges på tallerken, og du så justerer hvor i de aflange monteringshuller pickupen er monteret, så den tilsidst passer i de referencepunkter der er angivet på protractoren - der er tre ialt, og det er lidt et pillearbejde at skubbe den en millimeter frem, så lidt tilbage og så liiige lidt frem igen, indtil den sidder lige i øjet. Men det er hygsomt og sjovt at rode med. Du kan jo øve dig på den medfølgende pickup, indtil du får den nye.
/erla
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det erla.
Mathias: Du må jo bare skråle op når det bliver aktuelt.  Men jeg synes nu at det forklares meget godt i den medfølgende tekst.
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
yes... det må jeg se på når tid er  __________________
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
mathias 2 skrev:
Svend P skrev:
mathias 2 skrev:
så det skal enten være nye kabler, ny spille eller ny pladespiller. lige ny tror jeg på kablerne eller pladespilleren da jeg har omkring 100 lp'er men omkring 4 cd'er  |
|
|
Hvad har overbevist dig om at det lige netop er de ting der kan løse dit problem?
|
|
|
fordi at jeg har fundet ud af at det er afspilleren i mit setup der er problemet. men jeg mangler lige den sidste "test" før jeg kan være helt sikker. jeg mangler at høre andet end classic og sony, som begge er meget diskant-fikseret.
|
|
|
Jeg synes nu ikke Classic er meget diskant fikseret. Sikker på at dine Ikoner ikke bare mangler tilspilning?
|
|
|
kan kun give dig ret ! ( i at det ikke er diskant fikseret )
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan gik det med den protractor? __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja mæn telykke mæ din plajespille A ha jo oss sådan jæn rega. Den spiller gåt sådan jæn
PS
Fedt rack (så kan du senere opgradere til ølkasser fra mikrobryggerier )
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Ja mæn telykke mæ din plajespille A ha jo oss sådan jæn rega. Den spiller gåt sådan jæn
PS
Fedt rack (så kan du senere opgradere til ølkasser fra mikrobryggerier )
|
|
|
ja, den rega er bare go'! ja, det er jo "De Danske Spritfabrikker", så jeg behøves vidst ikke at opgradere mere  __________________
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mathias  Er der noget nyt på hififronten? Fik du afprøvet tricket med papir foran diskanterne på ikon'erne?
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
yeah  ... jeg har jo fået den fantastiske Audio Technica PU af Erla, og den er ved at blive godt spillet til af de ca. 250(rigtig gode!) lp'er jeg ejer.  jeg er jo også kommet på efterskole, så da rummet ikke tillader andet end en placering af anlægget på skrivebordet, må jeg leve med et knapt så ideelt lydbillede. men det går nu fint med det anyway.  enten har mine øre bare indfundet sig med den skarpe diskant eller også er det rumakkustikken fra rummet på efterskolen der har ellimineret en god potion af den hårde diskant. jeg er i hvertfald glad nok for det som det er nu, men jeg går i tanker om at skifte tilbage til Dali 450 eller 850 efter efterskolen, da jeg godt kunne savne lidt bas... det er sådan set mine tanker omkring det hele lige nu, nogle input? __________________
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice  Det kan også være at det er en kombination at Ikon'erne står på bordet at diskanten er lidt dæmpet. Jeg forsøgte med papir foran diskanterne på mine dali ikon- dobbelt lag af køkkenrulle. Det hjalp en del, men de forblev for skarpe til mig. også med en anden forstærker til at trække dem. måske en blød røramp kunne gøre det hehe. Behøver jeg sige at der ikke er et par ikoner hjemme ved mig mere
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Nice Det kan også være at det er en kombination at Ikon'erne står på bordet at diskanten er lidt dæmpet.
Jeg forsøgte med papir foran diskanterne på mine dali ikon- dobbelt lag af køkkenrulle. Det hjalp en del, men de forblev for skarpe til mig. også med en anden forstærker til at trække dem. måske en blød røramp kunne gøre det hehe.
Behøver jeg sige at der ikke er et par ikoner hjemme ved mig mere
|
|
|
okay ... de er også ret nice de Tandberg! hvad måtte du slippe for dem? hvordan er lyden i forhold til ikonerne? __________________
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
De gør ganske enkelt alt bedre end ikon'erne. Meget mere bas, stadig kontrolleret men mere fyldig og dyb rigtig dyyyyyyyb bas  - Ned til 25 Hz under de rette betingelser. Jeg vil vove og påstå at der er mindst lige så mange detaljer i "SM" og diskanten er bare meget mere behagelig. Masser af fed mellemtone- rigtig fed til akustisk musik. God til Rock og god til Elektronisk. De lokker dog med TR2080 som forstærker til at spille højere og højere     - Og de lyder næsten aldrig presset (Iøvrigt er SM designet til TR2075/mkII/80) De fylder dog temmelig en del, men det betyder ikke noget for mig Zero WAF  Forresten er det en lukket konstruktion Fed ny underskrift du har lavet og nyt profilbillede
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke den nye.  __________________
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal vi ikke have nogen billeder af den nye opstilling der?
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Skal vi ikke have nogen billeder af den nye opstilling der?  |
|
|
det kunne da godt være jeg lige skulle finde tid til det efter påskeferien her. __________________
|
| Til top |
|
| |