Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 09:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DVB-T / DVB-C ???? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

BowieCool skrev:

Dvs, at det mest optimale for mig, er at få en selector ? Kan det passe, at jeg har læst, at der ikke er HDMI i den nuværende selector model ?

Og så kan det jo være fuldstændig ligemeget om min kommende dvd-optager har tuner ?

Skal jeg så bare forbinde selector´en til dvd-optagen, som jeg så kobler til projekteren med HDMI ? 

Selector kender jeg ikke - og der er ikke megen hjælp at hente hos TDC.

Men ja, du kan koble det sammen som du beskriver, men så er du naturligvis låst fast til den kanal du optager så længe den udsendelse varer.
Til top Vis Knud98's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knud98

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

BowieCool skrev:

Dvs, at det mest optimale for mig, er at få en selector ? Kan det passe, at jeg har læst, at der ikke er HDMI i den nuværende selector model ?

Og så kan det jo være fuldstændig ligemeget om min kommende dvd-optager har tuner ?

Skal jeg så bare forbinde selector´en til dvd-optagen, som jeg så kobler til projekteren med HDMI ? 

den eneste anden jeg umiddelbart kan erindre har dvb-c tuner er metz, kvaliteten af tv'et skal jeg ikke kunne udtale mig om.  Anyway, det kan nok ikke betale sig andet for dig at få en selector, de få dvb-c tunere der er på markedet vil fungere, men ikke optimalt

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Knud98 skrev:
Du beskriver i et tidligere indlæg Loewe som dyrt - jeg vender sammenligningen i en anden retning, så lad være med at tage tingene ud af kontekst.

Jeg beskriver blot hvorfor det er dyrt.

Knud98 skrev:
Du hænger din hat på tests - og det kalder jeg kønsløst - uanfæget om Loewe vinder dine saliggørende tests eller ej. Du har brug for test for at træffe et valg, lyder det til. Det har jeg ikke.

Nej - jeg opfatter det mere som om du har brug for en bekræftigelse, af at de mange penge er givet godt ud. Altså at du har brug for at overbevise andre om at Loewe er bedst.

Det har jeg ikke. Jeg kigger iøvrigt slet ikke på fabrikanter, men på modeller.

Knud98 skrev:
Jeg har set et hav af skærme - og alle ting taget i betragtning - også dem de andre ikke indeholder - så vandt Loewe klart. Jeg behøver ikke retfædiggøre noget som helsdt, men jeg vil gerne forklare...!

Endelig. Tegn og fortæl!

/Lars

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Nej - jeg opfatter det mere som om du har brug for en bekræftigelse, af at de mange penge er givet godt ud. Altså at du har brug for at overbevise andre om at Loewe er bedst.

Du fægter i blinde med den form for infantil argumentation. Den bider ikke på.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Knud98 skrev:

Så du vil ikke overbevise os andre om hvorfor du syntes Loewe er toppen af poppen ?

/Lars

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Knud98 skrev:

Så du vil ikke overbevise os andre om hvorfor du syntes Loewe er toppen af poppen ?

/Lars

Jeg tror du skal læse mine indlæg igen. De er fyldt med grunde - men åbenlyst overset...

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Knud98 skrev:
Jeg tror du skal læse mine indlæg igen. De er fyldt med grunde - men åbenlyst overset...

Du skrev lige:

Knud98 skrev:
Jeg har set et hav af skærme - og alle ting taget i betragtning - også dem de andre ikke indeholder - så vandt Loewe klart. Jeg behøver ikke retfædiggøre noget som helsdt, men jeg vil gerne forklare...!

Det er såmen bare den forklaring jeg venter på ... ikke noget ekstra.

/Lars

BowieCool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Ok, Jeg troede bare at HDMI var bedst uanset hvad. Jeg vil naturligvis gerne have den bedste og mest fleksible løsning.

Er det så at føre et scart kabel fra selectoren til projekteren + et HDMI kabel fra dvd-optageren til projekteren ?

Til top Vis BowieCool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BowieCool

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

BowieCool skrev:
Ok, Jeg troede bare at HDMI var bedst uanset hvad. Jeg vil naturligvis gerne have den bedste og mest fleksible løsning.

HDMI har den ulempe, at den ikke kan skifte format imellem f.eks. 4:3 og 16:9. Så hvis du er vant til at kunne zomme signalet, så kommer HDMI til kort.

BowieCool skrev:
Er det så at føre et scart kabel fra selectoren til projekteren + et HDMI kabel fra dvd-optageren til projekteren ?

Ja, det kunne en løsning.

/Lars

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Knud98 skrev:

Du skrev lige:

Knud98 skrev:

Det er såmen bare den forklaring jeg venter på ... ikke noget ekstra.

/Lars

Jeg har ikke et behov for at skrive en masse negativt om andre skærme, som andre formentlig har valgt fordi de synes de netop var de bedste.

Jeg giver min mening til kende - uden brug af tests andet end den vigtigste, nemlig det mine egne øjne fortæller plus andre parametre, som allerede er nævnt. Det anbefaler jeg alle andre om også at gøre - altså bruge deres øjne.

I de tidligere indlæg har jeg forklaret mit valg. Det var dig, der så det som retfærdiggørelse.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Knud98 skrev:
Jeg giver min mening til kende - uden brug af tests andet end den vigtigste, nemlig det mine egne øjne fortæller plus andre parametre, som allerede er nævnt. Det anbefaler jeg alle andre om også at gøre - altså bruge deres øjne.

I de tidligere indlæg har jeg forklaret mit valg. Det var dig, der så det som retfærdiggørelse.

Dvs. du vil aligevel ikke forklare her, hvorfor du finder Loewe bedst ?  Hvorfor skriver vi så stadigvæk i dette emne?

Mit seneste oplæg til debat var at Loewe ikke vinder tests, og det har du ingen kommentarer til (udover hvad du iøvrigt har skrevet tidligere).

Med mindre du rykker fremad nu, så er debatten lukket herfra. Og nej - det er ikke fordi jeg pludselig anerkender Loewes kvalitet. Jeg har fortsat intet imod Loewe, bortset fra at jeg meget hellere vil sammenligne det med Sony end B&O (blot et eksempel).

/Lars

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Dvs. du vil aligevel ikke forklare her, hvorfor du finder Loewe bedst ?  Hvorfor skriver vi så stadigvæk i dette emne?

Mit seneste oplæg til debat var at Loewe ikke vinder tests, og det har du ingen kommentarer til (udover hvad du iøvrigt har skrevet tidligere).

Med mindre du rykker fremad nu, så er debatten lukket herfra. Og nej - det er ikke fordi jeg pludselig anerkender Loewes kvalitet. Jeg har fortsat intet imod Loewe, bortset fra at jeg meget hellere vil sammenligne det med Sony end B&O (blot et eksempel).

/Lars

Enten er det fordi du ikke kan forstå det - eller også fordi du ikke vil. Alt er beskrevet tidligere.

Gør hvad du vil med hensyn til denne debat. Min tid er for kostbar til at spilde mere af den på dig.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Knud98 skrev:
Min tid er for kostbar til at spilde mere af den på dig.

Du beskriver lige mine tanker.

Som du skrev:  "jeg vil gerne forklare...!" omkring Loewes fordele, og det ønsker du så aligevel ikke. Så jeg kan kun sige det samme som dig - du spilder vores allesammens tid.

Slut herfra.

/Lars

PS. Nej - det gør ikke Loewe til et highend produkt. Men jeg havde håbet du i det mindste ville have stået frem.

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 April 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

For lige at komme Knud til undsætning!

Så vil jeg altså lige tilføje  -  Loewe Individual - Selection/Compose. 

Disse LCD TV benytter Sharp paneler. Hvis man følger med, så er det altså Sharp der ligger i fører-trøjen når det gælder udvikling af LCD paneler. Udover det, så har Loewe en special-udviklet glas-skærm foran panelet med et filter i som virkelig giver markedets bedste sort-niveau når vi snakker LCD. Glas fronten er også med til at formindske reflektioner fra udefra kommende lys. Og det funker for hårdt. Dog vil jeg sige at der ved normal TV-kiggeri Loewes apparater vinder. Snakker vi HD osv. tja så er det lidt et spørgsmål om hvad man vægter mest.

Men prøv engang at ta HD-DVD´en "Corpse Bride". Sæt den på en Individual og en hvilken som helst anden fladskærm (LCD/Plasma). Så tror jeg hurtig du ville kunne se hvorfor det faktisk er et helt suverænt TV.

Og så til lyden. Der er 2 x 40 watts lyd i deres skærme. Det er jo fint nok, men hvad med enhederne? Tja, der er såmænd rigtig rigtig gode. Jeg har ikke hørt en fladskærm med bedre lyd. Det skulle da lige være B&O, som da også ER bedre.

At der så mangler noget så essentielt (på selection) som brugerdefinerede billed & lyd-indstillinger for eks. HDMI/Component/Analog TV/Digital TV. Der er kun én billedindst. som gælder globalt. Mega træls.

Denne manglende funktion(er) er dog i deres nye Compose serie.

Men fred være med dig Lars. Du er IKKE Loewes målgruppe. Og dette vil betyde at hvis du ville lave diverse tests, så ville det nok aldrig være Loewe der løb med sejren, da du ikke værdsætter disse "livsstils-funktioner" nok.

Men en let tilværelse "livsstil" er kommet for at blive. Ta bare et medie-center. Alt i et kasse som letter på tilværelsen. Men en sådan kasse vil aldrig kunne erstatte en af de bedre DVD afspillere som f.eks har en dyr video-processor. Eller en rigtig god CD-Afspiller med rigtig gode D/A konvertere, og som spiller rigtige CD´er.

Så skal man jo ud i noget med eksterne DACs osv. Men så ryger den lette tilværesle lige pludselig for de fleste, og folk står af.

Jeg er selv meget afhængig af perfekt performance og er da bange for at folk kan gå hen og få ret når de siger at eksempelvis HD-DVD og Blu-Ray ikke bliver til noget. Og at det er nettet der fremover skal distribuere alt film-materiale.

Ik om jeg gider og sidde at downloade en film som er overkomprimeret i forhold til disse formater. Og hvad med de nye lydformater som Dolby TrueHD og DTS MA. Dem skipper man vel bare, og så mener man at alm. Dolby & DTS er længe nok. Og at folk alligevel ikke værdsætter så høj en lydkvalitet. Og at det i øvrigt ville fylde alt for meget når det skulle downloades osv. osv.

Men desværre så har MP3 formatet jo ligepræcis bevist at folk efterhånden er stået af kvaliteten, og hellere vil have kvantiteten.

OTTO´s blog om faldende priser på recordere.dk, synes jeg er rigtig go´. Eksemplet med Samsung og deres rigtige flotte specifikationer, der gang på gang kan imponere (irony mode ON). Men det funker, når bare man lige pakker det ind i noget bulet sort Piano-plastic. Så sælger det sgu. Og at man så går på TV med en reklame med Per Arnoldi og sælger det som et andet kunststykke. JESUS CHRIST!

Nå, nu har jeg vist både været i øst og vest... . . .

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 April 2007 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købe et Loewe Induvidual Selection 40", jeg har kigget på næsten alt i LCD og kunne ikke finde et TV med bedre Billede end Loewe. Hvor Sort niveau, Naturlige Farver, Kontrast, Lyd var det bedste jeg kunne finde (min mening). At der så også er integreret DVB-C så men får billede frit for støj er super fedt. Men Når det er sagt, er der nogle områder hvor det får tæsk af mit gamle CRT. 

Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes