Forfatter |
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Exxtreme skrev:
Han skal bare slæbes i retten lige med det samme!!! Den amatør skal slet ikke have chancen for at slippe for en retssag... Du kan umuligt tabe den retssag som jeg ser det... |
|
|
Det kommer vel også an på, hvor meget der blevet pillet ved beviset, hvis du du forstår?
|
|
|
Mener du at han selv har gjort skaden værre eller mener du at reperatøren har prøvet at skjule sine spor?
Hvis det sidste er tilfældet mener jeg stadig han har en god sag...
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1877
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. advokatsalær, så check lige, om din hustandsforsikring ikke har en såkaldt retsjælpsforsikring. Den kan dække et betragteligt beløb - og i øvrigt - som sagen ser ud i den form, som du viser den her - så bliver det modparten, der skal betale.
Men rådfør dig grundigt med en advokat, inden du starter noget. Og så held og lykke! Sådan nogle svindlere gider hverken vi forbrugere eller den øvrige branche have rendende.
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Exxtreme skrev:
Han skal bare slæbes i retten lige med det samme!!! Den amatør skal slet ikke have chancen for at slippe for en retssag... Du kan umuligt tabe den retssag som jeg ser det... |
|
|
Har du hørt om procesomkostninger? Og advokatsalærer?
Hvis en sag kan løses i mindelighed (nok at strække begrebet lidt i denne sag), må det være at foretrække for alle parter.
God søndag
Brok
|
|
|
Ja det har jeg... Jeg har skam været i retten mere end 1 gang...
Har du hørt om fri proces? I en sag med så overvældende beviser, der er endda en underskrevet kontrakt som er brudt på alle måder... Ja så er det bare at ansøge om fri proces og så køre på...
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
Mht. advokatsalær, så check lige, om din hustandsforsikring ikke har en såkaldt retsjælpsforsikring.
Good point...
...som sagen ser ud i den form, som du viser den her - så bliver det modparten, der skal betale.
Ja nemlig ja... Hvis han altså ikke taber retssagen, hvilket bare ikke kan ske efter mit synspunkt...
|
|
|
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
rockforlife skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
Det kommer vel også an på, hvor meget der blevet pillet ved beviset, hvis du du forstår?
|
|
|
Mener du at han selv har gjort skaden værre eller mener du at reperatøren har prøvet at skjule sine spor?
|
|
|
Jeg mener bare, at hvis der er rodet i forstærkeren efter KS har mishandlet dem, så kunne det måske blive et problem. For det er jo trods alt forstærkeren der er beviset. __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Exxtreme skrev:
rockforlife skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg mener bare, at hvis der er rodet i forstærkeren efter KS har mishandlet dem, så kunne det måske blive et problem. For det er jo trods alt forstærkeren der er beviset.
|
|
|
Ja hvis han selv havde gjort det, men nu er det jo et professionelt værksted der har gjort det, og jeg er sikker på de godt vil stå ved de reperationer de har gjort...
Men du har ret, det kan meget vel få en afgørende betydning...
Man burde jo nok tage nogle billeder i sådan en sammenhæng, hvis ikke han da allerede har gjort det...
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da dejligt at se, at Kurt nu bliver trukket frem i lyset, det fortjener han bestemt ! Sidste sommer var jeg ved at havne i kløerne på ham med min gamle Luxman MQ70, der havde en kedelig uvane med at brænde udgangsrør hver anden måned. Det ville Kurt da gerne kigge på. Vi aftalte en tidsfrist på 2 måneder og en ca.pris på 2000.- Ugen efter ringer Kurt for at fortælle, at det nok vil komme til at koste 3000.- Jeg accepterer, og da de to måneder er gået ringer jeg til Kurt, men han mangler nogle dele for at kunne lave den færdig. Vi aftaler så, at han samler apparatet, så jeg kan bruge den uden risiko (hans egne ord). Luxman'en spiller fint, da jeg kommer hjem med den, meen efter et par måneder springer den i luften igen (mine ord)  I aftalen lå også at Kurt ville ringe, når han havde delene hjemme, men jeg hørte aldrig fra ham, hvilket måske er heldigt nok, set i lyset af denne tråd. Idag spiller min Luxman stadig fremragende, og den brænder ikke rør af længere. Jeg fik den repareret af en fyr der kunne sine rør i søvne....han sad faktisk og loddede ledninger af og på mens apparatet var tændt !! Det var frygteligt at se på :-) Den stod nede ved ham i en uge, og det kostede 500.- Dette her har selfølgelig også kostet lidt til rør osv. men det er da ingenting i forhold til det beløb Carsten har brændt af på Kurt. Hvis denne tråd kan forhindre at Kurt tager flere i skægget, er advarslen hermed givet videre. Vh Freddy
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det ikke er en aprilspøg er det da tæt på....at putte sådanne beløb up-front til modifikationer er da vildt i min verden, og især hvis man ikke ved hvem der skal udføre det....
Og jeg syntes ikke den offentlige gabestok er klædeligt, vi må bestemt høre den anden side af historien inden lynchningen.....
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Hvis det ikke er en aprilspøg er det da tæt på....at putte sådanne beløb up-front til modifikationer er da vildt i min verden, og især hvis man ikke ved hvem der skal udføre det....
Og jeg syntes ikke den offentlige gabestok er klædeligt, vi må bestemt høre den anden side af historien inden lynchningen.....
|
|
|
Deværre er der ikke tale om en aprilsnar !.......
Kurt skal være mere end velkommen !.......
Offentlig lunchning eller ej !....... Jeg prøver bare at forhindre, at andre kommer i samme situation !....... Bare jeg dog havde fået en advarsel inden start af projekt !...... __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener nu ikke dit indlæg som egentligt er forståeligt....men dem der kommenterer på det uden modparten er hørt....
Af ren nysgerrighed: Hvad får dig til at give en mand du ikke kender 25.000kr for noget du ikke ved hvad er?
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Groove skrev:
|
|
|
Deværre er der ikke tale om en aprilsnar !.......
Kurt skal være mere end velkommen !.......
Offentlig lunchning eller ej !....... Jeg prøver bare at forhindre, at andre kommer i samme situation !....... Bare jeg dog havde fået en advarsel inden start af projekt !...... |
|
|
Du har min fulde støtte!!!
MVH
Don
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Jeg mener nu ikke dit indlæg som egentligt er forståeligt....men dem der kommenterer på det uden modparten er hørt....
Af ren nysgerrighed: Hvad får dig til at give en mand du ikke kender 25.000kr for noget du ikke ved hvad er?
|
|
|
Ja ja, set i bakspejlet er det jo trist. At forudbetale viser blot tillid fra forbrugeren. Kurt er jo altså en velkendt fyr som faktisk skulle være en over ordenlig kompetence mht. rør. Så at smide pengene forud (som en gulerod) og få lavet sit udstyr er der ikke noget galt med. At Kurt ikke behandler dit udstyr er også frygeligt. Han burde jo vide man passer på og ikke knokler tingene. Os som har masser af uafsluttede DIY projekter ved at tingene bliver let knoklet, men bestemt ikke med vilje. Jeg vil tror har har flere projekter som rundt i hans værksted/lokale hvor han har ordnede den slags.
Er han momsregistreret eller der tale om sort arbejde hos en fyr uden momsnummer??
Mvh
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
For 25.000,- kunne du med den rigtige "mentor" bag dig såvel ha' indkøbt alle stumperne som have lært dine mono-blokkes funktion/detaljer, blive oplært at fortage de ønskede mod's og ydermere blive instrueret i at selv kunne fortage all service af forstærkerne i fremtiden ...,
f**' til historie håber at du lykkes at trække penge ud af ham 
|
Til top |
|
|
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal have fat i en advokat. Du kan altid få at vide i telefonen, hvordan udgifterne vil blive, og hvis sagen ender med at Kurt taber, skal han sandsynligvis også betaler advokaten. Det koster intet at tale i telefon med en advokat og høre, hvad han mener om sagen.
__________________ "There's no substitute for experience"
|
Til top |
|
|
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Og jeg syntes ikke den offentlige gabestok er klædeligt, vi må bestemt høre den anden side af historien inden lynchningen..... |
|
|
Du mener med andre ord, at den mand der har tillid til reparatøren selv har været ude om det, og så mener du tilsynelandende også, at det halve nok er usandt. Men med den behandling han har fået, er der ikke andet end gabestok, der hjælper - det ses med jævne mellemrum, når folk har haft deres sag på tv eller i en avis. Resten er op til advokaten. __________________ "There's no substitute for experience"
|
Til top |
|
|
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til skræk og advarsel, og for at bakke op om en hifibroder i nød, vil jeg godt bidrage med nedenstående link, så er der da givet et signalement af "rørguruen fra Århus".
Hvis VI ikke her tager sagen i egen hånd og snyderen ved skægget, vil der måske være andre der bliver taget ved næsen i fremtiden...Gad vide hvor mange der allerede ER blevet det?!

http://www.t-linespeakers.org/oddsends/arhus/
__________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd.
|
Til top |
|
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt besvarelse af alle spørgsmålene:
Set i bakspejlet, skulle jeg selvfølgelig aldrig havet givet ham 25.000 kr forud !...... Men Jeg havde jo tillid til Kurt - ellers var der egentlig heller ikke megen mening i, at have givet ham opgaven !...... At denne tillid så efterfølgende er blevet misbrugt på alle tænkelige måder, er jo bare enormt træls og ærgerligt !.......
Kurt havde da jeg indleverede forstærkerne momsregistreret værksted - jeg ved ikke hvordan det ser ud nu, da han i september flytter (uden mit vidende) både professionelt og privat. Uden jeg har sagt for meget, så er der intet i hans nye boligforhold der tyder på, at der skulle være noget at gøre mht. retsforfølgelse. Jeg er blevet fyldt med så meget løgn, at jeg ikke længere har overblik over hvor meget af det Kurt har sagt der er rigtigt - som udgangspunkt er det hele løgn !.......
Da Kurt højest sandsynligt ikke har mulighed for at betale, er det nok højest tvivlsomt om jeg får noget som helst ud af at køre en egentlig retssag !....... En yderst ubehagelig situation !........
__________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
|
|
Under alle omstændigheder kan jeg ikke se hvad det kommer sagen ved.
Lad os nu holde os til sagen, for som i ved kan dette let ende i en total off topic mudderkastning.
|
Til top |
|
|
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt burde ha´ en olfert af den hårde slags...
__________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
Groove skrev:
Og jeg syntes ikke den offentlige gabestok er klædeligt, vi må bestemt høre den anden side af historien inden lynchningen..... |
|
|
Du mener med andre ord, at den mand der har tillid til reparatøren selv har været ude om det, og så mener du tilsynelandende også, at det halve nok er usandt. Men med den behandling han har fået, er der ikke andet end gabestok, der hjælper - det ses med jævne mellemrum, når folk har haft deres sag på tv eller i en avis. Resten er op til advokaten.
|
|
|
Jeg mener at begge parter side skal belyses inden der vurderes/konkluderes.....simple men gode principper som vores retssamfund bygger på.
|
Til top |
|
|