Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 16:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ikon 2 er for lys! hvilken ht er så mørk? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 April 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

For det første tror jeg måske at en gulv Ht er en smule for voldsom til dit rum. Det er jo ikke så stort igen og jeg synes at dine Ikon havde en ganske fin bas i dit rum.

Og derudover skal du da lige give dem lidt tid til at blive tilspillet. Desuden er du jo velkommen til at komme forbi emd dine Ikon 2 så du kan høre dem på et andet setup, uden en sælger der puster dig i nakken.  Så vil du også bedre kunne høre om de rent faktisk er værd at satse på til din lydfilosofi.

tror du ikke at det ville være bedre at se om det vil lyde bedre med et sæt DLS R60? så kunne jeg evt. tage min holfi med hen til dig eller også kan du tage dine dls'er med hjem til mig, hvor det "rigtige" rum er.(altså det rum de alligevel vil komme til at spille i)

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 April 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Plakater hjælper ikke på akustikken. Du skal have tæpper eller Rockfon på væggene. Noget der opsluger eller spreder lyden. Det er vigtigst at dæmpe de første reflektioner ud fra højttalerne.

Hvis du virkelig ikke kan lide de Ikon'er, så køb da nogle andre højttalere. Men denne gang ville jeg lytte på dem inden, for at se om det var noget.

Det kan jo også være de spiller anderledes i det nye rum, når du skal på efterskole.

Vi har jo alle lavet fejlkøb, men slå nu koldt vand i blodet denne gang, så du ikke laver flere lige nu.

hehe.. jeg hørte dem faktisk inde i hfk, spændt for selv samme forstærker som master har... og det lyd altså p***e godt.. men jeg synes at det var lidt for neutralt så derfor troede jeg at holfi'en ville ku' rette op på det hehe... men der taog jeg vidst fejl hehe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes