| Forfatter |
|
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_chosen_one skrev:
1) Bekræftigelse på at det her er et px70: Panasonic TH-37PX70E, jeg ander ikke hvad TH og Px70E betyder? |
|
|
Jamen det ER det omtalte TV. Hvor mange gange skal det skrives? Der er ingen skrabet udgave at finde.
E = Europa.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Badsberg skrev:
Hvis fjernsynet skal bruges til at spille på, er der så ikke noget om at lcd klarer sig betydeligt bedre?? |
|
|
Nej, LCD klarer sig ikke betydeligt bedre med spil. De er også grimme på LCD TV.
|
| Til top |
|
| |
the_chosen_one Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEY sorry Naiera ville bare være sikker på at det er det vi taler om. F.eks. inden for grafikkort til pc'er er det af stor betydning hvilken endelse navnet har f.eks. 6800Le og 6800Gt, derfor ville jeg være helt sikker!
Hva siger du til Naiera at plasma brænder fast ved still billeder når man spiller??
The_chosen_one
Underdog er et andet navn jeg bruger i et andet fora. sorry
|
| Til top |
|
| |
Badsberg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
| I spil og andre computer billeder, der er jo ofte noget grafik som er fast i billedet, og det har tendens efter tid, at brænde sig fast i plasma panelet... |
|
|
Ja, det er rigtigt nok... Dette enme er også blevet vendt.... og vendt.... og vendt!:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48015&K W=burn%2Din
og vendt og vendt og vendt 
Så det taler vel lidt for en lcd....
Om tegnefilm kan sammenlignes med x-box/ps spil ved jeg ikke..... dog kan jeg godt se problematikken i at skulle vælge mellem film eller spil!
Står selv med samme problem, da jeg skal ud og investere i en skærm til at spille ps3 på! <--WELDKLAZZE-MASKINE!! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt har lige hørt fra en ven at hans plasma brændte fast ved at spille i bare 2 timer.. men hans plasma er vel 3-4 år gammel og meget er vel sket siden går jeg udfra.
Er der ikke dækning for det hos producenten?
Desuden mener jeg at hvis Panasonic skal blive ved med at reparer deres plasma for denne type fejl "burn in" vil de så ikke direkte skrive at disse skærme ikke er velegnet til spil brug?
Badsberg: Ps3 is the best console ....you don't wanna go there: Teknisk er den overlegen men der går lang tid før dette kan udnyttes optimal, xbox360 er billigere, xboxlive er perfekt skruet sammen dvs. via en update fra microsoft gjorde man det muligt at gamer kunne spille med 1080p!! det vil sony aldrig kunne hamle op med..... men lad og se på det en anden gang!
The_chosen_one
|
| Til top |
|
| |
Badsberg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Badsberg skrev:
Hvis fjernsynet skal bruges til at spille på, er der så ikke noget om at lcd klarer sig betydeligt bedre?? |
|
|
Nej, LCD klarer sig ikke betydeligt bedre med spil. De er også grimme på LCD TV. |
|
|
Nå.... ok.... men er der så ikke noget om at lcd klarer sig marginalt bedre end plasma ved spil?? 
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_chosen_one skrev:
|
Fedt har lige hørt fra en ven at hans plasma brændte fast ved at spille i bare 2 timer.. men hans plasma er vel 3-4 år gammel og meget er vel sket siden går jeg udfra. |
|
|
Der er sket meget fra ældre generationer til nu. Jeg kan ikke give dig nogen garantier, men den generelle opfattelse af de nye Panasonic modeller er, at hvis man behandler skærmen rigtigt - dvs. ikke spiller på den de første ca. 200 driftstimer, og/eller kører dén break-in DVD du kan downloade på recordere.dk i et par døgn, samt sørger for at skrue lidt ned for kontrasten når du spiller, så vil der højst være tale om midlertidig retention. Jeg har hørt fra mange der spiller meget PS3 eller Xbox på Panasonic tv, uden problemer - men også mange der har rapporteret om MEGET tydelig retention lige i starten.
the_chosen_one skrev:
| Er der ikke dækning for det hos producenten? |
|
|
Nix. Gengivelse af statiske billeder betragtes som forkert brug af skærmen.
Jeg vil sige det sådan: Hvis du køber din skærm for at spille, og kun dét, så køb en LCD. Så har du ikke dé ting at bekymre dig om, og korrekt farvegengivelse osv betyder ikke helt så meget for et spil som for film og tv (dén får jeg sikkert hug for fra nogle spil-entusiaster... ) Men hvis du vil have et tv der er godt til film og tv, og som også er godt at spille på, så vil jeg klart anbefale et Panasonic plasma, med ovennævnte forbehold (dvs. det skal bruges rigtigt). __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ergo AV Precision: så mener du at man ikke bør spille de første 200timer og køre en eller anden break-in dvd som åbenbart tester skræmen, men hvad er det præcist du mener med retention? er det ligesom pixelfejl eller at billedet hænger/burn in?
Mit forbrug er 80/20 hvor alm. tv/film er ca. de 80% så derfor hælder jeg stadig til plasma med korrekt anvendelse. Er der inde på recordere.dk en guide til hvilke forholdsregler man bør overveje ved en hel ny plasma udover at anvende denne dvd anti burn in?
Det virker lidt bekymende med det plasma halløj (burn in), men hælder stadig i den retning... I kan godt høre at tvivlen er begyndt at brede sig.
The_chosen_one
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_chosen_one skrev:
|
Ergo AV Precision: så mener du at man ikke bør spille de første 200timer og køre en eller anden break-in dvd som åbenbart tester skræmen, men hvad er det præcist du mener med retention? er det ligesom pixelfejl eller at billedet hænger/burn in? |
|
|
Ja. Retention betyder at hvis du har et fast billede siddende i lang tid, så bliver billedet "hængende" et stykke tid - men ikke permanent. Burn-in er permanent, retention er midlertidigt - men det er i bund og grund samme fænomen.
Break-in DVD'en skifter konstant mellem forskellige lysstyrker, og "slider" meget på skærmen. Pointen er at komme forbi de første par hundrede timers "slid" så hurtigt som muligt - at køre en break-in DVD i et døgn kan sammenlignes med at se almindeligt tv i 100 timer. Det gør ingen forskel hvordan du gør det, det går bare hurtigere med break-in DVD'en.
the_chosen_one skrev:
| Mit forbrug er 80/20 hvor alm. tv/film er ca. de 80% så derfor hælder jeg stadig til plasma med korrekt anvendelse. Er der inde på recordere.dk en guide til hvilke forholdsregler man bør overveje ved en hel ny plasma udover at anvende denne dvd anti burn in? |
|
|
Der er ikke nogen facitliste som sådan, det afhænger af hvilken skærm man har. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) Hvis man skal ud og se på en lcd skærm med ca. samme kvalitet som PX70 (1080p m. dvb-tuner) og i prisklassen 10k hvad skal man så lede efter?
Hvis i har fulgt dette indlæg kan i godt høre at jeg ikke er helt overbevist over plasma'et, udelukkende pga. burn in problemet. Vi er en lille familie som ikke har råd til at smide 10k efter et nyt tv, da jeg har erfaret at producenterne ikke dækker denne type fejl.... jeg savner nogle flere brugere som taler for: plasma = gode erfaringer at spille på eller lign.
De fleste herinde tænker nok at nu må han sgu tage sig sammen og tage en beslutning... og de har ret........
The_chosen_one
Tak for de mange fine kommentar de har været belærende og givet mig stof til eftertanke thx.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_chosen_one skrev:
| 1) Hvis man skal ud og se på en lcd skærm med ca. samme kvalitet som PX70 (1080p m. dvb-tuner) og i prisklassen 10k hvad skal man så lede efter? |
|
|
Det findes ikke.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_chosen_one skrev:
| Mit forbrug er 80/20 hvor alm. tv/film er ca. de 80% så derfor hælder jeg stadig til plasma med korrekt anvendelse. Er der inde på recordere.dk en guide til hvilke forholdsregler man bør overveje ved en hel ny plasma udover at anvende denne dvd anti burn in? |
|
|
Med dét forbrug bør der ikke være den store tvivl om, at plasma er det rette valg.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
the_chosen_one skrev:
|
|
Med dét forbrug bør der ikke være den store tvivl om, at plasma er det rette valg. |
|
|
Hey Thx. for det Naiera. Jeg går udfra at du er en plasma mand tog du også de forholdsregler som der før er nævnt med at køre en dvd anti burn in i 24 timer fra ny af?
The_chosen_one
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen endnu et spørgsmål:
1) bør man købe det tilhørende org. vægophæng med eller er et ukorrent ophæng (ca.½ pris) helt fint?
Når jeg mener helt fint, så skal det kunne holde skærmen helt tæt ind til væggen, ikke en midlertidig løsning. Jeg kan godt leve med at der ikke står panasonic på det.
The_chosen_one
Status: På nuværende tidspunkt overvejer jeg krafttigt at købe Px70'en
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at tage din concerns én af gangen: Mht. Burnin i Plasma: Dette er et MEGET overrated problem. Det var et problem på de første plasmaer der kom ud, men den dag idag opleves det meget sjældent. PX70 siges desuden at være noget af det mest hårdføre over for Burnin, så medmindre du sætter et spil på Pause og smutter til Nepal i 4 dage burde du ikke få noget problem. Retention kan forekomme i indkørselsperioden, men det forsvinder igen, og stopper mere eller mindre efter du har brugt det 100-200 timer. Vægophæng: Køb bare uoriginalt  . Billedkvalitet: Plasma er simpelthen LÆNGDER bedre end LCD. Jeg var i hifiklubben den anden dag og så Sharps nye højt roste XD1 serie i 37"; åbenbart er skulle det være noget af det bedste LCD kunne præstere. Lad mig sige det sådan: Jeg var IKKE imponeret. Ved HD-materiale ser de selvf. pænt ud, men ved SD-materiale (DVD f.eks.), var farverne kedelige, billedet hakkede, og der var farveplamager. PX70, tilgængæld, slår samtlige LCD'er jeg har set på alle punkter. Det er en sand fornøjelse at se DVD på det, og i endnu højere grad HD-DVD, utrolig anbefalelses værdigt! Mht. hvor jeg ville foreslå dig at købe det: Jeg har set fjernsynet i Værløse's Panasonic Center og der blev ydet god service. De ville dog ikke gå ned i pris, og bad derfor om en pris på 13800,- inkl. levering (igen, sammenlignet med et LCD til den pris er det er AFSINDIGT godt køb). Be that as it may, kan du få det i Dronninglund Panasonic Center (100 km nord for Århus) til omkring 11000,- inkl. levering. Ring til Mogens og få dig en snak med ham, ikke blot er han utrolig flink, men desuden også exceptionelt serviceminded. Desuden sælger han 37"'eren for 1000,- mindre, dvs. til en pris på omkring 10k. Mvh.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige vær opmærksom på at Hifishoppen parelel importerer PX70, så der er ikke den nordiske garanti fra Panasonic og der er ikke 100% dækning for at den digitale tuner virker ordentligt i DK eftersom den er købt gennem en øst europæisk Grosist (har en god ven der arbejder hos Panasonic DK). Synes bare lige du skal tage det med i overvejelserne med hvor du skal købe tv'et.  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_chosen_one skrev:
Jeg går udfra at du er en plasma mand tog du også de forholdsregler som der før er nævnt med at køre en dvd anti burn in i 24 timer fra ny af?
|
|
|
Nej, det gjorde jeg faktisk ikke. Jeg passede bare lidt på.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
| Bare lige vær opmærksom på at Hifishoppen parelel importerer PX70, så der er ikke den nordiske garanti fra Panasonic og der er ikke 100% dækning for at den digitale tuner virker ordentligt i DK eftersom den er købt gennem en øst europæisk Grosist (har en god ven der arbejder hos Panasonic DK). Synes bare lige du skal tage det med i overvejelserne med hvor du skal købe tv'et. |
|
|
Dine gode ven har fodret dig med løgne. Panasonic har EU-garanti, så selv hvis du køber i Tyskland, Frankring, Holland, eller hvor du nu skulle få lyst til at købe fjernsyn, så får du hentet og repareret fjernsynet her i landet. Og der er ingen problemer med DVB-T tuneren, da det naturligvis er den samme som der sidder i de danske modeller. Min PX60 er vist nok fra Frankrig, og jeg bruger den digitale tuner i skrivende stund, uden problemer.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey fint flere kommentar... THX!
Lique: tak for det , jeg er nu nærmest 100% overbevist. Er det den her så kan jeg se billedet live måske: http://www.panasoniccenter.dk/PC/Panasonic_Center/Butikkerne /Nordjylland/Dronninglund_TV_Center.htm passer mig rigtigt godt da jeg bor tæt ved Randers.
1) Du nævner at 37" koster ca. 10k men hvilken model koster 11k? (42")
2) Hvis den kan fås i en butik til samme pris må ALLE herinde give mig ret i at det er en klar fordel hvis der skulle opstå problemer (reklamation), jeg tror jeg give et ring til ham her engang når vi er over helligdagene, mange tak for hjælpen til alle som har bidraget.
Naiera: Det lyder godt med EU-garanti.
The_chosen_one
|
| Til top |
|
| |