| Forfatter |
|
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Nightpuma skrev:
|
Hei Milu.
Så du får Tron på besøg. Jeg ser frem til at høre hvad du synes om den i forhold til GM-70. Det har været så meget buzz om den på internet.
Asbjørn
|
|
|
Ja, nu har jeg så tænkt lidt over det, og jeg hiver den IKKE hjem - endnu. 1) Jeg er meget glad for GM70, jeg synes den spiller fremragende. 2) Jeg tør ikke! Den er jo ikke billig og jeg har lige investeret i Condor som jo heller ikke er billig...
Så det må vente lidt...
Mvh. |
|
|
Høres klogt ud det Milu. Enjoy the music 
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herlig tråd. Veldig moro å lese om hvilke opplevelser folk har når de får nye analoge produkter i hus. Hvordan de opplever innspilling og justering etterhvert.
Jeg går igjennom samme sak selv, har en Te Kaitora Rua som jeg driver å spiller inn. Og, har hatt XV-1S og Koetsu Urushi på lån den siste måneden. Det er ikke noe som er så moro som platespillere.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Herlig tråd. Veldig moro å lese om hvilke opplevelser folk har når de får nye analoge produkter i hus. Hvordan de opplever innspilling og justering etterhvert.
Jeg går igjennom samme sak selv, har en Te Kaitora Rua som jeg driver å spiller inn. Og, har hatt XV-1S og Koetsu Urushi på lån den siste måneden. Det er ikke noe som er så moro som platespillere. |
|
|
Nøj DET var ellers nogle lækre PU'er!!
Fortæl, fortæl!
Min drømme PU er klart XV-1S har hørt den 1 eneste gang hos Vassagohifi... Den skal jeg ha' når jeg har en VPI HR-X, det vil sige, når jeg er gammel og grå!
Men PU opsætning kan være et helvede og en fornøjelse, på samme tid! Og paranoid kan man nemt blive...
Men jo det er spændende at opleve en top PU åbne op og bare blive bedre og bedre.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, har vært heldig som har fått låne sånt utstyr den siste tiden.
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board =hifi2;action=display;num=1170940060;start=200
Neste lørdag har vi planer om å ta en shoot-out på min Acutus, Te Kaitora Rua mot XV-1S.
Deretter skal vi trolig lytte til XV-1S på VPI SuperScoutmaster, og muligens sjekke ut individuelle forskjeller på pickuper, vi har to stk XV-1S tilgjengelig. Hvis vi ikke stopper her, bare koser oss med musikk og prater hifi så tar vi kanskje turen til neste kamerat og lytter til SME20/V/Koetsu Urushi. Avslutningsvis har vi en Avid Acutus Reference som frister litt. Jeg har bare standard powersupply på min....
Får se hvor mye vi rekker. Følg med på linken over, så kommer vi tilbake med inntrykk.
Dynavectorene tar VELDIG lang tid å spille inn.
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ellers hørt vdh Condor på Simon York S7 og det spilte kjempeflott. Herlig pickup.
Gratulerer!!!!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Har ellers hørt vdh Condor på Simon York S7 og det spilte kjempeflott. Herlig pickup.
Gratulerer!!!! |
|
|
Jo den er jeg også BLEVET glad for!
Blevet - fordi jeg var lidt urolig for dens performance i min VPI arm - men jeg er utålmodig, og kan nu sagtens høre at der er kvaliteter og at de er stærkt på vej.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Ja, har vært heldig som har fått låne sånt utstyr den siste tiden.
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board =hifi2;action=display;num=1170940060;start=200
Neste lørdag har vi planer om å ta en shoot-out på min Acutus, Te Kaitora Rua mot XV-1S.
Deretter skal vi trolig lytte til XV-1S på VPI SuperScoutmaster, og muligens sjekke ut individuelle forskjeller på pickuper, vi har to stk XV-1S tilgjengelig. Hvis vi ikke stopper her, bare koser oss med musikk og prater hifi så tar vi kanskje turen til neste kamerat og lytter til SME20/V/Koetsu Urushi. Avslutningsvis har vi en Avid Acutus Reference som frister litt. Jeg har bare standard powersupply på min....
Får se hvor mye vi rekker. Følg med på linken over, så kommer vi tilbake med inntrykk.
Dynavectorene tar VELDIG lang tid å spille inn. |
|
|
Ja de dyrere er måske, synes dog ikke 10x5 eller 20X var særlig længe om det. Forøvrigt en rigtig musikalsk og god all rounder den 20X - men naturligvis ikke de samme kvaliteter som top pu'er.
En sjov ting med den Condor, jeg har, indtil nu, ikke været særlig begejstret over klassisk musik på vinyl. Men halleuja, det er ændret nu i dag - smed lige lidt opera på Condor'en, det er alt for godt!
Men Fosse, hvilken er din favorit PU'er af dem du nævner - XV-1S?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Condor kan klassisk ja, derom hersker ingen tvil. Var klassisk jeg lyttet til når jeg hørte den sammen med S7.
Vanskelig å si vedrørende pickup. Jeg fikk Aviden i hus, monterte på en ny Denon DL103, hadde denne i en uke, syntes det låt herlig. Så fikk jeg en Koetsu Urushi på lån, det låt selvsagt langt bedre, en uke etter det kom XV-1S inn hus, enda mye bedre. Koetsuen og XV-1S var nok innspilte. Deretter satte jeg inn Te Kaitoraen, den låt utrolig kjedelig rett ut av boksen, nedtur. Men, nå har den blomstret sakte men sikkert, jeg har jobbet litt med innstilling og justering. Er blitt en riktig perle. Men, jeg må innrømme at nå husker jeg ikke riktig hvordan XV-1S låter. Men, neste søndag kan jeg kanskje svare nærmere. Kommer til å kjøpe en XV-1S om jeg mener den låter bedre enn Te Kaitora Rua. Innbiller meg at XV-1S har mer dynamikk og fart, mens Te Kaitora Rua låter litt varmere og snillere. Handler kanskje mest om smak, behag og matching? Vi får se hva utfallet av duellen blir. Dynavector blir det uansett. Men, jeg synes det er moro med litt å bytte på, så det kan godt hende det kommer en vdh, Shelter eller ZYX inn i systemet også på sikt. Aldri eid noen av nevnte merker, knapt hørt dem.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Condor kan klassisk ja, derom hersker ingen tvil. Var klassisk jeg lyttet til når jeg hørte den sammen med S7.
Vanskelig å si vedrørende pickup. Jeg fikk Aviden i hus, monterte på en ny Denon DL103, hadde denne i en uke, syntes det låt herlig. Så fikk jeg en Koetsu Urushi på lån, det låt selvsagt langt bedre, en uke etter det kom XV-1S inn hus, enda mye bedre. Koetsuen og XV-1S var nok innspilte. Deretter satte jeg inn Te Kaitoraen, den låt utrolig kjedelig rett ut av boksen, nedtur. Men, nå har den blomstret sakte men sikkert, jeg har jobbet litt med innstilling og justering. Er blitt en riktig perle. Men, jeg må innrømme at nå husker jeg ikke riktig hvordan XV-1S låter. Men, neste søndag kan jeg kanskje svare nærmere. Kommer til å kjøpe en XV-1S om jeg mener den låter bedre enn Te Kaitora Rua. Innbiller meg at XV-1S har mer dynamikk og fart, mens Te Kaitora Rua låter litt varmere og snillere. Handler kanskje mest om smak, behag og matching? Vi får se hva utfallet av duellen blir. Dynavector blir det uansett. Men, jeg synes det er moro med litt å bytte på, så det kan godt hende det kommer en vdh, Shelter eller ZYX inn i systemet også på sikt. Aldri eid noen av nevnte merker, knapt hørt dem. |
|
|
Ja det havde jeg faktisk på fornemmelsen, det du siger med Condor. Det havde jeg fordi, at den nålefane der sidder på Condor IKKE er byens korteste - nærmere lidt halvlang - ifølge VdH betyder det mindre dynamik/attack, men mere rum definition. Jeg er en ørn efter 3D, så det er jo heldigt nok!  Og DET kan den...
Ja, normalt vil man, når man bestiller, kunne vælge hvilken PU man vil have - matrialer til hus, til tråd og f.eks. fanens længde. Men min var lavet, så det er med at være tilfreds!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, yes den er på plads. Tror jeg har støvsuget alt om Condor på nettet!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der ca. 25 timer på nålen!
Og så er der ved at ske ting og sager, nu begynder den at lukke op for godteposen...
Jeg havde i starten lidt forbehold over for det "dynamiske" i den, jeg synes jeg havde hørt mere dynamiske pu'er (ikke i mit eget setup).
Men nu begynder den at åbne for dyserne så at sige, turbolader slået til osv. osv.
I dag var der Dire Straits på menuen. Indtil flere, men hæfter mig ved denne:
"Love Over Gold" lp'en "Telegraph Road" og "Private Investigation" her fyres der gevaldigt op for nogle stortrommer, stor og dyb, med det helt rigtige BANG - ved anstændigt lydtryk.
Faktisk vibrerede det i sofa'en hver gang stortrommen fik et smæk, feeed fornemmelse!
"Industrial Disease" den er bare så fed! Lige en tand mere på volumen, instrumenter bliver pisket rundt i lydbilledet, uden at virke komprimerede, bare så ægte. Soundstage og rumfornemmelsen er enorm, jeg har ca. 3 meter mellem mine ht. og bredden på rummet er vel 4 meter, men soundstage er ca. 6 meter hvis optagelsen er til det.
Fantastisk pickup...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne plata er ellers veldig god å bruke når man fininnstiller pickup. Brukte den senest selv når jeg justerte offset på min egen pu. (Bare for å sjekke at jeg har truffet rett på protractoren).
Følger dine inntrykk med stor spenning Milu.
Kan vi få noen bilder?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Så er der lidt billeder af udyret, må være den grimmeste pu jeg har set, når man kommer helt tæt på!
Så lige et billede af mit nye monster kabel fra Synergistic Research: Designers Reference (X2), det er et kabel med tryk på, må jeg sige:
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flotte billeder Milu ... hvilket kamera og objektiv bruger du? Har selv prøvet at tage pickup billeder med mit Nikon D70s med makroobjektiv, men synes det er meget svært.
Iøvrigt skal jeg ud til en kammerat og montere en Condor her i løbet af næste uge! Håber ikke jeg ødelægger den Men jeg glæder mig helt afgjort til at høre resultatet. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Flotte billeder Milu ... hvilket kamera og objektiv bruger du? Har selv prøvet at tage pickup billeder med mit Nikon D70s med makroobjektiv, men synes det er meget svært.
Iøvrigt skal jeg ud til en kammerat og montere en Condor her i løbet af næste uge! Håber ikke jeg ødelægger den Men jeg glæder mig helt afgjort til at høre resultatet. |
|
|
Hej Janils.
Tager du gas på mig?  Det er det mest elendige digi-kamera man kan opdrive: Horizon HZ8000B kineser når det er værst. Fik det ekstremt billigt - blitzen fungerer så heller ikke...  Men så er der penge til hifi og musik.
Ja forsigtig med den Condor - jeg svedte også som en hest da jeg skulle montere den! Især de små tråde fra spolen er meget sarte - naturligvis.
God fornøjelse med lyttet, omend det tager noget tid før den lukker op.
Forøvrigt så pynser jeg på at prøve med et sæt step-up transformatorer fra Lundahl.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt Lundahl trafoer. Forbavsende god kvalitet for pengene, men jeg tror disse to er langt bedre: (begge DIY)
Jensen fra USA ... bla. brugt af Audio Research og LAMM i deres reference RIAA'er. Faktisk er de ikke så dyre som man skulle tro (priser på hjemmesiden), pecielt nu med den lave $ kurs hvor priser mellem 100-200 $ pr stk + told, fragt og moms vel ikke er afskrækkende:

http://www.jensen-transformers.com/mc.html
Bemærk tabellen med de forskellige typer afhæng af pickup og belastningsimpedans.
Alternativt er der denne fra Stevens & Billington. Imponerende data - f.eks. 10-100.000 Hz indenfor +/- 1 dB. Desuden kan primærviklingerne forbindes forskelligt afhægig af ønsket forstærkning/impedans.
http://www.stevens-billington.co.uk/page103.htm

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende Jan!
Nu har denne Condor jeg har, en ret høj egenimpedans på 96 ohm. Hvad har dette af betydning?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her står der lidt om det hos VdH.
The CONDOR. Skema længere nede (1k ohm (500 ohm -> 47k ohm) ifølge dette). Jeg går ud fra at det er XCP/M-HO du har? (96 ohm).
Så det kan afhænge af flere ting: Dit set-up, personlig preference, musiksmag.
Det bedste ville vel være hvis du kunne finde mulighed for at lege lidt med forskellige værdier.
Vinyl Engine - Step-ups & MC's.
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg bruker en Lundahl step-up trafo. Har lenge vurdert om jeg skulle kjøpe Bent MU (S&B TX-103 i sølv eller kobber). Men, igår hadde jeg besøk hjemme hos meg. Av Audiens nettfilter, DRT XV-1S og Dynavector PHA-200.
Ja, kan vel si at den Lundahl-trafoen fikk grisebank . Det gjorde forøvrig min Te Kaitora Rua også. Det spilte himmelsk på slutten av kvelden, men så var det da ikke mitt utstyr lenger heller.
Ja, jeg har allerede linket til tråden min, har lagt ut noen betraktninger om step-up - head amp der.
Jeg sier ikke at Lundahl er dårlig. Men, med Dynavector-pickupene fikk vi en egen synergi med PHA-200. Så er da også prisen en annen
|
| Til top |
|
| |