| Forfatter |
|
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare en tanke: Når jeg nu, til en start, vil lave en preamp med billige kulpots, vil der da måske ikke være en fordel ved at lave en pre med x antal pots, et til hver kanal, istedet for at lade signalerne gå igennem en kanalvælger? Det bliver vel alt andet end lige flere lodninger.. Eller er kvaliteten af de bilige kulbane pots så ringe, at et par lodninger, og en omskifter ikke har nogen indflydelse?
Vil det have en negativ påvirkning af lyden at ledninger fra flere kanaler således mådte være tilsluttet det samme udgangsstik?
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvaliteten på de billige pots betyder kort holdbarhed og dårlig præcision. Lydkvaliteten derimod er bedre end på de fleste alternativer. Du skal stadig have en omskifter som jeg kan se det.
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så tror jeg at jeg vil forsøge. Det er ikke nødvendigt med omskifter. Jeg vil blot lave to preamps. En til indgang et, og en til indgang to. Begge indgange vil have direkte forbindelse til hver sit potmeter, og hvert potmeter vil derefter gå til den samme udgang. De to preamp vil altså være i samme kabinet. Når den ene indgang ikke er brug, vil jeg blot skrue helt ned. Eller vil det give uheldig inteferens?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis blot ledningerne er få cm. adskilt så går det fint.
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
en pm fra trådstarter besvaret
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interresant
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har vi en tvist?
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg forstår dig ret, vil lave to indgange til to signalkilder med hver sit stereopot forbundet til en og samme udgang
Du kan vist få pots som har en afbyder indbygget, men det lyder helt unødvendigt kompliceret uden reelle fordele og du vil slide mere på dine attenuatore
En simpel vippe omskifter i god kvalitet placeret bagpå mellem indgange vil være ok
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej ingen tvist det er ikke nogen grund til at gøre det til noget stort.
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
har netop fået en besked fra elfa om at min ordre ikke kan gennemføres.. de må fra nu af ikke handle med private.. Hvem kan anbefales som god forhandler, med hurtig levering? (Og vil denne gang bestille så har til to kanaler, og købe en vippeskifter! Tusind tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siden hvornår har ELFA ikke måttet handle med private??? Jeg troede egentlig ideen med at opkøbe Århus Radio Lager bl.a. var at få fat i de private kunder.
Tag lige og ring til det gamle Århus Radio Lager på 86246422. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siden onsdag i påsken, siger de  Tak! Prøver at ringe til dem imorgen!
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, igen igen! så er jeg tilbage Fik nogle stumper fra elektronik lavpris, og fik samlet mig en nydelig spilledåse! Kunne ikke vente, så lavede en test udgave med blot en enkelt kanal (altså i stereo..). potmeteret var det eneste de havde til stereo, havde en normalpris på 20 kroner, og på tilbud fik jeg en pose med ti til 20 kroner. Så bor der nogen i odense eller omegn der gerne vil forsøge sig, så har jeg et pat stykker til overs. Så her er altså ikke tale om dyre fine potmetre.. Men det duer da! til tråd i forforstærkeren har jeg brugt sølv med anoraksnor udenpå. Jeg havde en del besvær med at finde ud af hvordan jeg skulle samle mig et 4 pols din til rca stik (da min quad 303 udgave er bestykket med den slags), men efter at have set mig blind på forskellige diagrammer lukkede aparattet op, og så var det jo ganske nemt at se hvor der var stel.. (idioit!) Så det blev samlet! ledere igen at sølv og stel af en stump taralabskobber. Og se bare! Det lyder faktisk rigtig rigtig godt! Påtænker jeg at sølvet lige skal spilles til, og det skal det jo, så tror det bliver helt som det skal være. nemlig virkelig lækkert! Der er næsten ingen støj (Mindre end jeg har oplevet på noget andet faktisk) Med kilden sat til uden lyd, og med øret helt imod diskanten, er der en tilgengæld en spøjs knitren. Den er hverken tilstede ved minumun eller maximun volumen, men altså ind imellem. går ud fra det er her impedanssnakken kan få nogle kloge ord indført? Ved max er ingen knitren, og kun en meget svag susen. Absolut til at leve med. Tusind tak for hjælpen skal i allesammen have! Ligger et billede op, så snart jeg får fat i kamera!
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten.. på trods af at jeg havde kigget meget længe på billeder på nettet og sådan omkring hvordan man skulle samle et potmeter, har jeg fået gjort det omvendt... Men det går an!
Og så er der også en lille fejl i potmeteret.. det billige skidt:-( ved volumen på nul, slipper der alligevel en anelse strøm igennem den ene kanal. Men lidt vrikken får det til at forsvinde. prøver at smøre det..
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bojsenbord skrev:
trapez skrev:
|
Hvorfor ikke glæde dig over det indbyggede digitale potmeter i pcèns afspilleprogrammer?
|
|
|
Fordi: Dels vil jeg gerne senere kunne bruge Preampen til at tilslutte en cdaspiller, eller en radio, og dels har jeg forsøgt mig med Dac og mac tilsluttet min cyrus II. Cyrus på max output, og så skruet lang ned på mac'en. Det giver bare ikke en ordentlig lyd. Bas bliver grumset og det hele gemmer sig væk.. Det duer simpelthen ikke ordentligt. Har også prøvet med en windåws pc, og her var problemet det samme. Håber meget på at kunne lave noget bedre. Derfor..
|
|
|
Hvis du kører Wendåws Vista så virker den digitale volumenkontrol ret overbevisende...
Hilsner,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kører jeg jo ikke vista på min mac  . Ved alt andet end meget lav volumen kan jeg heller ikke høre noget skævt i lyden. Men der virker det så også ret fladt.. Men nu har lavet min forforstærker, så hvorfor ikke bruge den? :-) Og så duer den også til radio og hvad har vi!
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
den med elfa ka jeg ik forstå.. bestilte noget hos dem den 11 april og havde tingene den 12 april sendt med tnt eller hva de nu hedder.
og dette står under deres faq
Kan jeg som privatperson bestille varer via jeres hjemmeside? Ja! Når du har fyldt din "indkøbskurv" og kommer til "kassen", skal du angive din adresse under overskriften "Ikke-registreret kunde (pr. efterkrav)".
underligt 
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm mærkeligt...
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - det er godt at hoere at du er oppe og koere og at din pri er fardig - glaeder mig til at de den
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Min forforstærker kan ses i tråden bojsenbords anlæg under billeder af stereo:-) Men!! Efter jeg ha fået en ny dac (alchemy 1.0) er den blevet utilstrækkelig. Udgangsspændingen er vist for høj eller hvad det er. Der skrues meget hurtigt højt op, og der er pludselig kommet støj. Skal jeg mon prøve med et 50 kohm istedet? eller en seriemodstand?
|
| Til top |
|
| |