| Forfatter |
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
SJELLEST: Jeg kan ikke forestille mig, at du har læst tråden, før du skrev dit indlæg (det håber jeg da ikke). Der er temmelig langt fra SRV til Nirvana og Rage Against the Machine m.fl. Det er ikke nok kun at læse overskriften på tråden
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
SJELLEST:
Jeg kan ikke forestille mig, at du har læst tråden, før du skrev dit indlæg (det håber jeg da ikke). Der er temmelig langt fra SRV til Nirvana og Rage Against the Machine m.fl.
Det er ikke nok kun at læse overskriften på tråden 
|
|
|
hehe præcis  __________________
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Angående guitar9 ... det fede ved den side er jo, at du faktisk KAN høre en hulens masse musik på deres site. Bare søg på en kunstner, gå ind under en af deres udgivelser og tryk på ikonet og LYT til musikken.
Og nej, det er ikke musik, du kun kan købe hos dem - det meste af det kan du købe mange andre steder. Selv om der bestemt ikke er noget i vejen for at købe det hos dem, medmindre du lider af en eller anden form for køb-over-nettet-fobi 
Og så aner jeg i øvrigt ikke en dyt om vinyl, men mig bekendt er det jo ikke just det, der produceres mest af for tiden.
|
|
|
jo vinyl produceres der faktisk en del af fx så har trentemøller, Red Hot Chili Peppers, madonna og nephew udgivet deres nyeste albums på både cd og lp. så jo, det produceres stadig  __________________
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du lyttet til AL di Meolas Elegant Gypsy
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke Jeff Healey Band har været nævnt - lidt alternativ spillestil, bevares, men helt klart solid blues/rock som er værd at lægge øre til. Specielt hans debut album "see the light" er helt fantasisk imo.
Der kan høres samples fra "Get me some" albummet fra 2000 på http://www.jeffhealeyband.com
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt guitarspil? Glem ikke den gode gamle "Robben Ford and the blue Line" F.eks nummer 1: "The Brother" Fremragende og originalt saftigt og dynamisk bluesguitar.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Fedt guitarspil? Glem ikke den gode gamle "Robben Ford and the blue Line" F.eks nummer 1: "The Brother" Fremragende og originalt saftigt og dynamisk bluesguitar. |
|
|
Robben Ford er helt klart også en anbefaling værd - jeg synes dog at noget af hans musik har været lige lovlig "blød" blues til min smag.
Talk to your daughter fra engang i slut 80'erne er dog et af mine favoritalbums i bluesgenren.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
john lee hooker spiller en beskidt støvet sydstats bluesguitar der emmer af alt for meget bourbon, vold og elendighed men som alligevel griber fat i dine blues-guitar-gener så det er svært nogensine at slippe ham igen - tumble-weed ruller ned af mainstreet, medens det rustne exxon-skilt slår mod facaden i takt med sengefjedrende på det lokale bordel hvor lille-byens mandlige indbyggere dulmer kedsommerheden og magtesløsheden i en fortættet lugt af hor, virginia tobak og dårlig parfume. - hvis det ikke lige er dig er der jo altid Bjørn Tidemann  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Exile Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buddy Guy, alt med ham, men tjek sidste nummer på "damn right I got the blues" det er en instrumental hyldest til SRV spillet i SRV's stil/ånd, tættere målet kommer du ikke.
Mvh/Per
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| har du lyttet til AL di Meolas Elegant Gypsy |
|
|
nej ... men jeg skal se efter ham/dem(?) når jeg smutter forbi pladebiksen (hvis de da er på lp?) __________________
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
|
Jeg tror ikke Jeff Healey Band har været nævnt - lidt alternativ spillestil, bevares, men helt klart solid blues/rock som er værd at lægge øre til. Specielt hans debut album "see the light" er helt fantasisk imo.
Der kan høres samples fra "Get me some" albummet fra 2000 på http://www.jeffhealeyband.com
|
|
|
jah... det lyder meget godt, men det dog stadig væk ikke den rene guitar, som jeg søger dvs. uden sang osv. men ellers lyder det da godt vil nok også købe "see the light" næste gang jeg støder på en biks __________________
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Fedt guitarspil? Glem ikke den gode gamle "Robben Ford and the blue Line" F.eks nummer 1: "The Brother" Fremragende og originalt saftigt og dynamisk bluesguitar. |
|
|
noteret __________________
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
r-l-b skrev:
|
|
nej ... men jeg skal se efter ham/dem(?) når jeg smutter forbi pladebiksen (hvis de da er på lp?) |
|
|
Den skulle gerne være på vinyl er fra slut 70erne - lad dig ikke nare af omslaget som er lidt "kitch'et" __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
mathias 2 skrev:
r-l-b skrev:
|
|
nej ... men jeg skal se efter ham/dem(?) når jeg smutter forbi pladebiksen (hvis de da er på lp?)
|
|
|
Den skulle gerne være på vinyl er fra slut 70erne - lad dig ikke nare af omslaget som er lidt "kitch'et"
|
|
|
yessir hedder den "Al di Meolas - Elegant Gypsy (hvorfor hedder alle albums fra 70'erne noget med gypsy? ) __________________
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gamle Gary Moore kan også anbefales (dvs. før still got the blues). Du skal tilbage til 60'erne og 70'erne.
Prøv Parisienne Walkway eller My Spanish Guitar.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også man den gråhårede "halvdansker" Billy Cross tror jeg han hedder
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var der slet ingen af mine forslag, der duttede?  Nu er jeg virkelig skuffet
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Var der slet ingen af mine forslag, der duttede? Nu er jeg virkelig skuffet 
|
|
|
jo...
Philip sayce og plankton (sjov navn )
der var lidt for meget "80'er guitar" over de andre... lidt blødere og mere dystert og tørt, gerne med mere følelse og detaljer i spillet __________________
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|