Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Billige diskotekshøjtalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
casperwandrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 09 April 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Ja det er der noget om! men priserne for det jeg så kigger på er lidt anderledes.

http://www.thomann.de/thoiw12_community_mvp215ho_mvp_iiserie _prodinfo.html

Til top Vis casperwandrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af casperwandrup

mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 April 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Med 131 dB og "ikke højt nok" er det nok ikke nye højtalere du skal kigge efter - måske nærmere et høreapperat...

En må lige rette mig, er ikke så skarp i CV, men de lavede vidst engang nogle højtalere der hed AL-1000, som skulle være ret populære og kunne spille hæderligt højt?

Hvad er dit samlede budget? 2000 kr? Og hvad har du af forstærker til at trække dem?

Nåh, så lige at AL-1000 går til en lidt højere pris end dit budget tillader...

Kig evt på dba: (Har søgt på "Cerwin Vega")

http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp

Tjek også JBL ud mens du er igang...

Arcam DV-88
Tara Labs, Nordost, QED, Dali Biwire...
Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt

casperwandrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Jeg mener dem jeg har nu spiller fint og højt nok, det er slet ikke det.

Det er bassen som jeg vil have skal være mere solid.  Jeg er ikke intresseret i AL1000 da jeg er på jagt efter højtalere til diskoteksbrug som kan slæbes med rundt til fester. altså nogle højtalere med gitter, filt og håndtag i siden. .

Til top Vis casperwandrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af casperwandrup

Plissken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 April 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Det er slet ikke sikkert at dine højttalere er problemet. I mange tilfælde er det min oplevelse at fejlen ligger ved forstærkeren. Hvis den ikke er strømstærk nok, vil selv en god højttaler, aldrig levere varen.

Men kan ikke lige finde ud af hvilken amp du kører med?

And pick up your pay check
Til top Vis Plissken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plissken

casperwandrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

I øjeblikket kører jeg med en Eltax forstærker på 6x150 watt. og JO den kører med 150 watt på hver output og ikke samlet! for min fars NAD (kan ikk huske modelen) som er på omkring 2x120 watt eller sådan noget, den spillere meget dårligere end den her. ..

Men har planer om at købe en Cerwin Vega A1.5 forstærker, inden for det næste års tid.

Så hvis min forstærker er et problem så bliver det altså ikke anderledes. .

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 April 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Husk lige på, at en 15" IKKE er garanti for at spille højt!
Jeg har hørt 15" der dårligt kunne spille et 25kvm lokale op til bare almindelig lytteniveau, og samtidig hørt 5" enheder der kan!

Det handler ikke så meget om hvor stor enheden er, men mere om hvor stor magnetsystem den har. Megnetsystemet er motoren i en enhed, og det er den der koster. En 15" membran kan laves billigt, og derfor vælger mange bambus-producenter kæmpe membraner med mikro magnetsystemer, fordi det ser vildt ud. Men vildt er nok det eneste det IKKE er!

Det svarer lidt til at sætte 22" alu på en 2CV... Det bliver ikke hurtigere af, og køreegenskaberne er nok stadig lige elendige!

Det med en billig løsning, ender som regel med en skuffelse. Mit råd er at købe et brugt sæt Cerwin Vega DC12. Det er stadig med 12" bas, men til gengæld i super kvalitet. Og det kan flytte luft!

Jo større enheder du får til lavere pris, desto ringere bliver kvaliteten. Det kan dårligt forbavse nogen. Og evnen til at spille højt finder du sjældent ved at købe dårlig kvalitet. Så hellere en lidt mindre enhed i ordentlig kvalitet.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 April 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

dytti skrev:
Ascari skrev:

Hvorfor skal det være med en 15" bas?

Hvor stor er det rum du vil spille i, og hvorfor dur dine Cv'ere ikke til at spille op til fest på, det kan mine Dali 850 selv klare, og det er ikke en spille "højt-med-overdrevet-bas-højttalere"

Hvorfor blande sig i om manden vil ha 15" eller 50"?

Hvis det er det han spørger om, så giv ham dog relevant hjælp

Måske lidt her http://www.monacor.dk/shop/?PHPSESSID=f1b3b71c1641762eb7cdd9 3bf25c7018 
Produktgruppe = Prof. lyd
Varegruppe = Højtalere/PA

Fordi at indsnævre sig på netop 15" når han i forvejen ikke har det store udvalg at se efter er en skam, da en god 12" sagtens kan følge med i mange tilfælde. Og jeg mener nu også at jeg giver relevant hjælp, det er måske uklart hvad jeg kan bruge rumstørrelsen til, men hvis det var et 10 kvm værelse han ville have spillet op kunne mindre jo fint have gjort det, men det er klart at det også er MEGET svært at forstå, medmindre det er savet ud i krydsfinér det kan jeg godt se 

casperwamdrup er det et mobildisko du er ved at starte eller hvad? For du må regne med at én ting er at du derhjemme kan fyre dine Cerwin Vegaer af i kort tid og synes det er højt. Men at give færre penge for et anlæg der skal kunne give mere knald fra sig i meget længere tid er et dårligt mix. Hvis du skal i gang med noget mobildisko skal du spare flere penge sammen, og hvis du en til to gange om året holder nogle gode store fester synes jeg du enten skal leje et anlæg til festen eller, hvis du tør, stille dit eget grej op.

Anyway, jeg tror ikke den store forskel vil ligge i om du vælger 12" eller 15", hvis du skal spille meget store steder op vil jeg helt sikkert anbefale dig en subwoofer, eller en ekstra bas ellers bliver lyden ikke diskoteks-agtig.  

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Plissken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

casperwandrup skrev:

I øjeblikket kører jeg med en Eltax forstærker på 6x150 watt. og JO den kører med 150 watt på hver output og ikke samlet! for min fars NAD (kan ikk huske modelen) som er på omkring 2x120 watt eller sådan noget, den spillere meget dårligere end den her. ..

Men har planer om at købe en Cerwin Vega A1.5 forstærker, inden for det næste års tid.

Den Eltax surround reciever, får du aldrig til at yde i den retning som du ønsker. Hvis du vil spille så store rum op, er vi ude i noget rigtig PA grej, hvis det skal gøres ordentligt.

casperwandrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Plissken skrev:
casperwandrup skrev:

Den Eltax surround reciever, får du aldrig til at yde i den retning som du ønsker. Hvis du vil spille så store rum op, er vi ude i noget rigtig PA grej, hvis det skal gøres ordentligt.

Som jeg også skrev så har jeg planer om at købe en Cerwin Vega A1.5 forstærker.

casperwandrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg vil gå efter noget brugt Cerwin Vega i 15" som højtalere.

mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 April 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Din Eltax snurrerundtforstærker er klart dit svage led her. Få dig en ordentlig forstærker før du overhovedet overvejer nogle 15" højtalere...

EDIT: Ok, læste lige at du køber ny effektforstærker, så drop ovenstående. Med de krav du har, så bør du nok ofre mere end 2000 kr på et par højtalere - hvis ikke du kan det, så bør du måske overveje at droppe det helt, hvis du altså har planer om at spille op til halbal...

Arcam DV-88
Tara Labs, Nordost, QED, Dali Biwire...
Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 April 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

casperwandrup skrev:

Nu behøver en forstærker ikke spille godt fordi den er kraftig. Derfor kan Naden jo godt være meget kraftigere, men lyden i Eltaxen er mere dig :)

Men du mener vel at det lyder højere med eltaxen?

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

casperwandrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Nej jeg mener at det både lyder højere og bassen er rigtig solid, men bassen er ikke kraftig nok til at kunne spille fx. 200kvm op men 100kvm kan de godt med go bass (har prøvet).

Og så vil jeg be jer alle om at læse hva jeg skriver, for jeg har allerede skrevet længere oppe at jeg har planer om at købe en Cerwin Vega! A1.5 Forstærker.

Plissken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

casperwandrup skrev:

Nej jeg mener at det både lyder højere og bassen er rigtig solid, men bassen er ikke kraftig nok til at kunne spille fx. 200kvm op men 100kvm kan de godt med go bass (har prøvet).

Og så vil jeg be jer alle om at læse hva jeg skriver, for jeg har allerede skrevet længere oppe at jeg har planer om at købe en Cerwin Vega! A1.5 Forstærker.

Så ville jeg da anbefale dig at købe den amp først, og så finde et sæt højttalere som matcher. Det kunne jo være den kunne få dine nuværende til at synge ;)

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 April 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Spørgsmålet er så, hvor ofte man har behov for at spille tordnende højt i et rum på 200kvm?

casperwandrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Endten dropper jeg det helt eller også køber jeg:

Cerwin Vega CLS-15

og en

Cerwin Vega A1.5kw. .

Mange tak for hjælpen alle sammen.

Audioholic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 April 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Jeg ville tage et kig på den her side:

www.danskdiscoteknik.dk

Gerd har nogle rigtige fornuftige kasser af mærket Vibe som du sikkert vil kunne lide

3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
Til top Vis Audioholic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audioholic

casperwandrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige læst forumet igennem, og jeg er meget glad for alt jeres rådgivning, hvis ikke det havde været for jer, så ville jeg nok være den ulykkelige ejer at et par Raveland højtalere.

Jeg har lagt mærke til at alle har en vis skepsis over for min Eltax forstærker.

Eltax er et dansk kvalitets mærke helt tilbage fra 50’erne. (en definition på kvalitet kan dog diskuteres!)

Jeg så også at en skrev at den højest sandsynligt ikke kunne klare at spille meget højt i længere tid, det kan jeg så afkræfte, da den er brugt til at trække mine Cerwin Vega VE-12’er på højt lydniveau i over 10 timer, uden den overhovedet på nogen måde blev varmere end normalt! Skal så også tilføjes at jeg køler den med en 80mm og 140mm blæsere. Som kører på en 12V AC strømforsyning for sig selv, og ikke over forstærkerens, for at undgå støj!

Jeg er mere end tilfreds, og ja jeg ved godt at der findes det der er 100 gange bedre, men basen er mindst lige så god som da jeg fik dem demonstreret nede i hifiklubben. og tro mig, jeg går vildt op i bas, da jeg for det meste hører techno / hard dance.

Jeg købte den for ca. 2 år siden, og i dag står den til ca. 4.161,97 kr.  (549 euro)

Eltax AVR-900 Digital Surround Forstærker

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 April 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Skulle du blive træt af din Eltax er der på den blå avis en QUAD 520 effektforstærker - den leverer varen " og koster kun 2200 kr.

I sidste uge var der mang fede JBL ht brugt til menneskepenge på KSB - måske er de der endnu - du skulle kunne spille lige op og lidt til med din CW højtalrere og dermed levere varen til en god fest

Hvad hedder den mobil telefon der kan måle DB - så ku man måske fåå sat fruen og hendes snorken på plads en gang for alle

casperwandrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har besluttet mig for, at købe en ny, Cerwin Vega A1.5kw eller A2.6kw altefter hva de anbefaler i hifiklubben. . .

Hehe, jeg tror nok den hedder 5210 er ikke sikker, men det er Nokia's håndværker telefon med farveskræm ..

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes