| Forfatter |
|
sennheiser Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
hvis jeg var dig så ville jeg holde mig langt væk fra forstærker i den pris klasse du ligger i hvis du vil havde et godt anlæg til pcen skulle du kigge på logitech z5500 koster 2100 det kan måle sig med højtalere i 5000 kr skalaen og så køb et godt lydkort til 1000-1400 eksempel et ht omega er en high-end chip der sider på eller audiotrak produgy hifi så har du noget der spakker røv til en billig pris. | | |
Har du erfaringer med det omtalte højtalersæt? Jeg har ikke selv hørt det, men har umiddelbart ikke så stor tillid til Logitech, som producent af lyd-udstyr. Jeg har heller ikke noget at bruge et 5.1 setup til, da det er en bedre musik-oplevelse foran computeren jeg stiler efter. I det her tilfælde ville jeg altså betale for 3 kanaler, som jeg ikke har behov for hvilket i mine øjne er en dårlig prioritering af mine penge...
Hallo mester prøv at slappe ligt af
måske fordi du sider onboard lyd som er det værste l**t det er jo nok derfor lyden den er så dårlig og fordi du har det sæt kan du ikke bare udtale dig om z5500 er dårligt når du ikke engang har hørt det der er en stor forskel på de billige og de dyre |
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sennheiser: Helt præcist hvem er dit sidste indlæg rettet imod?
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mod Roky
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rappo skrev:

Denne kombination af NAD og B&W var noget af det som mine overvejelser endte ud i første omgang, men det endte som sagt med at blive en anelse for dyrt. Men det er nok realistisk hvis man finder det brugt i stedet. 
|
|
|
Minder mig om mit første computer anlæg (15 år siden) - en NAD 3020 (kostede vist en tusse dengang) med et par CV bilhøjttalere i hjemmebyg kabinetter 
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville helt klart kigge efter nogle aktive studiemonitore. Så kan du få god lyd ved computeren og slipper for at have en forstærker stående som tager plads. Desuden kan jeg se at stort set alle studiemonitore er magnetisk skærmet, hvilket må siges at være en god ting hvis de står tæt på computer, mobiltelefon eller andre elektroniske dimser.
Nu da du bor i Odense burde du tage ud i den nye Aage-musikbutik ved Bilka. De har et ret stort udvalg af studiemonitore stående har jeg set. Jeg aner ikke hvordan et sæt aktive monitorer til 4k lyder, men Aage har da en del at vælge imellem i prisklassen og det kan jo aldrig skade at lytte lidt.
Go' jagt
vh,
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth K. skrev:
| Jeg ville helt klart kigge efter nogle aktive studiemonitore. Så kan du få god lyd ved computeren og slipper for at have en forstærker stående som tager plads. Desuden kan jeg se at stort set alle studiemonitore er magnetisk skærmet, hvilket må siges at være en god ting hvis de står tæt på computer, mobiltelefon eller andre elektroniske dimser. |
|
|
Jeg har sådan set plads til at have forstærkeren stående, men har også et akut behov for at rode en hel masse på mit skrivebord, så på sin vis ville det være rart nok at slippe for forstærkeren. Dog ikke på bekostning af lyden, men jeg tror nu også det er muligt at finde et sæt studiemonitorer der kan gøre det lige så godt som en kombination af billige kompakthøjtalere og en mindre forstærker. At de er magnetisk afskærmet er selvfølgelig meget rart, men nu ikke noget krav da jeg har en fladskærm.
Kenneth K. skrev:
| Nu da du bor i Odense burde du tage ud i den nye Aage-musikbutik ved Bilka. De har et ret stort udvalg af studiemonitore stående har jeg set. Jeg aner ikke hvordan et sæt aktive monitorer til 4k lyder, men Aage har da en del at vælge imellem i prisklassen og det kan jo aldrig skade at lytte lidt.
|
|
|
Da Aage havde åbnings-udsalg i Odense var planen faktisk at jeg ville drøne ud og benytte mig af deres vanvigtige tilbud på Prodipe8 (mener jeg det var, men er ikke helt sikker). Desværre glemte jeg alt om det i mit købe hus/flyttestress og jeg nåede aldrig derud, men jeg skal med sikkerhed en tur forbi og se hvad de har at byde på!
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvor meget i gir for tests, men det sæt Creative t20 som Sennheiser anbefaler på side 1 fik faktisk en kanon test i High Fidelity, tror det var sidste år. og der var den endda prissat noget højere end de 600 kr
__________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
| Nu ved jeg ikke hvor meget i gir for tests, men det sæt Creative t20 som Sennheiser anbefaler på side 1 fik faktisk en kanon test i High Fidelity, tror det var sidste år. og der var den endda prissat noget højere end de 600 kr |
|
|
Selvom jeg næppe tror at valget falder på T20 er jeg er da interesseret i at se omtalte review. Om ikke andet kan det da være at jeg må tage mine foredomme op til overvejelse.
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Testen er i no. 5/2006
Citat fra konklusion: Om GigaWorks T20 er der ikke meget andet at sige, end at hvis et højttalersæt skal være småt, godt og til at betale, er der ikke mange alternativer på markedet.
Hvis du går hen og køber dem, kan du så ikke komme med en minianmeldelse, går nemlig selv og overvejer om det skulle være et ønske til den snarlige fødselsdag __________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blev lige lidt fristet af HFK's prisnedsættelser på udvalgte produkter (for medlemmer).
NAD C320BEE - 1999kr (spar 500kr)
B&W DM600S3 - 999kr (spar 300kr)
B&W DM602S3 - 1499kr (spar 500kr)
Hvad er jeres erfaring med ovenstående produkter? Kan nogen af de 2 overstående højtalere fungere som "studie monitors", altså kan man sidde 1m fra dem og stadig få optimal udnyttelse af dem?
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte på om det ikke er en fordel at vælge nogle højtalere med bassport på forsiden (såsom DM602S3 har det)?
De kommer jo til at stå på mit skrivebord og derved stortset HELT op ad væggen. Men 602'erne bliver godt nok store at have stående! Må indrømme at jeg ikke fik set på dimentionerne igår og især de 30cm i dybden er godt nok voldsomt + at det også ville overskride mit budget med en tusse... Men hvis de nu virkelige var pengene værd, såeh...
DM600S3 har nogle lidt mere fornuftige dimentioner i forhold til en pladsering på skrivebordet. Hvordan har disse dem med at blive pladseret op til væggen?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er aldrig en god ide at placere højttalere helt op ad væggen, men nogen gange kan det selvfølgelig ikke helt undgåes - men så bør der ikke være basport på bagsiden. Sådan en skal helst have mindst 20-30 cm at "arbejde" med.
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
| Det er aldrig en god ide at placere højttalere helt op ad væggen, men nogen gange kan det selvfølgelig ikke helt undgåes - men så bør der ikke være basport på bagsiden. Sådan en skal helst have mindst 20-30 cm at "arbejde" med. |
|
|
Det var det jeg tænkte og i mit tilfælde bliver det meget svært at undgå en pladsering helt op mod væggen, men jeg kan selfølgelig trække mit skrivebord lidt ud, men nok ikke mere end 5-10 cm. Det er desværre min erfaring at kompakthøjtalere med bassport på forsiden ikke lige frem hænger på træerne...
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rappo skrev:
RogueAgent skrev:
| Det er aldrig en god ide at placere højttalere helt op ad væggen, men nogen gange kan det selvfølgelig ikke helt undgåes - men så bør der ikke være basport på bagsiden. Sådan en skal helst have mindst 20-30 cm at "arbejde" med. |
|
|
Det var det jeg tænkte og i mit tilfælde bliver det meget svært at undgå en pladsering helt op mod væggen, men jeg kan selfølgelig trække mit skrivebord lidt ud, men nok ikke mere end 5-10 cm.
Det er desværre min erfaring at kompakthøjtalere med bassport på forsiden ikke lige frem hænger på træerne... 
|
|
|
Hvad med KEF IQ1 eller IQ3? Henholdsvis 999,- og 1299,-. Frontport og oval formet.
IQ1: http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber= 7109143960
IQ3: http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber= 7109143980
Og nu vil jeg smutte i Fona og købe et sådan et sæt __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
|
Og nu vil jeg smutte i Fona og købe et sådan et sæt
|
|
|
Og så er de selvfølgelig komplet udsolgt __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Empire laver vist også nogle fabelagtige ht i din prisklasse. Mener også at Klipsch stadig laver gode pc-højttalere
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Scatcat skrev:
|
Og nu vil jeg smutte i Fona og købe et sådan et sæt
|
|
|
Og så er de selvfølgelig komplet udsolgt |
|
|
Det var da surt at de var udsolgt.  De har godt nok et specielt design - ved ikke helt om jeg synes det er fedt eller ej. Hvordan lyder de?
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Empire laver vist også nogle fabelagtige ht i din prisklasse. Mener også at Klipsch stadig laver gode pc-højttalere
|
|
|
Empire har jeg også været rundt om. Har bl.a. kigget på Empire Tube M-30, som ligger lige på smertegrænsen rent prismæssigt, men som også har fået fine reviews rundt omkring. Rent designmæssigt synes jeg at de er lidt klodsede at se på, men det er sku cool nok at de er rørbaserede. Empire iPod tube station har jeg også haft i kiggerten, men den er sku lige i overkanten af mit budget og jeg har ikke rigtigt brug for iPod-dock'en. Ingen iPod-dock og en 1000-1500kr ned i pris og så havde jeg været solgt! Med hensyn til Klipsch, så kender jeg ikke ret meget til dem. Jeg tager lige en tur rundt på nettet og ser hvad jeg kan finde af relevante produkter og reviews, men kom gerne med inputs hvis i kender til gode klipsch produkter!
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rappo skrev:
De har godt nok et specielt design - ved ikke helt om jeg synes det er fedt eller ej. Hvordan lyder de?  |
|
|
Et spørgsmål, jeg er nødt til at give svar på: Knippelgodt! Jeg har altid været tilhænger af den "engelske" lyd, KEF repræsenter og som gør dem ideelle til rock, men også fremragende til akustisk musik. Både Q og iQ serien har fået stjerneanmeldser ved afspilning af musik fra især digitale kilder. Designet, tja ... formen har et formål, det er noget med afbøjning af frekvenserne. Ekspertene siger det er godt for lyden, jeg kan blot konstatere, at lyden ER kanon. Læs evt. her:
http://www.steensen.dk/ __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Rappo skrev:
De har godt nok et specielt design - ved ikke helt om jeg synes det er fedt eller ej. Hvordan lyder de?  |
|
|
Et spørgsmål, jeg er nødt til at give svar på: Knippelgodt! Jeg har altid været tilhænger af den "engelske" lyd, KEF repræsenter og som gør dem ideelle til rcok, men også fremragende til akustisk musik. Både Q og iQ serien har fået stjerneanmeldser ved afspilning af musik fra især digitale kilder. Designet, tja ... formen har et formål, det er noget med afbøjning af frekvenserne. Ekspertene siger det er godt for lyden, jeg kan blot konstatere, at lyden ER kanon. Læs evt. her:
http://www.steensen.dk/ |
|
|
Jeg kan se på det hele at jeg skal ud og lytte til iQ1 og iQ3! Nogen ide om de kan høres ved en forhandler på fyn? Der er en Fona her i Odense, så der vil jeg starte... Hvor godt et match tror i at de vil være til NAD C320BEE?
|
| Til top |
|
| |