Forfatter |
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Nok er jeres tuner fede (ja jeg drømte om et BASF anlæg da jeg var ung/yngere),men er der nogle radiostationer der er værd at lytte til og evt
med god lyd.
Radio100fm,tv2 radio Lige bortset fra Madvig,voice o.s.v er ikke min kop te |
|
|
Med en antene på taget og P2 så går det, P4 når der ikke bliver brugt filter.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
P2 sender mange gode udsendelser - resten er ikke til at holde ud at lytte til Svensk radio sende god klassisk og god jazz for os der bor i palæ villa ned til øresund
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Nok er jeres tuner fede (ja jeg drømte om et BASF anlæg da jeg var ung/yngere),men er der nogle radiostationer der er værd at lytte til og evt med god lyd. Radio100fm,tv2 radio Lige bortset fra Madvig,voice o.s.v er ikke min kop te |
|
|
Synes at de efterhånden ligner hinanden alt for meget Eller som "The Boss" sang det "There was fifty-seven channels and nothin' on" (Human Touch)
Lytter for det meste til P4. Synes egentligt det er den mest alsidige kanal i dagligdagen __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er dagligt god jazz på p2 og et par fine klassiske udsendelser (amadeus, cafe rossini og lig.) samt gode livekoncerter.
P4 disker ofte op med gamle rock koncerter om søndagen (omend ikke i så god lyd som p2) Iaften er det Crowded house live fra 1994 kl 20.00.
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt tættere på, er det godt nok.?

Det burde kunne downloades og forstørres hvis det ikke er nok, hele sættet har kostet 500 Kr.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:

Det burde kunne downloades og forstørres hvis det ikke er nok, hele sættet har kostet 500 Kr. |
|
|
Det er et fund til de penge og flot ser det jo ud  jeg har altid godt kunne lide det sæt.
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=quad] Der er dagligt god jazz på p2 og et par fine klassiske udsendelser (amadeus, cafe rossini og lig.) samt gode livekoncerter.
P4 disker ofte op med gamle rock koncerter om søndagen (omend ikke i så god lyd som p2) Iaften er det Crowded house live fra 1994 kl 20.00.[/
QUOTE]
Det lyder fint.Så bestiller jeg den nye accuphase t-1000.den ser o.k ud eller er der andre der er bedre?
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med den TANDBERG TPT 3001A der er til salg her på siden?
Magnum Dynalab skulle også være helt gode.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
tubefreak skrev:

Det burde kunne downloades og forstørres hvis det ikke er nok, hele sættet har kostet 500 Kr.
|
|
|
Det er et fund til de penge og flot ser det jo ud  jeg har altid godt kunne lide det sæt.
|
|
|
Hvis man selv skal rekonstruere indmaden så er prisen såmænd regulær nok (250,- pr. skrog)
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hvad med den TANDBERG TPT 3001A der er til salg her på siden?
Min gode herre JEG KØBER IKKE BRUGT Spas og gøjl til side, så jeg synes det er en lidt for glad pris for så gamle radio
Magnum Dynalab skulle også være helt gode.
|
|
|
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke også en sværvægter sony på ksb?
Brugt er godt!!
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tuneren var faktisk i rigtig fin stand, forstærkeren havde lidt med printet der har været lidt varmt så der skulle lige etableres et par printbaner.
Ham der solgte det til mig skulle bare have dækket sin fodbold billet i parken.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et link til FM sendenettet landet over http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse+af+DRs+signaler/Sendenet/20 061121160957.htmDerudover kan jeg anbefale P2 fra Sverige - i øresundområde nord for kbh kan de fanges på 95,7 De sender ligespmeget god live jazz og klassisk musik som dansk P2 og heldigvis ikke på de samme tidspunkter http://www.sr.se/P2/Om dage kan de godt have nogel trælse debatprogrammer på Samsik men det kan i se på deres oversigt
i øvrigt Live Jazz Torsdag på dansk P2 kl. 19: - med Gonzalo Rubalcaba/David Sanchez
Quartet. En genudsendelse fra Aarhus International Jazz festival 2003
med saxofonisten David Sanchez, pianisten Gonzalo Rubalcaba, bassisten
Armando Gola og trommeslageren Ignacio Berroa. Præsentation: Anders H. Lund.
og Klassisk Torsdags koncert kl. 20: - direkte fra Radiohusets Koncertsal. Haydn:
Symfoni nr. 22, Filosoffen. Bach: Vergnügte Ruh', beliebte Seelenlust,
Kantate BWV 170. Andreas Scholl, kontratenor. Ca. 20.50 Pause. Mød
Andreas Scholl - en af verdens førende kontratenorer. Ca. 21.10 Händel:
Arier fra Saul og fra Salomon. Andreas Scholl, kontratenor. Haydn:
Symfoni nr. 101. DR Radiosymfoniorkestret. Dirigent: Paul McCreesh. (Sendes også søndag 10.00).
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ikke der er tilstrækkelig kød på radioen til at investerer 33.000.-  i en Accuphase,selv om ideen om en fed super tuner er
lokkende.Måske er jeg for hurtigt til at bedømme det ,en sådan ligger landet nu altså
p.s er der nogen der kender prisniveauet på tidligerer modeller? __________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 17 April 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
her skulle de være - danske super tunere
 |
|
|
Hvad er det for en?
Den kan jeg kende - jeg har selv en mindre version af den. Var det noget der blev solgt i byggesæt?
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 18 April 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Jeg synes ikke der er tilstrækkelig kød på radioen til at investerer 33.000.- i en Accuphase,selv om ideen om en fed super tuner er
Der vil jeg også give dig ret, at give så mange penge for en tuner, jeg har selv lige købt en med rør og ofret en sjat mønt på den men nu spiller den sku godt, jeg ville ikke have gjort det vis jeg havde hybrid net der er lyden tam. lokkende.Måske er jeg for hurtigt til at bedømme det ,en sådan ligger landet nu altså
p.s er der nogen der kender prisniveauet på tidligerer modeller? |
|
|
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2007 kl. 06:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
r-l-b skrev:
 |
|
|
Hvad er det for en?
Den kan jeg kende - jeg har selv en mindre version af den. Var det noget der blev solgt i byggesæt?
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Er det ikke sådan en indbygnings sag til skoler og institutionerer - dansk produceret - vi må lige have Bjørn på banen ? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 18 April 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
mcs_5 skrev:
r-l-b skrev:
 |
|
|
Hvad er det for en?
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Er det ikke sådan en indbygnings sag til skoler og institutionerer - dansk produceret - vi må lige have Bjørn på banen ?
|
|
|
Newcord TR36 (øverst) blev der solgt en hel del af til institutioner sammen med den tilhørende forstærker. Firmaet eksisterer stadig. Dengang lå firmaet på Frederiksberg (Finsensvej) http://www.newcord.dk/Audio_info.aspx Der stod et sæt i musiklokalet på Rødovre Statsskole i en fjern fortid (højttalerne var et sæt beovox 5700)
Larsholt (nederst) solgte i sin tid en række byggesæt af deres FM tunere ligesom de leverede (leverer) tuner indmad til andre firmaer. Firmaet eksisterer stadig. http://www.larsholt.com/
Den ene halvdel af Larsen og Hoedholt (Hr.Hoedholt) var iøvrigt konsulent på TV serien Krøniken og hertil knytter sig en sjov historie. Opmærksomme seere husker vel en varebil med reklame fra WICON. Ikke at Wicons indehaver blev sur, men de ku' sgu' da godt have spurgt om lov. Det sjove er at Wicon blev valgt i den tro at firmaet ikke mere eksisterede.
|
Til top |
|
|
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tandberg 3001 A er uten tvil verdens beste tuner-gjennom tidene.Og den vil vel aldri bli forbigått fordi FM er på tur ut.
-Men jeg er sannelig enig i at den koster alt for mye penger,og den er ,tross alt,ikke SÅ skjelden!!
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synd den ikke var med i den store shoot out på Tuner information Center hvor3011 kun fik en 50' plads - den anmeldelse af 3001 A der er på siden tyder på at den kunne have blandet sig med de aller bedste tunere - den havde sku nok banket med Revox 760er af pinden også - hvordan skal vi dog holde liv i FM båndet så vi kan nyde al den gode musik
Der er forresten en Revox A7? + tilhørende Tuner A50 på den blå avis til kun 200 kr. - forstærkeren har vist en fejl men tunere skulle være i orden - jeg kender ikke A50eren men den har et fedt look og storebror A7? bliver beskrevet med stor entusiasme andet steds
jeg skriver 7? fordi jeg ikke lige kan huske om tuneren hedder 76 og forstærkren A78 eller omvendt
|
Til top |
|
|