Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Der er forresten en Revox A7? + tilhørende Tuner A50 på den blå avis til kun 200 kr. - forstærkeren har vist en fejl men tunere skulle være i orden - jeg kender ikke A50eren men den har et fedt look og storebror A7? bliver beskrevet med stor entusiasme andet steds
jeg skriver 7? fordi jeg ikke lige kan huske om tuneren hedder 76 og forstærkren A78 eller omvendt |
|
|
Danmarks førende vintage spotter slår til igen!!
|
Til top |
|
|
Analog Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Synd den ikke var med i den store shoot out på Tuner information Center hvor3011 kun fik en 50' plads - den anmeldelse af 3001 A der er på siden tyder på at den kunne have blandet sig med de aller bedste tunere - den havde sku nok banket med Revox 760er af pinden også - hvordan skal vi dog holde liv i FM båndet så vi kan nyde al den gode musik
Der er forresten en Revox A7? + tilhørende Tuner A50 på den blå avis til kun 200 kr. - forstærkeren har vist en fejl men tunere skulle være i orden - jeg kender ikke A50eren men den har et fedt look og storebror A7? bliver beskrevet med stor entusiasme andet steds
jeg skriver 7? fordi jeg ikke lige kan huske om tuneren hedder 76 og forstærkren A78 eller omvendt
|
|
|
Tuneren hedder A76. Og den banker alt af pinden. Det er den fineste tuner Revox har lavet. Det er ifølge Villadsen også den, der måler bedst.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46907&K W=Analog
Hvis den er i til 200,- kr er det bare med at ringe først 
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lillebro A50 ikke A76
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen så er det A76 tuneren der er til salg :-) go for it
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der vil jeg gerne have lov til at være uenig, det kan godt være at en Revox måler " bedst ".
I forhold til hvad ? En Magnum dynalab til 50.000 Kr. Day seqerra, Rhode og swartz for ikke at nævne dem der er til at komme i nærheden af.
Marantz 10b og min egen McIntosh mr71.
Bare et par bud.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man møder mange der er begejstrede for netop den A76 tuner - når der refereres til Villadsen tror jeg at Villadsen mener det er den Revox der måler bedst i forhold til andre Revox - han arbejder vist kun med revox og studer. Det er klart at noget til 50.000 har en chance for at lyde og måle bedre end noget til 200 i den blå avis - men for 200 kr - selvom man får en defekt forstærker med - i sær set i lyset af den dalende mængde god FM man kan modtage synes min anbefaling af netop A76 til kun 200 kr at være i orden  Jeg vil giver dig ret i at målinger ikke kan gøre det ud for det vi hører men gode målinger må kunne give et prej om at man har gjort hvad man kan for at den modtager signaler godt - hvordan det lyder er en anden sag
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

|
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag ikke fejl af en A76´er den spiller ret godt, jeg har selv haft en men den er ikke i verdensklasse.
Jens er mest til Revox og han er en flinker fyr men hans force ér båndoptagere selvom han godt kan trimme en tuner til perfektion.
Men min McIntosh ér bedre i lyden, nok ikke i målingerne.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
Tag ikke fejl af en A76´er den spiller ret godt, jeg har selv haft en men den er ikke i verdensklasse.
Jens er mest til Revox og han er en flinker fyr men hans force ér båndoptagere selvom han godt kan trimme en tuner til perfektion.
Men min McIntosh ér bedre i lyden, nok ikke i målingerne.
|
|
|
Og du har selvfølgelig hele baduljen linet op hjemme?
Har adgang til æterbårne signaler i den højst opnåelige kvalitet ?
Og har mulighed for at vurdere transmissionen over et anlæg der simpelthen ikke kan gøres bedre ?
Nå, heller ikke dig ? Det er da helt fint at du fortrækker McIntosken frem for Revoxen, men det bliver den ikke "verdens bedste" af
NB! "verdens bedste" er et meget almindeligt produkt, alle producenter har mindst én af slagsen på programmet
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn og Tubefreak - helt ærligt - det er et hygge forum - må vi bede om kammertonen Kiss and make out før inden i for alvor begynder at ryge i totterne på hinanden Nu vil jeg lytte til klassisk natmusik på P2 på en elendig revox b 760  godnat og sov godt
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Bjørn og Tubefreak - helt ærligt - det er et hygge forum - må vi bede om kammertonen
Kiss and make out før inden i for alvor begynder at ryge i totterne på hinanden
Nu vil jeg lytte til klassisk natmusik på P2 på en elendig revox b 760 
godnat og sov godt
|
|
|
Er man ikke en lille smule oversensibel lige nu ?
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

|
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig påstået at en tuner er verdens bedste, det var der andre der gjorde. Det jeg nævnte var en håndfuld tunere der er BEDRE end A76´eren ikke verden bedste.
Jeg har et rimeligt anlæg ( heller ikke verdens bedste ) og har prøvet de fleste af ovennævnte tunere så jeg mener jeg ved vad jeg taler om.
Desværre er Magnum Dynalab lidt for dyr når FM er så usikker som den er nu.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

|
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
NÅÅÅ FORURENING HVA´
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
Jeg har aldrig påstået at en tuner er verdens bedste, det var der andre der gjorde. Det jeg nævnte var en håndfuld tunere der er BEDRE end A76´eren ikke verden bedste.
Jeg har et rimeligt anlæg ( heller ikke verdens bedste ) og har prøvet de fleste af ovennævnte tunere så jeg mener jeg ved vad jeg taler om.
Desværre er Magnum Dynalab lidt for dyr når FM er så usikker som den er nu.
|
|
|
Den form for absolutter holder yderst sjælden eller aldrig til en nærmere granskning
Den er nok for dyr under alle omstændigheder, men bortset fra det så har FM sendekvaliteten været for nedadgående i umindelige tider så selv om FM nettet bevares så er det nærmere lo-fi end hi-fi, selv på P2 musik
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

|
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Bjørn det må jeg jo nok give dig ret i desværre. Jeg kunne ellers godt tænke mig sådan en fætter og uden at prale så har jeg også midlerne meeen som du siger så er fm ikke hvad det har været.
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et bud,- min gamle Pioneer TX-8500II....Den er musikalsk  Eller tuneren i Marantz 2252B'ern
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
UOTE]
Hæ...ja det var en sjov sag den Newcord og flot og stilren i designet. Nogen der kan huske forstærkeren i samme design? 2*15W, en næsten Klein og Hummel kopi. Havde selv Newcord sættet i ca. 69 - men for pokker, - fæl ting at lægge ører til 
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
UOTE]
Hæ...ja det var en sjov sag den Newcord og flot og stilren i designet. Nogen der kan huske forstærkeren i samme design? 2*15W, en næsten Klein og Hummel kopi. Havde selv Newcord sættet i ca. 69 - men for pokker, - fæl ting at lægge ører til 
|
|
|
Tuneren er faktisk rigtig god, også med nutidige øjne og øren. Newcord har været så venlige at forsyne mig med diagrammer og servicevejledning (firmaet eksisterer stadigt) så den kan holdes kørende til den bitre ende
Transistorforstærkere fra den tid var ikke særlig gode, ingen nævnt ingen glemt
|
Til top |
|
|