Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
Hej Jeg er ejer af en super velholdt Nad 4020A dejligt tungt flyweel og et harmonisk udseende. den er ualmindligt velforsynet med tilslutninger til antenne der er dog en funktion jeg er i tvivl om
Der er en omskifterknap på bagpanelet med tre instillinger DE-EMPHASIS 25/50/75μs den lyder absolut bedst med 75. er det en form for blend ?
Jeg har lidt svært ved at spore hvor den ligger i kvalitets herakiet Der står ikke meget om nad på tunerinfo personligt synes jeg den er ret vellydene og med en god seperation på et overfyldt lokal net. pt spiller den virgin
en sjov psykologisk detalje på en digital tuner søger man stationer men på en analog søger man musik. Jeg havde aldrig opdaget at NDR2 sendte så meget god musik og live koncerter med en digital.
Et par billeder af dyret
__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
Skulle lige indstille skalaen da den ikke passede helt med virkligheden. utrolig sej lim snoren var limet med Poster lige et par billeder af indmaden når den nu er åbnet. den ser faktis ud som ny og er noget mere solidt samlet end senere NAD.
Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
I må sku da kunne hjælpe mig. Måske lidt off topic. Men er ret ny i det her vintage grej. Har anskaffet mig en Sansui AU 90GX (Nok ikke helt Vintage men skal jo starte et sted) Leder med lys og lygte efter tuneren til den hvis den findes. Og det er her i kommer ind med jeres ekspertise hvad hedder sådan en tuner? hvis den altså findes.
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
Allanvp skrev:
I må sku da kunne hjælpe mig. Måske lidt off topic. Men er ret ny i det her vintage grej. Har anskaffet mig en Sansui AU 90GX (Nok ikke helt Vintage men skal jo starte et sted) Leder med lys og lygte efter tuneren til den hvis den findes. Og det er her i kommer ind med jeres ekspertise hvad hedder sådan en tuner? hvis den altså findes.
Der er godt nok ikke mange billeder - eller bare informationer - om sådan en Sansui på nettet.
Opload evt. et billede, så vi kan se, hvordan den ser ud og se om nogen af de Sansui-tunere, vi har til salg på på KSB passer til den (var der for meget reklame i det udsagn, så sletter jeg det gerne!). (prøver også lige om 5 smileyer redder den)
Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
pqrannes skrev:
Allanvp skrev:
Der er godt nok ikke mange billeder - eller bare informationer - om sådan en Sansui på nettet.
Opload evt. et billede, så vi kan se, hvordan den ser ud og se om nogen af de Sansui-tunere, vi har til salg på på KSB passer til den (var der for meget reklame i det udsagn, så sletter jeg det gerne!). (prøver også lige om 5 smileyer redder den)
Peter Q.
Du har ret i der ikke er meget info på nettet. Fik den anbefalet af en ven. Og har bestemt ikke fortrudt. Meen ville nu gerne have fingrene i noget BA5000 CA5000 noget mums.
Har ikkelige fået taget billeder af den endnu. Men her er et link til en som har: Ikke det bedste billede meen det må klare sig indtil videre
Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
747DK skrev:
Hej Jeg er ejer af en super velholdt Nad 4020A dejligt tungt flyweel og et harmonisk udseende. den er ualmindligt velforsynet med tilslutninger til antenne der er dog en funktion jeg er i tvivl om Der er en omskifterknap på bagpanelet med tre instillinger DE-EMPHASIS 25/50/75μs den lyder absolut bedst med 75. er det en form for blend ?
Jeg har lidt svært ved at spore hvor den ligger i kvalitets herakiet Der står ikke meget om nad på tunerinfo personligt synes jeg den er ret vellydene og med en god seperation på et overfyldt lokal net. pt spiller den virgin
en sjov psykologisk detalje på en digital tuner søger man stationer men på en analog søger man musik. Jeg havde aldrig opdaget at NDR2 sendte så meget god musik og live koncerter med en digital. Et par billeder af dyret
Den omskifter du har fået øje på er efterbetoningen i stereodekoderen. Den skal stå på 50uS som er den norm der bruges her til lands.
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
#bjørn
Tak for forklaringen
Underligt nok ser det ud til at alt efter stationerne kan det være en fordel at have den på 75 lyden er simpelthen mere åben og klar.
Men er stationen lidt skarp i lyden er 50 en fordel.
Virker ikke logisk men det er nok mig der er underlig :-D
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum