| Forfatter |
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 25 Februar 2010 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 25 Februar 2010 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon der er den her tovejs med slavebas?
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 25 Februar 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne det godt se ud til, men jeg tror den behøver afstemning for jeg kan ikke se noget vægt på slaven. Det er jeg god til finde ud af hvis du engang kommer forbi med den.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 25 Februar 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Det kunne det godt se ud til, men jeg tror den behøver afstemning for jeg kan ikke se noget vægt på slaven. Det er jeg god til finde ud af hvis du engang kommer forbi med den.
mvh |
|
|
Mnøe, det er jo bare et billede fra nettet. men slaven kan jo sagtens være korrekt afstemt uden brug af diverse møtrikker og andet isenkram
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 25 Februar 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja...det har du ret i..jeg har bare set mange slaver som trængte til afstemning...det kan jo ikke passe de skal ligge oveni system-resonansen...jeg plejer at afstemme dem til 10-15hz under.
Jeg blev lidt chokeret over mine Rectiliniar...jeg vidste godt de var dybt afstemt og en måling viste port-resonans ved 26hz så jeg tænkte det ville være gavnlig at flytte den op til 30hz. En måling af bas-enheden viste minsanten også ca 26hz så der er ikke noget at komme efter...her bliver basrefleks-systemet brugt til det det er opfundet til...nemlig at dæmpe bassens egen-resonans.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
K--L Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 25 Februar 2010 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
der skulle vel ikke tilfældigvis være en der har set et sæt kenwood ls-1900 højtalere så til salg et sted
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 26 Februar 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
K--L skrev:
| der skulle vel ikke tilfældigvis være en der har set et sæt kenwood ls-1900 højtalere så til salg et sted |
|
|
Tror de er lavet af unobtanium!!! - Tvivler på der nogen sinde er kommet nogle til DK! Alene en søgning på google bekræfter det! - Billedsøgningen giver to sites...  Men de ser godt nok spændende ud!!! __________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
K--L Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 27 Februar 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
K--L skrev:
| der skulle vel ikke tilfældigvis være en der har set et sæt kenwood ls-1900 højtalere så til salg et sted |
|
|
Tror de er lavet af unobtanium!!! - Tvivler på der nogen sinde er kommet nogle til DK! Alene en søgning på google bekræfter det! - Billedsøgningen giver to sites...  Men de ser godt nok spændende ud!!!
|
|
|
ja de er desvære ekstremt sjældne jeg har hørt at der ofisielt ikke er solgt nogle i europa der skulle dog være dukket nogle op af ligevel rygtet siger at der i hvertfald er 1 sæt i dk om det er rigtigt ved jeg ikke
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 27 Februar 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 01 Marts 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Technics SL 1200 Mk 2 for 500kr det da ik dyrt --
http://www.dba.dk/pladespiller-technics/id-64950973/
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 01 Marts 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sælg bilen OG huset!  __________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 01 Marts 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det sædvanlige med at lave en "auktion" på en side, hvor man vil sælge sine ting - jeg er lidt træt af sådan noget. Ellers et fedt sæt!
Men hvad med denneher - kunne ikke undgå at hæfte mig ved den gamle Roland-Leslie, som R-L-B havde brugt til at bygge en monohøjttaler af.
http://musikere.brugtgrej.dk/itemshow.php?obj=60162
Hva' så skal der alligevel køres lidt stereo R-L-B ?
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 Marts 2010 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror revo 30eren bare er en forstærker del - jeg har jo også alle 4 pioneer enheder fra revo 150eren og 15 bassen så jeg kan lave et quatrophonie setup ed subbas Jeg har fået lidt mere diskant ud af min mono denon pickupp ved at steppe den en lille smule op - sjov i øvrigt hvor anderledes en grej lyder i "riddersalen" og så når det komme hjem i den polstrede stue
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - det med, at det nok bare er forstærkerdelen har du nok ret i - jeg kender ikke apperaturet som sådan.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Freddy! Mange tak for sidst! Spottede lige disse herligheder... - Er det grund til en tur til silkeborg? - Eller er de uinteressante??? (edit) Tur for dig...  (edit) Mvh. Tonni
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz er ikke kendte for at lave de bedste højttalere, omend nogle enkelte modeller har ok kvaliteter. Dette sæt er et af dem. De spiller, så vidt jeg husker efter at have hørt dem et par gange kun, temmlig roligt og anelse til det mørke (ikke en tindrende top) - men behageligt.
Dette sæt må være opbevaret ualmindelig godt og væk fra UV-lys og anden stråling og gasser - da skumfronterne, som meget tit er gået til, så vidt jeg kan se, er intakte.
Jeg har selv haft den mastodontiske model 9 imperial fra samme serie og generation - de lyder faktisk ret godt efter min mening og havde en god voksen lyd. - model 7 her kan nok ikke helt spise med ved det store bord, men de kan lyde "hele" og lidt mørke - altså uden den tindrende top, som først blev moderne 3-4 år efter denne model.
Synes måske at 1400,- er liiige "over the top" - men måske en 1000 kr for begge vil være det rigtige. Hvis man skulle sige noget yderligere, så kunne man give lidt ekstra for den åbenbart meget fine stand - Check evt. ud, om de ER blever refoamede - kunne også trække lidt op.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Freddy! Nu var det dig jeg tænkte på...  Og ja de er refoamede i mellemtonen (basrep) Så der skulle være en mulighed for en handel... Men er bange for jeg læser dit indlæg som, "skrammel" og dermed, uinteressant for dig eller Hardy...  Troede ellers du ville få kløe, bare af navnet!
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok- men tak for det - Tonni!
Jeg har godtnok ikke den store passion for Marantz-højttalere, omend et par enkelte modeller kunne være "sjove" at have - (plads = 0) - og jeg kender nikonSP godtnok tik at vide, at han nok også har det på samme måde. Marantz var jo i de gyldne år (1953-1980/81) først og fremmest et elektronikforetagende - sådan som jeg tolker det. Deres diverse transducerforsøg ligger noget mere middelmådigt (PU's - Båndoptagere - højttalere) - og vi er her i Herning ikke rigtigt blevet ramt af Marantz´ Transducerbacille.
I CD-æra'en er de vist kommet noget længere frem på dynen, men det er kun i et vist omfang "vintage"
Håber dog, som sædvanligt, at disse højttalere går til én, som vil passe rigtig godt på dem - for de er fra "den rigtige periode" - i hvert fald det, som jeg forstår ved den.
Vh
freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror freddy og harvey har indfundet sig med at marantz' spidskompetancer lå indenfor recievere, tunere,for-og effektforstærkere og at de (freddy og harvey altså) må ty til andre mærkers signalkilder og højtalere for at få det fulde potentiale ud af deres grej på den anden side rolls royce laver jo heller ikke benzin eller dæk men det ind imellem gør de jo fint nok og så kan jeg se freddy lige har svaret - det gælder om at være hurtig
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |