| Forfatter |
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
like he said!
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hihi! Det var nu også lige så meget ment som en provokation, med det sidste indlæg!!!   Selv er jeg også rigtigt meget forelsket i deres elektriske produkter! men "nøjes med " to af deres CD'ere... - 72mk.II og 63SE... - Skønt vintage kan det jo ikke kaldes...Har i øvrigt også en af deres absolutte bundskrabere stående. - En tuner af mærket Superscope, som Saul garanteret ikke ville have lagt navn til!!! Trods det, mener jeg, der står Marantz på bagsiden af den!
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at jeg har set de samme højtalere til en tusse for et stykke tid siden, ,men alt stiger jo i pris hele tiden. De må kunne tales ned i pris af interesserede!
mvh
Marantzman
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantzman skrev:
Jeg synes at jeg har set de samme højtalere til en tusse for et stykke tid siden, ,men alt stiger jo i pris hele tiden. De må kunne tales ned i pris af interesserede!
mvh
Marantzman |
|
|
Kan jo være fordi de er refoamede i mellemtonen? - Men... __________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
Hihi! .Har i øvrigt også en af deres absolutte bundskrabere stående. - En tuner af mærket Superscope, som Saul garanteret ikke ville have lagt navn til!!! Trods det, mener jeg, der står Marantz på bagsiden af den!
|
|
|
Man skal ikke kimse af superscope - en af mine venner har forsynet sine nyeligt hjemmefraflyttede unger med div anlæg - selv store forstærkere fra NAD, Denon, Technincs m.fl. har måtte bukke under ved deres forskellige fester - indtil jeg gav dem min Superscope reciever (med lyserødt skalalys) på sølle 2 x 30 wat - den har overlevet 3 fester! med max drøn på 8 timer i træk på bedste Tandberg TR 1000 maner.... men om saglig saul har haft den i sine tanker giver jeg dig nok ret i ikke er så sandsynligt (hvornår var det han solgte marantz?) __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| .....med max drøn på 8 timer i træk på bedste Tandberg TR 1000 maner.... |
|
|
Den fangede jeg lige - Du glemte det med de 2 ohm.....  __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Tonni skrev:
Hihi! .Har i øvrigt også en af deres absolutte bundskrabere stående. - En tuner af mærket Superscope, som Saul garanteret ikke ville have lagt navn til!!! Trods det, mener jeg, der står Marantz på bagsiden af den!
|
|
|
Man skal ikke kimse af superscope - en af mine venner har forsynet sine nyeligt hjemmefraflyttede unger med div anlæg - selv store forstærkere fra NAD, Denon, Technincs m.fl. har måtte bukke under ved deres forskellige fester - indtil jeg gav dem min Superscope reciever (med lyserødt skalalys) på sølle 2 x 30 wat - den har overlevet 3 fester! med max drøn på 8 timer i træk på bedste Tandberg TR 1000 maner.... men om saglig saul har haft den i sine tanker giver jeg dig nok ret i ikke er så sandsynligt (hvornår var det han solgte marantz?)
|
|
|
Saul Solgte Marantz til Superscope i 1964, da han var gået på røven med voldsomme udviklings -og produktionsomkostninger af især FM-tuneren model 10B - men de øvrige apparater fra perioden har heller ikke været billige at fremstille. Efter Superscopes overtagelse af Marantz, som fortsat blev brandet Marantz, med mange af de originalt ansatte - (heldigvis for det) - "lånte" Superscope nogle "fragmenter" af både det tekniske design, men også nogle gange det visuelle design, så man kan altså i ny og næ på Superscopes produkter støde ind i forskellighe dimser og andre aner fra Marantz, som vi kender det.
Saul fortsatte indtil 1968 som ansat i det tekniske designteam, som bl.a. bestod af ham samt Sid Smith og Richard Sequerra. ( Der er rygter om, at den sagnomspundne John Iverson (læs gerne om hans forsvinden, hvis i laver en søgning her på forummet "john Iverson") også var på lønningslisten i en periode. ) Den sidste model, som Saul havde aktier i, var scope-receiveren model 18.
Lidt off topic i forhold til "Vintage spotting", men syntes næsten, at jeg var nødt til at kaste lidt ind om dette)
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2010 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
når bare det ikke fortsætter over 20 indlæg så er disse baggrundsinformationer i vintage spoting tråden bare med til at gøre den rigtig god og underholdende så tak for indsparket freddy
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja- når du skriver dette, så siger jeg da selv tak - og kommer i samme stund til at tænke på Sveskes nyfundne radiomøbel og den fine baggrundsviden om dette....hahaha!! - og SÅ blev det vist off topic - sorry igen.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal jeg vist høre længe for.  Skønt at være tilbage fra skiferien med sådan en velkomst!  Indholdet står her i øvrigt stadig. Pladespilleren er vist ikke så interessant, men den lille Scott røramp vil jeg gerne have varmet op under engang.
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er der en der bytter et sæt jealvox horn væk på ksb - efter pqrs vintagetræfdemo med to gange to watt så er man jo fristet - de står i jylland - hvem kommer først  edit: sound master ikke horn - desværre
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
så er der en der bytter et sæt jailvox horn væk på ksb - efter pqrs vintagetræfdemo med to gange to watt så er man jo fristet - de står i jylland - hvem kommer først
|
|
|
Det er faktisk de "små" jealvox sound master, som er lidt i familie med mine Klipsch Heresy højttalere: diskant- og mellemtonehorn lidt som på de "store" Jealvox Sound Monitor, men bassen er vist uden horn og i en lukket kasse. Men ikke uinteressante. Havde man bare noget at bytte med. Der er sendt 4 beskeder til "sælger", så lad os høre, hvem der løber af med dem. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
så er der en der bytter et sæt jealvox horn væk på ksb - efter pqrs vintagetræfdemo med to gange to watt så er man jo fristet - de står i jylland - hvem kommer først
edit: sound master ikke horn - desværre
|
|
|
Tænk, at den type højttalere stadig findes. Det vækker minder! Jeg har i sin tid hørt begge modeller hos Jens A. Jürgensen (i Odense). Det er vist ham der har konstrueret dem, mener jeg? Især Monitor'en var en voldsom højttaler. Også lydmæssigt! :-) Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellem- og diskantsektionen på Soundmasteren var vist med helt samme enheder/horn, som Sound Monitor. Basenheden var vistnok en 15" version af den 12" Isophon, som sad i Sound Monitoren - i Soundmasteren sad 15"" enheden så i et stort reflekskabinet . Den større enhed i forhold til storebror skyldes naturligvis, at den ikke var hornladet.
|
| Til top |
|
| |
KentNO1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 04:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der blev både lavet en Jealvox Sound Master 12, og en 15.
12'erne har samme mellemtone og diskant enheder som Jealvox Sound Monitoren. Det samme gælder vist nok også for 15'eren.
Man bør sikre sig, at ophænget på mellemtonen er iorden, på dem der er på ksb. Ikke at de koster en bondegård at få fikset.
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke tubemania der sælger den store monster reciever - lyder da som noget af det restaureringsarbejde han var igennem
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo...det er min og jeg kan bekræfte den ikke lavede sig selv ...Det er vist første gang jeg forsøger at sælge et 'trofæ', men med de kræfter den har kommer den aldrig i brug...den kommer således til at stå i række med de andre trofæ'er. Ang. prisen kan jeg se min mindste pris er væsentlig lavere end det de koster i USA og trods det forventer jeg heller ikke den bliver solgt. Det er jeg såmænd kun glad for...den er jo flot at have stående og jeg ved jeg kommer til at savne den, men det er min 'indre revisor' som kræver den solgt...ikke jeg
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ha'! Lige nu spiller jeg på en lille, dum, sort dåse af en forstærker. Og r-l-b's QUAD'er var åbenbart ikke salgsduelige. Det' ikk' sjov  __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |