| Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem hvad jeg skrev, havde overset et par vitale ord.
tube mania skrev:
Her er lidt guf til de Luxman hungrene; |
|
|
Og her er lidt mere: SQ-38fd__________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
Jeg forsøgte mig med at spørge i tråden om gamle Coral/Fostex kits fra hedengangne Audioscan,uden held..så prøver da her i håb om vintage gutterne er mere opmærksomme.
Hvor meget er et sæt Coral Studio Monitor 100 værd?
Modellen er ifølge sælger bestykket med 15L61 og 8F60 samt H40 |
|
|
Spottet - og væk, hvem nappede dem, gjorde du? Men så er da da et sæt basser her: http://www.dba.dk/coral-15l61-coral-basser/id-65106307/Hvad sådan nogle er værd, det er i den grad en smagssag. De har aldrig haft så stor opmærksomhed som f.eks. JBL, der vel var forbilledet. Coral var vel en slags andenrangsmærke i forhold til. Men hvis man syntes at de er fede, så skylder man vel sig selv at prøve lidt tusk. Kan de presses lidt ned? Nu har jeg hvad jeg skal bruge selv, men bare de fuldtoner der bruges som mellemtone, de er voldsomt velproportioneret - og sjældne. I sig selv en spændende ting at lege med, kombinere med rør, kunne jeg forestille mig. Jeg forestiller mig at der er noget arbejde i at renovere og sikkert forbedre delefiltrene. Der er garanteret ingen impedanskorrektion på enhederne, så i lavpas skæringspunkterene måler enhederne garanteret betydeligt mere end de 8 ohm som delefiltret er lavet til, her kunne der hentes noget. Og så er det jo altid den med de gamle kondensatorer... Man får ikke up to date state of the art, men det er jo heller ikke derfor jeg syntes de er fede
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Bob
Først respons til Sveske der måske ikke er helt vintage nok selv til at vide at der er tale om Vintagespotting,ganske i tråd med tråden her og dermed indenfor topic.Højtalerne er vintage og spottet,måske nok ikke fundet i en arkæologisk udgravning,eller på den lokale recirkulations station,men betalt med finanskriseramte beskattede danske kroner.
Mit spørgsmål gik på værdien,idet ønsket er at sælge til bedste pris for både køber og sælger,da ejerens mor,mener de er for belastende til hendes hjem!
Der er som Bob skriver sikkert megen fornøjelse i at lege med diverse løsninger,men imo vil det være synd at separere enhederne,og dermed berøve verden endnu et originalt sæt vintage,hvis kvalitative sider stadig sætter mange nyere og dyrere konstruktioner til vægs.
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
|
Jeg forsøgte mig med at spørge i tråden om gamle Coral/Fostex kits fra hedengangne Audioscan,uden held..så prøver da her i håb om vintage gutterne er mere opmærksomme.
Hvor meget er et sæt Coral Studio Monitor 100 værd?
Modellen er ifølge sælger bestykket med 15L61 og 8F60 samt H40
|
|
|
Hej Seba!
Dit indlæg bærer ikke meget præg af at være noget, som er "spottet", men ligner snarere en forespørgsel på, hvad nogle effekter er værd - jeg kan egentlig godt forstå, hvorfor man kan få den tanke, at det ikke lige er Vintage-spotting, som du er ude i - også selvom du på et tidspunkt nævner en "sælger".
Man behøver ikke selv være "vintage" - for at kunne lide og interessere sig for vintage. Det har mange deltagere i Vintageforummet bevist ganske heftigt.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 02:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Freddy
Spottet kan betyde "set","lokaliseret",eller "hånet",og mit tilfælde set samt efterfølgende købt,i bedste ånd til min ældste søn,der efterfølgende ikke længere må have højtalerne for sin mor.
Tråden her viser da mange eksempler på vurdering af vintage produkter!At man kan lide og interesserer sig for vintage,er jvf Sveskes oprindelige kommentar til mit indlæg,ikke nødvendigvis ensbetydende med man også kan "spotte" samtlige relevante produkter..
Havde jeg anet problemer med at skulle retfærdiggøre min forespørgsel her på sitet,ville jeg naturligvis aldrig have belastet jer med mit forehavende.
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thorens spillen var til salg sidste sommer og jeg ringede straks til sælger som lovede at ringe tilbage. Jeg hørte aldrig noget siden og nu er det til salg fra samme køber igen. HMM!
Concerto højtalerne spiller glimrende
Hilsen
Jesper
__________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha! Så er den TD-125 med 3012 tilbage. Jeg lagde bud på den sidste gang den var på den blå men tilsyneladende ikke nok.
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må da være den perfekte afløser for "gammeldaws grammofon" som altid vil ødelægge/nedslide dine kostbare og sjældne LP'ere 
http://elpj.com/main.html
Det betyder jo at LP'en (I princippet) bliver uopslidelig og bevarer sin originiale lyd fra da den blev købt fra ny 
Smart tænkt. At det er en laser som aflæser rillen og ikke en diamantnål = fysisk slid
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Supercharger skrev:
Det må da være den perfekte afløser for "gammeldaws grammofon" som altid vil
ødelægge/nedslide dine kostbare og sjældne LP'ere 
Det betyder jo at LP'en (I princippet) bliver uopslidelig og bevarer sin originiale lyd fra da den blev købt fra ny 
Smart tænkt. At det er en laser som aflæser rillen og ikke en diamantnål = fysisk slid |
|
|
den er der sku ikke meget vintage over... godt være den er smart, men det er vist noget off-topic noget der skal diskuteres i et
af de andre subfora... med mindre dette produkt er over 25 år gammel - nogle gange bliver man jo
overrasket!
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Supercharger skrev:
Det må da være den perfekte afløser for "gammeldaws grammofon" som altid vil
ødelægge/nedslide dine kostbare og sjældne LP'ere 
Smart tænkt. At det er en laser som aflæser rillen og ikke en diamantnål = fysisk slid |
|
|
Model Speed (rpm) Disc Size (inches) Price
LT-1LRC 33 1/3, 45 &nbs p; 7", 10", 12" &nb sp; $12 ,000 / 7,800 €
LT-1XRC 33 1/3, 45, 78 7", 10", 12" &nb sp; $15 ,300 / 9,980 €
LT-2XRC 33 1/3, 45, 78 7", 8", 9", 10", 11", 12" $16,400 / 10,700 €
Med de priser må den da kunne noget..? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men helt ærligt, så er det jo bare en cd-afspiller. Jeg tror næppe, den kan få noget ud af rillerne, der ikke findes på en cd (hvis man da tror på, at vinylernes lydkvalitet er bedre end cd'er - det er i øvrigt en diskussion, jeg hverken kan eller vil være med i).
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Såså, gode ord igen. Nu må vi f*eme heller ikke gå hen og blive alt for snerpede her på tråden. Det er jo ikke en religiøs akt at spotte gammelt elektronik
|
|
|
Præcis. Vi tog den via PM, og det viste sig at der bare var tale om misforståelser både den ene og den anden vej. Så velkommen til Seba, her er lidt til at skylle den hårdhændede velkomst ned med   __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow
Hellere ildvand end fredspiber 
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
de er godt nok fede - og lyder de ikke godt kan man jo sikkert indbygge en god højtaler i dem - det er 60 retro med skrå teaktræs ben for alle pegene __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
de er godt nok fede - og lyder de ikke godt kan man jo sikkert indbygge en god højtaler i dem - det er 60 retro med skrå teaktræs ben for alle pegene
|
|
|
Noget kunne tyde på at der er tale om et par Grundig Stereo Mate IV fra ca. 1967:  Jeg har set samme par til salg tidligere. Måske fra samme sælger, datoen på billederne tyder på at de ikke er helt nye. Og lyden? Aner det ikke. Men et hyggeligt vintage fund til prisen, måske. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rolf Zetterberg Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
NEFA stereotillsats ST1 har ECC83,2xEL86 i push-pull och utgångstransformator till 800 ohm.
6W HiFi.Var tänkta att användas tillsammans med den lilla kvartsvågshögtalaren HZ2 som innehåller den trevliga lilla Philips AD3701AM.Dessa två är utvecklade i Sverige och finns troligen inte i Europa.
Finns det någon som har schemat?
Jag har en bunt sådana här som väntar på reparation.
http://www.radiohistoriska.se/forum/files/st1_311.jpg
|
| Til top |
|
| |