Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 13:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 25 November 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

jamen så må vi krydse finger for at du vinder buddet

__________________
-etwas Kultur muß sein   
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 25 November 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

spøg til side - jeg har nok hvad jeg ska bruge - selvom en monopladespiller vil være fedt

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 822
Sendt: 25 November 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv lige kommet i besidelse af et par Coral CX-77 højtallere, de er desværre lidt hærgede, men skal nok komme med et par billeder efter renovationen 
Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 25 November 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
det er mit bud - og jeg er bevæbnet med ti paller vintage grej og jeg rammer aldrig ved siden af


Ja, lad r-l-b vinde den! Han trænger til lidt medgang.:-)

Lige som jeg selv i øvrigt. På det seneste har jeg 'bare' vundet en 50 cm bred Sansui TU-9500 tuner med bl.a. 5 gangs og i aften 'bare' fundet en Beolit 800 og en rega Planar 3, begge i komplet og fuld funktionel stand. Øv, al den modgang.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 25 November 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

I har det hårdt I to, hva'?
Bare sig til hvis I skal hjælpes af med noget af al den dårligdom

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 25 November 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

det var da en sjov lille fætter.
Ikke noget man ser hver dag og prisen er til at betale.
sony

__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 25 November 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

747DK skrev:
det var da en sjov lille fætter.
Ikke noget man ser hver dag og prisen er til at betale.
sony



Fandt lige en lille garrard fra samme sælger
garrard

__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 
Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 395
Sendt: 25 November 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

CasperCU skrev:
Jeg er selv lige kommet i besidelse af et par Coral CX-77 højtallere, de er desværre lidt hærgede, men skal nok komme med et par billeder efter renovationen 

Vi er enige om, at renovation er et arbejde, der sædvanligvis udføres af skraldemænd, ikke? Synd, hvis de skulle slæbe afsted med dine Coral'er. Jeg glæder mig derfor til at se nogle billeder af dem efter en veloverstået renovering.



__________________
Martin Hinge

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 26 November 2008 kl. 06:09 | IP-adresse registreret  

Er ret nysgerrig efter at vide hvor stor forskel der er i den tekniske opbygning af sådan en delphon og så min mørch
Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 822
Sendt: 26 November 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Weissbier skrev:

CasperCU skrev:
Jeg er selv lige kommet i besidelse af et par Coral CX-77 højtallere, de er desværre lidt hærgede, men skal nok komme med et par billeder efter renovationen 

Vi er enige om, at renovation er et arbejde, der sædvanligvis udføres af skraldemænd, ikke? Synd, hvis de skulle slæbe afsted med dine Coral'er. Jeg glæder mig derfor til at se nogle billeder af dem efter en veloverstået renovering.



ups havde også været en hård dag hehe. Men tro mig de er ikke særligt pæne mere. Nogen af kanterne er ødelagt, mange skruehuller bagpå fra ophæng. 3 forskellige farver maling og en ordentlig røvfuld ridser i lakken

Men gratis og velspillende
Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU
 
KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 27 November 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Så er der en af de rigtig store Sansui Vintage quadrofoni Receivere (Sansui QRX-9001) fra midt-slut halvfjerserne på DBA:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57611630

Mvh Klaus 

Til top Vis KlausM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausM
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 27 November 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Nøøj, den er flot. Jeg har da lige smidt et bud, men jeg ramte ikke mindsteprisen. Der skal graves i lommerne tror
jeg

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 28 November 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

bjerager skrev:
Er ret nysgerrig efter at vide hvor stor forskel der er i den tekniske opbygning af sådan en delphon og så min mørch

Forskellen på GS5 og GS6a er først og fremmest en anden motor og en mindre pladetallerken og et mindre centerleje. Chassis'et er det samme.

Og så Mørchs omhyggelige montagearbejde/trimning

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 29 November 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jeg spottede mig lige til en Gratis Lenco L75 leveret til døren

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 01 December 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 01 December 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Der står Marantz 3200 - men det ligner der står 5200 på billedet - Freddy - Den er til dig

http://kortlink.dk/62h9


__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 01 December 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Der står Marantz 3200 - men det ligner der står 5200 på billedet - Freddy - Den er til dig

http://kortlink.dk/62h9

Joohhh - jaahhh . Tak for tanken!! Det er en rigtig fin ting.

Jeg har doge liiige fået sådan én inden for døren for få dage siden, så nu har jeg to. Men en tredje......errhhh!!

Det er dog en glimrende forforstærker, som burde "mates" med en Marantz model 140 for at det skal gå op i en højere enhed. Den kan dog være en god pre- til ethvert sluttrin.  Uanset hvem der scorer den, bør den kommende ejer passe godt på den og få den til at fremstå med ære!

tænker lidt over - og kan se, at jeg da har nogle dage til at beslutte mig.

PS: Det ér en model 3200 fra ca. '76

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 01 December 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hvad med den 1060? Er den interessant på nogen måde?

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 02 December 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Hvad med den 1060? Er den interessant på nogen måde?

Hvis den er helt i orden - ikke mangler noget -  og justeret rigtigt, så er det en killer-amp. Den har en varm Marantz-lyd og er driftstabil over lang tid. Smuk som bare pokker og en rigtig klassiker. Der er udelt begejstring over den i USA og andre steder, men det er selvfølgelig et smagsspørgsmål. Dens pre-sektion er alment kendt for at være af høj klasse. Den kan selvfølgelig ikke flytte bjerge, men et par rimeligt effektive højttalere kan rette op på sagerne. Man kan på de fleste eksemplarer skille for-og slutdelen ad (pre-out/main-in). Samtidig er den capacitor-koblet og hermed uden klick-in relæ hvilket typisk medfører et blop i højttalere ved tænd og sluk, men man kan koble højttalerene ind/ud i disse situationer. Jeg har godt set den, men igen...jeg har- tror jeg- 6 stk af den og må kende en begrænsning.

Vh

Freddy

 

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 03 December 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Så lige en lille Philips AG-9016 rørforstærker på dba.dk

Modelbillede her:



Jeg har en (faktisk to: den ene er flot men spiller ikke ordentligt - endnu) og det er en sjov lille rørfætter, som parret med de rigtige højttalere kan den en helt masse.

Lige nu i dette øjeblik spiller jeg på Philipsen og et par små 2-vejs Seas højttalere fra 1964, og det er ikke et dårligt match: vel, det spiller Neil Youngs NOS live plade (Massey Hall 1971) meget bedre end det spiller Ramstein. Akustisk materiale og guitarer og vel også Neil Youngs lyse stemme går guddommeligt igennem.

Der kan læse masser om AG9016en på nettet og også om hvordan man ved at klippe to modstand (?) ud og dreje tonereguleringspotterne helt til den ene side, kan få en fin næsten lineær lyd ud af den. Det har jeg ikke prøvet endnu. Dens mørke loudness lyd går jo fint med de ret 'spidse' Seas højttalere.

Jeg har prøve min umodificerede AG9016 med store horn. Det klarede den ikke så godt (løshed i bunden) men mon ikke en modificeret udgave ville klare det bedre.

I alt fald er den sjov. Der er to ECC83 i indgangen (måske er de prisen alene værd?) og et par el95 i udgangen. Der er altså tale om en lille SE (singled ended) rørforstærker!

Og nej, det er ikke mig der sælger den på dba. Jeg er bare lidt fascineret af min.

PQR

NB: forvent ikke for meget mht. lydstyrke - den er 2 x 2 watt, men det er jo i de rigtige kredse jo også fascinerende!




__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes