Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. juni 2026 | 21:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 April 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

supos skrev:
Jeg ved intet om gammelt Braun, men fedt ser det da ud:
  http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/antikke-radiotv/braun- stereoanlaeg-design-dieter-rams/v/an566614130/

pladespilleren spille lige op med thorens td 124 og er kun produceret i 1500 ex - den vejer trods den meget kompakte størrelse 17 kg! og har et drivværk med remme og mellemhjul i stil med td 124 bare langt mere  cool at se på - i aiktionen er det AS udgaven - den med anti skate måske kun lavet i 1000 ex

Havde jeg pengen købte jeg sættet på stedet

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 April 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

supos skrev:
Jeg ved intet om gammelt Braun, men fedt ser det da ud:  video/antikke-radiotv/braun-stereoanlaeg-design-dieter-rams/ v/an566614130/"> http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-
video/antikke-radiotv/braun- stereoanlaeg-design-dieter-rams/v/an566614130/

pladespilleren spille lige op med thorens td 124 og er kun produceret i 1500 ex - den vejer trods den meget
kompakte størrelse 17 kg! og har et drivværk med remme og mellemhjul i stil med td 124 bare langt mere  cool at se på - i
aiktionen er det AS udgaven - den med anti skate måske kun lavet i 1000 exHavde jeg pengen købte jeg sættet på
stedet

Også jeg. Men det var for pladespillerens skyld!

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 02 April 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Heh, nu bliver jeg helt bange for at poste links her - hvis jeg havde læst på lektien havde jeg måske haft chancen for at gøre et kup (forudsat naturligvis at ingen andre havde lagt mærke til auktionen) .

Spøg til side, jeg har jo alligevel ikke brug for den. Problemet ved kun for nyligt at have fået øjnene op for vintage hifi er dog at man ikke har noget at bytte med - og så bliver det let dyrt hvis man skal ud og skaffe nyt gear.

Nu får jeg dog snart min Sansui AU-555a og TU-666, så jeg klager ikke, selvom jeg har på fornemmelsen at jeg nok har betalt i overkanten af hvad de er værd
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Ps. For interesserde som ikke måtte have lagt mærke til det, vil jeg lige gøre opmærksom på at Braun-sættet befinder sig i Berlin, så man kan regne det ind i sit budget, eller lægge ferieplanerne derefter.

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 April 2009 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke, at du har betalt i "overkanten af, hvad de er værd" - Jeg tror, at du har betalt, hvad de er værd for dig! Der er ikke nogen specielt vedtaget kurance på disse ting. Du kunne måske have fundet det noget billigere, men så har du måske skullet vente osv - postbøvl - ikke velholdt osv.

Hvis man betaler en pris for en vare, så er det nok fordi, man er rede til det i den unikke situation.så må varen jo være dette værd i salgsøjeblikket - ville jeg mene - selvfølgelig forudsat, at man kender varens stand og ikke bliver snydt på anden vis..

Venligst

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2009 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

spot on freddy!

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2009 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Helt enig. Nu glæder jeg mig bare til at få dem hjem - jeg skal et smut til USA her i påsken, og de står og venter hos en kammerat derovre, nyligt indkøbt på Ebay.

Der er også disse på QXL. Det er svært at finde info om dem, men selv hvis de ikke er den store lydmæssige åbenbaring kunne de da danne grundlaget for et smukt stykke hjemmebyg.

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 April 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

et fint sæt, dog noget dyrt, men et rigtig flot sæt, og den Tuner er genial!, har den selv og den spiller bare smukt!
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?
annonceid=59190107

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 03 April 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Jeps!

Dén tuner er top notch!  Kan det hele (undtaget faste stationer). Den kan suge - meget fin følsomhed - skærmede kredse - lyder efter min mening virkeligt supergodt - og er klassisk smuk!

Ja- nok den bedste fra Pioneer! (dog skarpt forfulgt af TX-9500)

Venligst

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Sådan en har jeg også stående et sted - købte den sammen med ct f7171 og en forstærker der var skildt ad da volumen kontrollen var kaput - har desværre ikke fået gjort noget ved det sæt - måske man skulle afhænde det? - men ja Tuneren er kanon

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 03 April 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

supos skrev:
Helt enig. Nu glæder jeg mig bare til at få dem hjem - jeg skal et smut til USA her i påsken, og de står og venter hos en kammerat derovre, nyligt indkøbt på Ebay.

Der er også disse på QXL. Det er svært at finde info om dem, men selv hvis de ikke er den store lydmæssige åbenbaring kunne de da danne grundlaget for et smukt stykke hjemmebyg.

Kunne være mægtigt hvis de lod sig opgradere til teknisk nutid. Men man skal nok lige lytte til dem først, kunne sagtens gemme sig en musikalsk overraskelse...

Jeg kunne godt lade mig inspirer af designet til et DIY projekt
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Sendt: 03 April 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
supos skrev:

Kunne være mægtigt hvis de lod sig opgradere til teknisk nutid. Men man skal nok lige lytte til dem først, kunne sagtens gemme sig en musikalsk overraskelse...

Jeg kunne godt lade mig inspirer af designet til et DIY projekt

Vi er ude i årgang 1959 cirka. Link til en side i Grundig kataloget fra dengang: http://grundig.pytalhost.com/grundig59/grundig59-28.JPG

Sandsynligvis en oval Grundig enhed med ferrit magnet, den sene årgang taget i betragtning. Men man kan vel være heldig det er en alnico sag, som de også har lavet.

Man skal vist iøvrigt ikke lade sig narre af ovale højttalere, skumle rygter på nettet siger de lyder en anelse bedre end de runde, men jeg har ikke ladet det komme an på en prøve.

Jeg har jo som nogle bekendt en svaghed for de gamle tyske pap/alnico/field coil  bredbånds enheder som mellemtone, så jeg ville ikke være overrasket over hvis de Grundig havde nogle fine kvaliteter til stemmer, folkemusik, ældre jazz og sådan noget ved behersket lydstyrke.

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2009 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

"Til den fuldkomne klangkomfort"... Det er et noget andet ideal end mange har i dag Fantastiske "lamperskærme" de lavede dengang...

Jep, jeg kunne snildt forestille mig Armstrong Hot five eller noget tidlig Ellington komme ud af dem der

Edit:
En god ven på Sydfyn (Idyllistand) har vel en 1000 78'ere med al det gamle jazz guf. Fantastisk hvad der ligger i det lak der, der kommer masser af information ud. Og dengang man spillede på én mikrofon i first takes, der så blev skåret direkte på 25 skæremaskiner af gangen, der kunne de altså noget. De spillede helt forrygende det samme nummer måske 50-100 gange lige efter hinanden. Men så kom båndoptageren...

Nå, det var da et sidespor...
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Sendt: 04 April 2009 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Jeps!

Dén tuner er top notch!  Kan det hele (undtaget faste stationer). Den kan suge - meget fin følsomhed - skærmede kredse - lyder efter min mening virkeligt supergodt - og er klassisk smuk!

Ja- nok den bedste fra Pioneer! (dog skarpt forfulgt af TX-9500)

Venligst

Freddy

Den har jeg osse kigget begærligt på, har jo en tom hylde til et extra anlæg i racket ( smask smask)

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2009 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

du kan lige få et stemningbillede af den prægtige tuner, her parret med en Sa-8100 forstærker...
det er i mine øjne smukt udstyr - at det så spiller som en drøm også er jo en dejlig ting.
den tuner der er til salg ovenfor, mangler en lampe i tuning meteret, men det er ikke noget problem at skifte...

hvis jeg havde penge, ville jeg nok springe efter denne også, en pioneer SA-9100 som match til tuneren, den koster 800,-
trænger til en kærlig hånd godt nok, og man kunne godt risikerer den var lidt af et projekt, men værd at overveje.
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/forstaerker/annonce/47965 81?imagepos=3#images

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 April 2009 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke I skal regne med at det er til salg længere.

Da jeg købte rumklangsenheden af ham, sagde han at Pioneer sættet var på vej nordpå til Jylland. Kan også se, at han stadig har Pioneer rumklangsvæsnet til salg, men den står nu og spiller aldeles lækkert herhjemme.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 05 April 2009 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Nope, det er væk; annoncen er i hvert fald. Jeg håber, det er nogen herinde fra, jeg vil sgu gerne se billeder!
Santashooter, jeg synes jeg kan kende det rack? Hvis sæt er det du postede billeder af, det er altså også sprødt!
Og se så lige denne skønne gif-animation:

Hvad er det her? en for- og effektforstærkerkombo? Eller bare to integrerede forstærkere?

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Måske lige kombinere med en PL 71, eller måske den her:

Så kan jeg ikke holde mundvande tilbage

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:

Hvad er det her? en for- og effektforstærkerkombo? Eller bare to integrerede forstærkere?

Der er nogen der har udskiftet kassettelågen med en lille skærm der kører windows mediaplayer

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Nope, det er væk; annoncen er i hvert fald. Jeg håber, det er nogen herinde fra, jeg vil sgu gerne se billeder!
Santashooter, jeg synes jeg kan kende det rack? Hvis sæt er det du postede billeder af, det er altså også sprødt!

Hej sveske, det ligner en SA-9100 brugt som den integrerede forstærker den er, og en Pioneer SD-1100 som er et control panel, en slags oscilloscope brugt til at se om det hele nu spiller som det skal, jeg TROR ikke den virker som hverken effekt eller forforstærker...
EDIT: efter at have nærlæst Owners Manual på SD-1100, kan jeg sige den ikke fungere som forstærker, men som et "stereo Display" for at måle og se hvordan udstyret spiller...

racket du ser er mit, jeg har dog lige smidt racket ud da jeg havde brug for en reol til alle mine ting... jeg smider lige et billede når jeg får mit kamera igen.
så ved mig spiller Pioneer SA-8100, TX-9100 og PL-71... (jeg må lige få lavet min SX-424 og mine CS-66)

mvh.
Søren Iversen

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum