| Forfatter |
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
beeos skrev:
High End er vel et produkt, der kan formidle lyd og lydbillede, som kommer helt tæt på det der er indspillet, som er i en klasse, hvor du ikke kan finde andre produkter der lyder bedre. |
|
|
Det er et godt forsøg på en definition, og alligevel ikke.
Hvis det var rigtigt, så fandtes der kun ÉN forstærker, ÉN cd-spiller og ÉN højttaler der kunne kaldes high-end. Og hvilken skal det så være - og hvem skal bestemme det.
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. MBG skrev:
|
jazzman, RogueAgent og 27pH så i vil f.eks også kalde B&O beolab 3 for high-end?
Ser harmmer godt ud, er for dyrt og spiller fint størrelse taget i betrakning?
|
|
|
Nu bliver B&O jo ikke solgt som hifi, men som designløsninger hvor forbrugerne ved at de får et lækkert og velfungerende produkt hvis de har råd til det.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, high end er vel der hvor der er indgået færrest kompromisser i en given komponent - prisen følger gerne med - derfor kan meget high-end også købes til spotpriser på det brugte marked.
Hgh-end er vel ikke en statisk størrelse, for man kan vel altid gøre det lidt bedre (hvis økonomien er ubegrænset) men der hvor kompromisset opleves mindre er ved High-end produkter
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
27pH skrev:
Mr. MBG skrev:
<SPAN ="bold">jazzman, <SPAN ="bold">RogueAgent og <SPAN ="bold">27pH så i vil f.eks også kalde B&O beolab 3 for high-end?</SPAN></SPAN></SPAN>
<SPAN ="bold"><SPAN ="bold"><SPAN ="bold">Ser harmmer godt ud, er for dyrt og spiller fint størrelse taget i betrakning?</SPAN></SPAN></SPAN>
|
|
|
Nu bliver B&O jo ikke solgt som hifi, men som designløsninger hvor forbrugerne ved at de får et lækkert og velfungerende produkt hvis de har råd til det.
vH pH |
|
|
Meget enig - intet ondt om B&O men køberne vægter design højere end lyd til tilsvarende pris. Jeg kan såmænd sagten sætte mig ind i tanken, men jeg har bare for meget plads og en alt for forstående kone __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| High End er ikke fabrikanternes ide. Det er noget, køberne finder på for at forsvare, at de har købt en vare for dyrt. |
|
|
High end er et marketingbegreb, hverken mere eller mindre og det giver ingen garantier for noget som helst udover en høj detailpris.
Et godt eksempel på "high-endificering" er Jensens OPA kondensatorer (Oil Paper Aluminium) der har været produceret i over 50 år til industrielle formål. Hvis samme kondensator, eks. en 1uF/400VDC type iklædes frækt blåt krympeplast påstemplet "Audio Not" (tænkt eksempel) så er det lige pludselig en "High End kondensator" der kan sælges for en mindre formue. Kondensatoren, bortset fra kapacitet og arbejdspænding, er den samme som den støjkondensator man kan finde i en gammel Nilfisk støvsuger, eller de kondensatorer der sidder i gamle fjernsyn
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
High end for mig er meget nemt definerbart det er
1. det er minimums fabrikatens ubestridte topmodel,
2 det skal være så dyrt så kun 1% af befolkningen har råd til det max.
3 det skal være sjældendt som bare fanden.
Om noget kan gøre sig til high end ud fra lyden? nej lyd er en smagssag enhver tåbe uden realitets sans kan jo komme og sige nu om dage hans 6watt forstærker er high end.
High end er såe udvandet fordi folk såe gerne vil have high end.
Jeg kender ganske få der har bare et styk udstyr jeg vil betgne som high end, og det gælder også fremvisere af gallerier på nettet. High end begrebet er vist os formet og mest brugt af dem der netop ikke har high end -altså Wannabe's! __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
beeos Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
beeos skrev:
High End er vel et produkt, der kan formidle lyd og lydbillede, som kommer helt tæt på det der er indspillet, som er i en klasse, hvor du ikke kan finde andre produkter der lyder bedre. |
|
|
Det er et godt forsøg på en definition, og alligevel ikke.
Hvis det var rigtigt, så fandtes der kun ÉN forstærker, ÉN cd-spiller og ÉN højttaler der kunne kaldes high-end. Og hvilken skal det så være - og hvem skal bestemme det. |
|
|
Ja, hvis en cd-afspiller kan være highend  ( kunne ikke lade være ) Men jeg skrev at det var en klasse af produkter, der ikke lød bedre vil der være mere end EN af hver, men ja der vil vel i sidste ende være et bedste produkt af denne klasse.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt lissom at kigge på side 9 piger.....Nogle er high-end andre not  Dette indtryk skal så "bare" transformeres om til lyd.....så er den hjemme.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Nu bliver B&O jo ikke solgt som hifi, men som designløsninger hvor
forbrugerne ved at de får et lækkert og velfungerende produkt hvis de
har råd til det."
Præcis derfor at fru Jazzman forlanger (og får) B&O videoudstyr - mens Jazzman må købe/bygge det mid-fi-audio-skrammel, han ønsker. Og B&O TV/hddrecorder/video virker, er let at betjene og har fremragende billed-og lydkvalitet og samlekvalitet. De folk, der mener, at B&O er for dyrt, trænger da til briller eller hjerneprotese - skidtet er udviklet i Danmark af højt betalte ingeniører, der har været folk med forstand på ergonomi involveret i designet, og materialevalg og samlekvalitet er i (undskyld) high end klasse.
Tak, det hjalp.
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob bob. Hvis man er vant til B&O så ja. For alle os andre er det temmelig besværligt. De har deres helt egen betjeningsfilosofi.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Lidt lissom at kigge på side 9 piger.....Nogle er high-end andre not Dette indtryk skal så "bare" transformeres om til lyd.....så er den hjemme. |
|
|
High End må have noget med byggekvalitet, teknik, design og pris at gøre for selve lyden er for subjektiv en parameter til at man kan definere noget her. Selvfølgelig skal lyden være i top remt teknisk, men hvilke præferencerammer skal man vælge, realistisk lyd som i koncertsalen eller øvelokalet eller blot den lyd man selv finder fed?
High End betegnelsen er eftr min mening totalt udvandet, dimser til 25-30.000,- er sgu ikke High End det er i bedste fald midt-fi
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Hvis man er vant til B&O så ja. For alle os andre er det temmelig besværligt. De har deres helt egen betjeningsfilosofi."
Enig mht. B&O lydgrej. Det er lidt eget - men det kommer ikke på tale hos mig. At programmere en B&o video klares af et barn, der kan læse. Hvormeget japanergrej kan man sige det om?
Ang. pris: Prøv at skrive Linn, Canton eller Meridian på en beolab 5. Tror I så, prisen ville falde? Det tror jeg heller ikke.
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fl.D.P skrev:
Jeg mener at betegnelsen High-End dækker over begrebet,at en produsent sætter sig for at producere et produkt hvor man
benytter tidens absolutte allerbedste indenfor teknisk kunnen.Uden at man tænker på hvad det kommer til at koste som slutprodukt.Om produktet
så kommer til at spille "musik" eller måske er supergodt til at dessekrere bittesmå detaljer er en produktfilosofi. |
|
|
den holder vel ikke! i givet fald er det f.eks. kun Mark Levinsons 33 effektforstærker der er high end! men de "mindre" modeller er i mine øjne, og
vel også ML´s også high end?! oder wass? __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
doc. Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min definition af high end tager udgangspunkt i min svigerfars samfundsvidenskabelige/udviklingsteorier. Grundlæggende kan alt beskrives ud fra "S-kurver". Forestil et koordinatsystem med pris på anlægget ud af x-aksen og lyd kvalitet op af y-aksen. For de første ca. 2000,- vil der nok ikke være den store kvalitets forskel at høre, men her efter vil man opleve at få hundrede kr. ekstra investering kan løfte kvaliteten markant - svarende til kurven bøjer op. Denne oplevelse af at flere penge er lig med bedre kvalitet vil fortsætte til et niveau hvor man ikke kan høre om anlægget koster feks. 100.000,- eller 200.000,-. Kurven bøjer nu af (vi har en S-kurve). Det er efter dette punkt at man taler om High End.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
doc. skrev:
| Min definition af high end tager udgangspunkt i min svigerfars samfundsvidenskabelige/udviklingsteorier. Grundlæggende kan alt beskrives ud fra "S-kurver". Forestil et koordinatsystem med pris på anlægget ud af x-aksen og lyd kvalitet op af y-aksen. For de første ca. 2000,- vil der nok ikke være den store kvalitets forskel at høre, men her efter vil man opleve at få hundrede kr. ekstra investering kan løfte kvaliteten markant - svarende til kurven bøjer op. Denne oplevelse af at flere penge er lig med bedre kvalitet vil fortsætte til et niveau hvor man ikke kan høre om anlægget koster feks. 100.000,- eller 200.000,-. Kurven bøjer nu af (vi har en S-kurve). Det er efter dette punkt at man taler om High End. |
|
|
Her tager du så udgangspunkt i prisen. Men hvis forarbejdningen af en højttaler er udført med ekstrem omhu, med et meget højt antal lakeringer og poleringer, men til en lav timeløn, så kan det vel stadig være highend ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
"doc." det er da godt nok den dårligeste forklaring af High-end!
Og vil lige høre... tror du selv på jo dyr jo beder... så vis der er en der står med en forstærker til 10.000kr og en anden står med en til 12.000kr, så er den til 12.000kr bare beder?
__________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |