Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 02:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Parasound - Magneplanar - Sandmans setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik300

Nej den er ikke kommet hjem endnu, den er ved at blive lavet lige nu og skal afhente den i uge 30 regner jeg med!
Den kommer ikke hjem i standart udgave, men i en del forbedret udgave mere om det når jeg får den hjem

Jeg er utrolig glad for den når den spiller på anlæget, den har en utrolig kontrol over højtalerne, både dem jeg har nu og så dem Plafitracer@Henrik havde før han købte Von Schweikert VR4.

Du vil bestemt ikke fortryde det køb af den Parasound!

Jeg overvejer dog lige nu at sælge mine Dali'er til fodel for Von Schweikert VR1, en lille stander højtaler som skulle lyde p...e godt, men det er nu kun i tankerne lige nu, så nu må vi se tiden an!

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt nyt i det lille hjem.

Parasound'en er vel ankommet hjem efter en lille rep. i Roskilde og jeg må nok sige at den spille bare nu 
Den har nu fået lov til at spille i nogle timer og må sige efter det der er blevet skiftet så er den virkelig ved at åbner sig op.
Nu står den så på at få skiftet til nogle bedre kondensatore end dem man kunne få på det tidspunkt den blev lavet/designet af John Curl

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Så blev der leget lidt med anlæget i dag, fik loddet kablet om fra QED VR til Parasound's VDH VideoLink 75 kabel om fra RCA-RCA til RCA-XLR.

Det har erstattet et ellers godt 1000 kroners AudioQuest kabel og giver dette kabel baghjul med flere længder!

Det har efter nogle timers intens lytning givet noget mere luft i mellemtone og bedre dynamik generalt set i hele Dali'ens dynamik område!

Bestemt ikke et dårligt kabel overvejer at skaffe noget mere og bruge det fra CD afspiller til  QED VR forforstærkeren.
De ny kabler er på vej, har bestilt dem idag!

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Så er der opdateret i det første indlæg og det oppe over.

Har laget noget op af den spæde start i mit HiFi eventyr.

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Så kom der en lille opdatering, som blev sendt fra Plafiracer @ Henrik der i pakken var sørme et sæt Harmonic Technology Wave Speaker cable og et Harmonic Technology Link Inter Connect cable.

Det røg fluks på anlæget og må sq nok sige at det har givet et ordenligt løft af lyden, der er utrolige detaljer i lyden i hele spektret, diskanten er dejlig blød og meget åben, mellemtonen er ren, hurtig og varm og bassen hold op den er stram og kontant når den skal være det, plus der er kommet mere punch i bunden i forhold til det gamle AudioQuest Type 6 cable, som er røget i kælderen.

Harmonic Technology Link Inter Connect cable blev sat på imellem Preamp og Amp. et stykke tid senere dette erstattede mit VDH Videolink 75 kabel RCA-XLR, Harmonic kablet er RCA-RCA og det lyder utroligt rent og har virkelig givet hul igennem!

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg lige besøg af Plafitracer og sørme om han ikke havde taget noget dejligt grej med, som bestod af en Sony X55ES CD afspiller og så nogle af hans FEDE kabler fra Harmonic Technology kabler.
Først fik vi smidt min gamle Pioneer DVD anlæg ad h.....'s til og fik sat CD afspilleren ind og tilsluttet den til anlæget og HOLD da op en forskel den gjorde, der kom simpelthen sådan en ro i lydbilledet, vi havde for inden sat Harmonic Technology's Link kabel på.
Må godt nok sige at de her kabler bare virker!!!
Efter et par numre på anlæget så skulle det blive mere spændende at sætte et sæt Harmonic Technology Fantasy Speaker cable på og så kom mine Dali 850'ere bare til at spille godt og selv Henrik syntes at det kom til at hamonere godt mit anlæg, selvom hans anlæg er mere potent en mit anlæg! 

Tusind tak for besøget af Henrik @ Plafitracer @ 2h-audio.dk
Dette må snarligt gentage sig
Kunne jo være når han skulle hente sin Alfa herovre igen at der er et lille visit i casa Sandman's house.

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 August 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Jamen, kære Jan - Din Parasound og dine Dali'er fik da vist lige pludselig noget at glæde sig over - de opførte sig jo ganske eksemplarisk og behageligt

Det er da satans som sådan nogle skodkabler kan gøre en voksen mand våd i øjenkrogene  

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Ja det er sq entlig utroligt at de skodkabler kan gøre så meget en forskel på ens anlæg og må nok sige det kom til at spille meget bedre! 

Har lige skiftet fra HT - Link til HT Presision Link kablet fra CD afspilleren og til PreAmp. det er som om at det hele kommer nærmere en i sit sweet spot, skodkabler!

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 August 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Lækkert blandet system du har der Sandmayn!

Den er da godt nok ultra-bling den preamp Din Parasound er godt nok også fed, sådan en drømte jeg om dengang jeg startede på alt det her hifi-hurlumhej.. men fik aldrig købt en.. den er dog stadig fed den dag idag, og sikkert ikke uden evner.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Lækkert blandet system du har der Sandmayn!

Den er da godt nok ultra-bling den preamp Din Parasound er godt nok også fed, sådan en drømte jeg om dengang jeg startede på alt det her hifi-hurlumhej.. men fik aldrig købt en.. den er dog stadig fed den dag idag, og sikkert ikke uden evner.

Ja den er lidt anderledes den PreAmp. må man nok sige, men den spiller nu godt og har ikke alle mulige knapper osv. Det hele er i remoten og der er kun valg af enheder, volume og om den skal køre passiv eller aktiv.
Parasounden den rykker bare og efter de nye skodkabler er der virkelig kommet liv i anlægget!

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Så skete der nået i hjemmet:

Efter et godt besøg hos den kære HiFi pusher 2H

Vi fik efter en god kop kaffe sat noget lyd på hans skod anlæg og hørt på hans Wilson, de gør det nu meget godt de små pis kasser!

Efter et stykke tid slæbte jeg hans ProAC 3.5 frem og sat dem på anlæget, det var dem jeg ligesom kom over efter, men de er godt nok ikke lige min smag, som om der mangler noget bund og nej det er ikke hans anlæg der gør at der mangler det!

Nu gik snakken ellers løs imellem min Far, som også var med, om kabler og dette har gjort at vi vil prøve at lave noget kabel selv, for at teste om det virkelig kan passe, mere om det på et andet tidspunkt!

Nu syntes Henrik at vi skulle sætte hans små Magneplan MG12 HT'ere til og føj de spiller godt, jeg må ærlig indrømme at jeg tabte min mund, hold da op hvor de bare levere varen, jeg har aldrig lyttet på en HT'ere der lyder så ærligt, Først og fremest lyder bassen god selvom de ikke går lige så dybt, som mine Dali 850'ere, mellemtonen og diskanten er bare en fryd, det endte med at jeg havde købt dem og måtte slæbe dem hjem til Haderslev.

Der kommer en opdate senere om hvordan de spiller på mit skod anlæg

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 December 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Hej Sandman,

Godt at se dig og din far til en gang kaffe og lidt musik.

Jeg er gla' ve' at høre at du relativt ubesværet kom hjem med en kasse højttalere med toget.

Nu skal de bare sættes til din Parasound og Sony'en og så kører det bare i det lille hjem.....

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

QED Vector Reference - Parasound CD/P-1000 - Parasound DAC-800

Magneolanar MG12 - Parasound HCA200MKII - QED VR - Parasound CD/P-1000 - Parasound DAC-800

Magneplanar MG12 closeup

Anlægget i sin helhed

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Januar 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Guffeguf - teløgge, teløgge

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Ja det spiller bare maks, de har kørt nonstop de sidste mange timer igår og så i dag også.

Det er bare lækkert det der kommer ud af de magneplanar mg12

Muttly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dine nye højttalere.

Til top Vis Muttly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muttly

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

nice speakere... hvor har du fundet sådan et par magnepan'er henne af ;)
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

cube skrev:

Dem har jeg købt hos Plafitracer @ 2h-audio.dk

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

The Sandman skrev:
cube skrev:

Dem har jeg købt hos Plafitracer @ 2h-audio.dk

Ja, det er sq da utroligt hvad den mand kan komme af med (eller slippe afsted med)

Men de Magnepan´er er fede. Jeg kunne nemlig også godt tænke mig et par. (fylder sq bare for meget) Men jeg hørte 3.6 inde på messen. Nøjjjj, hvor kan de altså bare akkumulere lyd

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Ja de er slet ikke så ringe!

Der er kommet mere ro over lydbilledet, efter jeg har fået mig den nye Parasound CD og Dac og hold da helt op hvor det lyder rent!

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes