| Forfatter |
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Håber ikke at Eltaxen vinder igen.  |
|
|
Nej, så bliver holfien nok udsat for en KvK omgang, hvor den bliver svinget rundt i netstikket som et gammelt middelaldervåben 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stengaard skrev:
Ascari skrev:
| Ydermer skal du nok også regne med at hvis du sender l**t ind i holfien kommer der l**t ud igen, ingen hokus pokus, den er simpelthen bygget til et godt signal som den kan sende videre. Det er også derfor at mp3 filer fra computeren tit lyder meget dårligere på et godt anlæg end på et dårligt, simpelthen fordi det gode anlæg viser alle unoderne fra mp3-filerne. |
|
|
Lige præcis den pointe er ret vigtig, selvom den måske ikke direkte er synderen i dette tilfælde.
Det kan ret illustreres ved at bruge nogle billeder:
Forestil jer det gode højtopløste anlæg som en skærm, der kan 800 pixels i bredden, og det dårlige lavtopløste anlæg som en, der kun kan vise 250. Da ville man normalt kalde det første bedst rent teoretisk.
Her er, hvad der sker, hvis man tilfører et godt ukomprimeret signal til anlæggene:
Det gode anlæg:
 Her ser man, at anlægget får alle kildens detaljer med, og lyden fremstår skarp og klar.
Det dårlige anlæg:
 Samme kilde som før. Lyden er stadig pæn og flot, men detaljerne står ikke så tydeligt frem længere. Det er sværere at få de små elementer med.
Men se så hvad der sker, hvis man tilfører et dårligt og komprimeret signal:
Det gode anlæg:
 Her er kilden elendig, og det gode anlæg afslører nådesløst alle fejlene. Det lyder derfor ikke særligt godt heller.
Det dårlige anlæg:
 Kilden er stadig elendig, men på grund af den lave opløsning, stikker alle fejlene ikke nær så meget ud, og lyden er i sidste ende lettere at holde ud end den afslørende gengivelse fra det gode og velopløste anlæg.
|
|
|
Mega godt illustreret, det er sgu noget alle kan forstå det der :)
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Genialt.
Godt med en en historie der ender godt.
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... så meget for en omgang teori  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
Hehe... så meget for en omgang teori  |
|
|
På én måde, syntes jeg at det er dejligt flabet, at lave en CD-indgang, der siger 'køb dog en bedre afspiller!'
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det helt store spørgsmål er dog:
Fik du proselytiseret din far? Er han omvendt, har han set lyset, skal han have en ny forstærker?
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal ikke tage fejl af eltax , det er et gammelt dansk firma som i 80 og 90 lavede nogle af verdens bedste hoejtalere til prisen.
jeg har selv' haft en del af dem hjemme til test da jeg arbejdet som "lytter" i fredgaard
og de slog tit ting som var 3-4 gange prisen dyre. Eltax kan godt naar de vil det...
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at eltax stadigt laver gode produkter til prisen, det er vel derfor det er så kendt som det er. Der er dog så meget andet, især brugt, der er bedre og det er det folk hænger sig i herinde nogle gange, hvilket jo også er logisk nok.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias_2: Dét med den særligt lave impedans på cd-indgangen i din Integra 8, har vi vist også været inde på i en anden tråd?
Hvis ikke kilden er dimensioneret til at drive en så lav impedans som 800 ohm, blir lyden tynd, skinger og absolut uden bas og fundament. Godt, det viste sig at være noget så simpelt som dette, og ikke en fejl i din fede forstærker.
Eksperimentet kan du jo forresten også bruge, til at pejle dig ind på, hvilken klangkarakter du ønsker dig fra dine næste højttalere .
Mvh
brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Mathias_2: Dét med den særligt lave impedans på cd-indgangen i din Integra 8, har vi vist også været inde på i en anden tråd?
Hvis ikke kilden er dimensioneret til at drive en så lav impedans som 800 ohm, blir lyden tynd, skinger og absolut uden bas og fundament. Godt, det viste sig at være noget så simpelt som dette, og ikke en fejl i din fede forstærker.
Eksperimentet kan du jo forresten også bruge, til at pejle dig ind på, hvilken klangkarakter du ønsker dig fra dine næste højttalere .
Mvh
brok
|
|
|
jeg synes faktisk at min fars vifa'er gør det hæderligt. de har vel kostet omkring 5-8000kr. fra ny(sæt). og de overgår såmen også mine dali ikon 2 i mellemtonen, men bassen er dog ikke så detaljeret som på mine ikon's. og i det hele taget lyder vifa'erne mere behageligt end så meget andet, og det er jo det jeg kan li'  __________________
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Det helt store spørgsmål er dog:
Fik du proselytiseret din far? Er han omvendt, har han set lyset, skal han have en ny forstærker?
|
|
|
ja... han er nu på jagt efter snurrerundt forstærker til 10.000 kr... må gerne være brugt så hvis i har forslag, så kom med dem! men i skal lige være obs på at den skal være mindst lige så god i stereo som i surround... og kigget på sådan en Cayin fætter... men den er lidt for stor til at stå på rack'et, så det bliver nok ikke den, men alt under 42 cm kan gøre det.  __________________
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke selv Harman Kardon, men de gør det knaldgodt, synes jeg.
Ellers er Denon også et godt bud - En AVR-3805 burde kunne fås brugt til et pænt stykke under 10K, og den klarer sig fint til såvel surround som stereo.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Jeg har ikke selv Harman Kardon, men de gør det knaldgodt, synes jeg.
Ellers er Denon også et godt bud - En AVR-3805 burde kunne fås brugt til et pænt stykke under 10K, og den klarer sig fint til såvel surround som stereo.
|
|
|
jeg er af den mening at jeg synes at de nye h/k modeller ligner en gang plastik tis, ikke just noget der oser af kvalitet (selvom det sagtens kan være tilfældet). Denon har alt for meget diskant til min smag, og er heller ikke så skrap i stereo ifh. andre... hvad med fx. en Marantz? det er flot design og jeg har hørt at lyden ligeledes skulle være i top... nogle modeller som der kan anbefales? __________________
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Håber ikke at Eltaxen vinder igen.  |
|
|
Kan ikke lade sig gøre!!!
Der skal GALE til!!    __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
|
jeg er af den mening at jeg synes at de nye h/k modeller ligner en gang plastik tis, ikke just noget der oser af kvalitet (selvom det sagtens kan være tilfældet). Denon har alt for meget diskant til min smag, og er heller ikke så skrap i stereo ifh. andre... hvad med fx. en Marantz? det er flot design og jeg har hørt at lyden ligeledes skulle være i top... nogle modeller som der kan anbefales?
|
|
|
Kan kun udtale mig om 2 kanals lyd. Men, jo!! H/K ligner noget plastic skrammel efterhånden, men de har krafterne til SS , og Denon´ens top kan jeg nikke genkendende til
Marantz er til gengæld godt. Har hørt fra flere at SS modellerne også er i stand til at formidle en rigtigt god lyd i 2 kanal. Har haft nogle amp. fra Marantz og de gjorde det sq godt Ellers er der også Yamaha, som er gode til SS. Hvordan de er i 2 kanals ved jeg så ikke!!! __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også hørt at Marantz surround forstærkere var næsten lige så gode som deres stereo forstærkere til stereo, ellers var det omvendt at Marantz's stereo forstærkere var lige så dårlige til stereo som deres surround forstærkere! 
Anyway tror jeg at deres surround forstærkere holder en højere kvalitet end deres stereo ditto hvis man ser på hvad man får for pengene.
Ps. Gale vil selvfølgelig banke alt andet! HVIS der var nogen der byggede en forstærker der kunne drive dem ordentligt. For at få noget der bare mindede om nok strøm til de Gale, skulle man jo brokoble noget der ligner 40 af sådan nogen Eltax skønheder der! 
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
mathias 2 skrev:
|
jeg er af den mening at jeg synes at de nye h/k modeller ligner en gang plastik tis, ikke just noget der oser af kvalitet (selvom det sagtens kan være tilfældet). Denon har alt for meget diskant til min smag, og er heller ikke så skrap i stereo ifh. andre... hvad med fx. en Marantz? det er flot design og jeg har hørt at lyden ligeledes skulle være i top... nogle modeller som der kan anbefales?
|
|
|
Kan kun udtale mig om 2 kanals lyd. Men, jo!! H/K ligner noget plastic skrammel efterhånden, men de har krafterne til SS , og Denon´ens top kan jeg nikke genkendende til
Marantz er til gengæld godt. Har hørt fra flere at SS modellerne også er i stand til at formidle en rigtigt god lyd i 2 kanal. Har haft nogle amp. fra Marantz og de gjorde det sq godt Ellers er der også Yamaha, som er gode til SS. Hvordan de er i 2 kanals ved jeg så ikke!!!
|
|
|
LIGE NETOP men er der nogle nævne værdige modeller? evt nogle som har fået god omtale? __________________
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon har lave en 6 kanals surround receiver med 50 watts tripath moduler. Hvis ikke der skal spilles enormt højt, lyder den faktisk aldeles godt (langt bedre end de normale Denon). Jeg tror ikke hifiklubben har den mere, men den var ikke dyr - omkring 5000 tror jeg.
|
| Til top |
|
| |
discipline Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med manglende basgengivelse fra Holfi kan jeg nikke genkendende til. Jeg fik en gang demonstreret en af Holfi's (en af dem som også kan køre 5.1 lyd) forstærkere af Jacob fra Holfi. Jeg var ikke særlig imponeret over basgengivelsen i forhold til de andre ( og noget billigere!) forstærkere vi havde den op imod. Svaret på det var, at Jacob satte en subwoofer til for det skulle alle alligevel køre med selv om man kun spillede i stereo!
Sådan en kunne vi nok også have sat til de andre forstærkere
|
| Til top |
|
| |