Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: !!!ADVARSEL: DVDPusheren.dk!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Var det ikke en idé at skrive en mail til ham, og bede ham deltage i denne tråd?
Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

The Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hallo de herrer!!

Jeg har også også to kammerater, der har haft problemer med DVD-pusheren! Film de har bestilt for over 5 måneder siden er ikke kommet endnu, til trods for adskillige "klage-mails" (pengene er s-e-l-v-k-l-a-r-t trukket fra kontoerne

Her er nogle links til lignende diskussioner om selvsamme p**-butik!!

http://www.firmacheck.dk/Info.asp?website=www.dvdpusheren.dk

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&f rame=right&rnum=1&thl=0,936396850,936395529,936393458,936391 072,936387414,936348432,936382018,936281580,936245770,936242 031,936237961&seekm=3ff5f7dc%240%2427317%24ba624c82%40nntp04 .dk.telia.net#l

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:
Var det ikke en idé at skrive en mail til ham, og bede ham deltage i denne tråd?

Godt forslag Kim!  

Det lyder godt nok som om, at "pusheren" (beklageligvis en mulig betegnelse for firmaet/bagmanden) laver noget ulovligt, men lad os nu få begge parter/sider af sagen inden vi drager nogle forhastede konklusioner...

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Det ser ikke godt ud, til alles orientering, så har jeg nu sat Computerworld.dk på sagen og man vil nu undersøge hvordan det kan lade sig gøre, herunder kontakte TDC der hoster hans site og som står for PBS transaktionen.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

Har lige mailet til Pusheren igen og gjort opmærksom på diskussionerne både her og på www.danskehjemmebioforum.dk og opfordret til at forklare "hvad" og "hvorfor" så vi kan få Pusherens syn på sagen.

..men nu må vi se om han svarer - de lukker jo for emailsupporten (!?)

Den manglende information og udmelding gør kun sagen værre!

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

Dén opfordring har ejeren af DVDPusheren fået flere gange inde på DAHF.dk - men han har aldrig kommenteret noget... Kan jeg da hilse at sige...

Han gæstede dog DAHF engang - men det var inden problemernes omfang eskalerede...

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

Det lyder mest af alt som om han har taget alle de ordrer der er blevet afbestilt og hævet dem ;-)

Når man betaler med dankort på nettet bliver der lavet en PBS transaktion som man kan hæve når man sender varene afsted - det må ifølge PBS' regler ikke ske før afsendelse af varene. Denne transaktion ligger så og venter til butikken hæver den - hvis folk så har afbestilt deres varer, hvor de har betalt med dankort, så ligger transaktionen der stadig, og dem kan han jo have valgt at hæve alle sammen.

Han kan ikke bare sådan gå ind og hæve tilfældige beløb på tilfældige konti - og et beløb kan heller ikke hæves 2 gange, så det kan næsten ikke være andet end afbestilte ordrer.

At folk skriver at han har hævet pengene for noget han ikke har afsendt ville for mig være nok til at klage til PBS.

Faktisk så har reglerne ihvertfald tidligere været sådan at når man handlede med Dankort på nettet, og blev snydt, så kontaktede man sin bank, som straks overførte pengene retur, og så tog de slåskampen med butikken. Første gang man hørte at det ikke fungerede som det skulle var ved haburi.com, da PBS ikke tilbagebetalte pengene, fordi firmaet var gået konkurs.

Jeg vil opfordre alle til at gå til deres bank, allerede når han hæver penge han ikek afsender - så forsvinder hans indløsningsaftale med PBS meget hurtigt.

Mvh

Brian Binnerup

Problemet er lidt mere indvilket, da det er TDC der har en indløsningsaftale, der står for en eshop løsning som pusheren så benytter. TDC kan få problemer, men tager nok sagen i egen hånd nu, men dem der har fået trukket uretsmæssige beløb fra deres konto, kommer ikke i klemme, de skal bare ned i banken og gøre indsigelse.

Dog er der en regel gældende, nemlig den at man skal gøre indsigelse med det samme, dvs. senest i forbindelse med modtagelsen af kontoudtog. Er der gået lang tid efter, så bortfalder indsigelsesfristen!!!

Det er derfor vigtigt at man ALTID og UDEN undtagelse gør indsigelse asap.

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Det lyder meget underligt at TDC opretter en indløsningsaftale, og lader andre benytte sig af den. Der er nogle rimeligt store krav man skal overholde, og TDC har jo intet styr på at de bliver overholdt.

Umiddelbart så har TDC ansvaret for at deres indløsningsaftale ikke bliver misbrugt, og ellers lukker PBS den (efter deres egne regler), og så står TDC med en masse kunder der benytter en lukket indløsningsaftale?!?

Er du sikker på at TDC ikke blot stiller betalingssoftware til rådighed, men at kunderne selv skal have en indløsningsaftale? - Det er den måde alle mulige andre betalingsløsninger fungerer.

Mvh

Brian Binnerup

Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

Det lyder meget underligt at TDC opretter en indløsningsaftale, og lader andre benytte sig af den. Der er nogle rimeligt store krav man skal overholde, og TDC har jo intet styr på at de bliver overholdt.

Umiddelbart så har TDC ansvaret for at deres indløsningsaftale ikke bliver misbrugt, og ellers lukker PBS den (efter deres egne regler), og så står TDC med en masse kunder der benytter en lukket indløsningsaftale?!?

Er du sikker på at TDC ikke blot stiller betalingssoftware til rådighed, men at kunderne selv skal have en indløsningsaftale? - Det er den måde alle mulige andre betalingsløsninger fungerer.

Mvh

Brian Binnerup

DU har ret, jeg var lige lidt for hurtigt, det er kun sw der stilles til rådighed. Dog er der andre hostingselskaber der tilbyder det jeg beskrev. PBS stiller nemlig krav om et stort depositum som sikkerhed ved aftaleindgåelse.

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Fra TDC FAQ om ShopBasic:

-----------------------------
Kan jeg modtage online betaling i min shop
Muligheder:
shop understøtter betaling med en lang række forskellige online betalingsformer: Dankort, VISA/Dankort, VISA Electron, JCB, Eurocard, Mastercard, Diners, konto-til-konto betalinger (Danske Netbetaling, Nordea e-betaling, BG Netbetaling)

Forudsætninger:
For at modtage online betalinger i din shop, skal du indgå indløsningsaftaler med de betalingsfirmaer, du ønsker at anvende, eks. PBS, Diners mv.. Disse aftaler indgås nemt direkte fra Shop manager i din Shop løsning.
-----------------------------

Ergo DVDPusheren har selv en indløsningsaftale med PBS - eller - snart skal vi nok sige havde ;-)

Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Er ikke helt enig, men næsten

Hvis man overfor "vindues-pusheren" har gjort indsigelse skriftligt(email) i form af "hvornår kan jeg forvente at modtage min varer" og ny dato aftales og den ligeldes ikke overholdes af sælger står køber lige stærkt retsligt; også selvom man har truffet ny aftale flere gange.

Din bank skal ved din henvendelse vente med at foretage overførslen af købesummen indtil de har undersøgt, om din påstand er rigtig i følgende tilfælde:

- hvis du ikke selv har foretaget købet og ikke har givet en anden lov til at foretage det
- hvis sælger opkræver flere penge, end I har aftalt
- hvis du ikke får leveret den bestilte vare
- hvis du har benyttet dig af din fortrydelsesret, som du har ved fjernsalg, ved at undlade at modtage varen

Hvis banken ikke umiddelbart kan modbevise din påstand, må de kun opkræve et beløb svarende til det, du har erklæret dig enig i. Hvis banken i dette tilfælde allerede har overført pengene, skal de tilbagebetale pengene til din konto.

Din bank må kun overføre det beløb, der er strid om til sælgeren efterfølgende, hvis de kan godtgøre, at din påstand ikke er rigtig.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Men det aktuelle problem simplificeres jo netop af at 'vi' ikke har bestilt noget - der er foretaget trækningner uden godkendelse: derfor direkte ned i banken og gøre indsigelse!

Derudover har jeg sjovt nok et andet udestående med pusheren...venter nu på at en "lagervare" dvd som blev betalt i sidste uge skal dukke op...

falk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Brian73 skrev:

Dato for din ordre: 12-10-2003:1 * Saving Private Ryan - DTS (DKK. 189,00)          ; ;       DKK 189,00

Penge hæves på min konto: 15-10-2003

dette er hvad pbs siger om trækning fra dankort:

"Forretningen må først trække beløbet, når varen afsendes/leveres. Det vil sige, at hvis der er leveringstid på varen, trækkes beløbet først, når varen afsendes/leveres til dig. Hvis det er en vare, som du får med det samme - f.eks. download af software, må beløbet trækkes med det samme.
"

Jeg ville henvende mig til pbs eller min bank og få tilbageført pengene, og lade dem tage sig af ham, og derefter ville jeg købe dvd'en hos tpmusik til 99,95

mage til platugle - godt man ikke har bestilt noget der!!
Til top Vis falk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af falk

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

falk skrev:
Jeg ville henvende mig til pbs eller min bank og få tilbageført pengene, og lade dem tage sig af ham, og derefter ville jeg købe dvd'en hos tpmusik til 99,95

Jo jo, men ville han jo gerne udgaven med dts, ikk'??? Altså: Special Edition...

Men OK, de sidste mønter er vel også værd at betale, hvis man gerne vil ha' sin DVD, når den er betalt... 

Brian73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

dette er hvad pbs siger om trækning fra dankort:

"Forretningen må først trække beløbet, når varen afsendes/leveres. Det vil sige, at hvis der er leveringstid på varen, trækkes beløbet først, når varen afsendes/leveres til dig. Hvis det er en vare, som du får med det samme - f.eks. download af software, må beløbet trækkes med det samme.
"

mage til platugle - godt man ikke har bestilt noget der!![/QUOTE]

Hej falk

Jeg har besluttet mig for at jeg vil prøve at ringe til DP i morgen og høre hvad han har af forklaring (hvis jeg da kan komme igennem)

filmen som du henviser til hos tpmusik er ikke den samme som den jeg har bestilt hos DP.

men tak for henvisningen any way

Mvh. Brian

nå der var lige en der var lidt hurtiger  AV32R

Til top Vis Brian73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian73 Besøg Brian73's Websted

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Brian73 skrev:
nå der var lige en der var lidt hurtiger

He he, du lyder ligesom kæresten...!!!

Brian73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

AV32R skrev:

Brian73 skrev:
nå der var lige en der var lidt hurtiger

He he, du lyder ligesom kæresten...!!!

Ja det sagde hende jeg besøgte idag også!!!  ej kun en spøg

Til top Vis Brian73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian73 Besøg Brian73's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Hmm, det værste ved uberettige træk på forskellige konti er at der sikkert er mange der ikke finder ud af det. Mange checker ikke deres kontoudtog særligt grundigt og lægger ikke mærke til at der mangler 150 - 200 Kr.

Det er fandme´ uhyggeligt du!

/Per Ejvind
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted

hifreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Ser ud til at der er nogen der er begyndt at få deres penge tilbage på kontoen igen  http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=541 7&start=315

Til top Vis hifreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifreak

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Ikke mig jeg har kra.. lige opdaget en ny trækning pr.5.1 !

Nytårsstatus min bare...

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes