| Forfatter |
|
Mr. Anderson Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
philipph skrev:
Mr. Anderson skrev:
philipph skrev:
|
Hvad står sådan en 46" M86 i Danmark?Har I fået set lidt mere på den siden sidste tirsdag Mr. Andersen?
|
|
|
46" kommer til at ligger i nærheden af 29990,- men prisen er ikke fastsat endnu. Vi får dem på tirsdag, som skrevet blev de udsat til starten af maj. .... |
|
|
Nu må I da have fået dem :) hvad synes du så om dem?
|
|
|
Ja det har vi, og der er noget seriøst om denne skærm, skuldre klap til Samsung for en god skærm .
Den er helt blank i panelet dette kan både være et minus og plus (genskær eller kraftig faver) stort er blevet forbedret dragtisk og HD matriale ser rigtig godt ud. Gode faver, god dyp sort og klare billeder derefter er der jo Full HD opløsning, DVB-T tuner (god hvis man ikke er på bynet) 3 HDMI og 1:1.
Anmindelig analog tv ser okay ud, men ikke imponerende i en afstand af små 4 m. Der er naturlige farver og pæne billeder efter klalibrering. DVD via HDMI ser jo godt ud som HD også gør, den gør det nok bedre end en Sony 40w2000. Dog skal man gøre op med sig selv om man er til det blanke design for det har altså ulemper, som rigtig meget genskær over alt på skærmen.
Som Otto uddyper og som jeg nok ikke har forklaret særlig godt er at denne skærm kan ikke modtage og vise 1080/24P altså 24 billeder i sek. Den kan hvis sammenkoblet med andre samsung produkter vise 25 billeder i sek. det betyder at samsung sidder hastigheden op i afspilling af filmen for at lave/hente et ekstra billede. (4% skulle det være) Og derefter bliver dette fordoblet til 50 billeder i sek. som panelet viser. Hvis man har koblet andet matriale til skærmen som ikke kan lave 25 billeder køre den 60Hz (billede i sek.) som så mange andre skærme. Altså en 3:2 pulldown som giver lidt hakken i billedet. Men nu begynder jeg nok at rode mig ud i noget som jeg ikke har erfaret nok til at lave uddypede forklaring om. Så holder mig til det overstående hvis det dog forståes 
Håber det giver lidt info.
__________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
philipph Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for tilbagemeldingen :)
Jeg har bestilt TV'et, men jeg ville gerne hører hvordan folk synes det fungerer.
Er ret tændt på designet og genskær må jeg finde ud af om kan reduceres, ved en eller anden snedig måde.
Vedr. 24/25 billeder i sekundet, så må jeg gå ud fra at hvis man benytter sig af en HTPC, har man mulighed for at ændre i antallet af billeder der sendes afsted, således at der ikke opstår nogen hakken, men den tid den sår :)
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
philipph skrev:
|
Er ret tændt på designet og genskær må jeg finde ud af om kan reduceres, ved en eller anden snedig måde.
|
|
|
Sandpapir? 
Trist at Samsung har solgt ud af en af de gl. LCD-dyder: En (næsten) refleksfri skærm.
|
| Til top |
|
| |
philipph Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe måske noget med belysning som kan afhjælpe det... ved det ikke endnu, men mener jeg har læst lidt om det.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Anderson skrev:
AV Precision skrev:
Mr. Anderson skrev:
24 bliver spolet frem til 25 og derfter fordoblet til 50.  |
|
|
"Spolet frem"? hehe ja kan godt se det lyder lidt sjovt, men de 24 billeder sat op i hastighed så de opnår 25 billeder og derefter fordoblet til de 50. Så filmen går real hurtigere end original indspillet.
|
|
|
|
|
|
Som Otto også efterspørger, vil jeg da meget gerne vide hvordan tv'et skal kunne afspille en optagelse hurtigere end den er lavet...
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Mr. Anderson skrev:
AV Precision skrev:
Mr. Anderson skrev:
|
|
"Spolet frem"? hehe ja kan godt se det lyder lidt sjovt, men de 24 billeder sat op i hastighed så de opnår 25 billeder og derefter fordoblet til de 50. Så filmen går real hurtigere end original indspillet.
|
|
|
|
|
|
Som Otto også efterspørger, vil jeg da meget gerne vide hvordan tv'et skal kunne afspille en optagelse hurtigere end den er lavet...
|
|
|
Specielt ved direkte TV bliver det da spændende - så kan man måske se lottotallene dagen før, hvis man tænder tidligt nok - på den måde kan den hurtigt tjene sig selv hjem igen 
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Exxtreme skrev:
Mr. Anderson skrev:
AV Precision skrev:
Mr. Anderson skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Specielt ved direkte TV bliver det da spændende - så kan man måske se lottotallene dagen før, hvis man tænder tidligt nok - på den måde kan den hurtigt tjene sig selv hjem igen  |
|
|
det er vist en joke  det er kun i dvd sammenhæng og HD materiale så vidt jeg kan forstå
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
kaso skrev:
Exxtreme skrev:
Mr. Anderson skrev:
AV Precision skrev:
Mr. Anderson skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Specielt ved direkte TV bliver det da spændende - så kan man måske se lottotallene dagen før, hvis man tænder tidligt nok - på den måde kan den hurtigt tjene sig selv hjem igen 
|
|
|
det er vist en joke  det er kun i dvd sammenhæng og HD materiale så vidt jeg kan forstå 
|
|
|
Nej det er det ikke for det kan slet ikke lade sig gøre... Det er simpel logik... TV'et kan ikke skrue hverken op eller ned for hastigheden... uanset hvor signalet kommer fra...
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
andersena skrev:
kaso skrev:
Exxtreme skrev:
Mr. Anderson skrev:
AV Precision skrev:
Mr. Anderson skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nej det er det ikke for det kan slet ikke lade sig gøre... Det er simpel logik... TV'et kan ikke skrue hverken op eller ned for hastigheden... uanset hvor signalet kommer fra... |
|
|
nej det er klart. men jeg læser det som at dvd afspilleren skal skrue op for hastigheden for at det kan lade sig gøre.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
Exxtreme skrev:
andersena skrev:
kaso skrev:
Exxtreme skrev:
Mr. Anderson skrev:
AV Precision skrev:
Mr. Anderson skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nej det er det ikke for det kan slet ikke lade sig gøre... Det er simpel logik... TV'et kan ikke skrue hverken op eller ned for hastigheden... uanset hvor signalet kommer fra...
|
|
|
nej det er klart. men jeg læser det som at dvd afspilleren skal skrue op for hastigheden for at det kan lade sig gøre.
|
|
|
Så læser du forkert, for der står ikke nogen steder han snakker om dvd eller andre former for afspillere, men der står direkte at det er tv'et... Jeg citerer:
Understøtter dette nye Samsung "vidunder" 1080P/24 fps....?
Nej det gør den ikke, men den kan modtage det og laver det om til 50hz. 24 bliver spolet frem til 25 og derfter fordoblet til 50.
Det er ikke til at misforstå...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg erkender gerne en fejl og må erkender dette er en STOR en 
Jeg havde misforstået/misfortolket modskabet fra vores kære Samsung konsulent, selvfølgelig kan tv'et ikke skruer op eller ned for hastigheden. Tv'et viser det den få probbet i sig.
Måske jeg har været lidt for langt ude med snuden, men blot kun for at hjælpe  __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Så læser du forkert, for der står ikke nogen steder han snakker om dvd eller andre former for afspillere, men der står direkte at det er tv'et... Jeg citerer:
Understøtter dette nye Samsung "vidunder" 1080P/24 fps....?
Nej det gør den ikke, men den kan modtage det og laver det om til 50hz. 24 bliver spolet frem til 25 og derfter fordoblet til 50.
Det er ikke til at misforstå... |
|
|
ja det er da helt rigtigt.. da jeg skrev det gad jeg ikke gå tilbage og læse de foregående indlæg, men mente bare jeg kunne huske.. men skidt pyt
|
| Til top |
|
| |
philipph Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener da det er omvendt, altså at optagelserne normalt foregår ved 24 fps og ved TVs som ikke understøtter 24 fps, bliver billederne opdelt på 25 fps, så det går "langsommere" end hvad der normalt er tiltænkt.
Kan ikke finde kilden på nuværende tidspunkt, men det var lige hurtigt mine 5 cents.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forleden så jeg dette TV i en butik, uden at gå yderligere i detaljer, blev jeg overrasket over hvor fantastisk godt billede der var på det. Jeg kiggede på det som den almindelige forbruger jeg er, og var ganske imponeret over det den kunne præstere, de viste en eller anden animationsfilm, som jo næsten altid vil stå godt, men alligevel synes jeg den havde et meget flot billede. Og til AV-precision og Exxtreme: I ved jo udemærket godt hvad Mr. Anderson prøver at forklarer, måske kan han ikke de korrekte benævnelser for den billedbehandling der foregår, men han prøver med almindelig forbrugersprog at forklare hvrodan den håndterer et 24fps signal, så istedet at virke så hovskisnovski, så forklar på jeres måde hvordan den håndtere det. I virker undskyld mig udtrykket snart lidt "højrøvet": Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om I ved hvad i taler om, men prøv at få lidt pædagogisk vinkel på det også. Det er ikke os alle der fatter alle de tekniske begreber der er indbygget i et moderne TV. Beklager mit galleudbrud, men sådanne kommentare, for folk til at tænke "Jeg skal godt nok ikke blande mig, for så bliver jeg bare sablet ned af guruerne". Dette er et forum for alle (tænk lige på navnet  ), så der er vel også plads til os der er knap så velbevandret i denne tekniske verden, og ja, vi vil gerne lære af jer, og det er fedt I gider stille jeres viden til rådighed, men vi vil altså ikke nedgøres. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Forleden så jeg dette TV i en butik, uden at gå yderligere i detaljer, blev jeg overrasket over hvor fantastisk godt billede der var på det. Jeg kiggede på det som den almindelige forbruger jeg er, og var ganske imponeret over det den kunne præstere, de viste en eller anden animationsfilm, som jo næsten altid vil stå godt, men alligevel synes jeg den havde et meget flot billede.
Og til AV-precision og Exxtreme: I ved jo udemærket godt hvad Mr. Anderson prøver at forklarer, måske kan han ikke de korrekte benævnelser for den billedbehandling der foregår, men han prøver med almindelig forbrugersprog at forklare hvrodan den håndterer et 24fps signal, så istedet at virke så hovskisnovski, så forklar på jeres måde hvordan den håndtere det. I virker undskyld mig udtrykket snart lidt "højrøvet": Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om I ved hvad i taler om, men prøv at få lidt pædagogisk vinkel på det også. Det er ikke os alle der fatter alle de tekniske begreber der er indbygget i et moderne TV. Beklager mit galleudbrud, men sådanne kommentare, for folk til at tænke "Jeg skal godt nok ikke blande mig, for så bliver jeg bare sablet ned af guruerne". Dette er et forum for alle (tænk lige på navnet ), så der er vel også plads til os der er knap så velbevandret i denne tekniske verden, og ja, vi vil gerne lære af jer, og det er fedt I gider stille jeres viden til rådighed, men vi vil altså ikke nedgøres.
|
|
|
Det var bestemt ikke min mening at nedgøre nogen som helst, og tvivler da også på Mr. Anderson følte sig nedgjort af mine indlæg, det var ment som en lille men venlig irettesættelse på at et tv ikke kan skrue op eller ned for det signal den får... Hverken mere eller mindre...
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Hans J skrev:
Forleden så jeg dette TV i en butik, uden at gå yderligere i detaljer, blev jeg overrasket over hvor fantastisk godt billede der var på det. Jeg kiggede på det som den almindelige forbruger jeg er, og var ganske imponeret over det den kunne præstere, de viste en eller anden animationsfilm, som jo næsten altid vil stå godt, men alligevel synes jeg den havde et meget flot billede.
Og til AV-precision og Exxtreme: I ved jo udemærket godt hvad Mr. Anderson prøver at forklarer, måske kan han ikke de korrekte benævnelser for den billedbehandling der foregår, men han prøver med almindelig forbrugersprog at forklare hvrodan den håndterer et 24fps signal, så istedet at virke så hovskisnovski, så forklar på jeres måde hvordan den håndtere det. I virker undskyld mig udtrykket snart lidt "højrøvet": Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om I ved hvad i taler om, men prøv at få lidt pædagogisk vinkel på det også. Det er ikke os alle der fatter alle de tekniske begreber der er indbygget i et moderne TV. Beklager mit galleudbrud, men sådanne kommentare, for folk til at tænke "Jeg skal godt nok ikke blande mig, for så bliver jeg bare sablet ned af guruerne". Dette er et forum for alle (tænk lige på navnet ), så der er vel også plads til os der er knap så velbevandret i denne tekniske verden, og ja, vi vil gerne lære af jer, og det er fedt I gider stille jeres viden til rådighed, men vi vil altså ikke nedgøres.
|
|
|
Det var bestemt ikke min mening at nedgøre nogen som helst, og tvivler da også på Mr. Anderson følte sig nedgjort af mine indlæg, det var ment som en lille men venlig irettesættelse på at et tv ikke kan skrue op eller ned for det signal den får... Hverken mere eller mindre... |
|
|
Så skidt da  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hva fanden er det for en nedgørelse af folk, nej nejnej.... hehe ej jeg erkender jeg har gjordt en fejl, det er jo første skridt til at komme videre og ja hvis man ikke bliver rettet så kommer med jo ingen vejen hvis man søger ny viden, som jo er grundlaget for os alle på denne side  __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Anderson skrev:
|
Ja hva fanden er det for en nedgørelse af folk, nej nejnej.... hehe ej jeg erkender jeg har gjordt en fejl, det er jo første skridt til at komme videre og ja hvis man ikke bliver rettet så kommer med jo ingen vejen hvis man søger ny viden, som jo er grundlaget for os alle på denne side 
|
|
|
Fair nok... Det er da fint du tør indrømme det, det er der mange herinde der kunne lære noget af...
Og ja, vi lærer alle af at være herinde...
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Mr. Anderson skrev:
|
Ja hva fanden er det for en nedgørelse af folk, nej nejnej.... hehe ej jeg erkender jeg har gjordt en fejl, det er jo første skridt til at komme videre og ja hvis man ikke bliver rettet så kommer med jo ingen vejen hvis man søger ny viden, som jo er grundlaget for os alle på denne side 
|
|
|
Fair nok... Det er da fint du tør indrømme det, det er der mange herinde der kunne lære noget af...
Og ja, vi lærer alle af at være herinde... |
|
|
Jeg kan ganske enkelt ikke lære noget som helst herinde! __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
philipph Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har netop modtaget mit M86 og uden jeg faktisk havde lagt mærke til det i den tekniske beskrivelse set at der er et CAM til dekoderkort.
Nu er mit spørgsmål så om jeg kan jeg bare kan købe et abonnementskort fra TDC KabelTV og sætte kortet i skærmen og derved få Digitalt TV?
|
| Til top |
|
| |