Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit ydmyge anlæg mklll (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 December 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Music4life skrev:

Hej MN

Som du indikerede tidligere kommer dette ikke som nogen overaskelse

Tillykke med sagerne og velkommen i Bladelius klubben. Du har mange fornøjelige timers musik i det sæt. Så mangler du bare et brugt sæt ML

Hej Music4life],

det kunne da godt være en mulighed. Hvilke muligheder er der brugt for ca. 12.000?

Er du blevet træt af Vienna lyden ? eller søger du bare en anden slags lyd som bare er mere rig på detaljer og åbenhed er Aurum også et godt bud. Fantastisk diskant og mellemtone. Disse kunne være en mulighed. http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52709362

Den finish ser lækker ud

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 December 2007 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Jeg kan i hvert fald selv varmt anbefale AUrum Cantus . Og til den pris er de højttalere på DBA et røverkøb!

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 05 December 2007 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Jeg kan i hvert fald selv varmt anbefale AUrum Cantus . Og til den pris er de højttalere på DBA et røverkøb!

hey AM-E, det kunne være at man skulle kigge lidt nærmere på dem...

JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Sendt: 05 December 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
mn1974 skrev:
Music4life skrev:

Hej MN

Som du indikerede tidligere kommer dette ikke som nogen overaskelse

Tillykke med sagerne og velkommen i Bladelius klubben. Du har mange fornøjelige timers musik i det sæt. Så mangler du bare et brugt sæt ML

Hej Music4life],

det kunne da godt være en mulighed. Hvilke muligheder er der brugt for ca. 12.000?

Er du blevet træt af Vienna lyden ? eller søger du bare en anden slags lyd som bare er mere rig på detaljer og åbenhed er Aurum også et godt bud. Fantastisk diskant og mellemtone. Disse kunne være en mulighed. http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52709362

Den finish ser lækker ud

Har også selc kigget på de Aurum der, men prøv at kigge her:

http://www.nysound.com/exec/servlet/CategoryServlet?action=p roductdetail&itemID=jla-2423-01009&formID=0

(er det ikke den samme højttaler?) Så med en dollarkurs på 505 er det da vist ikke så galt, hvis den er så imponerende, som der siges.

Til top Vis JRolLbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRolLbs

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 05 December 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

JrolLabs, jo det er den samme model. Jeg snakkede med en amerikaner på AVSforum, og han siger, at den latterlige pris skræmmer en del audiophiler væk "over there". De tror simpelthen ikke, at Aurum Cantus' højttalere ikke koster mere - og de kan slet ikke tage det seriøst...indtil de selv hører, og ser dem .

Jeg har selv denne (M-103)

Du kan læse en anmeldelse af dem her og her (PDF)

Jeg mangler stadig at læse en negativ anmeldelse om dem. Og de er blevet anmeldt world wide!

Der er kun én ting at gøre: Giv Aurum Cantus en chance! Jeg synes de er stærkt undervurderet herhjemme.

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 December 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

SKAL den stol der ???   Ellers flot.

Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

SKAL den stol der ???   Ellers flot.

.........ikke nødvendigt med samme billede to gange lige efter hinanden, hehe...

hej og tak, stolen er faktisk væk nu. Er igang med en større udskiftning af anlæg/ højttalere grundet en desværre, tvunget nedgradering.
Når det hele er på plads kommer der info, billeder og ikke mindst lytteindtryk.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

jeg sidder pt og lytter til John Mayers nyeste cd på mit nye brugte Sat ampli-/ cd fix og mine nye brugte JM Lab Electra 907Be...

Det er da egentlig et superfedt macth, sådan umiddelbart de højttalere spiller meget meget godt er førsteindtrykket...

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hva faen MN har du nu fået en stander igen

Hvordan lyder den Berylium diskant egentlig ? Har hørt den skrige og hvorfor gik du egentlig af med dine Vienna Concert Grand ?

Men dine ører må jo kunne lide dem så tillykke med sagerne

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Hva faen MN har du nu fået en stander igen

Hvordan lyder den Berylium diskant egentlig ? Har hørt den skrige og hvorfor gik du egentlig af med dine Vienna Concert Grand ?

Men dine ører må jo kunne lide dem så tillykke med sagerne

hey Music4life,
som du måske har set i min annonce så er mine VCG til salg grundet nedgradering og ikke grundet at jeg er træt af Viennas lyd.

Fik et godt bud på JM Lab 907. Har ikke hørt dem skrige overhovedet, men er faktisk fuldsændig pjattet med den diskant.
Det skal nævnes at jeg ikke har lyttet ret meget til dem endnu

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Hvasså

Synes at du roder lidt rundt med dit setup. Pladespiller ud - subwoofer ind. Er der ikke bund nok i Jm Lab og hvad med din sat cd fix. Den er vist også på vej ud. Og hvad sker der så. Du må undskylde jeg er temmelig forvirret  

Glædelig jul3D Santa

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

hej isenkrammer, som tidligere skrevet er jeg i en nedgraderingsfase. PT er jeg vist i en fase hvor jeg roder lidt rundt.
Jeg vil gerne have en sub til det sidste på mine jm labbere da det trods alt er en stander...

Vil lige tilføje at jeg troede at jeg havde fundet de såkaldte vise sten med Audia/ Vienna.

Af forskellige årsager ændrededes det. Nu skal jeg så have genopfundet de vise sten på en anden level og dette er jeg så igang med.

For at opsummere:

• I den kommende tid lægges fokus væk fra lp plader og pladespiller afhændes for at frigøre ressourcer.
  • Jeg skal have afklaret med mig selv om CD fix gør jobbet eller om jeg skal gå en anden vej!?!
  • Min Amlifix gør jobbet.
  • Jeg vil have en SUB, hvilken Hvordan og hvorledes, ved jeg endnu ikke helt - alternativt en anden gulvspeaker...

Men Music4life, kunne det ikke friste at skibbe din udmærkede sub til casa del Morten?

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hej isenkrammer, som tidligere skrevet er jeg i en nedgraderingsfase. PT er jeg vist i en fase hvor jeg roder lidt rundt.
Jeg vil gerne have en sub til det sidste på mine jm labbere da det trods alt er en stander...

Vil lige tilføje at jeg troede at jeg havde fundet de såkaldte vise sten med Audia/ Vienna.

Af forskellige årsager ændrededes det. Nu skal jeg så have genopfundet de vise sten på en anden level og dette er jeg så igang med.

For at opsummere:

• I den kommende tid lægges fokus væk fra lp plader og pladespiller afhændes for at frigøre ressourcer.
  • Jeg skal have afklaret med mig selv om CD fix gør jobbet eller om jeg skal gå en anden vej!?!
  • Min Amlifix gør jobbet.
  • Jeg vil have en SUB, hvilken Hvordan og hvorledes, ved jeg endnu ikke helt - alternativt en anden gulvspeaker...

Men Music4life, kunne det ikke friste at skibbe din udmærkede sub til casa del Morten?

Læs nedenstående

Mn, lad mig starte med at sige at min Kappa woofer ikke er til salg. Ville bittert fortryde hvis jeg skilte mig af med den. Skal du parre den med dine Jm Labs vil den gøre det aldeles fremragende grundet rumkorrektion. Men der hopper kæden så lidt af - du skriver at du enten vil købe en sub ELLER en anden gulvhøjttaler igen. Hvorfor så skille sig af med dine Concert Grand ? som både er et flot møbel og en aldeles fremragende højttaler, hvis den har de rette betingelser. Har endnu ikke hørt dem hos dig. Det jeg måske kunne tro var problemet var din forstærker. Ikke at den lyder godt, men mere strømstyrke og effekt. Concert Grand skal have noget power for at synge og specielt den parralel kobling med 3x7 " skal holdes i et jerngreb. Hvis jeg var dig ville jeg absolut beholde dine VCG og ofre nogle penge på et effekttrin. Alternativt en brugt Nakamichi PA5MK2 og så bruge SAT som Pre. (mener at den har preout funktion). Af erfaring må man indrømme at man ikke får meget for en brugt Vienna og dertil er det en alt for god speaker. Du gør meget klogere i at sælge dine JM Labs og betegne det som et fejlkøb (Hvad jeg synes at det er) og søge efter kombinationen. VCG, Sat cdfix, Sat Ampflix og rosinen i pølseenden en PA5MK2 til at styre de højttalere. Hvor mange penge kan du frigøre ved at sælge din pladespiller ? du har jo efterhånden brugt en del penge på at skifte rundt og op/nedgradere/nedskalere i dit setup

Dette var min mening - men det er naturligvis op til dig

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

kære music4life, som tidligere skrevet er jeg igang med en større omrokering. Jeg er af den opfattelse at mine JM labs ikke er et fejlkøb, har indtrykket af at du absolut ikke kan lide dem, fred med det.
Mht. udskiftning af mit anlæg, effekt, Vienna m.m.

JEg er egentlig ganske godt tilfreds med mine 115 watt der er i min amplifix. Endvidere er jeg vel også godt tilfreds med min sat fix, men i det segment jeg er i lige nu er der forskellige muligheder.

Med den stue jeg har til rådighed i øjeblikket passer JM Lab fint i størrelse og med mit kendskab til en Infinity Kappa sub kunne det sagtens være en ide.

Nu må vi se hvorledes det hele spinner an...

Glædelig jul

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

JM LAB + SAT CD FIX/ SAT AMLIFIX
CARDAS KABLER

Hermed en gang julebilleder fra casa del mn...

Glædelig jul til alle...

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
kære music4life, som tidligere skrevet er jeg igang med en større omrokering. Jeg er af den opfattelse at mine JM labs ikke er et fejlkøb, har indtrykket af at du absolut ikke kan lide dem, fred med det.

JEg er egentlig ganske godt tilfreds med mine 115 watt der er i min amplifix. Endvidere er jeg vel også godt tilfreds med min sat fix, men i det segment jeg er i lige nu er der forskellige muligheder.

Med den stue jeg har til rådighed i øjeblikket passer JM Lab fint i størrelse og med mit kendskab til en Infinity Kappa sub kunne det sagtens være en ide.

Glædelig jul

Jeg kritiserer nu heller ikke dine JM Labs. Kan jo ikke udtale mig om dem, da jeg ikke har hørt dem hos dig. Har dog hørt Deres domer skrige lidt i andre sammenhænge, men fred være med det hvis de behager dine øre. Det var nu mere grunden til din bemærkning om at evt. skife til en gulvhøjtaler igen der fik til at undre mig. Så var det måske bedre at beholde dine Vienna uden at tabe alt for mange penge på dem.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 December 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hej mn!

De nye JMLab ser sgu flotte ud. Gad godt høre dem en dag.

Havde du nok effekt i din Flight Two til Concert Grand?

Og hvor har du købt dine Cardas interconnect kabler? Og hvad måtte du slippe?

Mvh.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

mn1974 skrev:

Glædelig jul

Jeg kritiserer nu heller ikke dine JM Labs. Kan jo ikke udtale mig om dem, da jeg ikke har hørt dem hos dig. Har dog hørt Deres domer skrige lidt i andre sammenhænge, men fred være med det hvis de behager dine øre. Det var nu mere grunden til din bemærkning om at evt. skife til en gulvhøjtaler igen der fik til at undre mig. Så var det måske bedre at beholde dine Vienna uden at tabe alt for mange penge på dem.

Hej Music4life,
tak for kommentarerne. Jeg håber at holde skindet på næsen hvilket so far er lykkedes...

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Hej mn!

De nye JMLab ser sgu flotte ud. Gad godt høre dem en dag.

Havde du nok effekt i din Flight Two til Concert Grand?

Og hvor har du købt dine Cardas interconnect kabler? Og hvad måtte du slippe?

Mvh.

tak og ja...
Jeg købte mine xlr kabler hos Jensen/ Vassago Hifi

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 December 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:

tak og ja...
Jeg købte mine xlr kabler hos Jensen/ Vassago Hifi

Hvad måtte du give for dem? Hvis du selvfølgelig vil nævne prisen.

Jeg må sgu sige, at det er en imponerende liste af udstyr du har haft hjemme i årets løb. Hvad har du personligt synes bedst om? Er det dit nuværende setup?

Mvh.

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum