Forfatter |
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 20 April 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten..
Tillykke med grejerne... Jeg har aldrig lyttet til Advance men det ser utrolig lækkert ud 
Strauss kender jeg jo så ganske glimrende... DEJLIG speaker 
Flot setup 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 21 April 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Haugaard skrev:
Hej Morten,
Tillykke med de nye grejer.
Du skal da have flyttet de monoblokke ud til Strauss'erne hvor de hører til eller hur?
Haugaard |
|
|
hej Haugaard,der var en klog mand der fortalte mig. I USA har hififolket monoblokkene ved anlægget og i Europa har man monoblokkene ved højttalerne. |
|
|
Jeg kan nu godt lide at blive kaldt klog.
Personligt er jeg enig med Haugaard om at blokke skal stå ved højttalerne, men det ser nu ret fedt ud som det står nu. Kabler at en kvalitet du kan leve med koster jo også penge..... men med tid kommer råd, eller? __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
Sendt: 21 April 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med grejet det ser da rimeligt frækt ud , jeg er spændt på at høre mere om hvad dine oplevelser er med det.
Mvh.
kiro
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 21 April 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Hej Morten..
Tillykke med grejerne... Jeg har aldrig lyttet til Advance men det ser utrolig lækkert ud 
Strauss kender jeg jo så ganske glimrende... DEJLIG speaker 
Flot setup 
|
|
|
hej Holberg, tak for ordene. Jeg har købt strausserne brugt og de spiller jo simpelthen ganske ganske fantastisk. Iøvrigt tror jeg at der er dine gamle strausser...
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
mn1974 skrev:
Haugaard skrev:
Hej Morten, Tillykke med de nye grejer.
Du skal da have flyttet de monoblokke ud til Strauss'erne hvor de hører til eller hur? Haugaard |
|
|
hej Haugaard,der var en klog mand der fortalte mig. I USA har hififolket monoblokkene ved anlægget og i Europa har man monoblokkene ved højttalerne. |
|
|
Jeg kan nu godt lide at blive kaldt klog.
Personligt er jeg enig med Haugaard om at blokke skal stå ved højttalerne, men det ser nu ret fedt ud som det står nu. Kabler at en kvalitet du kan leve med koster jo også penge..... men med tid kommer råd, eller? |
|
|
Mon ikke det skal prøves, altså at skifte kabler og opstilling. Skal lige finde ud af hvordan jeg kan omorganisere opstillingen af mit setup. __________________ mvh
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kiro skrev:
Tillykke med grejet det ser da rimeligt frækt ud , jeg er spændt på at høre mere om hvad dine oplevelser er med det.
Mvh.
kiro |
|
|
hej Kiro, takker  __________________ mvh
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 21 April 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
CRC1 skrev:
puha ja.. hold da up det ser fedt ud med det hele!! Du får lidt blåt lys i stuen hva?
Hvad synes du? jeg ved godt det skal kører en del timer, i hvert fald min cd-afspiller er først faldet på plads efter en uge eller to med MANGE timers afspilning, og stadigvæk skal rørene helst kører et par timer før den lyder rigtig godt. Men ja hvad første håndsindtrykket af det hele? opbygningen finishen, lyden? er de effektfulde de monoblokke??
|
|
|
hej CRC1, noget der er ret så irriterende ved mine nye monoblokke er at der i hver er en blå diode, der tilsyneladende lyder med 800000 watt i timen. Sagt på en anden måde, er de for kraftigt lysende. Det skal der laves om på, hvis man kan.
Mht. lyden er jeg svar skyldig, da jeg som tidligere nævnt har været lidt ophængt siden jeg fik det. Førstehåndsindtrykket er dog som med det meste nye. Lækkert, solidt, kramagtigt med alufront...
Lydmæssigt er førstehåndsindtrykket, ud fra det korte styk tid jeg har nået at lytte. Jerngreb om nie strausser, overskud, musikalsk. Igen er det sagt ud fra, at jeg lige har fået setuppet
|
|
|
Jeg synes bare ON/OFF knappen der er på cd-afspiller lyser alt alt for kraftigt og ærlig talt er p***e irriterende hvis det er lidt halvt mørkt. At det så endnu værre med det store panel der sidder i monoblokkene gør det jo bestemt ikke bedre... Men det er vel muligt at lode en mindre kraftig diode i?? ja uden jeg skal gøre mig til den store elektronik-haj!
Jeg kunne gpdt forestillemig at du et kæmpe effektoverskud og ja de bare har 100% styr på dine højttalere. Jeg er spændt hvad du synes når du har lyttet ordenligt og det har spillet nogle 100 timer. Jeg synes min cd har lidt tendens til at være fremme i skoene i toppen, men blir sjovt at høre hvordan et 100% AA-setup lyder! Jeg blev bare overrasket over hvor meget man får for pengene og at det overhovedet kan lade sig gøre... smider du ikke nogle billeder af bagsiden/terminaler m.v. på et tidspunkt? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
mn1974 skrev:
CRC1 skrev:
puha ja.. hold da up det ser fedt ud med det hele!! Du får lidt blåt lys i stuen hva?
Hvad synes du? jeg ved godt det skal kører en del timer, i hvert fald min cd-afspiller er først faldet på plads efter en uge eller to med MANGE timers afspilning, og stadigvæk skal rørene helst kører et par timer før den lyder rigtig godt. Men ja hvad første håndsindtrykket af det hele? opbygningen finishen, lyden? er de effektfulde de monoblokke??
|
|
|
hej CRC1, noget der er ret så irriterende ved mine nye monoblokke er at der i hver er en blå diode, der tilsyneladende lyder med 800000 watt i timen. Sagt på en anden måde, er de for kraftigt lysende. Det skal der laves om på, hvis man kan.
Mht. lyden er jeg svar skyldig, da jeg som tidligere nævnt har været lidt ophængt siden jeg fik det. Førstehåndsindtrykket er dog som med det meste nye. Lækkert, solidt, kramagtigt med alufront...
Lydmæssigt er førstehåndsindtrykket, ud fra det korte styk tid jeg har nået at lytte. Jerngreb om nie strausser, overskud, musikalsk. Igen er det sagt ud fra, at jeg lige har fået setuppet
|
|
|
Jeg synes bare ON/OFF knappen der er på cd-afspiller lyser alt alt for kraftigt og ærlig talt er p***e irriterende hvis det er lidt halvt mørkt. At det så endnu værre med det store panel der sidder i monoblokkene gør det jo bestemt ikke bedre... Men det er vel muligt at lode en mindre kraftig diode i?? ja uden jeg skal gøre mig til den store elektronik-haj!
Jeg kunne gpdt forestillemig at du et kæmpe effektoverskud og ja de bare har 100% styr på dine højttalere. Jeg er spændt hvad du synes når du har lyttet ordenligt og det har spillet nogle 100 timer. Jeg synes min cd har lidt tendens til at være fremme i skoene i toppen, men blir sjovt at høre hvordan et 100% AA-setup lyder! Jeg blev bare overrasket over hvor meget man får for pengene og at det overhovedet kan lade sig gøre... smider du ikke nogle billeder af bagsiden/terminaler m.v. på et tidspunkt? |
|
|
skal nok smide et par billeder - ved ikke lige ...når jeg får det gjort. Ja man får meget for pengene i dette franske mærke. Jeg synes iøvrigt ikke at lydet i min cd afspiller er særlig kraftigt - man vender sig vel til det, hehe... Kan huske min Krell hvor der var en meget kraftig blå diode. Den nåede jeg også at vende mig til  __________________ mvh
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 21 April 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder perfekt! Ku være fedt at se nærmere på terminal valg!!
Nej men du kan have ret i at man nok vender sig til det med tiden.. jeg synes nu godt det kan være lidt øv om aftenen og så synes jeg selve knappen er vildt grim og bilka agtig i forhold til resten af finishen, men det er jo nok en smags-sag, hehe __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 27 April 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så Morten....
Er det din Koala Rene har stående?
Er der noget nyt på tapetet her til weekenden?
EDIT:
Jeg er bagud. Jeg havde sgu ikke set, at du havde fået en cd-afspiller der matcher forstærkerne.
Tillykke med det.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Hvad så Morten....
EDIT:
Jeg er bagud. Jeg havde sgu ikke set, at du havde fået en cd-afspiller der matcher forstærkerne.
Tillykke med det.... |
|
|
tak... PT er jeg også en glad mand - mine mooblokke de spiller sådan set røven ud ad rigtig mange andre forstærkere... __________________ mvh
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 27 April 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Brian7500 skrev:
Hvad så Morten....
EDIT:
Tillykke med det....
|
|
|
tak... PT er jeg også en glad mand - mine mooblokke de spiller sådan set røven ud ad rigtig mange andre forstærkere...
|
|
|
Jeg kan godt lide den måde du skriver PT. Det er så dejlig udefinerbart. Det kan lynhurtigt ændre sig  __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 27 April 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gad godt høre lidt flere lytte intryk af dine AAforstærkere og cd-afspiller.
Overvejer nemlig selv et sæt AA monoblokke og cd-afspiller.
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
mn1974 skrev:
Brian7500 skrev:
Hvad så Morten....
EDIT:
Tillykke med det....
|
|
|
tak... PT er jeg også en glad mand - mine mooblokke de spiller sådan set røven ud ad rigtig mange andre forstærkere...
|
|
|
Jeg kan godt lide den måde du skriver PT. Det er så dejlig udefinerbart. Det kan lynhurtigt ændre sig  |
|
|
jeg er henover årene nået frem til at i mit segment,er hifi ikke en statisk størrelse, men som du rigtigt nævner noget der kan ændre sig fra tid til anden. Det er altid interessant at prøve noget andet, problematikken er nogle gange som med bilkøb. Man ved hvad man har, men man ved ikke hvad man får!?! Anyway, jeg synes i den grad at flere burde have chancen for om ikke andet at lytte til Advance monoblokkene. __________________ mvh
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Jeg gad godt høre lidt flere lytte intryk af dine AAforstærkere og cd-afspiller.
Overvejer nemlig selv et sæt AA monoblokke og cd-afspiller. |
|
|
du skal være velkommen til at kigge en tur forbi Århus for at lytte/ se om det kunne være noget for dig! Alternativt kunne jeg forestille mig at Jensen er til at tale med om udlån desangående. __________________ mvh
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 27 April 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Bassøe skrev:
Overvejer nemlig selv et sæt AA monoblokke og cd-afspiller.
|
|
|
du skal være velkommen til at kigge en tur forbi Århus for at lytte/ se om det kunne være noget for dig! Alternativt kunne jeg forestille mig at Jensen er til at tale med om udlån desangående.
|
|
|
Tak for tilbuddet, men bor nu nok lige lidt for langt væk. 
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2007 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Kan huske min Krell hvor der var en meget kraftig blå diode. Den nåede jeg også at vende mig til
|
|
|
Sjovt du nævner det - jeg tænker overhovedet heller ikke over den blå diode i KRELL'en mere __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har fået nye kabler imellem min forforstærker og monoblokke. Kimber (den blå og røde) er erstattet af et XLR kabel, nemlig
DAN ACOUSTICS SIGNAL XLR.
Jeg ved ikke hvad det er, men for h..... hvor lyder det fedt i forhold til før... Lydbilledet er meget større, bøvunden siger yum yum...
Aner ikke om det er et monsterdyrt kabel fra nyt, blev købt af en fra forum (flink fyr iøvrigt) - uhørt
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2007 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
jeg har fået nye kabler imellem min forforstærker og monoblokke. Kimber (den blå og røde) er erstattet af et XLR kabel, nemlig
Jeg ved ikke hvad det er, men for h..... hvor lyder det fedt i forhold til før... Lydbilledet er meget større, bøvunden siger yum yum...
Aner ikke om det er et monsterdyrt kabel fra nyt, blev købt af en fra forum (flink fyr iøvrigt) - uhørt
|
|
|
Det ser ud til at det er Steensen der har Dan Acoustics
http://www.steensen.dk/Danacoustics.htm
__________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2007 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
Det ser ud til at det er Steensen der har Dan Acoustics
http://www.steensen.dk/Danacoustics.htm
|
|
|
hej jkjaers, jeg googlede mig også frem til samme site - så er det nok ikke helt ringe after all.
__________________ mvh
|
Til top |
|
|