Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 15:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit ydmyge anlæg mklll (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 20 April 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hej Morten..

Tillykke med grejerne... Jeg har aldrig lyttet til Advance men det ser utrolig lækkert ud

Strauss kender jeg jo så ganske glimrende... DEJLIG speaker

Flot setup

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 April 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:

Haugaard skrev:

Hej Morten,

Tillykke med de nye grejer.

Du skal da have flyttet de monoblokke ud til Strauss'erne hvor de hører til eller hur?

Haugaard

hej Haugaard,der var en klog mand der fortalte mig. I USA har hififolket monoblokkene ved anlægget og i Europa har man monoblokkene ved højttalerne.

Jeg kan nu godt lide at blive kaldt klog.

Personligt er jeg enig med Haugaard om at blokke skal stå ved højttalerne, men det ser nu ret fedt ud som det står nu. Kabler at en kvalitet du kan leve med koster jo også penge..... men med tid kommer råd, eller?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 April 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Tillykke med grejet det ser da rimeligt frækt ud, jeg er spændt på at høre mere om hvad dine oplevelser er med det.

Mvh.

kiro

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 21 April 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Hej Morten..

Tillykke med grejerne... Jeg har aldrig lyttet til Advance men det ser utrolig lækkert ud

Strauss kender jeg jo så ganske glimrende... DEJLIG speaker

Flot setup

hej Holberg,

tak for ordene. Jeg har købt strausserne brugt og de spiller jo simpelthen ganske ganske fantastisk.

Iøvrigt tror jeg at der er dine gamle strausser...

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
mn1974 skrev:

Haugaard skrev:

Hej Morten,

Tillykke med de nye grejer.

Du skal da have flyttet de monoblokke ud til Strauss'erne hvor de hører til eller hur?

Haugaard
hej Haugaard,der var en klog mand der fortalte mig. I USA har hififolket monoblokkene ved anlægget og i Europa har man monoblokkene ved højttalerne.

Jeg kan nu godt lide at blive kaldt klog.

Personligt er jeg enig med Haugaard om at blokke skal stå ved højttalerne, men det ser nu ret fedt ud som det står nu. Kabler at en kvalitet du kan leve med koster jo også penge..... men med tid kommer råd, eller?

Mon ikke det skal prøves, altså at skifte kabler og opstilling. Skal lige finde ud af hvordan jeg kan omorganisere opstillingen af mit setup.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

kiro skrev:

Tillykke med grejet det ser da rimeligt frækt ud, jeg er spændt på at høre mere om hvad dine oplevelser er med det.

Mvh.

kiro

hej Kiro, takker

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 April 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
CRC1 skrev:

puha ja.. hold da up det ser fedt ud med det hele!! Du får lidt blåt lys i stuen hva?

Hvad synes du? jeg ved godt det skal kører en del timer, i hvert fald min cd-afspiller er først faldet på plads efter en uge eller to med MANGE timers afspilning, og stadigvæk skal rørene helst kører et par timer før den lyder rigtig godt. Men ja hvad første håndsindtrykket af det hele? opbygningen finishen, lyden? er de effektfulde de monoblokke??

hej CRC1,
noget der er ret så irriterende ved mine nye monoblokke er at der i hver er en blå diode, der tilsyneladende lyder med 800000 watt i timen. Sagt på en anden måde, er de for kraftigt lysende.
Det skal der laves om på, hvis man kan.

Mht. lyden er jeg svar skyldig, da jeg som tidligere nævnt har været lidt ophængt siden jeg fik det. Førstehåndsindtrykket er dog som med det meste nye. Lækkert, solidt, kramagtigt med alufront...

Lydmæssigt er førstehåndsindtrykket, ud fra det korte styk tid jeg har nået at lytte. Jerngreb om nie strausser, overskud, musikalsk. Igen er det sagt ud fra, at jeg lige har fået setuppet

Jeg synes bare ON/OFF knappen der er på cd-afspiller lyser alt alt for kraftigt og ærlig talt er p***e irriterende hvis det er lidt halvt mørkt. At det så endnu værre med det store panel der sidder i monoblokkene gør det jo bestemt ikke bedre... Men det er vel muligt at lode en mindre kraftig diode i?? ja uden jeg skal gøre mig til den store elektronik-haj!

Jeg kunne gpdt forestillemig at du et kæmpe effektoverskud og ja de bare har 100% styr på dine højttalere. Jeg er spændt hvad du synes når du har lyttet ordenligt og det har spillet nogle 100 timer. Jeg synes min cd har lidt tendens til at være fremme i skoene i toppen, men blir sjovt at høre hvordan et 100% AA-setup lyder! Jeg blev bare overrasket over hvor meget man får for pengene og at det overhovedet kan lade sig gøre... smider du ikke nogle billeder af bagsiden/terminaler m.v. på et tidspunkt?

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
mn1974 skrev:
CRC1 skrev:

puha ja.. hold da up det ser fedt ud med det hele!! Du får lidt blåt lys i stuen hva?

Hvad synes du? jeg ved godt det skal kører en del timer, i hvert fald min cd-afspiller er først faldet på plads efter en uge eller to med MANGE timers afspilning, og stadigvæk skal rørene helst kører et par timer før den lyder rigtig godt. Men ja hvad første håndsindtrykket af det hele? opbygningen finishen, lyden? er de effektfulde de monoblokke??

hej CRC1,
noget der er ret så irriterende ved mine nye monoblokke er at der i hver er en blå diode, der tilsyneladende lyder med 800000 watt i timen. Sagt på en anden måde, er de for kraftigt lysende.
Det skal der laves om på, hvis man kan.

Mht. lyden er jeg svar skyldig, da jeg som tidligere nævnt har været lidt ophængt siden jeg fik det. Førstehåndsindtrykket er dog som med det meste nye. Lækkert, solidt, kramagtigt med alufront...

Lydmæssigt er førstehåndsindtrykket, ud fra det korte styk tid jeg har nået at lytte. Jerngreb om nie strausser, overskud, musikalsk. Igen er det sagt ud fra, at jeg lige har fået setuppet

Jeg synes bare ON/OFF knappen der er på cd-afspiller lyser alt alt for kraftigt og ærlig talt er p***e irriterende hvis det er lidt halvt mørkt. At det så endnu værre med det store panel der sidder i monoblokkene gør det jo bestemt ikke bedre... Men det er vel muligt at lode en mindre kraftig diode i?? ja uden jeg skal gøre mig til den store elektronik-haj!

Jeg kunne gpdt forestillemig at du et kæmpe effektoverskud og ja de bare har 100% styr på dine højttalere. Jeg er spændt hvad du synes når du har lyttet ordenligt og det har spillet nogle 100 timer. Jeg synes min cd har lidt tendens til at være fremme i skoene i toppen, men blir sjovt at høre hvordan et 100% AA-setup lyder! Jeg blev bare overrasket over hvor meget man får for pengene og at det overhovedet kan lade sig gøre... smider du ikke nogle billeder af bagsiden/terminaler m.v. på et tidspunkt?

skal nok smide et par billeder - ved ikke lige ...når jeg får det gjort. Ja man får meget for pengene i dette franske mærke.
Jeg synes iøvrigt ikke at lydet i min cd afspiller er særlig kraftigt - man vender sig vel til det, hehe...
Kan huske min Krell hvor der var en meget kraftig blå diode. Den nåede jeg også at vende mig til

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 April 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Det lyder perfekt! Ku være fedt at se nærmere på terminal valg!!

Nej men du kan have ret i at man nok vender sig til det med tiden.. jeg synes nu godt det kan være lidt øv om aftenen og så synes jeg selve knappen er vildt grim og bilka agtig i forhold til resten af finishen, men det er jo nok en smags-sag, hehe

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 April 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hvad så Morten....

Er det din Koala Rene har stående?

Er der noget nyt på tapetet her til weekenden?

EDIT:

Jeg er bagud. Jeg havde sgu ikke set, at du havde fået en cd-afspiller der matcher forstærkerne.

Tillykke med det....

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Hvad så Morten....

EDIT:

Jeg er bagud. Jeg havde sgu ikke set, at du havde fået en cd-afspiller der matcher forstærkerne.

Tillykke med det....

tak... PT er jeg også en glad mand - mine mooblokke de spiller sådan set røven ud ad rigtig mange andre forstærkere...

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 April 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Brian7500 skrev:

Hvad så Morten....

EDIT:

Tillykke med det....

tak... PT er jeg også en glad mand - mine mooblokke de spiller sådan set røven ud ad rigtig mange andre forstærkere...

Jeg kan godt lide den måde du skriver PT. Det er så dejlig udefinerbart. Det kan lynhurtigt ændre sig

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 April 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Jeg gad godt høre lidt flere lytte intryk af dine AAforstærkere og cd-afspiller.

Overvejer nemlig selv et sæt AA monoblokke og cd-afspiller.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
mn1974 skrev:
Brian7500 skrev:

Hvad så Morten....

EDIT:

Tillykke med det....

Jeg kan godt lide den måde du skriver PT. Det er så dejlig udefinerbart. Det kan lynhurtigt ændre sig

jeg er henover årene nået frem til at i mit segment,er hifi ikke en statisk størrelse, men som du rigtigt nævner noget der kan ændre sig fra tid til anden.
Det er altid interessant at prøve noget andet, problematikken er nogle gange som med bilkøb. Man ved hvad man har, men man ved ikke hvad man får!?!

Anyway, jeg synes i den grad at flere burde have chancen for om ikke andet at lytte til Advance monoblokkene.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Jeg gad godt høre lidt flere lytte intryk af dine AAforstærkere og cd-afspiller.

du skal være velkommen til at kigge en tur forbi Århus for at lytte/ se om det kunne være noget for dig!
Alternativt kunne jeg forestille mig at Jensen er til at tale med om udlån desangående.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 April 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Bassøe skrev:

du skal være velkommen til at kigge en tur forbi Århus for at lytte/ se om det kunne være noget for dig!
Alternativt kunne jeg forestille mig at Jensen er til at tale med om udlån desangående.

Tak for tilbuddet, men bor nu nok lige lidt for langt væk.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2007 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Kan huske min Krell hvor der var en meget kraftig blå diode. Den nåede jeg også at vende mig til

Sjovt du nævner det - jeg tænker overhovedet heller ikke over den blå diode i KRELL'en mere

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

jeg har fået nye kabler imellem min forforstærker og monoblokke. Kimber (den blå og røde) er erstattet af et XLR kabel, nemlig

DAN ACOUSTICS SIGNAL XLR.

Jeg ved ikke hvad det er, men for h..... hvor lyder det fedt i forhold til før... Lydbilledet er meget større, bøvunden siger yum yum...

Aner ikke om det er et monsterdyrt kabel fra nyt, blev købt af en fra forum (flink fyr iøvrigt) - uhørt

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2007 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
jeg har fået nye kabler imellem min forforstærker og monoblokke. Kimber (den blå og røde) er erstattet af et XLR kabel, nemlig

Jeg ved ikke hvad det er, men for h..... hvor lyder det fedt i forhold til før... Lydbilledet er meget større, bøvunden siger yum yum...

Aner ikke om det er et monsterdyrt kabel fra nyt, blev købt af en fra forum (flink fyr iøvrigt) - uhørt

Det ser ud til at det er Steensen der har Dan Acoustics

http://www.steensen.dk/Danacoustics.htm

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2007 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

mn1974 skrev:

Det ser ud til at det er Steensen der har Dan Acoustics

http://www.steensen.dk/Danacoustics.htm

hej jkjaers, jeg googlede mig også frem til samme site - så er det nok ikke helt ringe after all.

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes