Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
nyt ombord i casa del mn1974... frem & tilbage er lige langt... efter at have prøvet et ganske glimrende forstærkersæt i en periode, er jeg nu gået tilbge til en lille integreret amerikansk forstærker  Dejligt...
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jaaaah. Immer wieder Bessermachen....
Super kombi du spiller på... kender den 
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
jaaaah. Immer wieder Bessermachen....
Super kombi du spiller på... kender den 
|
|
|
tak, er da også en glad mand desangående __________________ mvh
|
Til top |
|
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
nyt ombord i casa del mn1974...
frem & tilbage er lige langt... efter at have prøvet et ganske glimrende forstærkersæt i en periode, er jeg nu gået tilbge til en lille integreret amerikansk forstærker Dejligt...
|
|
|
he, he jeg har aldrig oplevet noget lignende. Hvad er du nu skiftet til og hvorfor ?
MN, bliver du aldrig træt af at skifte ud ?. Omvendt er du en mand som hifi branchen ynder at sælge noget til 
Hvad med dine speakers. Hvornår sælger du Dem
Undskyld jeg driller Dig lidt __________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
frem & tilbage er lige langt... efter at have prøvet et ganske glimrende forstærkersæt i en periode, er jeg nu gået tilbge til en lille integreret amerikansk forstærker Dejligt...
|
|
|
Hvad så med cd-afspilleren? Hedder den stadig Advance Acoustics?
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transient skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
he, he jeg har aldrig oplevet noget lignende. Hvad er du nu skiftet til og hvorfor ?
MN, bliver du aldrig træt af at skifte ud ?. Omvendt er du en mand som hifi branchen ynder at sælge noget til 
Hvad med dine speakers. Hvornår sælger du Dem
Undskyld jeg driller Dig lidt |
|
|
hej Transient, jeg er skiftet tilbage til tilnærmelsesvis det man kan kalde for et minanlæg. Det blev igen en Krell kav 400 xi. __________________ mvh
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
Hvad så med cd-afspilleren? Hedder den stadig Advance Acoustics?
|
|
|
ja CD afspilleren hedder stadig Advance MCD203 Tube CD player. __________________ mvh
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Årsagen kort fortalt, til igen at skifte er, at potmeteret på forforstærkeren på mit Advance setup var superirriterende at have med at gøre. Forskellen på at have skruet helt ned og op så ørene de blødte var minimal. Det drejede sig om max 1. cm i afstand. Så kunne jag bare bruge remoten, men her var det et tryke imellem lidt for lidt og til ørene de bløder... Ovenstående problematik fylder eventyrligt meget når fjernsynet også er er tilsluttet forstærkeren. ikke mindst betyder en ekstremt gravid kones holdning meget, når hun ikke kan finde ud af at justere volumekontrollen til "venner" eller "Langt fra Las Vegas". Hvis man mest er til vinylmediet er problemstillingen knapt så stor  , da der sidder en, i henhold til mine øre, møgfed Riaa del (i forhold til pris og bla bla bla) i Stereo Preamplifier MPP505 I forforstærkeren er indbygget converter, der er digital udgang, så den har rigtig mange forcer. Nogle onde tunger ville måske sige, lev med det, men det kunne jeg så ikke. Hvis nu at Advance ville sætte et digital potmeter i deres forforstærker og fik styr på den i mine øre alt for høje gain, ville de vinde rigtig mange stjerner hos mig. Mht. deres monoblokke er der kun en ting at sige: de spiller f..... godt. Hvis I ikke har lyttet til dem endnu, så gøre jer selv den tjeneste at smutte forbi Vassago hifi. Anyway, jeg har en kone der føder inden for en uge, så mon ikke at jeg har skiftet nok ud i hvert fald for en periode.... Den opmærksomme læser har sikkert bemærket at der ikke står noget om at jeg har igen har skiftet min cd afspiller og nej jeg spiller på denne supermaskine: MCD203 Tube CD player Her lige et par billeder skudt hurtigt så kabelroddet kommer til sin ret, det skulle der gerne rettes op på i weekenden...   Jeg vil iøvrigt lige tilføje, at Krell "mini" spiller rigtig lækkert sammen med "Vienna strauss"
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Jeg vil iøvrigt lige tilføje, at Krell "mini" spiller rigtig lækkert sammen med "Vienna strauss"
|
|
|
Ja, det kan jeg kun bekræfte, det er sgu et godt match __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den nye "mini" 
Dejligt at se "mine" Strausser i så fint selskab  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Tillykke med den nye "mini" 
Dejligt at se "mine" Strausser i så fint selskab  |
|
|
hej Holberg, takker - de spiller f..... godt. I øjeblikket er jeg en meget tilfreds mand så mon ikke jeg kan bibeholde mit nuværende setup i en periode  __________________ mvh
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe.. du er vild nok men jeg kan udemærket forstå dig! Jeg havde NAD silverline og når jeg brugte den balancerede udgang skulle jeg knap røre volumen før det spillede rigtig rigtig højt! Jeg lærte at leve med det og blev ret glad for systemet til sidst... Da jeg fik mit Audia synes jeg faktisk det var vildt irriterende det var digitalt, men igen har jeg også vendt mig til dette! Dit problem har nok været større da man jo må antage at de der monoblokke er mere effektfulde end S-300.
Jeg synes nu stadig at Krell'en er super lækker og diskret, imponerende at med den fysiske størrelse kan holde styr på Struasserne
Så varmer det selvfølgelig mit hjerte at se du beholdt din cd-afspiller og at du også er glad for den . Jeg synes godt nok at min først lyder rigtig godt efter et stykke tid, har du det på samme måde eller er jeg tosset?? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Hehe.. du er vild nok men jeg kan udemærket forstå dig! Jeg havde NAD silverline og når jeg brugte den balancerede udgang skulle jeg knap røre volumen før det spillede rigtig rigtig højt! Jeg lærte at leve med det og blev ret glad for systemet til sidst... Da jeg fik mit Audia synes jeg faktisk det var vildt irriterende det var digitalt, men igen har jeg også vendt mig til dette! Dit problem har nok været større da man jo må antage at de der monoblokke er mere effektfulde end S-300.
Jeg synes nu stadig at Krell'en er super lækker og diskret, imponerende at med den fysiske størrelse kan holde styr på Struasserne
Så varmer det selvfølgelig mit hjerte at se du beholdt din cd-afspiller og at du også er glad for den . Jeg synes godt nok at min først lyder rigtig godt efter et stykke tid, har du det på samme måde eller er jeg tosset?? |
|
|
hej CRC1, tak for ordene sidder lige og lytter til en plade med sko&torp... den spiller sku sweet på det her setup. Ærgeligt at du bor i KBH, det ville da være oplagt at høre ligheder og forskelle på vores to anlæg med en fællesnævner i cd afspilleren. Mht at det bliver bedre med cd afspilleren efter tid tror jeg nok at jeg er enig. Har endu ikke nærlyttet så meget, men røret skal jo lige være gennemvarmet... min går i standby mode efter ca. 10 minutter hvor den ikke er i brug. Kører du foresten balanceret mellem din Audia og Advance. Det gør jeg og det lyder her super... jeg veksler dog lidt med alm. RCA her i starten da jeg endnu ikke helt har lagt mig fast på enten eller. __________________ mvh
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej CRC1, tak for ordene sidder lige og lytter til en plade med sko&torp... den spiller sku sweet på det her setup. Ærgeligt at du bor i KBH, det ville da være oplagt at høre ligheder og forskelle på vores to anlæg med en fællesnævner i cd afspilleren.
Mht at det bliver bedre med cd afspilleren efter tid tror jeg nok at jeg er enig. Har endu ikke nærlyttet så meget, men røret skal jo lige være gennemvarmet... min går i standby mode efter ca. 10 minutter hvor den ikke er i brug.
Kører du foresten balanceret mellem din Audia og Advance. Det gør jeg og det lyder her super... jeg veksler dog lidt med alm. RCA her i starten da jeg endnu ikke helt har lagt mig fast på enten eller.
|
|
|
Jamen du skal være mere end velkommen hvis du en dag kommer til hovedstaden, jeg er helt enig det kunne bestemt være spændende for der er vel en del lighedstræk i vores anlæg ikke mindst dit tidligere. Jeg tror på den måde du beskriver lyd på at vi langt hen af vejen har samme smag eller kan lide samme slags "lyd" hvis du forstår hvad jeg mener?
Ja min går også på standby, jeg synes det er lidt irriterende, på den anden side er det ikke værre end at jeg lader en cd kører i den! Men igen jeg synes først den strammer rigtig op og åbner for posen efter 1-2 timer, lige da jeg fik den synes jeg der gik længere tid.
Jeg kører balanceret, jeg har faktisk ikke prøvet andet. Det er nok fordi mine balanceret kabler klart er det bedste! MIn 3910 kører ubalanceret med VDH, men lyden er meget lukket i og slet slet ikke samme perspektiv eller lyd som i Advancen. Men ja jeg synes også det lyder vildt godt... Jeg har lige skiftet højttalerkabel i dag fra VDH revolution til et Oyaide. Det er meget mere fyldigt og homogent, lidt mere sprødt i klangen i forhold til revolution som kan være ret "korrekt" i det og måske en anelse kedeligt til mig, hehe __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have omrokeret på flere måder og leget en del på det sidste, har jeg nu langt om længe fået lidt mere styr på kabelføringen, som det måske ses på billederne  Kommentarer er velkomne...    
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
sidder iøvrigt lige og lytter på den nye Michael Bublé. efter at have haft den et par uger må jeg sige, at her bliver den bare bedre og bedre for hver gang man lytter til den. Den er langtidsholdbar, tror jeg  For f..... hvor mr. Bublé kan få et sæt Vienna Strauss til at synge, når så man parrer det med min lille Krell og en Adcance cd afspiller der er varmet op i røret så kan det ikke gå helt galt en regntung lørdag eftermiddag, hvor vi bare sidder og venter på "melodi grandprix", NOT  God lørdag til alle...
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay lyder da spændende hvilken genre ligger han i? for så må jeg jo ud og have fat i en god ny skive, hehe...
Og nej der er der godt nok kun ringe tv-programmer på skærmen i aften, vi har været i blockbuster!!!
De ser godt ud dine billeder og dit grej ser rigtig lækkert ud! Jeg bryder mig ikke så meget om din reol, jeg tror jeg har skrevet det før, hehe..men det er jeg en smags-sag .. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Okay lyder da spændende hvilken genre ligger han i? for så må jeg jo ud og have fat i en god ny skive, hehe...
Og nej der er der godt nok kun ringe tv-programmer på skærmen i aften, vi har været i blockbuster!!!
De ser godt ud dine billeder og dit grej ser rigtig lækkert ud! Jeg bryder mig ikke så meget om din reol, jeg tror jeg har skrevet det før, hehe..men det er jeg en smags-sag .. |
|
|
Michael Bublé er vel 2007`s svar på Frank Sinatra, eller i hvert fald et fosøg derpå. Det er ikke Helmut Lotti... Mr. Buble'kan vel tituleres som smørtenor tilsat superlyd, til tider bliver det for meget, men så kan ørene renses med en omgang Rammstein  __________________ mvh
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
De ser godt ud dine billeder og dit grej ser rigtig lækkert ud! Jeg bryder mig ikke så meget om din reol, jeg tror jeg har skrevet det før, hehe..men det er jeg en smags-sag .. |
|
|
MHT min reol, er det så det mit tv du tænker på, eller det der hænger på væggen... Det mit "gamle" tv står på er midlertigt. __________________ mvh
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke lagt mærke til det med fjernsynet med det anlægget står på som hænger på væggen, det er ikke helt mig, hehe...
Okay hvad angår Bublé så tror jeg umiddelbart det blir lidt for mig, hehe.... På den anden side kanjeg jo rigtig godt li Sinatra, men det der smørtenor skræmmer mig lidt... Jeg er meget ovre i simpel pop-rock genren og ja så ellers alle genre egentlig.. På den måde at hver musikstil har på en eller anden måde nogle overlegne repræsentanter/kunstnere der gør alligevel hører lidt fra den givne genre. Så er der vel bare den gode sang ikk? altså det lyder bare godt ikk... __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|