Forfatter |
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej hvordan er lyden på dem ved godt de ikke er spillet til endnu men førstehåndsindtryk
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Det første meget hurtige indtryk er, at det er f..... blåt
|
|
|
Jamen på med "Still got the blues" så! 
Håber du bliver glad for det - Det er et godt kabel efter min mening __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
hej hvordan er lyden på dem ved godt de ikke er spillet til endnu men førstehåndsindtryk
|
|
|
tak til hr. Jkjaers for den fine handel...
hej novisad, begge kabler er købt som brugte, men vist forholdsvis nye alligevel So far kan jeg sige om lyden, at i forhold til mine gamle kabler er lyden mere sort... Måske et lidt mærkeligt ord at bruge, men lidt mørkere, "død" i pauser? Det er et stort stort billede af lyd der vælter ud over dig og indhylder dig , man får associationer til at nævne gennemsigtighed, musikalitet, evner sammen med anlæg og højttalere endnu bedre at formidle en "live"scene midt ovenpå tvet, i stedet for på hver sib speaker... Som du måske kan forstå er jeg so far overvældet af vellyden. Hvordan er det iøvrigt med dig og anlæg? Hvad spiller du på i øjeblikket, billeder?
__________________ mvh
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha det lyder som et godt kabel, hvad for noget musik hører du ...
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
uha det lyder som et godt kabel, hvad for noget musik hører du ... |
|
|
jamen det er godt kabel, men stadig er det jo bare ordfnidder  Jeg hører rigtig meget forskelligt musik. F.eks. Rasmus Nøhr er jeg i tiden helt pjattet med, hvis ikke du har den, skulle du overveje at anskaffe dig den. Af andre skiver der lyttes til kan jeg nævne, diverse med Foo Fighters, Keiser Chiefs, Tina Dickow, Rammstein, Keane og ikke mindst Ozzy. Har tidligere idag hørt Ozzy live for fuld udblæsning- (ja man skal vel renses igennem) Et band jeg har og aldtid vil holde ved er TOTO. Ikke at jeg kun hører dette "tidligere" boyband, men det er mere end en gang om ugen de ryger på min pladespiller eller cdafspiller. Ellers hører jeg som så mange andre herinde Norah Jones, Katie Mehua i små doser, ellers får jeg kvalme  Den cd der ligger i tæt tæt tæt nævefight i casa del "nielsens anlæg" om at være den mest spillede i dette forår er sammen med Rasmus Nøhr, er den nye skive med - Michael Buble der hedder: Call Me Irresponsible KØB DEN, KØB DEN
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja vores musiksmag ligger tæt op ad hinanden.. især Rasmus Nøhr har godt nok også kørt et par omgange hjemme hos mig! der er ikke noget bedre man kan rigtig føle hans humør og hører når han smiler og er glad i hans sange.. det er virkelig musik med fylde!!
Det lyder godt med dine nye kabler, jeg glæder mig til at se lidt billeder hehe __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 04:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er der ikke noget at sige til anående med norh jones er godt nok ikke mig, nogen hører det bare fordi det er godt optaget..
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
ja det er der ikke noget at sige til anående med norh jones er godt nok ikke mig, nogen hører det bare fordi det er godt optaget.. |
|
|
Der er en herinde der har en signatur der siger noget i stil med: "Hør musik - Ikke optageser" - Det kan jeg tilslutte mig 100%. Den her hobby har det med en gang imellem at blive apparatfokuseret, og derved glemmes musikken... og det er en skam. Det er trods alt musikken der er rygmarven og hjertet i vores hobby __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg kan kun give dig ret i det for har en kekendt at han går op i fine optagelser er dælme en trist tilgang til musikken
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også gi' jkjaers ret.Alt for mange glemmer musikken,og 'opgraderer' i det uendelige.Selv nyder jeg bare musikken fra mine gamle grejer.Der er ikke så meget pjat med det.Og musikken lyder fantastisk  Apparaterne er jo bare fremføringsmidlet.Det er klart at det ikke er ligegyldigt hvad man spiller på,men der er jo mange faktorer der spiller ind, ikke mindst akustik i rummet.Det synes jeg mange ser stort på,og det er synd,da der er meget at hente,hvis man tager skridtet fuldt ud.Især væg til væg tæppe,gardiner og ud med lædermøblerne og ind med de stofbetrukne  .Men så er vi jo ude i noget der nærmer sig hygge,og det er nok ikke lige velset alle steder __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
det burde jo være musikken i højsædet hele vejen rundt. Kan huske da jeg gik på MGK for mange år siden. Der var en fyr der spillede jazz, når han købte cdere var han ligeglad med indspilningskvaliteten - det, det for ham handlede om, var musikaliteten i musikken, hvis I forstår!?! Det var så også ensbetydende med, at han havde et eller B&O anlæg frem for noget helt vildt hifi, hehe... Nu skal det hele ikke gå op i illusionen om at man kan undvære sine dyrt indkøbte potensforlængere... for det kan jeg i hvertt fald ikke  Det må ho gerne lyde godt, selvom man har mere musik, end tre referenceplader ra et highfidelity blad...
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen her blir jeg jo lidt splittet.... For ja det er selvfølgelig det konkrete nummer eller stykke musik. Jeg har da nogen sange bare lyder p***e godt, rytmen er god og der er noget der fanger en, selvom optagelses kvaliteten er ekstremt ringe, jeg eks. "Gasolin - the black box"(på CD!) De første tre plader er virkelig ringe indspillet, de næste plader er bedre men stadig rigtig ringe i cd-kvaliteten. Men stadig væk er sangene jo så gode at der er stadig så meget liv, sjæl, historie mv. for mig i de sange.
På den anden sidde kan jeg gå en dag på arbejde og høre en sang i radioen, hvor jeg bare synes sangen er p***e fed med massere af energi, pundos og trommesoloer mv. Jeg fiser ned og køber pladen og når jeg så kommer hjem på mit lækre og dyre anlæg er lyden bare så slap og kedelig. Jeg kan virkelig sidde og blive helt sådan "øvv" altså det er virkelig bare så fordi det jeg havde forventet og hørt en da, slet slet ikke lever op til forventningerne!!
Konklusionen for mig er nok at indspilningskvaliteten har en stor betydning for mig og der reelt cd'er jeg ikke gider høre fordi det bare er så tamt! Jeg har en cd hvor jeg kvaliteten af numrene er svingene. Lige pt. kører kashmir's "The good life".. hvor numre som "mom in love, daddy in space", "lampshade"og "it's OK now" synes jeg de lyder super godt, lækker guitar og sprød vokal... hører jeg så "miss you" er trommerne halv slappe og spaden er lidt ja næsten gemt i højttaleren og kommer ikke rigtig ud! Heldigvis findes den også i en live udgave hvor det hele kommer UD .
Men ja jeg kvaliteten har en vis grad af betydning for mig
Morten, undskyld hvis fokus blev lagt på alt andet end dit anlæg, i det her indlæg, i din tråd. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CRC1, du skriver: Konklusionen for mig er nok at indspilningskvaliteten har en stor
betydning for mig og der reelt cd'er jeg ikke gider høre fordi det bare
er så tamt!
Jeg har det på samme måde. Jeg har tre Audioslave cdere stående i cd reolen som jeg ikke hører ret tit. Indspilningskvaliteten derpåer simpelthen uudholdelig. Produceren må have været både døv og have haft tinitus på en gang... Det er nogle fandens fede plader, men jeg gider bare ikke høre dem, så kavliteten af indspilningen og det udstyr man har betyder da en del.
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Jeg har det på samme måde. Jeg har tre Audioslave cdere stående i cd reolen som jeg ikke hører ret tit. Indspilningskvaliteten derpåer simpelthen uudholdelig. Produceren må have været både døv og have haft tinitus på en gang... Det er nogle fandens fede plader, men jeg gider bare ikke høre dem, så kavliteten af indspilningen og det udstyr man har betyder da en del.
|
|
|
Ja det er superærgerligt at de tre Audioslaveplader er produceret med hovedet under armen - musikken er fed, men de er ikke til at holde ud at høre - så jeg trækker lidt af min galde tilbage, det betyder selvfølgeligt også noget her __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes ikke det er helt "galde" hehe....
Der er også noget om det.. eks. mine herlige gasolin cd'er, altså der er på ingen måde nogle instrumenter der er veldefinerede og alligevel så er der noget energi og ja melodier mv. der bare gør det er p***e godt... Selvom trommerne lyder som et gammel keybord og hr. larsen råder løs, hehe __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt seriøst, nu har jeg klaget over det før, men hvis jeg var dig ville jeg tage den stol, og kaste den ud fra 3. Sal
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
helt seriøst, nu har jeg klaget over det før, men hvis jeg var dig ville jeg tage den stol, og kaste den ud fra 3. Sal |
|
|
hmm, det er jo så for dig rart, at det er mig der ejer dette fine arvestykke, hehe... Mon ikke jeg er på vej til lidt omrokering inden for en overskuelig fremtid...også mht. stolen __________________ mvh
|
Til top |
|
|
Søren84 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mn1974
Det er et rigtig flot og spændende setup, du har dig der.
Og tillykke med de nye kabler. Jeg kunne godt tænke mig selv at prøve disse Cardas kabler engang.
Det er en interessant kombi med din Advance Acoustics cd og Krell forstærkeren, når man tænker på prisen. Men man får vel også rigtig meget for pengene i sådan en Advance?
Igen, fedt setup! 
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa vil lige høre om noget her, hvad er det mest optimale med hensyn til placering jeg tænker bass mæssigt skal de vende ud af eller ind af hvordan kom du frem til det...
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|