Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
3700,-$ hvis den skal være gold-plated a la DP-6 (og det skal den vel?).
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
 2995 + dkk 39,95 til guldspray 
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det ikke være en god ide og oprette en ny tråd med bare "TONEARME" SÅ KAN ALLE MULIGE FORSLAG,BILLEDER DUKKE OP.
Også lad denne tråd være kun til Ortofon armen.
Synes bare at der er mange ens tråde og det er lidt svært at huske hvor man har skrevet hvad?
Det samme kunne man også gøre ved pick-upper
ellers en fed arm
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi skal nok komme tilbage til din Ortofon - vi tænkte bare at hvis der gik et par måneder før du fik den i sving så skulle vi jo have noget off-topic-underholdning i mens
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, undskyld diamondduck. Det kan være svært (for visse  ) at holde sig til emnet.
Jeg ser frem til at høre/læse mere (& se billeder) når din 401/309 special kombo engang er klar til efteråret.
Mvh.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
janils skrev:
Fandt billederne på en japansk hjemmeside. Tilsyneladende har de været til at købe i Japan det sidste ½ års tid, så mon ikke de bliver fremstillet der.
|
|
|
Det ville ikke overraske mig hvis det er Jelco der laver dem.
|
|
|
Jeg kommer umiddelbart til at tænke på Grace 940/960 og den G945 jeg havde engang i 70'erne (som blev afløst af en UP4)
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hvad siger du r-l-b?:
|
|
|
Det ligner en ûberdesignet FR64
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Det ligner en ûberdesignet FR64 |
|
|
Det er lige hvad det er. Det er den samme mand (Ikeda) der står bag disse & Fidelity Research.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
G945 (minder om G940) og det er da en udmærket arm men den er tung og havde problemer med at holde nålen lodret i rillen hvis ikke pladerne var perfekte. Den blev afløst af en UP4 der på alle måder er mere tilpasningsegnet, lettere at justere og en generelt bedre arm, ja jeg vil gå så vidt at UP4 er etpunktsarmen alt andet lige.
Grace have flere etpunktsophængde på programmet, bla en af træ og en spøjs "gitterkonstruktion" (Grace 714 og 704) der blev reklameret for dem i HF så de har været solgt i Danmark. For mig at se har de et for højtliggende tyngdepunkt der gør at de gerne vil rokke sideværts

(billederne ligger på vinylmaskinen)
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 02:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Grace have flere etpunktsophængde på programmet, bla en af træ og en spøjs "gitterkonstruktion" (Grace 714 og 704) |
|
|
Det gælder om at hive Lenco på banen ved enhver given lejlighed.
Jeg tror det var r-l-b der i en tidligere tråd kaldte den for Meccano armen & det passer jo meget godt.
Mvh.
|
Til top |
|
|
hesten Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj,
Nå var der så nogen der har prøvet de nye ortofonarme? - og hvordan var det?
Mvh
Morten
__________________ www.mchband.dk
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har som sagt købt en 12" ,men ikke monteret endnu.jeg skal dog bygge plinthen i week-enden og lakeres d.3 aug.
en af mine venner har også købt en og han siger den er markant bedre en SME 3012R,men har ikke selv hørt det endnu
ultimo august hører i noget fra mig
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
hesten Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj,
Nu har jeg sgu også købt en As212s til min Luxman pd121 - OG den kommer i swing om en fjorten dages tid.
Den er godt nok lækkert forarbejdet og lækker at se på!
MVH
Morten
__________________ www.mchband.dk
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 26 August 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har spillet med den nye 12" Ortofon i ca. 14 dage. Den erstattede umiddelbart min FR64s, men har også sammenlignet med Schröder Ref. (selvbyg kopi) samt Tri Planar.
Desværre kan den ikke umiddelbart køre med SPU'en - det kræver et tungere kontralod, med mindre man laver en intermistisk løsning. Dette blev prøvet, men helt tydeligt ikke samme vægt og tyngde som i FR64s. Iøvrigt kommer Ortofon armen uden hus - så det skal du selv sørge for.
Eneste pickup jeg har prøvet i både FR64s, Ortofon AS-309S, Schröder kopien og TriPlanar Ultimate er min Benz Ebony. Der er store forskelle, med TriPlanaren helt entydigt på toppen. Ortofon armen ser jeg som en rigtig god konkurrent til SME 3012 idet den også har det løse hus. Den virker lidt letvægtig nedefter, men har så masser af luft og transparens fra hele mellemtoneområdet og op. Et stort og meget åbent lyttevindue. Har også kørt med Ortofon Rondo Bronze og Shelter Harmony i AS-309 S. Alle spiller "musik".
Mere følger i et kommende nummer af HF. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
hesten Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min AS212s 9" kommer til at køre med et Ortofon hus og en Rondo Blue - gennem en MC stepup fra Thorhauge.
Men der er mange løsninger med den SME fatning, ustyrligt mange - synes jeg. Alverdens træsorter mv.
MEN man skal jo starte et sted
Mvh
Morten __________________ www.mchband.dk
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Jeg har spillet med den nye 12" Ortofon i ca. 14 dage. Den erstattede umiddelbart min FR64s, men har også sammenlignet
med Schröder Ref. (selvbyg kopi) samt Tri Planar.
Desværre kan den ikke umiddelbart køre med SPU'en - det kræver et tungere kontralod, med mindre man laver en intermistisk løsning. Dette
blev prøvet, men helt tydeligt ikke samme vægt og tyngde som i FR64s. Iøvrigt kommer Ortofon armen uden hus - så det skal du selv sørge for.
Eneste pickup jeg har prøvet i både FR64s, Ortofon AS-309S, Schröder kopien og TriPlanar Ultimate er min Benz Ebony. Der er store forskelle,
med TriPlanaren helt entydigt på toppen. Ortofon armen ser jeg som en rigtig god konkurrent til SME 3012 idet den også har det løse hus. Den
virker lidt letvægtig nedefter, men har så masser af luft og transparens fra hele mellemtoneområdet og op. Et stort og meget åbent lyttevindue.
Har også kørt med Ortofon Rondo Bronze og Shelter Harmony i AS-309 S. Alle spiller "musik".
Mere følger i et kommende nummer af HF. |
|
|
FOR DET FØRSTE ER DET FEDT AT I HAR KØBT EN ORTOFON ARM-LIGESOM AT SENDE ET SIGNAL TIL PRODUCENTERNE AF "HIGH-END ANALOG
GREJ" AT VI VIL KØBE DET I LAVER,SÅ LAV NOGET MERE.
IMORGEN DER BLIVE MIN 12" MONTERET,SÅ DER VIL JEG KOMME MED LYTTEINTRYK FRA EN ELLER FLERE SPU'ER(MIN DENON 103 ER BLEVET
VÆK).
DEN KOMMER NOK TIL AT LYDER VÆSENTLIGT BEDRE DA JEG HAR MONTERET ARMEN MED AUDIO NOTE SOGONsølv KABLER,MEN LAD OS NU SE/
HØRE
ANG: LET OG TUNG KONTRALOD.SKULLE DET TUNGE LOD IKKE VÆRE STANDARD TIL 12" ARMEN ELLER VAR DET EXTRA TILBEHØR __________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hesten skrev:
Min AS212s 9" kommer til at køre med et Ortofon hus og en Rondo Blue - gennem en MC stepup fra Thorhauge.
Men der er mange løsninger med den SME fatning, ustyrligt mange - synes jeg. Alverdens træsorter mv.
MEN man skal jo starte et sted
Mvh
Morten |
|
|
JEG ER VILD MED YAMAMOTO's TRÆPRODUKTER-KAN IKKE FÅ NOK __________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
ANG: LET OG TUNG KONTRALOD.SKULLE DET TUNGE LOD IKKE VÆRE STANDARD TIL 12" ARMEN ELLER VAR DET EXTRA TILBEHØR |
|
|
Da jeg sporte hos high end var loddet ekstras udstyr til 12" armen - jeg er ikke helt sikker på prisen men jeg mener det var et sted mellem 700 og 1000 ekstra det kostede - jeg sparer stadig sammen da jeg gerne vil have den til min spu __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
hesten Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder super - glæder mig til at se og høre mere om dine lytte intryk og se nogle flere billeder af 401 projektet!
Skååål __________________ www.mchband.dk
|
Til top |
|
|