| Forfatter |
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal ikke have forstand på at tweake; man skal prøve sig frem, for at lokke de sidste 5-10%´s vellyd ud af dyret.
Kan man ikke lide den u-tweaket, så finder man noget andet.
Rør i forbindelse med digitallyd? Ja, det siger næsten sig selv: En sød og rund opblødning af en til tider lidt hård og klinisk lyd. Groft sagt.
Der bruges typisk ECC83/12AX7 eller E88CC/6922 i CD-afspiller-udgangsrørtrin. Og de fåes som NOS (new, old stock) til menneskepenge, vel rundt 175-500kr/stk. Rammer man rigtigt, så løftes lyden betragteligt!
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Nicolai18 skrev:
|
En brugt denon dcd 1650AR eller en Denon S10 kan begge findes til ca 1800-3000kr(der er pt en s 10 til 2500 på dba, pres ham til 2000-2200 så har du gjort en SUPER handel). Jeg tror det bliver svært at finde ret meget mere vellyd for pengene hvis du altså kan lidt denon's lidt fine/analytiske/detaljeret lyd.
Sony ES masksinerne som du også selv vælger er også rigtig lækre efter min mening. Jeg stod i din situation for 2 år siden, mit valg faldt på den Denon 1650AR. da jeg hørte den var jeg solgt
Nicolai
|
|
|
S10 er lækker, den har jeg selv og gav 350 kr brugt (der mangler ikke et 0), men pas på for laseren har det med kun at virke 3-5 år i denne model.
1650AR er jeg mere lunken overfor, her tror jeg en god brugt/ny kinamodel kan gøre det bedre.
|
|
|
Til gengæld kan 1650AR findes for 1000-1800kr. jeg så en på dba for 3-4 mdr siden den stod til 1200kr, så kan man altså ikke finde mere vellyd for pengene
Jeg har testet en del på Denon 1650, s10, s10mkII, DVD 2900, DVD 3800. Den bedst lydende er s10 mkII men her efter syntes jeg faktisk at 1650 og s10 er lige, med hver deres fordele og ulemper. 1650'eren er en smule mindre hård i lyde og mangler dermed de sidste 2% i detaljegraden, tilgengæld er den mere tilbagelænet og behagelig, ifh til s10. Om man forretrækker den ene eller den anden er op til den enkelte da 1650 og s10 er forskellige.
Min svoger og jeg har begge lyttet MEGET på overstående modeller og endte begge 2 ud med at købe en 1650AR , hvis der havde været råd til det var det blevet en s10mkII, men de koster omkring 4500-5500 og så meget bedre en den ikke i forhold til 1650AR/s10.
DVD'erne 2900 og 3800 gør det godt af en dvdafspiller men jeg mener ikke de er en reelt konkurrent til CD'erne. af de 2 syntes jeg DVD-3800 lyder bedst....
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor ser du den til 3995,-
I hans butik eller netshoppen.
På netshoppen synes jeg nemlig ikke at kan finde den til sådan en pris 
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
Hvor ser du den til 3995,-
I hans butik eller netshoppen.
På netshoppen synes jeg nemlig ikke at kan finde den til sådan en pris  |
|
|
Tilbudsavisen side 1 __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
a2zinck Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
er H/K'en noget værd - nogle personlige erfaringer?
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harman Kardon fik en virkelig flot anmeldelse i High Fidelity, og jeg har en temmelig hifi-interesseret bekendt, som er meget begejstret for dens ydelse (både lydmæssigt som målingsmæssigt).
Denon har jeg ikke de bedste erfaringer med, men et er nok primært, fordi jeg ikke bryder mig om den noget hårde og lyse lyd, de præsterer.
Ellers er den her måske et bud: http://www.ornec.com/product/EU/Original_Davinci_9.8_CD_Play er/
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
- af ren nysgerrighed; hvad testede du MCD'en op imod, siden at du så klart valgte den ?.......
( går selv lidt i tanker om en "rør-spille", men den skal godt nok være GOD før at den ud-klasserer min Sony ES-spille...)
Og til den herre som skrev om Denon's top DVD'ers (manglende) evner som CD-spille, Enig!!! - har haft en 2810 hjemme - en næsten skandaløs ringe CD-gengivelse, og hvor Sony slog den på ALLE onråder med lysår til forskel.
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
- af ren nysgerrighed; hvad testede du MCD'en op imod, siden at du så klart valgte den ?.......
( går selv lidt i tanker om en "rør-spille", men den skal godt nok være GOD før at den ud-klasserer min Sony ES-spille...)
Og til den herre som skrev om Denon's top DVD'ers (manglende) evner som CD-spille, Enig!!! - har haft en 2810 hjemme - en næsten skandaløs ringe CD-gengivelse, og hvor Sony slog den på ALLE onråder med lysår til forskel.
mvh |
|
|
Hejsa,jeg har hørt på lidt forskelligt...Nærliggende var jo Cambridge 840C...men til 5000,- mere synes jeg ikke rigtig den var det bedre
Apollo'en slog heller ikke Advance(igen personlig mening  )
Rotel RCD-06 var jeg faktisk lige ved at hoppe på,men de RØR lokkede altså for meget __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mofo68 skrev:
Jesper Andersen skrev:
mvh
|
|
|
Hejsa,jeg har hørt på lidt forskelligt...Nærliggende var jo Cambridge 840C...men til 5000,- mere synes jeg ikke rigtig den var det bedre
Apollo'en slog heller ikke Advance(igen personlig mening )
Rotel RCD-06 var jeg faktisk lige ved at hoppe på,men de RØR lokkede altså for meget  |
|
|
OK - tak for input
( men hvis du måtte have lyst til at give en mere detaljeret "anmeldelse" på forskellene , ville jeg blive meget glad 
- men med al forud-indtagethed , skal der vist noget mere end en Cambridge/Apollo/Rotel-dræber til at vippe min Sony ES af pinden...men ligesom dig, synes jeg at disse "rør"" jo lyder ganske tiltalende..... på papiret 
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper.
Synes generelt lyd er svært at gi en anmeldelse på,da der var mange aspekter i netop mit valg af cd-spiller...Forstærker, Højtalere,kabler,lytterum,og det vigtigste vores egen opfattelse af hvordan god lyd skal lyde  Så det vil jeg ikke,der var bare et eller andet over lige netop denne "spilledåse" der faldt i min smag  Om den dræber din kampvogn,må vi lade i det uvisse  15 kg __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mofo68 skrev:
Hej Jesper. Synes generelt lyd er svært at gi en anmeldelse på,da der var mange aspekter i netop mit valg af cd-spiller...Forstærker, Højtalere,kabler,lytterum,og det vigtigste vores egen opfattelse af hvordan god lyd skal lyde Så det vil jeg ikke,der var bare et eller andet over lige netop denne "spilledåse" der faldt i min smag Om den dræber din kampvogn,må vi lade i det uvisse 15 kg  |
|
|
Du har ret i at der er mange faktorer som spiller ind i en bedømmelse af et givent produkt...og er heller ikke meningen at vi ( jeg ) hi-jacker denne tråd. Men din beskrivelse/bedømmelse af "rør-spillen" har jeg bestemt skrevet mig bag øret 
- og nu er vægt jo ikke alt...selvom at netop 15 kg. er en "god" vægt for en "spille-dåse"
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
til max. 4000 ville jeg nok gå efter en Rega Planet.
Det er en fed maskine som er yderst behagelig at betjene. Og så lyder den skide godt :-)
Den skulle nok kunne fås til omkring 3K....

|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Advance ser egentlig OK ud. Men rør... hhmmm..... Hvis man sender lyden igennem et glasrør, kommer det så ikke til at lyde glasagtigt???   
Nej... Den ser ret fed ud, og prisen virker helt rigtig. Her kunne mange andre fabrikanter lære meget!!!! Mit bedste bud er, at man til de 3995,- får en del mere end man får i mange maskiner til 25.000,-. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Den Advance ser egentlig OK ud. Men rør... hhmmm..... Hvis man sender lyden igennem et glasrør, kommer det så ikke til at lyde glasagtigt???   
Nej... Den ser ret fed ud, og prisen virker helt rigtig. Her kunne mange andre fabrikanter lære meget!!!! Mit bedste bud er, at man til de 3995,- får en del mere end man får i mange maskiner til 25.000,-. |
|
|
Ja den ligner en "Million"..og tro mig,den lyder næsten oz sådan __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mofo68; hvilke rør sidder der i den dersens CD-spille? (Joh, jeg ved godt at det er 12AX7/ECC83!)
|
| Til top |
|
| |
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
I en anden tråd har en bruger problemer emd Advanced 203. Mens en Rotel 06 er rigtigt godt anmeldt i såvel dansk High Fidelity som i flere udenlandske blade. High Fidelity skrev, at den gør det lige så godt som maskiner til det dobbelte og mere af prisen på ca 4200. Denne maskine http://www.tnt-audio.com/sorgenti/esound_e5se_e.htmlkan fås for 699 euro (lidt mere end 5000 kr godt nok) direkte fra producenten, til gengæld skulle den udklassere maskiner op til 20 kilokroner.
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
levendemusik skrev:
| I en anden tråd har en bruger problemer emd Advanced 203. Mens en Rotel 06 er rigtigt godt anmeldt i såvel dansk High Fidelity som i flere udenlandske blade. High Fidelity skrev, at den gør det lige så godt som maskiner til det dobbelte og mere af prisen på ca 4200.Denne maskinehttp://www.tnt-audio.com/sorgenti/esound_e5se_e.htmlkan fås for 699 euro (lidt mere end 5000 kr godt nok) direkte fra producenten, til gengæld skulle den udklassere maskiner op til 20 kilokroner. |
|
|
Nu er det mig der har lidt problemer,med at laseren klikker,men det bliver der taget hånd om  ...Selv med dette lille problem,kan man ikke komme uden om,at det er en lækker Cd-spiller til prisen!!
Ps..Den spiller du linker til,ser da også meget spændende ud må man sige!! __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
| Mofo68; hvilke rør sidder der i den dersens CD-spille? (Joh, jeg ved godt at det er 12AX7/ECC83!) |
|
|
Så kan jeg måske vende spørgsmålet om  ..Hvis jeg nu skal tweake den lidt,hvilke rør ville du(i derude  )anbefale i stedet??
Har ikke en pap forstand på det her med rør,og om hvad priserne egentlig er på sådan nogle sjovere __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mofo68; det kommer lidt an på afspillerens lyd fra starten. Rørene kan jo være aldeles glimragende.
Selv er jeg til NOS-rør fra gamle dage, helst vest-europæiske, læs engelske og tyske/hollandske.
Uden at det skal opfattes som en facitliste, så er der visse lydmæssige kendetegn ved de forskellige rør-fabrikater, især fra den tid, hvor de alle (næsten alle!) lavede rørene selv.
Er man til "tyskerlyd", på godt og ondt, fuld knald på især sangstemmer, så er Siemens vist lige sagen. Philips er lidt mere ordinære i lyden (Philips SQ er bedre). Mullard fra England har, i følge min ydmyge mening, en dejlig "analog" lyd med en lidt rund mellemtone/øvre bas, uden at være direkte slap, bare hyggelig. Telefunken regnes af kendere for at være det ypperste med en distinkt og usandsynlig åben lyd, med fokus på overtoner og akustik.
Moderne rør fra eks.vis. Elektro Harmonix, Golden Dragon og andre er ikke lige mig; de ligger for tæt på transistorlyden, omend de selvfølgelig lyder som rør. Lidt for friske og virile, men smag og behag er jo så forskellig.
Nå-jah; jeg har da langt fra prøvet alle rør. Ovenstående skal bare ses som et behageligt indspark til tråden.
Bare et forslag: http://www.pyndtshop.dk/product_info.php?manufacturers_id=&a mp;products_id=247
|
| Til top |
|
| |