|
Jeg overvejer meget at anskaffe mig en fornuftig cd-afspiller istedet for at bruge en DVD-afspiller... - den er altså ikke vanvittigt god...
Hvis jeg slår vildt til kan jeg godt tage en ny afspiller til omkring 4.000 kr (vil undersøge den nye Classic hvis jeg ikke har handlet inden den kommer frem) en brugt skal koste lidt mindre.
Jeg har kigget efter nogle Sony ES-maskiner. 779 og 707, men der er tilsyneladende ikke nogen til salg i øjeblikket...?
Alternativer kunne være en Rotel 06 eller en Denon 700AE, men den sidstnævnte ved jeg ikke om er noget som helst værd, og Rotel er heller ikke et mærke jeg har erfaringer med. -ser lidt plastic-agtig ud
Markedet med produkter der er i handlen er jo rimelig til at gå til, så hvis nogen har kommentarer til de modeller jeg har nævt og forslag til modeller der kan købes brugt indenfor prisrammen er meget velkomne.
Hej
Jeg har haft lidt af hvert og hørt div. maskiner. Mit råd er, at du skal holde dig fra Sony, har aldrig hørt et eneste af deres produkter endnu, som rent faktisk lød godt!
Jeg købte en CEC remdrevet spille for et par år tilbage, fordi jeg dengang ikke ville investere mange penge i en cdp. Jeg købte senere en Wadia 861 og jeg vil sige, at springet op til den var mindre, end springet fra en 861 til 270/27ix!
Så mit råd er, køb en CEC på trods af, at den ikke er ultra stram i bunden. Til gengæld kan den klinge, har fænomalt rum og plastisk gengivelse. Meget naturlig lyd. Nogle siger på internationale forums, at man kan skifte dioderne til andre typer og få en bedre bas. Det er da værd at prøve for de ca. 20 kr det koster.
Men borset fra det, så er det stort set umuligt at få hæderlig digital lyd til under 40K, ja måske endda 150K
Nu har mediet eksisteret i mere end 20 år og man skal virkelig op i det bedste af det bedste for at få en lyd der er ok.
Du skal heller ikke købe Rotel, Denon eller hvad ved jeg, det er middelmådigt, ligeså er det meget opreklamerede Rega.
Parasound cdp 2000, gammelt Proceed osv...måske noget tussegammelt Wadia til en fair pris.
vh |