Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 06:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Kings - Avid Acutus ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 24
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

éngangsinvestering ? kommer jo helt anpå og du skifter værk.

Der findes mange arme derude og mange af dem løber en SME V over ende.

Jeg vil nok sige hvis man vil have Kongen så er det og bliver 507MKII.

Møj hvis den kun korte de 20k så er det fint.

Og det var ikke ½ pris, købte min i tyskland i 1989 for 9795kr, og det var normal prisen.

Jo, det er da muligt at der 'derude' findes arme som på enkeltparametre er "bedre" end SME Series V, men det er da vist ganske få...

Andre fabrikanter har den sjove vane, at komme med nye og 'forbedrede' udgaver hele tiden. F.eks Graham (som lige er kommet med en helt ny nu). Tidligere kom der adskillige udgaver af Model 1.5 - som vist endte med Model 2.2. Bob Graham fik aldrig helt styr på den manglende dynamik og bas i hans tonearme...og fik det egentlig aldrig helt løst. Alt i alt...et lettere mislykket projekt, efter min mening!

Og Triplanar havde/har nærmest det modsatte problem: For kantet og "dynamisk" gengivelse, men med manglende ro og balance...

Det virkelig morsomme er, at SME kom med en FÆRDIG udgave fra starten, og det har ikke været nødvendigt med upgradede nye udgaver hele tiden. Den var lavet rigtigt fra starten! Det er jo immervæk en del år siden, at SME V blev introduceret.... Godt håndværk!

Det er så min helt igennem subjektive mening!  ;-)

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Ahhh King hvorfor skulle en givet tonearm ikke kunne passe på et værk? Det er da kun fordi MAN ikke vil lave en armbase til armen (så kan jo selv). selvfølgelig er der værker der ikke kan tage en 12", men det er ikke for Tri-planar's , den er 10", så den kan tilpasses de værker der kun tager 9".

Nilau: Mangler ro og balance............. det er da vist ikke en Tri-planar du har hørt, for det er jo det armen bringer, blandt andet. De der har hørt Tri-planar udtaler at de aldrig har hørt den ro og balance som Tri-planar har.

(kan det være "for" dynamisk? - modsat uden dynamik)?

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

Ahhh King hvorfor skulle en givet tonearm ikke kunne passe på et værk? Det er da kun fordi MAN ikke vil lave en armbase til armen (så kan jo selv). selvfølgelig er der værker der ikke kan tage en 12", men det er ikke for Tri-planar's , den er 10", så den kan tilpasses de værker der kun tager 9".

Nilau: Mangler ro og balance............. det er da vist ikke en Tri-planar du har hørt, for det er jo det armen bringer, blandt andet. De der har hørt Tri-planar udtaler at de aldrig har hørt den ro og balance som Tri-planar har.

(kan det være "for" dynamisk? - modsat uden dynamik)?

Hej "gli-"...

Jeg vidste du ville komme på banen..hæ..hæ!  ;-)

Som sagt er det naturligvis en subjektiv betragtning fra min (og visse andres) side. Men på de grammofonværker og med de pickups jeg har hørt (og armen, selvfølgelig) har det været ret 'konstant' med oplevelsen af en lidt for 'skarptskåren' gengivelse med (for meget) fokus på det dynamiske aspekt. Og mindre 'helhed' og ro. Endda med en Benz Micro Ruby3...

Der er sikkert nogle...måske mange...der kan li' det på den måde. Smag og behag er jo heldigvis meget forskellig. Og måske kan man slet ikke tale om hvad der egentlig er mest rigtigt? Dét er én af de herlige ting ved interessen for musik og hifi! Vi kan allesammen ha' lidt ret...selvom det ikke altid synes at være tilfældet...

På den anden side...hvis jeg kunne købe en Tri-Planar til en halv snes tusinde, ville jeg nok overveje...hmm... Man kan jo altid (næsten) trimme sig ud af eventuelle problemer!  :-)

Med venlig hilsen

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Sendt: 28 Juli 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hej Niels

Går ud fra du har hørt den i den køwenhavnske, i den sydlige ende. Men du har ret det er en af de herlige ting ved HIFI, du bestemmer hvad der er rigtigt, og som du selv nævner, har jeg heller ikke hørt nogen, der ikke vil købe en Tri-planar, hvis de havde pengene. Ingen tvivl om den er blandt den håndfuld tonearme i verden "man" regner med til den højeste ende. Glæder mig til mk.8.

tilbage til dynamik - det kan jo også blive så kedeligt at, ihvertfald jeg, falder i søvn.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Hejsa Gli

Avid laver skam mange armbaser til deres pladespiller - og hvis man ønsker at køre med Tri-planar så har de den her...   http://www.musicdirect.com/products/detail.asp?sku=AAVIDMOUN T3PLANR

Men der er bare en del som siger - at den Tri-planar ikke passer super godt på Acutus !

Det er nok også derfor Avid selv bruger en SME V eller Dynavector 507MKII på Acutus  

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Sendt: 29 Juli 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hej Kng

Nej ifølge deres hjemmeside anbefaler de SME, og Rega (og Linn, gad vide om det er en fejl med Linn), og armboards til de øvrige tonearme kan bestilles. link http://www.avidhifi.co.uk/frames5.htm siger godt nok SME og Linn!! øvrige efter order, hvis man læser for Acutus, Diva skriver om Dynavector. Men andre stedet på Avid's web skriver de om Linn og Naim udover SME - man er vej britisk...."our island - our castle" (man fristes til at sige  "kill the intruders" ) måske derfor man i US kan købe Tri-planar boarded, sikkert fordi den er stærk i US (også )?

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:
MC955 skrev:

Og det var ikke ½ pris, købte min i tyskland i 1989 for 9795kr, og det var normal prisen.

Der er en detaljeret beskrivelse af filosofien bag Dynavector armen og dens tekniske features her: http://www.dynavector.com/products/tonearm/e_507mk2.html

Go for it King

Haugaard

he he så bliver du også nød til at få en ordentlig PU..... den arm forpligter.....

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Juli 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

Hej Kng

Nej ifølge deres hjemmeside anbefaler de SME, og Rega (og Linn, gad vide om det er en fejl med Linn), og armboards til de øvrige tonearme kan bestilles. link http://www.avidhifi.co.uk/frames5.htm siger godt nok SME og Linn!! øvrige efter order, hvis man læser for Acutus, Diva skriver om Dynavector. Men andre stedet på Avid's web skriver de om Linn og Naim udover SME - man er vej britisk...."our island - our castle" (man fristes til at sige  "kill the intruders" ) måske derfor man i US kan købe Tri-planar boarded, sikkert fordi den er stærk i US (også )?

Hej Gli  

Hvis du ved noget om hvordan en Acutus og en Diva er opbygget - ang.. dens huller til div.. arme og dens tonearmsvægt (den store modvægt under pladetalerken ) på Diva, så kan du nok bedere forstå hvadfor de skriver det på deres hjemme side !

På en Acutus er der lavet huller til ( SME & LINN )

På en Diva er der lavet huller til ( SME & REGA & WILSON BENESCH & DYNAVECTOR )

Og hvis man vil have andre arme på dem kan man bare bestille dem - smart ikke... her skal forhandler ikke stå med en boremaskine og lave det for sine kunder 

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Haugaard skrev:
MC955 skrev:

Der er en detaljeret beskrivelse af filosofien bag Dynavector armen og dens tekniske features her: http://www.dynavector.com/products/tonearm/e_507mk2.html

Go for it King

Haugaard

he he så bliver du også nød til at få en ordentlig PU..... den arm forpligter.....

det var jo bare gas ...... du store vinyl konge........

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Juli 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa Jakobsen

Skal den store bukke bruse - snart komme op og justere dyret

Jeg har lige 1 uge ferie mere - også finder vi lige en dag !!

Vi snakkes din gamle vinylrocker

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Hejsa Jakobsen

Skal den store bukke bruse - snart komme op og justere dyret

Jeg har lige 1 uge ferie mere - også finder vi lige en dag !!

Vi snakkes din gamle vinylrocker

Yes ........ det lyder som en god plan.......

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Sendt: 29 Juli 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Kære King, det lyder jo som alle andre producenter, man bestiller armboards til den arm man gerne vil have og vips.

Jeg kan da godt forstå at et engelsk firma laver armboards til engelske tonearme, sådan har englændere altid gjort, (de taler jo sammen de engelske producenter), og.......det forhindre jo ikke at man kan bestille et armboard, som du ser, kan leveres i USA, et armboard er jo et armboard

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Kære Gli - Avid laver også armbaser til BRINKMAN & VPI & GRAHAM & MØRCK o.s.v... så englændere lave også til andre arme

Men ok.... god sommer ferie ! 

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

Hej Kng

Hvad er der galt med LINN arme de er ret gode har du hørt dem ? nej det tro jeg ikke.

Og du kan få den lavet til hvad arm du vil, og de kunder der har købt Avid kan bare sende dem en mail og de kan få det som de vil have, og har de engang købt AVID så kan de få den lave om til en netto pris.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Skal snart ud og kikke på en ny pickup - har i nogle forslag ?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 August 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Billedet “http://www.sportingcollectibles.com/music/at8231h.jpg” kan ikke vises, da det indeholder fejl. 

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Billedet “http://www.sportingcollectibles.com/music/at8231h.jpg” kan ikke vises, da det indeholder fejl. 

Er det en du køre med på din Garrard 301

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 August 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger Half Tone - det bliver for voldsomt med Loud Tone

Billedet “http://www.sportingcollectibles.com/pPhotos/ph22620Anolabel.jpg” kan ikke vises, da det indeholder fejl.

- og nu tilbage til tråden - hvad spiller du med nu på din Avid? Er den slidt elle trænger du bare til at prøve noget nyt? - Det er sikkert uden for min pengepung men jeg læser med på hvad du får af gode forslag

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Lige nu spiller jeg på en Dynavector XX-2 som køre godt i min SME V arm !

Men... jeg kunne godt tænke mig en ny pickup - der er jo lige med at prøve og lytte så meget man kan inden man køber en ny !!

Så bare kom med nogle fif   

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 05 August 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvad for prisklasse taler vi om King?

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

<< Forrige Side af 24 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes