Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 25 September 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
don dario skrev:
Hej King.
Du sku prøve dig en Sumiko Celebration Reference!!! Den er vidunderlig!!!
Fedt dustcover:-)
MVH Don |
|
|
Ja.... hvor kan man prøve/låne en Sumiko Celebration henne ??
|
|
|
Hos Vassago?
Jeg kan da se at han fører Sumiko. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 26 September 2007 kl. 05:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 det er jo en dyr pickup..... og det er nok ikke alle forhandler der vil låne sådan en ud !
Men... jeg må lige snakke med VassagoHifi - han er nok også en af de få der vil låne noget ud 
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 26 September 2007 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvem ved hvad der ligger i min skuffe.
De er lige kommet med en ny topmodel.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Brian7500 det er jo en dyr pickup..... og det er nok ikke alle forhandler der vil låne sådan en ud !
Men... jeg må lige snakke med VassagoHifi - han er nok også en af de få der vil låne noget ud 
|
|
|
Ja. Hvis nogen vil er det nok René.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 26 September 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
janils skrev:
Hvis du kan lide lyden af din XX-2 så er der vel ingen anden udvej end denne:

I denne ophøjede prisklasse findes der dog en del alternativer. Enkelte har været nævnt.
Shelter skal også nævnes - de har flere som har fået rigtig god omtale. Har kun selv hørt 501 II som er en rigtig god allrounder der ikke gør noget forkert. Kan på flere områder minde lidt om Koetsu lyden. Der kommer en nye topmodel "Harmony" inden længe - prisen er over 30.000,-.
Ortofon Winfeldt skulle komme i løbet af efteråret. Prisen vil være omkring de 20.000,-. Er spændt på om den kan slå Jubilee, som indtil videre er det bedste bud fra den kant (bortset fra SPU selvfølgelig .... men det er noget HELT andet).
ZYX har jeg ikke hørt, men de har fået rigtig god omtale. Endelig er der så også Clear Audio, som de gange jeg har hørt dem hælder mod det lidt kliniske og meget stramme og afslørende.
Min personlige favorit er Benz .... Har en Ruby II og nu også en Ebony H. To forskellige pickuper, men dog med meget tilfælles. Nogle vil nok finde dem lidt for "pæne", men det kommer selvfølgelig an på hvad man parrer dem med. De kan sagtens vise tænder og bunden fejler ikke noget (i den rigtige arm).
God jagt!
|
|
|
Hejsa Jan
En Dynavector XV-1 er for dyr - det bliver nok ikke lige denne drømme pickup (har ikke råd)
Hva med de Benz - hvor højt skal man op i modellerne og prisen når det skal spille musik ?
Er Benz ikke meget varmt i lyden ?
Jeg må ikke have en pickup med får meget varme - kunne også godt tænke mig denne Ortofon Jubilee !!
|
|
|
Hei King. Jeg har hatt Shelter 90X og Te Kaitora Rua på min Acutus, foruten Koetsu Urushi Black. Av disse er XV-1s min desiderte favoritt. Jeg kjenner ikke XX-2, men skulle jeg gjette ville jeg ikke tatt steget fra denne til Te Kaitora Rua, men heller ventet til jeg fikk anledning til å kjøpe en XV-1s.
Jeg likte også Koestu svært godt på min Avid/DV507MKII, litt snill, fyldig, herlig og med god pondus. Personlig foretrakk jeg XV-1s helt klart. Men, jeg har en kompis som har en SME20/V og han bruker Koetsu Urushi med stort hell. Benz Ruby 3 har jeg hatt, riktignok på Michell Orbe/Mørch DP-6, og den er bra, litt varm, glatt og en anelse "våt". Jeg mener bassen er Benz svakeste side, men har hørt denne også på SME20/V og det funket greit. Lyra Helikon på samme (SME) låt en anelse anstrengt og ikke helt etter min smak. Jeg har hatt Argo som jeg trivdes godt med, men skulle jeg gått for Lyra ville jeg personlig valgt Skala (uten å kjenne den).
Shelter 90X ligger klangmessig et sted mellom Koetsu og XV-1s, men kan ikke match de to andre i sikker og avslappet topp. Slik jeg ser det er XV-1s' force at den er lynende rask, sikker og aldri slitsom, dynamisk og detaljert uten og tippe, med vakker klangformidling.
Jeg har hatt en god del tråder på norske hifisentralen hvor dette er drøftet mer inngående av meg og flere andre. Når det er nevnt er Koetsu Jade Platinum er god match med SME V etter mitt skjønn.
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 26 September 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Ja hvem ved hvad der ligger i min skuffe.
De er lige kommet med en ny topmodel. |
|
|
Ok... hva hedder den?? får du den ind??
MVH
Don
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 26 September 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være Pearwood

Cartridge Type |
Moving Coil |
Suspension |
Synthetic Rubber |
Frequency Response |
10Hz-40Khz +/- 1.5dB |
Output Voltage/Channel |
0.5mV (3.54 cm/sec., 1kHz) |
Channel Separation |
30dB @ 1kHz |
Channel Balance |
0.5dB @ 1kHz |
Optimum Tracking Force |
2.0 grams |
Tracking Force Range |
1.9 2.2 grams |
Dynamic Compliance |
(x10-6 cm/dyne)12 |
Internal Impedance |
30 Ohms |
Capacitance Range |
100 300 pf |
Cantilever |
Long grain Boron |
Stylus Size/Shape |
Ultra low-mass Ogura Jewel Co. P9 Stylus |
Output Terminals |
Unique gold plated tapered brass pins |
Load Impedance |
100-1k Ohms |
Cartridge Weight |
7.0 grams |
Mounting System |
Standard 0.5” hole spacing, threaded M2.5 |
Pris ca. 2.000 US$ __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Så kom min nye Dynavector 507MKll arm - har justeret hele natten 
Ang... lyden på den DV507 og Sme V så er jeg meget glad for mit nye køb, syntes Sme V er mere varm og rund i lyden... DV 507 er mere frigjort i toppen og har mere headroom og mere ro syntes jeg !
Det lover sku godt 
Ps... men.. jeg mangler bare en Overhang alignment så man kan lave de 15mm overhang, som følger med DV 507MKll , så hvis du har sådan en eller vil hjælpe mig så mail lige !
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Hejsa
Ang... lyden på den DV507 og Sme V så er jeg meget glad for mit nye køb, syntes Sme V er mere varm og rund i lyden... DV 507 er mere frigjort i toppen og har mere headroom og mere ro syntes jeg !
Det lover sku godt 
Ps... men.. jeg mangler bare en Overhang alignment så man kan lave de 15mm overhang, som følger med DV 507MKll , så hvis du har sådan en eller vil hjælpe mig så mail lige !
|
|
|
Det lyder godt King..
Det glæder mig at du er glad for forandringen.
Du snupper vel et par billeder på et tidspunkt?
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
king skrev:
Hejsa
Det lover sku godt 
|
|
|
Det lyder godt King..
|
|
|
Så taber du sku kæben...... det liner en milion 
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Brian7500 skrev:
king skrev:
Hejsa
Det lover sku godt 
|
|
|
Det lyder godt King..
|
|
|
Så taber du sku kæben...... det liner en milion 
|
|
|
Jeg tager gerne chancen  __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,15958.0.ht ml
Spør importøren vedrørende overhengsmalen.
Lykke til, godt å høre at du er fornøyd. Har du gammelt eller nytt headshell? Azimuthjustering? Jeg foretrekker det gamle uten. Dersom du tester ulike headshell må du gjerne gi beskjed.
Selv pusser jeg opp nytt lytterom og håper på å få opp anlegget igjen ganke snart.
Gratulerer.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,15958.0.ht ml
Spør importøren vedrørende overhengsmalen.
Lykke til, godt å høre at du er fornøyd. Har du gammelt eller nytt headshell? Azimuthjustering? Jeg foretrekker det gamle uten. Dersom du tester ulike headshell må du gjerne gi beskjed.
Selv pusser jeg opp nytt lytterom og håper på å få opp anlegget igjen ganke snart.
Gratulerer.
|
|
|
Får vi så ikke lidt billeder, når du får systemet op? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bilder kommer. Men jeg må selge gamle leiligheten først, slik at jeg kan få flyttet møbler etc.
Planetsnapa i Norge skal ta inn Wallys universalprotractor. Denne har justeringsopplegg også for DV507MKII, tipper det er bedre enn den originale mini-protractoren.
Hold oss orientert King.
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha.... den spiller 
Jeg syntes den Acutus/Dynavector kombi er bedere en Avid/Sme V
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Uha.... den spiller 
Jeg syntes den Acutus/Dynavector kombi er bedere en Avid/Sme V
|
|
|
Jeg er nødt til at høre det setup en dag.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne du utdype foreskjellene noe? Jeg er bare nysgjerrig, da jeg selv vurderte SME V før jeg kjøpte DV507MKII
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Det må være Pearwood

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=5 width=604>
<T>
<TR>
<TD vAlign=top align=right width=169><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Cartridge Type </TD>
<TD vAlign=top align=left width=415><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Moving Coil</TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top align=right><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Suspension</TD>
<TD vAlign=top align=left><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Synthetic Rubber</TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top align=right><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Frequency Response </TD>
<TD vAlign=top align=left><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>10Hz-40Khz +/- 1.5dB</TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top align=right><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Output Voltage/Channel </TD>
<TD vAlign=top align=left><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>0.5mV (3.54 cm/sec., 1kHz)</TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top align=right><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Channel Separation </TD>
<TD vAlign=top align=left><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>30dB @ 1kHz </TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top align=right><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Channel Balance </TD>
<TD vAlign=top align=left><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>0.5dB @ 1kHz </TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top align=right><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Optimum Tracking Force </TD>
<TD vAlign=top align=left><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>2.0 grams</TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top align=right><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Tracking Force Range</TD>
<TD vAlign=top align=left><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>1.9 2.2 grams</TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top align=right><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Dynamic Compliance </TD>
<TD vAlign=top align=left><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>(x10-6 cm/dyne)12</TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top align=right><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Internal Impedance</TD>
<TD vAlign=top align=left><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>30 Ohms</TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top align=right><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Capacitance Range </TD>
<TD vAlign=top align=left><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>100 300 pf</TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top align=right><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Cantilever </TD>
<TD vAlign=top align=left><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Long grain Boron</TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top align=right><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Stylus Size/Shape </TD>
<TD vAlign=top align=left><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Ultra low-mass Ogura Jewel Co. P9 Stylus</TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top align=right><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Output Terminals</TD>
<TD vAlign=top align=left><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Unique gold plated tapered brass pins</TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top align=right><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Load Impedance </TD>
<TD vAlign=top align=left><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>100-1k Ohms</TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top align=right><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Cartridge Weight </TD>
<TD vAlign=top align=left><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>7.0 grams</TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top align=right><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Mounting System</TD>
<TD vAlign=top align=left><FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#333333 size=2>Standard 0.5” hole spacing, threaded M2.5</TD></TR></T></TABLE>
Pris ca. 2.000 US$ |
|
|
Hej.
Det er ikk deres nyeste.. det er den model jeg har!!
Og den er ikk ringe
MVH
Don
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret