Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 06:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Kings - Avid Acutus ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 24
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 03 November 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

king skrev:
wrong skrev:

hej King.

Har du fået det hele til at synge?

MVH WRONG

Ja... de Viena Haydn spiller skam bedere en Gamut L-3 i min stue - til prisen 7500kr taber jeg sku kæben over dem.... !

Jeg kan få dem til af forsvinde helt i mit lydbilled - og bassen er også ok, jeg mangler ingen bas eller fylde i lydbilled... måske lidt mere skub i toppen mangler jeg, men det kommer når jeg er færdig med at justere dem ! 

vinkle dem så du kun lige han ane "indersiden" af kabinettet altså næsten "on axis" til øret 

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 November 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Det er nemlig lige det jeg køre med Jakobsen
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 November 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Mulan skrev:

Hej King

Fed plov og fed riaa du har fået dig, hvordan spiller den riaa/pre med dine M150 ?

Hvad har du egentligt fået dig af speakers ?

Den PSaudio riaa/pre spiller super sammel med mine M-150 det køre kanon godt sammel med den balanceret udgang..... det giver lige den sidste ro og skub i musikken !

Jeg har ingen HTer købt - jeg låner nogle Martin Logan af Expert/Varde !

Halløj, King...

Er du ved at nærlytte forskellige pickup'er (med henblik på køb), samtidig med at du udskifter pre/Riaa og højttalere??  ...og...

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 November 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
king skrev:
Mulan skrev:

Hej King

Fed plov og fed riaa du har fået dig, hvordan spiller den riaa/pre med dine M150 ?

Den PSaudio riaa/pre spiller super sammel med mine M-150 det køre kanon godt sammel med den balanceret udgang..... det giver lige den sidste ro og skub i musikken !

Halløj, King...

Er du ved at nærlytte forskellige pickup'er (med henblik på køb), samtidig med at du udskifter pre/Riaa og højttalere??  ...og...

Mvh.

Niels L.

Øh.... hvem siger jeg skifter riaa/pre og HTer ??

Kan du se hvor jeg har skrevet det  

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 November 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Nilau skrev:
king skrev:
Mulan skrev:

Hej King

Halløj, King...

Mvh.

Niels L.

Hej...

Jeg mener at det stod et sted i tråden, men jeg kan selvfølgelig være et offer for dårlig citatteknik? ;-)

Jeg vil da lige kigge endnu en gang, og se om der er noget jeg har misforstået. Jeg fandt det da også noget bekymrende, og overraskende, hvis du i forbindelse med 'aflytning' af diverse (dyre) pickups lavede udskiftninger i det øvrige setup på samme tid...  :-)

MVH

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 November 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
king skrev:
Nilau skrev:
king skrev:
Mulan skrev:

Hej King

Halløj, King...

Mvh.

Niels L.

Hej...

Jeg mener at det stod et sted i tråden, men jeg kan selvfølgelig være et offer for dårlig citatteknik? ;-)

Jeg vil da lige kigge endnu en gang, og se om der er noget jeg har misforstået. Jeg fandt det da også noget bekymrende, og overraskende, hvis du i forbindelse med 'aflytning' af diverse (dyre) pickups lavede udskiftninger i det øvrige setup på samme tid...  :-)

MVH

Niels L.

Ja.... kik du bare

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 November 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Jeg må nok sige at min næste pickup bliver denne Transfiguration Axia - nu har jeg fået den rigtig hørt og justeret ..... og den må jeg bare eje engang !!

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Her er et fot af min nye Dvnavector 507MKll arm

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 November 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Her er et fot af min nye Dvnavector 507MKll arm

Smuk....

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 26 November 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Velkommen etter

Dette ser flott ut. Har testet forskjellig headshell? I tilfele er jeg interessert i tilbakemeldinger. Jeg bruker mest det eldre DV-headshellet, det uten azimuthinnstilling.

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Velkommen etter

Dette ser flott ut. Har testet forskjellig headshell? I tilfele er jeg interessert i tilbakemeldinger. Jeg bruker mest det eldre DV-headshellet, det uten azimuthinnstilling.

Jeg bruger da det med azimuthinnstilling - det er et must til næsten alle MCpickuper !

Jeg syntes det har mere at sige at pickuper er 100% rigtig instillet med azimuth - en med VTA !

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Jo, men man har muligheten for å justere noen ganske få grader i koblingen før man tighter til headshellet uansett.

Kan muligens komme av effektiv masse dette her, men hos meg funker dét uten azimuth best. Men, kan være match med pickup. Er uansett nysgjerrig på diverse heasshell i ibenholt etc.

Vi får se.

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 December 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Jo, men man har muligheten for å justere noen ganske få grader i koblingen før man tighter til headshellet uansett.

Kan muligens komme av effektiv masse dette her, men hos meg funker dét uten azimuth best. Men, kan være match med pickup. Er uansett nysgjerrig på diverse heasshell i ibenholt etc.

Vi får se.

Fosse har du prøvet at tage den lille fingerbøjle af headshellet - det giver bedre lyd syntes jeg !

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Må jeg teste. Men nå må jeg snart skaffe meg noen flere headshell så jeg kan eksperimentere litt.

Du skal også forsøke med de ulike motvektene (om mulighet for utbalansering), det gir vesentlig endring av lyden. Jo tyngre jo mer dempet og kontrollert. Lettere motvekt gir mer åpenhet og dynamikk.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 December 2007 kl. 06:23 | IP-adresse registreret  

Hejsa Fosse

Har du prøvet at spille uden pladestrammer - læg en filtmåtte på pladetalærken og lav lige VTA så den passer ..... prøv så uden pladestrammer og med

Hva ville du vælge ?? 

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Ikke forsøkt, men det er ganske mye man kan gjøre med å justere platestrammerens to kranser i med varierende kraft. Ikke lurt å dra til innerste krans for hardt har jeg funnet ut.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 December 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Skal ha lavet et nyt vægophæng til den - syntes det er lidt for småt til det store monster

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 December 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Hej King,

Nu har vi alle sammen meget længe fulgt med i den tilsyneladende uendelig historie om din lækre Avid pladespiller, men det har været småt med provokationer og frække spørgsmål. Jeg har længe villet stille dig nogle lidt snagende spørgsmål, og nu er tiden så inde. Håber ikke du bliver fornærmet.

Enig om at din analoge kilde hører til i den absolutte elite og med opdateringen af din arm fik den endnu et hak op, men hvofor "bare" en Transfiguration Axia, når nu alt det andet er toppen af kransekagen? (Men det er nu stadig en fremragende pickup).

Noget helt andet er så, at jeg forstå du spiller på Vienna Haydn. En glimrende lille højttaler og nok det bedste jeg har hørt fra Vienna. Men hører den til i en kæde med sådan et monster af en signalkilde? Er hifi ikke netop kunsten at sætte ting sammen så det hele passer. Ingen kæde er stærkere end de svageste led. Specielt de mekaniske transducere skal der satses på og det gør du så med kilden, men bør højttalerne ikke vær i samme liga - og dermed også samme kvalitetsklasse (den absolutte elite).

Alternativt kunne man forestiller sig en god sub-woofer (eller 2) på dine Haydn. Hermed kan kan kvaliteten hæves flere trin, men det optimale børe vel være at finde nogle signalgivere der kan matche din pladespiller, så du får det optimale ud af alle de gode LP'er. Er det noget du planlægger, nu når pladespilleren er "perfekt"?
Håber ikke jeg provokerede for meget

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 December 2007 kl. 05:53 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Hej King,

Nu har vi alle sammen meget længe fulgt med i den tilsyneladende uendelig historie om din lækre Avid pladespiller, men det har været småt med provokationer og frække spørgsmål. Jeg har længe villet stille dig nogle lidt snagende spørgsmål, og nu er tiden så inde. Håber ikke du bliver fornærmet.

Enig om at din analoge kilde hører til i den absolutte elite og med opdateringen af din arm fik den endnu et hak op, men hvofor "bare" en Transfiguration Axia, når nu alt det andet er toppen af kransekagen? (Men det er nu stadig en fremragende pickup).

Noget helt andet er så, at jeg forstå du spiller på Vienna Haydn. En glimrende lille højttaler og nok det bedste jeg har hørt fra Vienna. Men hører den til i en kæde med sådan et monster af en signalkilde? Er hifi ikke netop kunsten at sætte ting sammen så det hele passer. Ingen kæde er stærkere end de svageste led. Specielt de mekaniske transducere skal der satses på og det gør du så med kilden, men bør højttalerne ikke vær i samme liga - og dermed også samme kvalitetsklasse (den absolutte elite).

Alternativt kunne man forestiller sig en god sub-woofer (eller 2) på dine Haydn. Hermed kan kan kvaliteten hæves flere trin, men det optimale børe vel være at finde nogle signalgivere der kan matche din pladespiller, så du får det optimale ud af alle de gode LP'er. Er det noget du planlægger, nu når pladespilleren er "perfekt"?

Moin Jan

Først skriver du (at du længe fulgt med i den tilsyneladende uendelig historie om din lækre Avid pladespiller) og at jeg spiller på Haydn øh........ Hvis du følger lidt bedere med - så har jeg også et sæt Chario Sunnet og et sæt Martin Logan i stuen

Og jeg spiller med en Sumiko BlackBird pickup og ikke Transfiguration Axia - som spiller dejligt i mit setup !  

Ps , en Haydn vokser med opgaven når der kommer noget bedere udstyr på - har du hørt det.... ?

VDH laver også en pickup som heder The BLACK BEAUTY Special-X som er toppen af kransekagen og ikke " bare The CONDOR "

Håber ikke jeg provokerede for meget.........

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 December 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

king skrev:
janils skrev:

Hej King,

Moin Jan

Først skriver du (at du længe fulgt med i den tilsyneladende uendelig historie om din lækre Avid pladespiller) og at jeg spiller på Haydn øh........ Hvis du følger lidt bedere med - så har jeg også et sæt Chario Sunnet og et sæt Martin Logan i stuen

Og jeg spiller med en Sumiko BlackBird pickup og ikke Transfiguration Axia - som spiller dejligt i mit setup !  

Ps , en Haydn vokser med opgaven når der kommer noget bedere udstyr på - har du hørt det.... ?

VDH laver også en pickup som heder The BLACK BEAUTY Special-X som er toppen af kransekagen og ikke " bare The CONDOR "

Håber ikke jeg provokerede for meget.........

HE HE  kom nu ikke op at slås drenge

en "arrig" sønderjyde og en "smart" sjællænder er ikke altid et godt match

men king der er jo lidt om snakken .......... jeg ved godt du er ved at "lede" din næste HT

er de Chario gode ??? eller ........

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

<< Forrige Side af 24 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes