Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 03 November 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
wrong skrev:
hej King.
Har du fået det hele til at synge?
MVH WRONG
|
|
|
Ja... de Viena Haydn spiller skam bedere en Gamut L-3 i min stue - til prisen 7500kr taber jeg sku kæben over dem.... !
Jeg kan få dem til af forsvinde helt i mit lydbilled - og bassen er også ok, jeg mangler ingen bas eller fylde i lydbilled... måske lidt mere skub i toppen mangler jeg, men det kommer når jeg er færdig med at justere dem !
|
|
|
vinkle dem så du kun lige han ane "indersiden" af kabinettet altså næsten "on axis" til øret
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 03 November 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nemlig lige det jeg køre med Jakobsen
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 04 November 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Mulan skrev:
Hej King
Fed plov og fed riaa du har fået dig, hvordan spiller den riaa/pre med dine M150 ?
Hvad har du egentligt fået dig af speakers ?
|
|
|
Den PSaudio riaa/pre spiller super sammel med mine M-150 det køre kanon godt sammel med den balanceret udgang..... det giver lige den sidste ro og skub i musikken !
Jeg har ingen HTer købt - jeg låner nogle Martin Logan af Expert/Varde !
|
|
|
Halløj, King...
Er du ved at nærlytte forskellige pickup'er (med henblik på køb), samtidig med at du udskifter pre/Riaa og højttalere?? ...og...
Mvh.
Niels L.
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 04 November 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
king skrev:
Mulan skrev:
Hej King
Fed plov og fed riaa du har fået dig, hvordan spiller den riaa/pre med dine M150 ?
|
|
|
Den PSaudio riaa/pre spiller super sammel med mine M-150 det køre kanon godt sammel med den balanceret udgang..... det giver lige den sidste ro og skub i musikken !
|
|
|
Halløj, King...
Er du ved at nærlytte forskellige pickup'er (med henblik på køb), samtidig med at du udskifter pre/Riaa og højttalere?? ...og...
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Øh.... hvem siger jeg skifter riaa/pre og HTer ??
Kan du se hvor jeg har skrevet det
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 04 November 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Nilau skrev:
king skrev:
Mulan skrev:
Hej King
|
|
|
|
|
|
Halløj, King...
Mvh.
Niels L.
|
|
|
|
|
|
Hej...
Jeg mener at det stod et sted i tråden, men jeg kan selvfølgelig være et offer for dårlig citatteknik? ;-)
Jeg vil da lige kigge endnu en gang, og se om der er noget jeg har misforstået. Jeg fandt det da også noget bekymrende, og overraskende, hvis du i forbindelse med 'aflytning' af diverse (dyre) pickups lavede udskiftninger i det øvrige setup på samme tid... :-)
MVH
Niels L.
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 04 November 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
king skrev:
Nilau skrev:
king skrev:
Mulan skrev:
Hej King
|
|
|
|
|
|
Halløj, King...
Mvh.
Niels L.
|
|
|
|
|
|
Hej...
Jeg mener at det stod et sted i tråden, men jeg kan selvfølgelig være et offer for dårlig citatteknik? ;-)
Jeg vil da lige kigge endnu en gang, og se om der er noget jeg har misforstået. Jeg fandt det da også noget bekymrende, og overraskende, hvis du i forbindelse med 'aflytning' af diverse (dyre) pickups lavede udskiftninger i det øvrige setup på samme tid... :-)
MVH
Niels L.
|
|
|
Ja.... kik du bare
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 10 November 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må nok sige at min næste pickup bliver denne Transfiguration Axia - nu har jeg fået den rigtig hørt og justeret ..... og den må jeg bare eje engang !!
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 25 November 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et fot af min nye Dvnavector 507MKll arm
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 25 November 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Her er et fot af min nye Dvnavector 507MKll arm
|
|
|
Smuk.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 26 November 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen etter
Dette ser flott ut. Har testet forskjellig headshell? I tilfele er jeg interessert i tilbakemeldinger. Jeg bruker mest det eldre DV-headshellet, det uten azimuthinnstilling.
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 26 November 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Velkommen etter
Dette ser flott ut. Har testet forskjellig headshell? I tilfele er jeg interessert i tilbakemeldinger. Jeg bruker mest det eldre DV-headshellet, det uten azimuthinnstilling.
|
|
|
Jeg bruger da det med azimuthinnstilling - det er et must til næsten alle MCpickuper !
Jeg syntes det har mere at sige at pickuper er 100% rigtig instillet med azimuth - en med VTA !
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men man har muligheten for å justere noen ganske få grader i koblingen før man tighter til headshellet uansett.
Kan muligens komme av effektiv masse dette her, men hos meg funker dét uten azimuth best. Men, kan være match med pickup. Er uansett nysgjerrig på diverse heasshell i ibenholt etc.
Vi får se.
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 02 December 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Jo, men man har muligheten for å justere noen ganske få grader i koblingen før man tighter til headshellet uansett.
Kan muligens komme av effektiv masse dette her, men hos meg funker dét uten azimuth best. Men, kan være match med pickup. Er uansett nysgjerrig på diverse heasshell i ibenholt etc.
Vi får se.
|
|
|
Fosse har du prøvet at tage den lille fingerbøjle af headshellet - det giver bedre lyd syntes jeg !
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg teste. Men nå må jeg snart skaffe meg noen flere headshell så jeg kan eksperimentere litt.
Du skal også forsøke med de ulike motvektene (om mulighet for utbalansering), det gir vesentlig endring av lyden. Jo tyngre jo mer dempet og kontrollert. Lettere motvekt gir mer åpenhet og dynamikk.
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 07 December 2007 kl. 06:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Fosse
Har du prøvet at spille uden pladestrammer - læg en filtmåtte på pladetalærken og lav lige VTA så den passer ..... prøv så uden pladestrammer og med
Hva ville du vælge ?? 
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke forsøkt, men det er ganske mye man kan gjøre med å justere platestrammerens to kranser i med varierende kraft. Ikke lurt å dra til innerste krans for hardt har jeg funnet ut.
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 09 December 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal ha lavet et nyt vægophæng til den - syntes det er lidt for småt til det store monster 
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 09 December 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej King,
Nu har vi alle sammen meget længe fulgt med i den tilsyneladende uendelig historie om din lækre Avid pladespiller, men det har været småt med provokationer og frække spørgsmål. Jeg har længe villet stille dig nogle lidt snagende spørgsmål, og nu er tiden så inde. Håber ikke du bliver fornærmet.
Enig om at din analoge kilde hører til i den absolutte elite og med opdateringen af din arm fik den endnu et hak op, men hvofor "bare" en Transfiguration Axia, når nu alt det andet er toppen af kransekagen? (Men det er nu stadig en fremragende pickup).
Noget helt andet er så, at jeg forstå du spiller på Vienna Haydn. En glimrende lille højttaler og nok det bedste jeg har hørt fra Vienna. Men hører den til i en kæde med sådan et monster af en signalkilde? Er hifi ikke netop kunsten at sætte ting sammen så det hele passer. Ingen kæde er stærkere end de svageste led. Specielt de mekaniske transducere skal der satses på og det gør du så med kilden, men bør højttalerne ikke vær i samme liga - og dermed også samme kvalitetsklasse (den absolutte elite).
Alternativt kunne man forestiller sig en god sub-woofer (eller 2) på dine Haydn. Hermed kan kan kvaliteten hæves flere trin, men det optimale børe vel være at finde nogle signalgivere der kan matche din pladespiller, så du får det optimale ud af alle de gode LP'er. Er det noget du planlægger, nu når pladespilleren er "perfekt"? Håber ikke jeg provokerede for meget  __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 10 December 2007 kl. 05:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Hej King,
Nu har vi alle sammen meget længe fulgt med i den tilsyneladende uendelig historie om din lækre Avid pladespiller, men det har været småt med provokationer og frække spørgsmål. Jeg har længe villet stille dig nogle lidt snagende spørgsmål, og nu er tiden så inde. Håber ikke du bliver fornærmet.
Enig om at din analoge kilde hører til i den absolutte elite og med opdateringen af din arm fik den endnu et hak op, men hvofor "bare" en Transfiguration Axia, når nu alt det andet er toppen af kransekagen? (Men det er nu stadig en fremragende pickup).
Noget helt andet er så, at jeg forstå du spiller på Vienna Haydn. En glimrende lille højttaler og nok det bedste jeg har hørt fra Vienna. Men hører den til i en kæde med sådan et monster af en signalkilde? Er hifi ikke netop kunsten at sætte ting sammen så det hele passer. Ingen kæde er stærkere end de svageste led. Specielt de mekaniske transducere skal der satses på og det gør du så med kilden, men bør højttalerne ikke vær i samme liga - og dermed også samme kvalitetsklasse (den absolutte elite).
Alternativt kunne man forestiller sig en god sub-woofer (eller 2) på dine Haydn. Hermed kan kan kvaliteten hæves flere trin, men det optimale børe vel være at finde nogle signalgivere der kan matche din pladespiller, så du får det optimale ud af alle de gode LP'er. Er det noget du planlægger, nu når pladespilleren er "perfekt"? Håber ikke jeg provokerede for meget 
|
|
|
Moin Jan
Først skriver du (at du længe fulgt med i den tilsyneladende uendelig historie om din lækre Avid pladespiller) og at jeg spiller på Haydn øh........ Hvis du følger lidt bedere med - så har jeg også et sæt Chario Sunnet og et sæt Martin Logan i stuen
Og jeg spiller med en Sumiko BlackBird pickup og ikke Transfiguration Axia - som spiller dejligt i mit setup !
Ps , en Haydn vokser med opgaven når der kommer noget bedere udstyr på - har du hørt det.... ?
VDH laver også en pickup som heder The BLACK BEAUTY Special-X som er toppen af kransekagen og ikke " bare The CONDOR "
Håber ikke jeg provokerede for meget......... 
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 10 December 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
janils skrev:
Hej King,
Alternativt kunne man forestiller sig en god sub-woofer (eller 2) på dine Haydn. Hermed kan kan kvaliteten hæves flere trin, men det optimale børe vel være at finde nogle signalgivere der kan matche din pladespiller, så du får det optimale ud af alle de gode LP'er. Er det noget du planlægger, nu når pladespilleren er "perfekt"? Håber ikke jeg provokerede for meget 
|
|
|
Moin Jan
Først skriver du (at du længe fulgt med i den tilsyneladende uendelig historie om din lækre Avid pladespiller) og at jeg spiller på Haydn øh........ Hvis du følger lidt bedere med - så har jeg også et sæt Chario Sunnet og et sæt Martin Logan i stuen
Og jeg spiller med en Sumiko BlackBird pickup og ikke Transfiguration Axia - som spiller dejligt i mit setup !
Ps , en Haydn vokser med opgaven når der kommer noget bedere udstyr på - har du hørt det.... ?
VDH laver også en pickup som heder The BLACK BEAUTY Special-X som er toppen af kransekagen og ikke " bare The CONDOR "
Håber ikke jeg provokerede for meget......... 
|
|
|
HE HE kom nu ikke op at slås drenge 
en "arrig" sønderjyde og en "smart" sjællænder er ikke altid et godt match 
men king der er jo lidt om snakken .......... jeg ved godt du er ved at "lede" din næste HT
er de Chario gode ??? eller ........
|
Til top |
|
|