Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne da også give din søn lidt stil med en Mørch UP4 - hørte sådan en bandit med en MA electret pickup forleden - og det setup gjorde alt hvad jeg har hørt af kritik af UP4 armen til skamme - Det var både præcists, stramt og med fuld kontrol over bassen. O så er UP4 armen jo langt mere elegant end Rega'en og vel også med sine udskiftelige armrør noget mere gennemtænkt ! Uanset hvad er han en heldig kartoffel - konfirmantetn altså :-)
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Jeg vet du har sagt litt om det King. Jeg synes bare dette kunne vært gjort mer utfyllende når man først tar seg bryderiet med å rigge opp to platespillere i denne (pris)klassen. Det blir for preget av slagordsbaserte konklusjoner på bekostning av mer nennsom beskrivelse av de ulikes prioritering.
Når man nå har brukt 22 sider på denne tråden, og man tar seg jobben med å koble opp to slike kvalitetsprodukter synes jeg man skulle foretatt en mer grundig sammenligning. Jeg er ikke i første rekke interessert i det som står under sluttstreken, med to streker under, jeg er ute etter beskrivelse av prioritering og ulikheter slik at jeg selv kan konkludere. En beskrivelse slik at jeg har en forståelse av hvordan det enkelte komponent lyder.
Ellers var dette ment som et ønske, og konstruktiv kritikk, ikke forsøk på å skape dårlig stemning.
|
|
|
Hørt!
Det virker noget absurd, at rigge to fine pladespillere op til 'test' og så kummer der kun tre linier om denne lyttesession. Med en konklusion der siger, at den ene lyder bedre end den anden... 
Selvfølgelig kan man ikke tvinge nogen til at formulere sig skriftligt, men det kunne jo være, at de lydmæssige observationer, under en sådan test, kunne gøre nogle forumbrugere lidt klogere... Måske kunne de ligefrem være til nytte for nogle.
Det behøver jo ikke fylde flere sider...
Eksempel: Hvis jeg nu fortalte, at jeg lige har afprøvet hhv. en Koetsu til næsten 70.000 kroner, og en Clearaudio til ca. 50.000 kroner og fundet ud af, at Koetsu'en spiller lidt bedre end Clearaudio'en. Hvem kan så bruge dét til noget - foruden mig selv? (Skulle man overhovedet nævne det i dette forum?).
Mvh.
Niels L.
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 23 December 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Tillykke med den King - var det julegaven til dig selv
Det er jo altid svært at kende forskel med alle de Thorens der er på markedet - hvilke kvaliteter besidder denne flotte maskine som fx. 160 super el. 126eren ikke har?
Hvilket hul er der i armboardet ?
|
|
|
Prøv at se data på de 3 pladespiller 
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at vise mig dem istedet
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 23 December 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
prøv at vise mig dem istedet  |
|
|
Det kan jeg sku ikke finde ud af.... så du må jo igang
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 23 December 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Thorens 160 super eller 126 kommer aldrig over 78db i Rumble - en TD3001 ligger over 81db
Jeg må også heller få denne her PSU til den 

|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk - kan min 160 ikke rumle mere end 78 - godt jeg har skiftet til en Garrard fra 1954 - den kan sikkert ikke komme over 50  men så længe man ikke fortælle en humlebi (eller er det en Rumbleb)i at den ikke kan flyve - tja så flyver den jo. Den PSU leverer den 220 volt eller 12 volt til din Thorens ??
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 23 December 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 23 December 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja... bare der står Garrard på en pladespiller så er man måske i himmlen....... eller er man ikke
Jeg sprang da ikke rundt på et ben - da jeg hørte en sidst 
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine gode gamle Garrard vil sikkert have svært med at hamle op med din Acutus - og sådan skal det jo også gerne være når vi sammenligner pris og tidsalder.
Når det er sagt så er jeg sku mildest talt imponeret over at den kan spille Lenco*, Luxman, Revox, Rega og Thorens agterud trods det at den har 54 år på bagen.
Når jeg skriver en* ved lenco er det fordi jeg endnu ikke har testet Garrarden op i mod en fuldt tweaket ny plinted Lenco, men kun overfor en standard.
Efter at have hørt UP4 armen overvejer jeg den til min Lenco DIY men så skal jeg jo fide på noget til min RB 300 arm - ak ak
Hvordan kalre en SME 30 pladespiller sig i selskab med Acutusen - de er vel tæt på lige dyre ?
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 23 December 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Mine gode gamle Garrard vil sikkert have svært med at hamle op med din Acutus - og sådan skal det jo også gerne være når vi sammenligner pris og tidsalder.
Når det er sagt så er jeg sku mildest talt imponeret over at den kan spille Lenco*, Luxman, Revox, Rega og Thorens agterud trods det at den har 54 år på bagen.
Når jeg skriver en* ved lenco er det fordi jeg endnu ikke har testet Garrarden op i mod en fuldt tweaket ny plinted Lenco, men kun overfor en standard.
Efter at have hørt UP4 armen overvejer jeg den til min Lenco DIY men så skal jeg jo fide på noget til min RB 300 arm - ak ak
Hvordan kalre en SME 30 pladespiller sig i selskab med Acutusen - de er vel tæt på lige dyre ?
|
|
|
Uha... hvis man kan få en SME 30 til 90.000kr - så er de vist faldet meget i prisen
Ps... jeg har aldrig prøvet at teste dem mod hinanden - men.... måske er man heldig en gang 
Og jeg ville nu også meget gerne have denne store PSU til min Acutus !

|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen Igen.... kanon Service fra AvidHifi !!!
http://www.vinylengine.com/phpBB2/viewtopic.php?t=11133
Hvor mange der laver pladespiller giver det ??
Hver gang man skriver til Avid - så hjælper de en , og der mangler sku ikke noget med service fra dem.......
Det er sådan noget jeg sætter meget pris på - nå man køber en pladespiller
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva'e King - skal du ikke snart lave en tråd der hedder "Kings - Thorens TD 3001!"?
Det behøver du nu ikke men som den skabs-Thorens-oman som jeg er - er jeg da nysgerrig efter at høre hvad du synes om den "lille" Thorens når du nu har lyttet til så meget dyrt analogt grej.
Har du fået Thorens'en op og spille med en arm endnu?
Mvh.
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hva'e King - skal du ikke snart lave en tråd der hedder "Kings - Thorens TD 3001!"?
Det behøver du nu ikke men som den skabs-Thorens-oman som jeg er - er jeg da nysgerrig efter at høre hvad du synes om den "lille" Thorens når du nu har lyttet til så meget dyrt analogt grej.
Har du fået Thorens'en op og spille med en arm endnu?
Mvh.
|
|
|
Hejsa Krenzler
Jo.... den Thorens TD3001BC spiller meget fint med en RB300 arm - men.... den er ikke meget glad ved at stå lige ved siden af den store Acutus, og lyden fra TD3001 kommer da heller ikke op i den klasse.... men musik spiller den da - lidt farved med charme og varme
Men købet at den TD3001 var for at det har altid været min drøm at få dette værk fra Thorens - og nu hvor det begynder at blive rigtig koldt og våt , så er det jo kanon at side og pille med pladespiller og nyde en kop kaffe til !!!
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Men købet at den TD3001 var for at det har altid været min drøm at få dette værk fra Thorens - og nu hvor det begynder at blive rigtig koldt og våt , så er det jo kanon at side og pille med pladespiller og nyde en kop kaffe til !!! |
|
|
Hej King. Dét kan jeg li' at høre!
.......
Og sig endelig til hvis du en dag bliver træt af den (Thorens'en).
Mvh.
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
He He.... den sælger jeg ikke - da den står som sprit ny (ikke 1 skramme) den bliver pakket ned til min dreng. når han bliver gammel nok, i den org Thorens kasse 
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gid jeg havde sådan en far!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Hver gang man skriver til Avid - så hjælper de en , og der mangler sku ikke noget med service fra dem.......
|
|
|
Er der ikke noget med, at ca. 30.000 kr. af prisen for pladespilleren er acontobetaling for service? ;-)
Mvh.
Niels
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
king skrev:
|
|
|
Er der ikke noget med, at ca. 30.000 kr. af prisen for pladespilleren er acontobetaling for service? ;-)
Mvh.
Niels
|
|
|
Så er det sku en meget dyr Micro Seiki RX1500 du har købt - hvis man giver 30,000kr for service..... eller hva 
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Nilau skrev:
king skrev:
|
|
|
Mvh.
Niels
|
|
|
Så er det sku en meget dyr Micro Seiki RX1500 du har købt - hvis man giver 30,000kr for service..... eller hva 
|
|
|
Næ-nej...
For 30 tusind kunne jeg have købt mere end 10 af den nævnte MS. Handelstalent, hedder det! ;-)
Hilsen
Niels
|
Til top |
|
|