Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 23 April 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse - Har du prøvet Jensen trafo ?
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 23 April 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope. De fleste jeg kjenner som bruker trafoer til step-up bruker S&B TX103, og flere av dem har størst tro på kobberversjonen. Så, om det skulle blitt noe slikt hadde jeg nok gått for Bent sin versjon av nevnte. Dessuten er den med sine løse motstander untouchable når det kommer til fleksibilitet. De er faktisk ganke billige også (i sammenhengen). Men, så var da det at den PHA-200 spiller så forrykende med den XV-1S-en jeg nå har på lån.... Hmmmm. Himmelsk.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 23 April 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Nope. De fleste jeg kjenner som bruker trafoer til step-up bruker S&B TX103, og flere av dem har størst tro på kobberversjonen. Så, om det skulle blitt noe slikt hadde jeg nok gått for Bent sin versjon av nevnte. Dessuten er den med sine løse motstander untouchable når det kommer til fleksibilitet. De er faktisk ganke billige også (i sammenhengen). Men, så var da det at den PHA-200 spiller så forrykende med den XV-1S-en jeg nå har på lån.... Hmmmm. Himmelsk. |
|
|
Fosse, du har før nævnt denne Bent version af TX103, har du et link til denne?
Ved du havd TX103 / Bent koster, ca.?
Mvh.
|
Til top |
|
|
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
Sendt: 23 April 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa King
Du skal også have et tillykke her oppe fra det Nordjyske , super fin spille du har fået dig der , den bliver du pave stolt af , min har kørt uden problemer siden jeg fik den.
Kan du fortælle mig om der er fortaget nogle ændringer ud over den nye styrreboks til motoren
.
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 23 April 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er priserne på Bent Audios færdige udgave af TX 103 ... tror det er billigere at gøre det selv (hvis man kan). På den anden side så må det jo også blive dyrere af at går fra England til Canada og så tilbage til Europa igen:
MU Prices:
- MU Package c/w Vampire CM2F-CB RCA Input Jacks $875.00 per pair
- Pure Silver MU Package c/w Vampire CM2F-CB RCA Input Jacks $1375.00 per pair
Billeder m.v. her: http://www.bentaudio.com/index2.html
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er billigere å lage disse trafoene selv, men, du må huske at det skal chassis til, terminaler for eventuelt feste av impedanse-motstander og dersom den skal eksternt monteres så skal du ha plugger også.
Men, det er klart det kan spares penger. Men, sjekk ut annenhåndsverdien på Bent så er jeg ikke sikker på at det er så dyrt likevel.
Når det gjelder forskjellene på ny og gammel Acutus har jeg blitt fortalt at forandringen på powersupply er kun kosmetisk. Men, den nye typen har fjærer som lar seg justere fra oversiden, dette gjør oppstilling mye enklere. Vi får trøste oss med at den er såvidt stabil i fjæringen at etterjustering ikke er noe som behøver gjøres til stadighet. Men, at det er mye smartere å kunne justere fra oven, det skal jeg være den første til å innrømme.
Noen av dere som har hørt Reference Powersupply direkte mot standard, og kan si noe om forskjellen?
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 24 April 2007 kl. 06:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Træmanden 
På MKII er der lavet..
1 Motorstyring i den gamle Acutus skulle den vist gå lidt for langsom i hastighed - det har de rettet i MKII udgaven !
2 Selve pladetarlærken er blevet lidt tunger - ikke så mange huller på bagsiden vejer 10,6KG nu den gamle vejer 10KG
3 Lejet har fået snæver tolerancer...
4 Selve ophænget kan justeres oppefra - det er super let nu at justere !! så kan man gøre det 101% rigtig (kan vist købes til den gamle Actus)
Hilsen King
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 24 April 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men denne hastigheten, var ikke det kun det eksemplaret Fremer testet i Stereophile, det er da vel neppe et generelt problem? Etter hva jeg har blitt fortalt, dersom du bytter power-supply, så leverer du inn det gamle og får samme supplyet tilbake i ny innpakning. Men, det er det jeg har blitt fortalt av min leverandør (som jeg for ordens skyld ikke kjøpte spiller av, jeg handlet brukt).
Men, den enklere justeringen av tårnene kan jeg godt innrømme hadde vært herlig. Ellers er jeg vel mest nygjerrig på hva reference power-supply ville gjort av forskjell.
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 24 April 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse - glem nu ikke at
1 Selve pladetarlærken er blevet lidt tunger - ikke så mange huller på bagsiden vejer 10,6KG nu den gamle vejer 10KG
2 Lejet har fået snæver tolerancer...
|
Til top |
|
|
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
Sendt: 24 April 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei
S&B TX-103 koster ca £150 pr stk fra UK.
Asbjørn
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 24 April 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
Sendt: 24 April 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=king]
Hejsa Træmanden 
På MKII er der lavet..
1 Motorstyring i den gamle Acutus skulle den vist gå lidt for langsom i hastighed - det har de rettet i MKII udgaven !
2 Selve pladetarlærken er blevet lidt tunger - ikke så mange huller på bagsiden vejer 10,6KG nu den gamle vejer 10KG
3 Lejet har fået snæver tolerancer...
4 Selve ophænget kan justeres oppefra - det er super let nu at justere !! så kan man gøre det 101% rigtig (kan vist købes til den gamle Actus)
Hilsen King
Tak for din tilbagemelding , ja de tweeks har sikker gjort den endnu bedre , jeg vil give dig ret i at justering i ophængstårnene på den gamle model godt kan give sved på panden , nå pyt det glemmer man jo når englene synger....
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Fosse - glem nu ikke at
1 Selve pladetarlærken er blevet lidt tunger - ikke så mange huller på bagsiden vejer 10,6KG nu den gamle vejer 10KG
2 Lejet har fået snæver tolerancer...
|
|
|
Jeg vet ikke jeg King, jeg bare refererer hva jeg har blitt fortalt, ut over det har jeg faktisk ikke greie på det. At der er gjort noen justeringer ut over det jeg sier er sånn sett godt mulig. Men, de er neppe så store, i og med at det vel bare er du som opererer med benevnelsen MKII?
Skal jeg prioritere noen endring av platespiller så får det bli Reference power-supply. Men, nå driver jeg mest med pickuper. Der er i hvert fall forskjellene store. Hadde Te Kaitora Rua og XV-1S i test mot hverandre forleden og XV-1S er så ufattelig mye bedre.
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 25 April 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Hadde Te Kaitora Rua og XV-1S i test mot hverandre forleden og XV-1S er så ufattelig mye bedre. |
|
|
Så vidt jeg husker har jeg andetsteds (AudioAsylum?) læst at Te Kaitora Rua ikke skulle være noget videre bedre end XX-2, så det skal nok passe at XV-1S er tydeligt bedre 
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, folk sier jo så mye rart
Te Kaitora Rua har en vesens forskjellig klang fra øvrige Dynavector-modeller. Jeg personlig fant dynamikken og detaljrikdommen i XV-1S ektremt forførende.
XX-2 skal, etter hva jeg har blitt fortalt, låte som en nedskalert XV-1S.
Ikke ment som noen forkleinelse av XX-2, som jeg ikke har hørt, men som i hvert fall i siste Fidelity fikk hederlig omtale. Dynavector lager i hvert fall herlige pickuper.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 April 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
XX-2 skal, etter hva jeg har blitt fortalt, låte som en nedskalert XV-1S.
Ikke ment som noen forkleinelse av XX-2, som jeg ikke har hørt, men som i hvert fall i siste Fidelity fikk hederlig omtale. Dynavector lager i hvert fall herlige pickuper. |
|
|
Ja det lyder jo så lækkert for mig Jeg er i hvert fald glad for min XX-2 MK2, den spiller godt, men det lave output medfører desværre også en smule brum ift. en pickup med højere output.
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette med brum avhenger av skjerming og step-up anordning. Jeg har som nevnt tidligere en hjemmelaget step-up trafo fra Lundahl. Her har jeg brukt uskjermed kabler og får noe brum når jeg vrir volumkontrollen opp (og ikke spiller musikk). Men, med Dynavectors head-amp var ikke dette noe problem. Jeg tipper problemet forsvinner tilsvarende med en trafo ala Bent Mu, hvor skjermingen er gjort skikkelig (men jeg vet ikke).
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 April 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anvender en Graham Slee Elevator (med efterfølgende Era Gold Reflex RIAA), og den er ganske uskærmet. Graham Slee mener ikke der bør være problemer med brum hvis ellers man placerer apparaterne fornuftigt, og jeg oplever da også tydelig forskel alt efter hvad der kommer for tæt på Elevator. Med strømforsyningerne en meter væk og knap en meter mellem XX-2 og Elevator opnår jeg nogenlunde forhold, men jeg har da overvejet om jeg skulle prøve at afskærme Elevator. Lige nu har jeg en gammel kobber-afskærmet Sony CD-afspiller på hylden imellem pladespiller og Elevator, jeg ved ikke om det betyder noget.
I sidste ende kan det også være at det bare er min JJ 828 rørforstærker der er skyldig i brummet, simpelthen fordi det lave output kræver lidt mere volumen, og så forstærkes forstærkerens egenbrum jo også.
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 25 April 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nogle der siger at - en XX-2 er den mest musikalske pickup Dynavector har lavet
Ps... på min Luxman E-03 riaa - er der nul brum eller støj , selvom min XX-2 har en udgangspæning på 0,23Mv 
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2007 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal ikke være noe problem med brum på selv lave utsignaler, dersom riaa er konstruert for det. Med PHA-200 head-amp er det som nevnt umerkelig. Men, dersom man går igang med å lage sin egen step-up så skal man være litt varsom, eller i hvert fall ha skjerming i mente.
|
Til top |
|
|