| Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Dynavector PHA-200 er da vist ved at udgå (bliver ikke lavet mere)
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vet det King, men, det er mulig den kan lages på bestilling likevel. Det var noen EU-direktiver vedrørende diverse komponenter (jeg kan for lite om dette) som gjorde at den gikk ut. Salget var for lavt til at redesign var lønnsomt.
Men, den var fra min side nevnt som et eksempel på at dersom step-up-anordningen er tilstrekklig støysvak så er ikke 0,23mv noe problem. Det finnes sikkert en mengde andre produkter som er like støysvake, eller gjør det samme i så henseende.
Nå har ikke jeg kjøpt PHA, men, jeg skulle så gjerne eid en, herlig produkt (og leser du tråden min på hifisentralen så ser du at denne var kveldens overraskelse, imponerte stort).
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse smid da nogle af dine hifi foto op her på hifi4all siden - elsker at se foto af hifi
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Fosse smid da nogle af dine hifi foto op her på hifi4all siden - elsker at se foto af hifi  |
|
|
Ja, det var en super ide.
Dit anlæg kan man godt tåle at se en ekstra gang, Fosse.
Og også dit King. Det er også altid et kig værd __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
|
Jeg vet det King, men, det er mulig den kan lages på bestilling likevel. Det var noen EU-direktiver vedrørende diverse komponenter (jeg kan for lite om dette) som gjorde at den gikk ut. Salget var for lavt til at redesign var lønnsomt.
Men, den var fra min side nevnt som et eksempel på at dersom step-up-anordningen er tilstrekklig støysvak så er ikke 0,23mv noe problem. Det finnes sikkert en mengde andre produkter som er like støysvake, eller gjør det samme i så henseende.
Nå har ikke jeg kjøpt PHA, men, jeg skulle så gjerne eid en, herlig produkt (og leser du tråden min på hifisentralen så ser du at denne var kveldens overraskelse, imponerte stort).
|
|
|
Men er den PHA-200 ikke ret fantastisk?
Jeg synes man læser meget pæne ting om den (har aldrig selv hørt den). __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
|
|
|
|
Gider du ikke smide linket til den tråd op, en ekstra gang Fosse? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva... Fosse , kan du ikke lave din tråd med foto ?
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
| XX-2 skal, etter hva jeg har blitt fortalt, låte som en nedskalert XV-1S.
Ikke ment som noen forkleinelse av XX-2, som jeg ikke har hørt, men som i hvert fall i siste Fidelity fikk hederlig omtale. Dynavector lager i hvert fall herlige pickuper. |
|
|
At XX-2 skulle være en nedskaleret XV-1S vil jeg for i øvrigt ikke betragte som nogen forkleinelse - sidstnævnte er i en helt anden prisgruppe, så hvis XX-2 har en smule af dens magi kan det jo kun være godt.
Og så fik jeg lige købt den seneste udgave af Fidelity. Det ramte lige i hjertet da han også nævnte problemer med at sporingen ikke er helt super, det er jo også lidt det jeg oplever, og igen netop med Kate Bush. Jeg tror dog at de værste af mine problemer har hidrørt fra at min anti-skating ikke var helt i orden selv om jeg mente at have gjort det godt første gang - men jeg har selvfølgelig lavet et par andre små-justeringer i mellemtiden, så nu er jeg spændt på resultatet.
Og testen viste også målingen af det aktuelle test-eksemplar. Mit eksemplar måler ret ens med testeksemplaret fra 20 til knap 60 Hz, hvor bassen er let fremhævet. Herefter forløber det nogenlunde ens (og lige) indtil omkring 1,5 kHz hvor testeksemplaret falder lidt, mens min fortsætter ligeud. Mit drop kommer så omkring 3 kHz, men er ikke så "markant", og hvor testeksemplaret resten af vejen op til 20 kHz ligger tydeligt under er mit eksemplar næsten på niveau med ideallinien. På 20 kHz rammer testeksemplaret så niveau, mens min skyder noget over fra 19 kHz og ender med at være ca. 1,5 dB over niveau. Uden at kunne sammenligne på lyden, så kunne jeg måske være heldig at have lige netop den smule luft Gunnar Brekke mangler 
For i øvrigt ser målingerne ud til at have været gennemført på samme tid, og Serial No. ligger også forholdsvis tæt på hinanden: Testeksemplaret har 73737, min har 73834.
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var i første rekke klangbalansen jeg siktet til i forrige innlegg.
For, mens Te Kaitora Rua er lagt litt til siden for, med andre prioriteringer og "lydfilosofi" enn de to nevnte modeller, så er XX-2 på dette punkt mer lik storebror. Jeg har ikke hørt XX-2 selv, så dette baserer seg på hva jeg har blitt fortalt og lest.
Te Kaitora Rua er sånn sett mer en modell til siden for, enn en modell i mellom. Slik 17D2 også skiller seg litt fra Dynavectors "huslyd". Te Kaitora Rua ligger da mer på motsatt side av "normalen".
Ut i fra hva jeg har blitt fortalt og lest, og min ringe kjennskap til Dynavector ellers, tror jeg så absolutt på XX-2s fortreffelighet.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke lyst til at lave en tråd med billeder af dit anlæg, Fosse? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tenkte jeg skulle gjøre det Brian, og, hyggelig at du er interessert, takker for det.
Jeg må bare få samlet noen foto og satt meg litt inn i hvordan dette gjøres. Denne helgen blir det hifi-tur med gutta, og kvelden ikveld skal brukes på å varte opp dama. Forhåpentligvis neste uke.
Hyggelig at du spør.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha - den spiller 
Jeg har aldrig hørt en pladespiller - med så meget ro i selve lydbilled... og det står klippe fast !
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Uha - den spiller 
Jeg har aldrig hørt en pladespiller - med så meget ro i selve lydbilled... og det står klippe fast !
|
|
|
Men hvad spiller du egentlig på, king?
Du havde da fået solgt dine Concert Grand, ikke? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
king skrev:
|
Uha - den spiller 
|
|
|
Du havde da fået solgt dine Concert Grand, ikke?
|
|
|
Nu har jeg svaret 2 gange på det spøgsmål...... Brian7500 - prøv at se de andre steder du har spurt mig om det spøgsmål !!!!!!
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Brian7500 skrev:
king skrev:
|
Uha - den spiller 
|
|
|
|
|
|
Nu har jeg svaret 2 gange på det spøgsmål...... Brian7500 - prøv at se de andre steder du har spurt mig om det spøgsmål !!!!!!
|
|
|
Ja, ja....
Godt ord igen.
Jeg havde ikke set du havde svaret i det andet forum __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej King.
Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad du har spændt efter din ny pladespiller?
Lyder jo spændende!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
king skrev:
Brian7500 skrev:
king skrev:
|
Uha - den spiller 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja, ja....
Godt ord igen.
Jeg havde ikke set du havde svaret i det andet forum
|
|
|
He He 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Brian7500 skrev:
king skrev:
Brian7500 skrev:
king skrev:
|
Uha - den spiller 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja, ja....
Godt ord igen.
Jeg havde ikke set du havde svaret i det andet forum
|
|
|
He He 
|
|
|
Drillepind
Har du nogen tanker om, hvad du vil have, når den tid kommer? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|