| Forfatter |
|
Gabriel Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme at jeg er lettere forvirret... jeg håber I kan hjælpe med nogle kvikke svar da hustruen er på vej i Fona for at hente en PS3. 
Jeg har et Pioneer 427XD plasma, som kan vise 1080i. Der burde vel ikke være nogle problemer med at vise blueray film i spitzenklasse vel?
Jeg har i forvejen en xbox360 og har efterhånden vænnet mig til larmen, så jeg er ikke så nervøs mht. støj.
Hvordan fungerer browseren i den? Kan man tilslutte et tastatur til den, eller kører det via tastatur på skærmen/controller?
Kan jeg bestille BD film via f.eks. Axelmusic.com som sælger amerikanske udgivelser? Hvordan hænger "regioner" sammen på BD?
Jeg håber I kan svare på disse spørgsmål og hjælpe en måske kommende PS3 ejer... på forhånd tusind tak!! 
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at tage det sidste spørgsmål først, så er der regionskoder på en del BD udgivelser, i stil med DVD, du kan med andre ord ikke regne med at kunne spille amerikanske skiver i en europæisk PS3. Der findes en liste et sted over hvilke titler der er kodefrie, men kan ikke lige huske hvor - der har uden tvivl været linket til den i en af de tråde der allerede findes om HDDVD og BD eller PS3.
|
| Til top |
|
| |
Gabriel Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hurtigt svar 
Nu håber jeg bare at andre kan hjælpe med de resterende spørgsmål... 
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gabriel skrev:
|
Tak for hurtigt svar 
Nu håber jeg bare at andre kan hjælpe med de resterende spørgsmål... 
|
|
|
Et Pioneer 427XD er et udemærket tv, men mig bekendt kan det ikke vise højere opløsning end 1024*768P, men det viser udemærket Blu-Ray osv...
Dem der tror man skal have et 1080P tv for at få mest muligt ud af Blu-Ray osv tager fejl... I hvert fald hvis man ser på markedet som det ser ud nu...
|
| Til top |
|
| |
Gabriel Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det glæder mig... jeg kører 1080i fra xboxen og har testet med trailers fra xbox live i 1080i og det ser flot ud. Ville bare sikre mig at PS3'eren kunne vise et flot BD signal på 427'eren... :)
Tak for svaret!
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan både bruge browseren med et usb tastatur eller et on screen tastatur.
|
| Til top |
|
| |
Gabriel Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon... Så fik jeg svar på alle mine spørgsmål og PS3'en er nu kun ca. 30 min væk... 
TUSIND tak til jer alle for hurtige og kompetente svar... 
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gabriel Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
LOL!
Online delen er et plus, ikke et krav.
Kan ikke spille XBOX360 spil. Det er ok - der står en 360'er ved siden af.
HD-DVD mangler ja, men det må så blive et HDDVD drev til 360'eren.
Designet passer mig glimrende...
Tak for din hjælp med destruktionen... men jeg tror det går 
|
| Til top |
|
| |
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
BLASFEMI!!!!!! 
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
| Dem der tror man skal have et 1080P tv for at få mest muligt ud af Blu-Ray osv tager fejl... |
|
|
Hvordan skal man kunna få ud den fulle opløsning på 1080p hvis man ikke har et TV eller projektor der klarer det?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
Exxtreme skrev:
| Dem der tror man skal have et 1080P tv for at få mest muligt ud af Blu-Ray osv tager fejl... |
|
|
Hvordan skal man kunna få ud den fulle opløsning på 1080p hvis man ikke har et TV eller projektor der klarer det?
|
|
|
Det kan man heller ikke - pointen er at medmindre du har projektor med 80" billede eller større, eller sidder 1 meter fra dit tv (i det aktuelle tilfælde er der tale om et 42" tv), så er opløsningen ikke så vigtig som man skulle tro - øjet kan ikke se forskellen alligevel på normal betragtningsafstand.
Der er andre faktorer som er mindst lige så vigtige.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man behøver då slet ikke sitte så nære som 1 m for at se en markant forskel på 1080p og f eks. 1080i eller 720p skaleret til 768p med mindre en man er halvblind. Men vist er det større forskel på større skærm (eller screen vad det nu er på dansk).
Hvormange der siger at det ikke er så vigtig der virkeligen set ægte Full HD?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
| Man behøver då slet ikke sitte så nære som 1 m for at se en markant forskel på 1080p og f eks. 1080i eller 720p skaleret til 768p med mindre en man er halvblind. Men vist er det større forskel på større skærm (eller screen vad det nu er på dansk).
Hvormange der siger at det ikke er så vigtig der virkeligen set ægte Full HD? |
|
|
Jeg har da f.eks. - jeg arbejder med HD materiale via mit arbejde.
Og det er min erfaring at ved normal betragtningsafstand (1 meter var måske lidt ekstremt ) dvs. i min verden 3-4 meter for et 42" TV, da skal man have ekseptionelt godt syn for at retfærdiggøre den prisforskel der er på en 768p skærm og en 1080p skærm med i øvrigt lige god billedkvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du arbejder med HD-DVD og/eller Blu-Ray i 1080p og synes ikke det er så stor forskel? Har du virkeligen jæmført en skærm dær i øvrigt er den samme og alt er instællt perfekt på både skærmer?
Med 4 m fra en 42" skærm så kan nok vara enig at det ikke er så stor forskel, men forskel der er det men med den logiken kan sige at det ikke er nogen større forskel på 480i og 720p heller, dvs sitter man for lang fra skærmen så sitter man for langt fra skærmen. 
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan se hvilke amerikanske udgivelser der dur i din PS3 her: http://bluray.lindsite.dk
Vær dog opmærksom på at du skal køre 1080i med den PS3 da den ellers vil nedskalere billedet til 480p såfremt du kører 720p!
Ville anbefale andre forhandlere for amerikanske såvel danske blu-ray udgivelser end axelmusic!
Axelmusic tager voldsom overpris for deres region b udgivelser!
Tjek www.play.com eller www.amazon.com hvis du vil have region A film! Husk at tjekke om de er på listen som "spilbare" først dog"! __________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Johan N skrev:
| Man behøver då slet ikke sitte så nære som 1 m for at se en markant forskel på 1080p og f eks. 1080i eller 720p skaleret til 768p med mindre en man er halvblind. Men vist er det større forskel på større skærm (eller screen vad det nu er på dansk).
Hvormange der siger at det ikke er så vigtig der virkeligen set ægte Full HD? |
|
|
Jeg har da f.eks. - jeg arbejder med HD materiale via mit arbejde.
Og det er min erfaring at ved normal betragtningsafstand (1 meter var måske lidt ekstremt ) dvs. i min verden 3-4 meter for et 42" TV, da skal man have ekseptionelt godt syn for at retfærdiggøre den prisforskel der er på en 768p skærm og en 1080p skærm med i øvrigt lige god billedkvalitet.
|
|
|
Og ret så vigtigt: Har din skærm 1:1 pixelmapping ? i såfald oplever du jo ikke den native HD opløsning :) Så arbejdes der ved lavere opløsning internt og så bliver billedet stadig opskaleret! __________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg arbejder med DVD og HD-DVD, og er også periferet involveret i postproduction af TV i HD.
Jeg siger bestemt ikke at der ikke er forskel på 720p og 1080p - naturligvis er der det. Men forholdet mellem betragtningsafstand og billedets størrelse gør at der er en grænse for hvor høj opløsning dit øje kan opfatte på dit tv.
Nedenstående figur illustrerer det jeg prøver at sige:

__________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
Med 4 m fra en 42" skærm så kan nok vara enig at det ikke er så stor forskel, men forskel der er det men med den logiken kan sige at det ikke er nogen større forskel på 480i og 720p heller, dvs sitter man for lang fra skærmen så sitter man for langt fra skærmen.  |
|
|
Forskellen er netop at de enkelte pixels på et SD plasma tv i 42" er klart synlige på 3-4 meters afstand. Derfor er forskellen på 480i/p og 720p768p temmelig stor på skærme i denne størrelse.
Men allerede ved 720p/768p er de enkelte pixels så små på et 42" TV at øjet ikke kan skelne de enkelte pixels på normal betragtningsafstand. Derfor er forbedringen i opløsning fra 720p/768p til 1080p også meget svær at skelne.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig i at betragtningsafstand har inverken men det framgår ikke av den graf hvis det gælder material der skaleres eller hvis det er native 1440p, 1080p, 720p osv.
Men helt klart bigger is better. :)
|
| Til top |
|
| |