| Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg øffer ikke... Jeg konstaterer bare, at Densen tilsyneladende er bedre til at pakke elektronikken pænt ind, end de er til at skabe elektronik der lyder godt. Egentlig lidt sjovt, for på mange måder gør Densen det rigtige. Ingen modkobling, hurtige kredsløb osv... Lige efter bogen, men af en eller anden årsag er det åbenbart ikke nok. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Retfærdigvis må jeg lige tilføje, at de erfaringer jeg har med både Densen og Primare peger lidt i hver sin retning. I ét givent set-up med de "rigtige" tilbøjeligheder, vil jeg helt sikkert tro, at Pierre´s udsagn er korrekt. Jeg er bare ikke så sikker på at den vil holde allevegne. Som jeg kender Primare, så virker det oftest lidt køligt og "tyndbenet" om man vil- Nuvel jeg kender ikke alle deres produkter, men jeg har da hørt den store effektbase med noget andet Primare foran. Desværre var højttaleren en SA Explorer, så hvor meget Primare lyd der egentlig slap igennem kan jeg ikke sådan 100% stå indefor, men Fritz var vist vild med det som det var. I mine ører var vi tæt på det mest komprimerede og massive mellemtone show jeg har været til. Det var til a forstå - 100% elektroniklyd - ingen kune komme i tvivl om hvad det var man spillede. Man vil helt sikkert aldrig komme til at stoppe en CD midt i det hele, fordi man troede nogen var kommet ind i huset og knirkede med sagerne. Så det er jo da ganske behageligt.
Det vil i mine ører heller ikke rigtigt ske med f.eks. en Densen CD, idet detaljerne ganske enkelt ikke er til stede. Til gengæld har den en noget varmere klang, hvilket nogle nok vil finde mest attraktivt i længden, specielt folket der godt kan lide at spille lidt små højt.
Så jeg vil tro at præferencerne og det bestående set-up kommer til at indgå som medspillere i den beslutning.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
har som sagt selv dvd 26 er meget tilfreds.sammen med mine aurun cantus spiller det rigtig godt,men uanset hvor meget jeg vil skamrose mit primare setup,kan jeg konstatere at min onkel som også har dvd 26 + densen 400+ på et renr densen opset med 3 effektforst+ audio vector m3 avandgarde spiller densen bare bedre end dvd 26.Lyden bliver alt for kontant og fnidret.avandardens diskant er jo hellerikke en af de nemmeste at stille tilfreds
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| har som sagt selv dvd 26 er meget tilfreds.sammen med mine aurun cantus spiller det rigtig godt,men uanset hvor meget jeg vil skamrose mit primare setup,kan jeg konstatere at min onkel som også har dvd 26 + densen 400+ på et renr densen opset med 3 effektforst+ audio vector m3 avandgarde spiller densen bare bedre end dvd 26.Lyden bliver alt for kontant og fnidret.avandardens diskant er jo hellerikke en af de nemmeste at stille tilfreds |
|
|
Tjah! Sådan sker der så meget. Tilfældigvis har jeg osse hørt AV med direkte drevne enheder + en stak effekter fra Densen. Og du har nok fuldstændig ret, en lydkilde med indbyggede Primare tilbøjeligheder i den kæde vil nok anslå noget meget ondt. Synes ærligt talt det var slemt nok allerede.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Jeg øffer ikke... Jeg konstaterer bare, at Densen tilsyneladende er bedre til at pakke elektronikken pænt ind, end de er til at skabe elektronik der lyder godt. Egentlig lidt sjovt, for på mange måder gør Densen det rigtige. Ingen modkobling, hurtige kredsløb osv... Lige efter bogen, men af en eller anden årsag er det åbenbart ikke nok.
|
|
|
Tjaa. Vi andre kan så konstatere at det tilsyneladende åbenbart alligevel er nok til at klare sig i konkurrencen mod de topprofessionelle hurtige knallerter i branchen .
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Von Kubik & P. Las
i skal lige huske på at mine "test" har været fra digital udgang (coax) og jeg tror også 100% på at vist den samme "test" blev lavet fra Line udgang at Densen ville vinde, STORT. men nu var det jo ikke denne udgangjeg var intereseret i
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|