Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 00:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Focus på Rør (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 April 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Soultrain skrev:

hej Bjørn det ser rigtig lækkert ud,  du må være en glad mand kender de fokus rigtig godt da en af mine venner selv har dem og de spiller fantastisk..

mvh

Hej..

Jamen mange tak.. og ja de spiller nemlig fantastisk..

CRC1 skrev:

Hold da op... jeg sidder med åbenmund og hænger med kæben! Det er virkelig lækkert, gennemfør og stilet. Det eneste minus er at jeg ikke har hørt noget af det endnu og på den anden side er det vel godt nok så man ikke bliver forelsket!

Du må godt nok have et jerngrep om dine focus'er med sådan en blok til hver.... Og så ser de stjerne godt ud:) Hvilken finisher kan man vælge højttaleren i?

Hej CRC1..

Igen mange tak

Hvis du nogensinde er i det nordjurske land så kig endelig forbi.. og ja de monogutter holder de Focusér i jernhårdt greb.. havde dem for sjov skyld sat til min SS receiver, den kunne godt nok ikke trække dem særligt godt.. så det er et par sulte Canadiér

Finishén som mine er i hedder Valnød Piano, de andre finishes hedder Burr Oak Piano ( Tror det er fugleøjetræ ) og Black Piano

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 April 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg har allerede taget imod invitationen, der er desværre nok lang tid til jeg skal over i det jydske igen!

De er virkelig flotte, de ville nok ikke passe ind i mit hjem i den farve men en helt sort piano går man jo aldrig galt i byen med, hehe.

Det var faktisk det næste jeg ville have spurgt dig om,om de skulle have meget æde eller de var rimelig nemme at trække... men alstå med 150 triodewatt på hver burde de også være til at styre!

Spiller de magtfuldt? jeg har læst meget om lyden i de andre tråde, men ikke om de kunne spille højt og magtfuldt, det er jo trods alt en mindre højttaler ikk

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Jamen jeg har allerede taget imod invitationen, der er desværre nok lang tid til jeg skal over i det jydske igen!

De er virkelig flotte, de ville nok ikke passe ind i mit hjem i den farve men en helt sort piano går man jo aldrig galt i byen med, hehe.

Det var faktisk det næste jeg ville have spurgt dig om,om de skulle have meget æde eller de var rimelig nemme at trække... men alstå med 150 triodewatt på hver burde de også være til at styre!

Spiller de magtfuldt? jeg har læst meget om lyden i de andre tråde, men ikke om de kunne spille højt og magtfuldt, det er jo trods alt en mindre højttaler ikk

Hej...

Ja Sort Pianolak passer vist ind i de fleste hjem, men tænkte bare jeg ville prøve noget andet 

Ja 150Watt.. og så er de vist målt til +170Watt pr.side.. og det er rigeligt...til min stue

Mindre og mindre vil jeg nu bestemt ikke kalde dem. de er på alle leder og kanter noget større end mine gamle V.A. BCGére.. de spiller også både større og mere magtfuldt.. de kan spille tordende højt og det er uden at forvrænge, jeg kan slet ikke holde ud af og være i stuen, hvis jeg virkelig trykker til dem...Det lyder eller føles også som om de går en del dybere end mine BCGére gjorde eller også er der bare en masse basinformationer jeg ikke har hørt på mit musik før..He He det er forrygene

Målene er : H 120cm - D 36cm - B 23cm vægt 43Kg

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 April 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Ja der er krudt i de M150'ere...

Og så vokser de med opgaven, giv dem topudstyr - jo bedre bliver de...

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Soultrain
Lukket konto
Lukket konto

Dobbelt profil!

Bruger siden: 17 Februar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 April 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

vil gerne høre din vudering om hvordan de focus spiller sammen med de rouge 150...

mvh

Til top Vis Soultrain's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soultrain

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Ja der er krudt i de M150'ere...

Og så vokser de med opgaven, giv dem topudstyr - jo bedre bliver de...

Mvh.

Hey Milu..

Ja der er rigeligt med krudt i dem.. ind til vidre  Ellers kan man jo bare købe et sæt mere og BiAmpe

De der EAT Cooldampers hvor på dit rør grej benytter du dem?

De rør du omtaler i din signatur.. er det i Pre eller Power ampen du har skiftet dem?

Soultrain skrev:

vil gerne høre din vudering om hvordan de focus spiller sammen med de rouge 150...

mvh

Hej SoulTrain..

Hmm ja hvordan lyder det.. Magtfuldt er vel det første jeg kan hitte på.. vildt dynamisk og hurtigt..klarer selv den vildste dødsmetal ( Har prøvet  ) men ellers syns jeg stemmer og instrumenter står klokkeklart i lydbilledet.. meget mere følelsesbetonet og lytte til musik nu.. jeg er meget benovet over hvor dybt de går.. de skal altså et godt sykke ud fra bagvæggen.. som de så også er kommet.. men de kvittere så tilgengæld også med knas tør dyyyyb bas

Men du må jo kigge forbi til et lyt og selv danne dig et indtryk

Soultrain
Lukket konto
Lukket konto

Dobbelt profil!

Bruger siden: 17 Februar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 April 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Hej Bjørn det ville være fedt at høre dit grej , det lyder som om du har fundet det du vikrelig skal have, så kan man jo ikke blive ret meget mere tilfreds...

mvh

Til top Vis Soultrain's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soultrain

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 April 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hej Bjørn.

Jeg benytter EAT dampers over det hele, altså på de små signalrør. Altså 20 stk...

De rør jeg nævner, er i pre-amp og riaa, 14 Siemens NOS!

Der er også monteret bedre driver rør i mine M150, de er købt med bedre driver rør, så kan sgutte lige huske hvilke det drejer sig om.

Fase-splitteren, det i midten, er vist standard, ved faktisk ikke om det betyder noget dér?

Mvh.

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Soultrain skrev:

Hej Bjørn det ville være fedt at høre dit grej , det lyder som om du har fundet det du vikrelig skal have, så kan man jo ikke blive ret meget mere tilfreds...

mvh

Hej.

Det må vi lige finde ud af hvis lejligheden byder sig  Sådan som jeg nyder musikken nu.. mener jeg at jeg har fundet det grej som appelere aller mest til min personlige musik smag.. jeg vil dog gerne prøve og lege lidt med forskellige kabler, så der vil der jo nok ske lidt på et eller andet tidspunkt... Men jeg er super til freds og ser enormt meget frem til min kommene plov :

Milu skrev:
Hej Bjørn.

Jeg benytter EAT dampers over det hele, altså på de små signalrør. Altså 20 stk...

De rør jeg nævner, er i pre-amp og riaa, 14 Siemens NOS!

Der er også monteret bedre driver rør i mine M150, de er købt med bedre driver rør, så kan sgutte lige huske hvilke det drejer sig om.

Fase-splitteren, det i midten, er vist standard, ved faktisk ikke om det betyder noget dér?

Mvh.

Hej Milu..

Har det givet noget rent musikalsk at benytter de EAT Dampers?

Hmm det med rør udskiftning tror jeg vist heller jeg må vente lidt med til jeg fatter lidt mere om hvad det går ud på.. men syns det er spændende man såén kan ændre lidt på lyden af sit rør grej blot ved at skifte til bedre/andre rør...

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 April 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Mr. B.

Rør kan ændre meget på lyden!

EAT Dampere kan jeg stærkt anbefale.
Havde en lidt pudsig oplevelse med dem. Satte dem i da jeg stadig havde de gamle rør i maskineriet. Første indtryk, egenstøj fra apparaterne faldt tydeligt. Lyden var dog blevet forbavsende nok blevet lettere kedelig, stramt og let umusikalsk! Øv da osse! Jeg havde dog på fornemmelsen, at de bare fremhævede de dårlige (Sovtek) rørs sande natur. Så jeg væbnede mig med tålmodighed for jeg havde min Siemens på vej fra Tyskland. I med dem og vupti, så var gløden, tøhø, tilbage, ja faktisk i tifold.

Jeg har et særdeles godt øje til deres EAT KT88, skulle være et super rør! Men prisen er så også derefter, i omegnen af 6000,- for 4 stk.! Og vi skal jo bruge 8 stk.
Nå men drømme kan man da...

Mvh.

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Mr. B.

Rør kan ændre meget på lyden!

EAT Dampere kan jeg stærkt anbefale.
Havde en lidt pudsig oplevelse med dem. Satte dem i da jeg stadig havde de gamle rør i maskineriet. Første indtryk, egenstøj fra apparaterne faldt tydeligt. Lyden var dog blevet forbavsende nok blevet lettere kedelig, stramt og let umusikalsk! Øv da osse! Jeg havde dog på fornemmelsen, at de bare fremhævede de dårlige (Sovtek) rørs sande natur. Så jeg væbnede mig med tålmodighed for jeg havde min Siemens på vej fra Tyskland. I med dem og vupti, så var gløden, tøhø, tilbage, ja faktisk i tifold.

Jeg har et særdeles godt øje til deres EAT KT88, skulle være et super rør! Men prisen er så også derefter, i omegnen af 6000,- for 4 stk.! Og vi skal jo bruge 8 stk.

Mvh.

Hej.

Hmm kunne da være man skulle prøve dem af de dampers.. de Siemens rør var de til poweramps eller din pre? Og hvilke var det? Ændre det igrunde på udgangs effekten når man benytter andre rør "mærker" eller er den det samme da de er samme type rør?

12000,- for 8stk.. ja tak drømme kan man da.. men det er jo også en slags opgradering.. He He "godt" man ikke ejer en Zeus eller 2

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 April 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Hvor ser det bare godt ud 

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:
Hvor ser det bare godt ud 

Hej..

Mange tak  Og så spiller det også godt

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 April 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Milu skrev:
Mr. B. Rør kan ændre meget på lyden! EAT Dampere kan jeg stærkt anbefale. Havde en lidt pudsig oplevelse med dem. Satte dem i da jeg stadig havde de gamle rør i maskineriet. Første indtryk, egenstøj fra apparaterne faldt tydeligt. Lyden var dog blevet forbavsende nok blevet lettere kedelig, stramt og let umusikalsk! Øv da osse! Jeg havde dog på fornemmelsen, at de bare fremhævede de dårlige (Sovtek) rørs sande natur. Så jeg væbnede mig med tålmodighed for jeg havde min Siemens på vej fra Tyskland. I med dem og vupti, så var gløden, tøhø, tilbage, ja faktisk i tifold. Jeg har et særdeles godt øje til deres EAT KT88, skulle være et super rør! Men prisen er så også derefter, i omegnen af 6000,- for 4 stk.! Og vi skal jo bruge 8 stk. Nå men drømme kan man da... Mvh.

Hej.

Hmm kunne da være man skulle prøve dem af de dampers.. de Siemens rør var de til poweramps eller din pre? Og hvilke var det? Ændre det igrunde på udgangs effekten når man benytter andre rør "mærker" eller er den det samme da de er samme type rør?

12000,- for 8stk.. ja tak drømme kan man da.. men det er jo også en slags opgradering.. He He "godt" man ikke ejer en Zeus eller 2

Pre og riaa. Rørene er e88cc og de kendes også som 6922.
Nej der ændres ikke i effekten.

Mvh.

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 26 April 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Mr. B.

Jeg har et særdeles godt øje til deres EAT KT88, skulle være et super rør! Men prisen
er så også derefter, i omegnen af 6000,- for 4 stk.! Og vi skal jo bruge 8 stk.

Mvh.

Da jeg havde min rørforstærker kostede det 16.000 kr. hvis de 4 store flasker skulle skiftes! Western Electric 300B, jeg nåede dog aldrig at slide
dem op, de holder super længe, WE siger selv mindst 10.000 timer

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Bjørn B skrev:

Milu skrev:
Mr. B. Rør kan ændre meget på lyden! EAT Dampere kan jeg stærkt anbefale. Havde en lidt pudsig oplevelse med dem. Satte dem i da jeg stadig havde de gamle rør i maskineriet. Første indtryk, egenstøj fra apparaterne faldt tydeligt. Lyden var dog blevet forbavsende nok blevet lettere kedelig, stramt og let umusikalsk! Øv da osse! Jeg havde dog på fornemmelsen, at de bare fremhævede de dårlige (Sovtek) rørs sande natur. Så jeg væbnede mig med tålmodighed for jeg havde min Siemens på vej fra Tyskland. I med dem og vupti, så var gløden, tøhø, tilbage, ja faktisk i tifold. Jeg har et særdeles godt øje til deres EAT KT88, skulle være et super rør! Men prisen er så også derefter, i omegnen af 6000,- for 4 stk.! Og vi skal jo bruge 8 stk. Nå men drømme kan man da... Mvh.

Hej.

Pre og riaa. Rørene er e88cc og de kendes også som 6922.
Nej der ændres ikke i effekten.

Mvh.

Pihl skrev:
Milu skrev:
Mr. B.

Jeg har et særdeles godt øje til deres EAT KT88, skulle være et super rør! Men prisen
er så også derefter, i omegnen af 6000,- for 4 stk.! Og vi skal jo bruge 8 stk.

Mvh.

Da jeg havde min rørforstærker kostede det 16.000 kr. hvis de 4 store flasker skulle skiftes! Western Electric 300B, jeg nåede dog aldrig at slide
dem op, de holder super længe, WE siger selv mindst 10.000 timer

Ja Ja uanset hvad... vil jeg ikke lege med andre rør før det bliver aktuelt og skulle skifte dem ud pga. slid.. jo hvis jeg lige pludselig skulle komme til en masse penge

Men syns det er fedt man kan.. men kunne også forstille mig det er lidt af en jungel og finde rundt i med alle de rør"mærker" der findes..

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:
CRC1 skrev:

Hej...

Ja Sort Pianolak passer vist ind i de fleste hjem, men tænkte bare jeg ville prøve noget andet 

Ja 150Watt.. og så er de vist målt til +170Watt pr.side.. og det er rigeligt...til min stue

Mindre og mindre vil jeg nu bestemt ikke kalde dem. de er på alle leder og kanter noget større end mine gamle V.A. BCGére.. de spiller også både større og mere magtfuldt.. de kan spille tordende højt og det er uden at forvrænge, jeg kan slet ikke holde ud af og være i stuen, hvis jeg virkelig trykker til dem...Det lyder eller føles også som om de går en del dybere end mine BCGére gjorde eller også er der bare en masse basinformationer jeg ikke har hørt på mit musik før..He He det er forrygene

Okay, hold da op... så har de et meget diskret udseende på billeder, hehe... Det var da nogle ordenlige kasser og imponerende at du synes de spiller mere magtfudlt end BCG, det var klart det der gjorde størst indtryk på mig da jeg fik dem!

De lyder godt nok dejlige må jeg indrømme... dem skal jeg nok høre lige foreløbigt, jeg har sgu ikke råd, hehe

Jeg synes det er fedt nok du bryder lidt med det stereotype look og vælger en anden finish end den typiske sorte pionalak.. jeg tror ikke selv jeg ville turde, men tager da hatten af for det, hehe.

Ja det er nogle ordenlige banditter de der monoblokke, hvad vejer de egentlig?

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Hej...

Okay, hold da op... så har de et meget diskret udseende på billeder, hehe... Det var da nogle ordenlige kasser og imponerende at du synes de spiller mere magtfudlt end BCG, det var klart det der gjorde størst indtryk på mig da jeg fik dem!

De lyder godt nok dejlige må jeg indrømme... dem skal jeg nok høre lige foreløbigt, jeg har sgu ikke råd, hehe

Jeg synes det er fedt nok du bryder lidt med det stereotype look og vælger en anden finish end den typiske sorte pionalak.. jeg tror ikke selv jeg ville turde, men tager da hatten af for det, hehe.

Ja det er nogle ordenlige banditter de der monoblokke, hvad vejer de egentlig?

[/QUOTE]

Hej..

De går både dybere og er langt mere magtfulde i deres lyd, dog er det med sikkerhed også kombinationen af rørerne og den strømstyrke som de nu har de monoblokke.. men de er på alle måder bedre end BCGérne, men du skal jo også huske på at prislappen næsten er den dobbelte..

I min stue som er temlig lys ville den sorte pianolak være alt for dominerende, plus jeg også har husdyr og engang imellem Nieceér og nevøer på besøg så mener jeg den sorte er for skrøbelig, og så elsker jeg når der er sådan en flot spil i træsorten som der bla. er i denne finish jeg har valgt..

De vejer Ca. 25/26Kg stykket

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Ja ja man kan jo sige meget om finishen og det er jo når alt kommer til alt en smagssag ikk...

Jeg synes de er rigtig fine som de ser ud nu, rigtig rigtig fine!!! Jeg kan godt forstå du også vælger en der holde sig pæn når dyrene og de små har puls 200, hehe

Jeg synes godt nok det er vildt at de skulle være så meget mere magtfulde og store i lyden, taget BCG i betragtning, jeg mener det synes jeg er en stor højttaler med flere enheder end Focus'en. Men bestemt kun positivt og fedt, som du selv skriver er de jo også væsenligt dyere

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Hej...

Så kom nye Avid endelig hjem til mig..det drejer sig om følgene :

Avid Diva MKII - Rega RB300 - Dynavector 10x5 :

Istedet for fjedre i mellem plade og stel på racket har jeg monteret kork.. det har i mine øre stramme lyden en smule op.. så jeg overvejer nu og gå alt mit udstyr igennem og stille det på kork.. ja bare for at prøve ik

Lige et closeup af 10x5 PUén.. som i mine øre.. vel og mærket totalt utilspillet.. F#¤%&%¤ gennemtæsker den Ortofon Rondo Red PU jeg havde før.. nøøøj hvor den spiller denne PU her.. tør slet ikke tænke på hvordan dennes stor brødre spiller

Ja bare lige et lille billede mere...

Ja den er jo dårligt nok indstille 100% som sådan en nu skal..korken har hjulpet gevaldigt på akustisk feedback.. og der er slet ingen brum eller andre genere mere.. så nu er der jo kun lyden tilbage.. og da jeg jo som nogen måske husker, kommer fra en Avid Volvere MKII med en SME309 arm på.. ja så kan man jo godt tænke at det er noget af et step ned af "rangstien" men jeg må altså krype til korset og indrømme at jeg havde købt for stort ind da jeg havde Volvereren.. en plov af dennes kaliber skal altså fodres med en voldsom PU og en voldsom Riaa.. og ikke mindst indstilles og leges med af en som virklig kan det sjov og det kunne jeg ikke give den og jeg kunne altså heller ikke rigtigt finde ud af at indstille den rigtigt.. men den har nu fået en ejer som rigtigt kan sætte pris på den.. fred være med dig Volvere

Nuvel tilbage til Divaén.. ja hvordan spiller den så, jo taget i betragtning af at den er helt ny og det samme er PU og "Riaa/Pre" ja og resten af mit setup.. så spiller den intet mindre end fantastisk.. fra første plade blev sat på og spillet har jeg være langt mere glad end jeg rent faktisk var med før nævnte plov... Diana Krall stemme står som mejslet i sten, det samme gør Johnny Cash´s fks.. nummeret Hurt får hårrene på mine arme til næste at hoppe ud af huden.. den har kørt gennemsnitligt 5timer hver dag siden jeg har fået den og jeg kan næsten ikke få nok.. jeg er rigtig, rigtig glad for den og det glæder mig endnu mere at den kun bliver bedre, især med en omgang professionel plovhjælp (KING) og så kan man opgrader med ny arm eller bare PU for den sags skyld, og vride endnu mere vellyd ud af den.. så tilbage er kun og sige..Har du ikke hørt en Avid Diva og du skal ud og shoppe plov.. KAN DU SÅ KOMME AF STED

Så har jeg også taget lidt billeder af indmaden i Preén, da der blev skiftet rør i den og indstillet Riaa - Rogue Audio Perseus inside look :

For mig med min ringe tekniske indsigt i de små dimser og andet godt der sidder inde i sådan en, ser det da ganske fornuftigt ud.. men det er også lige meget det spiller jo godt i mine øre

Ja det var alt for nu

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum