| Forfatter |
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Novisad skrev:
| Hej igen Bjørn hans thesink har en go ven af mig været til en musik aften med forstået på den måde at han spillede på en bar i Tønder. |
|
|
Hej..
Ja jeg må tag mig noget tid til at få hørt lidt af hans musik.. du har ikke nogle anbefalinger til lidt musik??
|
|
|
Hvis det skal være Hans Theesink så er "Songs from the Southland" nok min favorit. Stille akustisk blues så man næsten får gåsehud. Prøv også at høre Theesink, Nalle og Møller "Goin' down slow"
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
platini Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Ja vienna spiller dælme også godt,har haft både beethoven og beethoven concert grand men efter min mening er fs 888 en mere åben ht og meget størrer soundstage.
Jeg har aldrig hørt strauss men mahler har jeg hørt og synes at den er alt for dominerende i bassen efter min smag. __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
ht:Thorhauge 2,5
Pladespiller:vpi scoutmaster,pu transfiguration phønix
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjørn..
Har ikke hørt FS888... Men jeg kan huske at M150, Audio Aero Cap mkll og Strauss var et rigtig godt match da jeg havde æren af, at lytte, til dette setup i sin tid. Dynamisk og MEGET musikalsk, medrivende gengivelse
Wow... Din Diva trækker vand i øjnene på hr. Holberg  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Bjørn B skrev:
Novisad skrev:
| Hej igen Bjørn hans thesink har en go ven af mig været til en musik aften med forstået på den måde at han spillede på en bar i Tønder. |
|
|
Hej..
Ja jeg må tag mig noget tid til at få hørt lidt af hans musik.. du har ikke nogle anbefalinger til lidt musik??
|
|
|
Hvis det skal være Hans Theesink så er "Songs from the Southland" nok min favorit. Stille akustisk blues så man næsten får gåsehud. Prøv også at høre Theesink, Nalle og Møller "Goin' down slow"
Haugaard
|
|
|
Hej Haugaard..
De er nu med på listen af Theesink musik der skal købes..mange tak for inputtet 
platini skrev:
|
hej
Ja vienna spiller dælme også godt,har haft både beethoven og beethoven concert grand men efter min mening er fs 888 en mere åben ht og meget størrer soundstage.
Jeg har aldrig hørt strauss men mahler har jeg hørt og synes at den er alt for dominerende i bassen efter min smag.
|
|
|
Hej Platini..
Yep de har såmen også stået i min stue, ja de er i en helt anden boldbane de Focus Audio.. Strauss har jeg kun hørt kort.. på udstyr af ikke nævneværdig rang... Mahler har jeg tilgengæld aldrig haft fornøjelsen af... Men Strauss måtte der gerne kigge forbi til et lyt, men kunne jo blive forelsket igen... 
HOLBERG skrev:
|
Hej Bjørn..
Har ikke hørt FS888... Men jeg kan huske at M150, Audio Aero Cap mkll og Strauss var et rigtig godt match da jeg havde æren af, at lytte, til dette setup i sin tid. Dynamisk og MEGET musikalsk, medrivende gengivelse
Wow... Din Diva trækker vand i øjnene på hr. Holberg 
|
|
|
Hej Holberg..
Nææ ikke FS888 men du har jo lillebrorén.. tror forskellen bare er mere af det hele i FS888, uden dog at have hørt lillebror Ja kunne nemlig godt forstille mig de Straussér ville nyde godt af noget power og det må man da vist sige M150 har... Det setup du nævner der kan man vel få lov til at hører ved "Jkjaers" om han tør åbne sine døre for en bølle som mig 
Så tag for dælen da ind til Rene og lyt.. ( Men husk pungen ) 
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er jo det, det er jo ret farligt at tage derned, for der er dælme meget der lyder rigtig rigtig godt dernede.... og det være på grænset til helvede hvis man ikke har pengene og bliver forelsket, hehe
Jeg kunne bestemt rigtig godt tænke mig at høre både Strauss og focus audio, med Rogue eller noget audia på... men ærlig talt jeg har sgu ikke råd nu, så jeg tør ikke gå derned, hehe __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Jeg deler samme mening som platini med hensyn til mahler vi hørte det hos en ven men vi synes som sagt at der var alt for meget bas men til forsvar for min kammerat har han dog fået styr på bassen så det kan være jeg lige skal høre det igen, for man kan jo altid justerer lyden på mange måder.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
|
Ja det er jo det, det er jo ret farligt at tage derned, for der er dælme meget der lyder rigtig rigtig godt dernede.... og det være på grænset til helvede hvis man ikke har pengene og bliver forelsket, hehe
Jeg kunne bestemt rigtig godt tænke mig at høre både Strauss og focus audio, med Rogue eller noget audia på... men ærlig talt jeg har sgu ikke råd nu, så jeg tør ikke gå derned, hehe
|
|
|
Hej..
Ja der er nemlig så.. jeg ville rigtigt gerne høre Audia Flight Pre og Flight 100.. men det har jeg slet ikke råd til.. så jeg holder mig langt væk 
Novisad skrev:
hej Jeg deler samme mening som platini med hensyn til mahler vi hørte det hos en ven men vi synes som sagt at der var alt for meget bas men til forsvar for min kammerat har han dog fået styr på bassen så det kan være jeg lige skal høre det igen, for man kan jo altid justerer lyden på mange måder.  |
|
|
Hej..
Ja jeg har aldrig hørt de Mahler.. Men da godt han har fået styr på bassen.. der faktisk heller ikke fedt hvis den er for dominerende.. ja med mindre man kan li det self... 
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg kunne også godt tænke mig at høre det sæt.. jeg i øvrigt bare en CD-TWO sammen min flight One, men så længe jeg har pengene går jeg en stor bue uden om
Men ja jeg er bare glad for det kæmpe persepektiv der i min Flight One, men jeg må indrømme til tider kunne jeg godt tænke mig en smule varme, som jeg kunne forestille M-150 blokkene giver __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Hej Bjørn..
|
|
|
Hehe, det er meget tæt på at være mit setup. Min AE er dog en reference Jeg kunne godt finde på at købe et sæt Mahler, da jeg ikke deler jeres opfattelse af at de er bastunge. I det forkerte rum er jeg overbevist om at man kan få enhver højttaler med 11" basser til at lyde bastung... __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
|
Ja jeg kunne også godt tænke mig at høre det sæt.. jeg i øvrigt bare en CD-TWO sammen min flight One, men så længe jeg har pengene går jeg en stor bue uden om
Men ja jeg er bare glad for det kæmpe persepektiv der i min Flight One, men jeg må indrømme til tider kunne jeg godt tænke mig en smule varme, som jeg kunne forestille M-150 blokkene giver
|
|
|
Kan da fortælle dig at både CD One og Two spiller ganske godt sammen med den Flight One 
Ja er enig med dig i at Audiaén er en smule "HiFi rigtig" eller Neutral om man vil og om man kan li det er jo heldigvis en smags sag.. Varme giver rørene da.. men vil mere kalde det "krop" eller gør musikken mere organisk og knap så klinisk og høre på.. klæder musikken meget i mine øre.. 
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men jeg tror du har ret, jeg tror dig... Især med rørene, jeg skal prøve det før eller siden. jeg har bare ikke 28.000 til at kaste efter et sæt monoblokke+plus forforstærker... desværre!!
Ja jeg synes nemlig Audia spiller vildt godt og jeg er rigtig glad for den men ja jeg kunne godt tænke mig en anelse mere varme.. det jeg er blevet rigtig glad for med Vienna'erne er det som du beskriver at man kan høre på dem i flere timer uden at blive træt af at lytte! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjørn ja der er noget over rør de kan nogle tricks, men de´n enste grund til jeg ikke gider rør er fordi man skal skifte rør og bestille dem hjem hmm måske doven...
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
|
Ja men jeg tror du har ret, jeg tror dig... Især med rørene, jeg skal prøve det før eller siden. jeg har bare ikke 28.000 til at kaste efter et sæt monoblokke+plus forforstærker... desværre!!
Ja jeg synes nemlig Audia spiller vildt godt og jeg er rigtig glad for den men ja jeg kunne godt tænke mig en anelse mere varme.. det jeg er blevet rigtig glad for med Vienna'erne er det som du beskriver at man kan høre på dem i flere timer uden at blive træt af at lytte!
|
|
|
Hej..
Ja sådan noget koster jo.. men må sgu indrømme at det er alle pengene værd 
Du vil ikke få mere varme med en Audia CDspille.. du vil bare for mere af det du har nu med din Flight One.. Jamen Vienna er nogle rigtigt gode speakers.. men det vidner antallet af dem jo også om 
Novisad skrev:
| Hej Bjørn ja der er noget over rør de kan nogle tricks, men de´n enste grund til jeg ikke gider rør er fordi man skal skifte rør og bestille dem hjem hmm måske doven... |
|
|
Hej..
Ja det kan de nemlig.. de skal da kun skiftes når de er slidte..eller når man ønsker at opgradere sine rør.. hvilket jeg bestemt syns er en kæmpe force ved rør..at man såen kan lege med lyden i dem.. er sgu lidt svært med transistor grej 
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det må man sige.. der er godt nok blevet solgt mange Vienna'er og så især på den korte tid de har været i DK, det er imponerende!!
Ja okay, men ja før eller siden blir jeg nød til at prøve en audia spiller med den flight one
Jamen jeg er enig man bruger rigtig rigtig mange penge på det og det er det hele værd!! hver en øre __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn ja det er rigtig hvad du siger med hensyn til Rør men meget svært med transistor er det noget svært men det kan lade sig gøre men er noget krævende ..
|
| Til top |
|
| |
platini Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjørn
Har du prøvet nogle af Steen Thorhauges rør fætter,jeg er ved at teste hans int rørforstærker og den gør det rigtig godt,især når man hører vinyl mere krop og sjæl og nu kommer der snart nye EH KT88 rør i så det bliver spændende hvordan det påvirker lyden,men det er jo det der er sjovt at forsøge sig med.
mvh platini
__________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjørn.
Godt nok et lækkert "savle" anlæg du har der Og nej, jeg er ikke misundelig 
Højttalerene har jo bare en superflot finish, og Rogue!!!
Jeg skal ud og høre det selvsamme Rogue du har. Kender en der har det på prøve. (og det bliver vist nok på adressen ifø. forlydende)
Og så en stor fordel med Pre´en. Den er velegnet til 3 stykker toastbrød __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjørn du sidder vel og hører go musik med dit nye grej heheh du spurgte om hvad for noget musik jeg kan llide og anbefale så skal du købe noget med Neil Young især hans unplugged den kan man bare ikke blive træt spørg du bare platini
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Og så en stor fordel med Pre´en. Den er velegnet til 3 stykker toastbrød |
|
|
Det har jeg aldrig tænkt på, men ok: Det er det de er til....  __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
platini Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Niel Young unplugged bliver man ikke lige træt af
kan også anbefale jj cale og eric clapton med the road to escondido på 180g vinyl,utoligt hvor godt de swinger på guitar sammen
og lige til sidst mr bob dylan modern times også på 180g vinyl,jeg mindes ikke at have hørt hans stemme så godt før
mvh platini __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
|
| Til top |
|
| |