Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 00:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Focus på Rør (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

ja og så er der lige pladen med Neil Young som hedder freedom vild fed  skive..
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

!!! Så det her bliver en laaaaang quote  !!!!

CRC1 skrev:

Ja det må man sige.. der er godt nok blevet solgt mange Vienna'er og så især på den korte tid de har været i DK, det er imponerende!!

Ja okay, men ja før eller siden blir jeg nød til at prøve en audia spiller med den flight one

Jamen jeg er enig man bruger rigtig rigtig mange penge på det og det er det hele værd!! hver en øre

Hej..

Ja der er blevet/bliver solgt rigtigt mange Viennaér.. tror faktisk jeg var en af de første ( Her på siden ) der havde et sæt af de gamle Beethoven, fantastiske højtaler.. som virklig fik mig tilbage på HiFi sporet...

Så er der jo bare og spare sammen og få købt en CD Two eller One.. kan til tider godt savne min gamle CD One.. den havde ligesom lidt mere af det hele, end CD Two.. som dog stadigvæk tilfredstiller mere end rigeligt især nu hvor den har åbnet sig helt op.. hvis jeg en dag får råd til at opgradere på cd fronten kunne jeg godt forstille mig noget rør baseret.. men det må komme en gang i fremtiden..

Novisad skrev:
Bjørn ja det er rigtig hvad du siger med hensyn til Rør men meget svært med transistor er det noget svært men det kan lade sig gøre men er noget krævende ..

Hej.

Ja men kan vel stille på Bias eller noget i sådan en Transistor forstærker.. men må indrømme at jeg ikke aner hvordan.. så det er da lidt lettere på en røramp.. der er det bare lidt andre rør og så finstille på bias.. så kører vi..

Novisad skrev:
Hej Bjørn du sidder vel og hører go musik med dit nye grej heheh du spurgte om hvad for noget  musik jeg kan llide og anbefale så skal du købe noget med Neil Young  især hans unplugged  den kan man bare ikke blive træt  spørg du bare platini

Nej hører faktisk ikke noget som helst.. der er røget et rør i den ene amp..så jeg må vente til i morgen med at nyde musikken.. jeg skriver lige Neil Young Unplugged på seddelen... takker 

Novisad skrev:
ja og så er der lige pladen med Neil Young som hedder freedom vild fed  skive..

Den er så hermed skrevet på listen..

platini skrev:

Hej Bjørn

Har du prøvet nogle af Steen Thorhauges rør fætter,jeg er ved at teste hans int rørforstærker og den gør det rigtig godt,især når man hører vinyl mere krop og sjæl og nu kommer der snart nye EH KT88 rør i så det bliver spændende hvordan det påvirker lyden,men det er jo det der er sjovt at forsøge sig med.

mvh platini

Hej Platini.

Nej det har jeg ikke.. ville have prøvet hans Intg. men nåede det aldrig.. det ser ellers meget flot og gennemført ud.. har også hørt godt om hans Riaaér.. se det er nemlig det jeg syns er det fede ved rør.. at man såen kan skifte dem ud til noget andet, om det så er dyrer varianter eller blot andre mærker af samme rør.. utrolig spændende.. vend endelig tilbage med lytte indtryk..

platini skrev:

Ja Niel Young unplugged bliver man ikke lige træt af

kan også anbefale jj cale og eric clapton med the road to escondido på 180g vinyl,utoligt hvor godt de swinger på guitar sammen

og lige til sidst mr bob dylan modern times også på 180g vinyl,jeg mindes ikke at have hørt hans stemme så godt før

mvh platini

Den er også skrevet på listen den Neil Young, det samme er Eric pladen.. kan godt lide ham Eric har en del på cd.. dog kun Unplugged 180g på Vinyl.. Nam Nam.. Bob drengen er så ikke lige min kop te.. men han skal da have en chance  Takker..

Scatcat skrev:

Hej Bjørn.

Godt nok et lækkert "savle" anlæg du har der Og nej, jeg er ikke misundelig

Højttalerene har jo bare en superflot finish, og Rogue!!!

Jeg skal ud og høre det selvsamme Rogue du har. Kender en der har det på prøve. (og det bliver vist nok på adressen ifø. forlydende)

Og så en stor fordel med Pre´en. Den er velegnet til 3 stykker toastbrød

Hej Scatcat..

Jamen mange tak  Finishen syns jeg også mægtigt om.. bliver mere og mere glad for den..da speakerne er temlig store.. så virker de faktisk slet ikke så dominerende i den lidt milde farve.. hvilket jeg ville tro de gjorde hvis de var sorte..især når man tænker på at de skal et rigtigt godt stykke ud fra bagvægen.. jeg har fundet den i min stue rigtige afstand til at være 107cm fra bagvægen.. og det er altså meget.. men man må lide før man kan nyde.. konen tager det faktisk ganske fint..  Hmm der må være noget galt...

Yep 3stk.. men der kan ligge 8stk. på hver monodreng

Nå Puhaa det var en ordentlig omgang.. håber jeg fik besvaret jer alle.. ellers undskylder jeg hermed.. Og mange tak for interressen for mit nye anlæg samt al den positive respons og gode musik råd

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hvorfor valgte du at få en cd-twonår du havde haft en cd-one?

jeg tror jeg skal have en two, men ja der blir langsomt og stødt sparet op, men nu to skattefar jo lige en ordenlig bid!!!

Hvor sjovt du har haft de gamle, jeg er sindssyg glade for mine de nye her, de får lov at blive et stykke tid!!!

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Hvorfor valgte du at få en cd-twonår du havde haft en cd-one?

jeg tror jeg skal have en two, men ja der blir langsomt og stødt sparet op, men nu to skattefar jo lige en ordenlig bid!!!

Hvor sjovt du har haft de gamle, jeg er sindssyg glade for mine de nye her, de får lov at blive et stykke tid!!!

Hej.

Jo jeg valgte CD Two af ren økonomiske årsager.. da jeg skulle shoppe min første plov have jeg ikke lige alle de penge til netop den plov jeg forelskede mig i ( Gæt selv hvor  ) så fik jeg en deal, hvor jeg kunne bytte min CD One til en CD Two og tage min plov med mig under armen uden at skulle ende på fallitens rand.. det var en Avid Volvere MKII med en SME309 arm og en Ortofon Rondo Red og en Rogue Audio Stealth Riaa.. til den nette sum af ~57000,-

Kig her : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25301&K W=Bj%F8rn+B&PN=0&TPN=14   Scroll lidt ned af siden.. der kan du se mit gamle setup..

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Det er rigtig jeg kan godt huske det nu... hvad synes du om kombinationen af Flight one-cd two-BCG?? det er jo næsten det jeg har nu, hehe

Kan udemærket forstå du graderede ned... jeg regner med min første plov bliver en Rega Planer3, den ligger i mit prisleje også især nu når jeg aldrig har lyttet til venyl før

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Det er rigtig jeg kan godt huske det nu... hvad synes du om kombinationen af Flight one-cd two-BCG?? det er jo næsten det jeg har nu, hehe

Kan udemærket forstå du graderede ned... jeg regner med min første plov bliver en Rega Planer3, den ligger i mit prisleje også især nu når jeg aldrig har lyttet til venyl før

Hmm ja hvad syntes jeg om den kombination.. Tænke tænke = huske huske huske

Ja jeg har altid været benovet over hvor strømstærk den Flight One egentligt er.. altså Watt har den jo ikke vildt mange af.. men den har altså et microfarad batteri på en smule over 100000uf og så er den Ægte dualmono - fuldt balanceret opbygget, men den kunne altså holde de BCGére i et jerngreb.. som du selv er inde på i din egen tråd.. så standser og stopper enhedderne altså på stedet når musikken eller filmlyden kraver det.. jeg har spillet meget højt på det setup og længe uden at den har tabt pusten på noget som helst tidspunkt og jeg syns personligt at musikken altså skal nydes en smule højt.. snakker ikke om koncert højt.. men gerne så man skal hæve stemme godt hvis man vil høres.. den og CD Two eller One for den sags skyld er dog i mine øre meget neutral.. så i kombination med Vienna som nok ikke kan kaldes for neutrale er det faktisk rigtigt godt.. Audia´s lidt HiFi rigtige tilgang til musikken bliver ligesom blødet lidt op af Vienna´s meget musikalske tilgang til musikken.. en killer kombination i mine øre.. Især hvis man kan tune lyden ind med de rigtige kabler.. hvilket jeg aldrig rigtigt nåede..

Forskellen på CD Two og One er meget meget små og jeg skal have en CD One stående ved siden af til direkte at kunne pinpointe forskellene, hvilket faktisk kunne være enormt sjovt at prøve en dag.. burde bare være hos en med fks. en Flight One eller Flight Pre hvor man kan sætte gain og fase på alle indgangene så de er ens.. så vilkårene er de samme.. måske en opfordring til en ejer af et sådanne system..

Ved ikke om det hjalp dig lidt

platini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hej Bjørn

Thorhauge ria kan jeg godt anbefale har selv hans ria+ stepup og rondo blue pu,og det gav altså lige den glød jeg manglede i mit analoge setup.

Til top Vis platini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af platini

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 09 Maj 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej i tråden jeg kører selv med en cd one lækker maskine lyden er meget musikalsk har også haft en cd two men det er en go maskine til prisen.. Hvorfor gik røret i dine amps

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Jo den hjalp bestemt.. æhh jeg holder mig nok til en cd two... resten af dine betragtninger har jeg egentlig bare siddet og nikket genkendene til... præcis den med at Audias neutrale lyd bløder Viennas op!! Den giver en meget musikalsk oplevelse som man kan lytte til i mange timer! Jeg har heller ikke rigtig tunet det op med en hel masse kabler men hørt en smule og taget det der var bedst

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

platini skrev:

Hej Bjørn

Thorhauge ria kan jeg godt anbefale har selv hans ria+ stepup og rondo blue pu,og det gav altså lige den glød jeg manglede i mit analoge setup.

Hej Platini..

Spædende.. det bliver jo også skamrost ude på www.. Hva syns du egentligt om den Rondo Blue..har haft en Rondo Red og den var jeg ikke imponeret over.. kedelig og flad lyd.. Men fedt gløden er i dit analoge setup nu..

Novisad skrev:

Hej i tråden jeg kører selv med en cd one lækker maskine lyden er meget musikalsk har også haft en cd two men det er en go maskine til prisen.. Hvorfor gik røret i dine amps

Hey Novi..

Så kan du måske komme lidt nærmere ind på forskellene på CD One og Two

I Følge Rene var det sikkert et transport spøgelse som var årsagen.. eller bare et "dårligt" rør, men pyt med det.. hos vassago er servicen i top og jeg får nye rør i morgen, det samme var også galt med rørene i min Pre.. der fik jeg også nye..samt lidt flere såen til at lege med

CRC1 skrev:
Jo den hjalp bestemt.. æhh jeg holder mig nok til en cd two... resten af dine betragtninger har jeg egentlig bare siddet og nikket genkendene til... præcis den med at Audias neutrale lyd bløder Viennas op!! Den giver en meget musikalsk oplevelse som man kan lytte til i mange timer! Jeg har heller ikke rigtig tunet det op med en hel masse kabler men hørt en smule og taget det der var bedst

Hej..

Jamen det var da godt.. jeg ikke endte helt ved siden af.. så er hukommelsen da ikke helt væk endnu  Åååå ja de kabler de kabler.. jeg aner ikke hvor jeg skal starte med de kabler, jeg har længe haft et ønske om at lytte lidt til Nordost, men er bare bange for de er for lyse i lyden.. og det er ikke den vej jeg skal.. Har dog lige sendt en forspørgelse afsted ang. de Harmony Tech kabler i kan se i Tilbudsavisen.. nærmere bestemt Fantasy HT Kablet i BiWire så nu må vi se om der kommer noget respons fra sælgeren..

platini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Hej..

Rondo red har jeg ikke hørt men rondo blue gav mig det der attach i bassen som jeg manglede,kørte før med clearaudio basic ria og clearaudio virturso pu ikke at det ikke spilled godt men det var lidt for lys i lyden efter min smag.

Da jeg så fik thorhauge ria +stepup og rondo blue skete der ting og sager,lige pludselig var dynamikken der, specielt i bassen uden at miste detaljer i hele lydbilledet,så nyder virkeligt at høre vinyl igen

Til top Vis platini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af platini

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

platini skrev:

Hej..

Rondo red har jeg ikke hørt men rondo blue gav mig det der attach i bassen som jeg manglede,kørte før med clearaudio basic ria og clearaudio virturso pu ikke at det ikke spilled godt men det var lidt for lys i lyden efter min smag.

Da jeg så fik thorhauge ria +stepup og rondo blue skete der ting og sager,lige pludselig var dynamikken der, specielt i bassen uden at miste detaljer i hele lydbilledet,så nyder virkeligt at høre vinyl igen

Hej.

Faktisk lidt den samme "revalation" jeg har fået med den Dynavector 10x5 den er mega dynamisk og oser langt væk af detaljer.. virker som om den støvsuger rillen for informationer.. det er rigtigt rigtigt fedt når det hele bare klapper og man kan læne sig tilbage i sofaén og bare nyde musikken

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Hej jeg vil lige høre om de anbefalinger kunne bruges til noget..

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Hej..

Jamen det var da godt.. jeg ikke endte helt ved siden af.. så er hukommelsen da ikke helt væk endnu  Åååå ja de kabler de kabler.. jeg aner ikke hvor jeg skal starte med de kabler, jeg har længe haft et ønske om at lytte lidt til Nordost, men er bare bange for de er for lyse i lyden.. og det er ikke den vej jeg skal.. Har dog lige sendt en forspørgelse afsted ang. de Harmony Tech kabler i kan se i Tilbudsavisen.. nærmere bestemt Fantasy HT Kablet i BiWire så nu må vi se om der kommer noget respons fra sælgeren..

Ja jeg synes også det er en virkelig jungle!! Da jeg havde mit silverline/N803 fik jeg tunet det ret godt synes jeg med signal og højttalerkabler, den spillede ekstremt godt til sidst! Som kom Vienna ind og lyden var alt alt for mørk og inden lukket og så kunne jeg starte forfra, hehe....

Jeg synes at man skal have mulighed for at låne kablerne og afprøve dem der hjemme, også når jeg køber brugt! Hvis sælger ikke vil finde på en eller anden form for aftale har jeg ikke interesse. Jeg synes virkelig det er det sværeste og den værste jungle inden fir hifi!

Okay kablet siger mig ikke noget umiddelbart men meterprisen er sikkert dyere end 24k guld

Hvad har du nu? Yter? de har været en del oppe og vende synes jeg.

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:
Hej jeg vil lige høre om de anbefalinger kunne bruges til noget..

Hej Novi..

Som tidligere sagt i tråden her.. så ja self. kan de bruges.. skal bare lige have dem købt de plader osv.. skal lige finde en forhandler ( HiFi4you ) bliver det ikke.. det tør jeg ikke mere.. så hvis du kender andre forhandler så sig endelig til

CRC1 skrev:

Bjørn B skrev:

Hej..

Ja jeg synes også det er en virkelig jungle!! Da jeg havde mit silverline/N803 fik jeg tunet det ret godt synes jeg med signal og højttalerkabler, den spillede ekstremt godt til sidst! Som kom Vienna ind og lyden var alt alt for mørk og inden lukket og så kunne jeg starte forfra, hehe....

Jeg synes at man skal have mulighed for at låne kablerne og afprøve dem der hjemme, også når jeg køber brugt! Hvis sælger ikke vil finde på en eller anden form for aftale har jeg ikke interesse. Jeg synes virkelig det er det sværeste og den værste jungle inden fir hifi!

Okay kablet siger mig ikke noget umiddelbart men meterprisen er sikkert dyere end 24k guld

Hvad har du nu? Yter? de har været en del oppe og vende synes jeg.

Jamen du har ret.. det er lidt surt og købe nyt..for så at finde ud af at ens kabler ikke rigtigt passer ind i det nye.. men sådan er det jo...

Det med at låne kablerne syns jeg også godt om.. ved bare ikke hvor mange private personer der er interresseret i det.. men ok har heller ikke spurgt endnu

Det er ikke helt vildt dyrt det Hamony Tech...eller jo det kan det blive..men det HT kabel jeg har kig hedder Fantasy BIWire og koster ca. 2400,- for 2x1.7m signale kablerne er jeg lidt tvivl om.. måske deres Truth Link 6N.. men har spurgt forhandleren ang. lån af dem..

Yter har jeg ikke selv.. men ville gerne låne det.. kunne jo være det var noget.. men det er dyrt

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hej Bjørn hvorfor tør du ikke det, men moby disc samtmusic direct og classic records

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:
Hej Bjørn hvorfor tør du ikke det, men moby disc samtmusic direct og classic records

Hej..

Sidst jeg handlede vinyl der.. 10stk.. var de alle bøjede i kanterne.. snakkede med dem om det og de sagde at det var sket før, men det var ikke noget de kunne gøre for.. var PostDK der behandlede det for hårdt.. forslog dem at pakke deres ting bedre ind.. svaret var at så ville det blive dyrer at handle vinyl hos dem..  Det var meget dårligt pakket ind.. tynd tynd pap og lidt tape... nej tak de kan rende mig revyen..

Men jeg kigger lidt på de andre sider.. takker

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

uha det er sgu en grim oplevelse det kan jeg dælme godt forstå men hvis du handler især ved classic records og så direct music de har bare næsten alt lækker musik ... du kan få dem fra 180 til de 200 og de 200 i 45 rpm

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:
uha det er sgu en grim oplevelse det kan jeg dælme godt forstå men hvis du handler især ved classic records og så direct music de har bare næsten alt lækker musik ... du kan få dem fra 180 til de 200 og de 200 i 45 rpm

Hej.

hjemmesiden til Classic Records har jeg fundet.. men den anden den kan jeg ikke lige hitte ud af.. får en eller anden DL side frem.. du har ikke det direkte link?

Mange tak forøvrigt

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

jeg finder lige ud af det med hensyn til music direct  ellers er der også hmm cd skiven ja ok de sælger også meget vinyl igen, så det er til at overskue da det som sagt ligger i dk så der går max et par dage fra man bestiller til de er ankommet hos dig.

Vel og mærket at de har det på lager ...

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes