| Forfatter |
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
ZU DL-103 (Grade 1) til en fornuftig pris hvis nogle skulle være interesserede.
"Listeprisen" er betydeligt mere pebret.
|
|
|
Husk det inden Jul
Attention: Zu Audio Ebay Promotions will end Christmas 2008!
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden i bruger jeres penge på en ellers udemærket pick-up(som standardudgaven er), så er en SPU noget bedre
end disse avanceret 103'er.
Jeg har selv en DL 103 med VDH 1/boron
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Inden i bruger jeres penge på en ellers udemærket pick-up(som standardudgaven er), så er en SPU noget bedre
end disse avanceret 103'er.
Jeg har selv en DL 103 med VDH 1/boron |
|
|
Mr.Koizumi, ser op fra sin skål nudler, og siger: Hellere køber jeg 20 stk. DL-103', vælger den som har præsis den lyd som jeg vil have og kasserer resten, ind at købe en dyr superpickup som er den bedste i denne uge
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det nu også sådan at jeg hellere vil købe en alm. 103'er for hvad den kan og så en SPU hvis jeg vil have noget "bedre"
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har en TW Acoustic Raven AC plov med Graham Phantom tonearm og har brugt en DV XV-1s på denne. Det spiller virkelig godt, men for et stykke tid siden ville jeg la Dynevactoren få en lille pause, og monterte på min DL-103 som jeg har haft som backup. Jeg læste for et stykke tid siden at nogle havde god erfaring med at avkoble DL-103 fra armen, så jeg limet den fast på en Isolator fra Cartridge Man. Resultatet ble lige i øret  PU'en mangler de moderne hifi kvaliteter, men den måden den leverer et samlet musikalsk uttrykk er mildt sagt imponerende. Det hadde vært meget sjovt at prøve DL-103 i Isolator op i mod en standard udgave, så hvis det er nogen i KBH området der sidder på en standard og har lyst på en lille shootout, send meg en PM  http://www.goodsoundclub.com/Forums/ShowPost.aspx?postID=46# 46 (Det er inlegget til Thorsten der er interessant.) http://www.thecartridgeman.com/isolator.htm Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Hej
Jeg har en TW Acoustic Raven AC plov med Graham Phantom tonearm og har brugt en DV XV-1s på denne. Det spiller virkelig godt, men for et stykke tid siden ville jeg la Dynevactoren få en lille pause, og monterte på min DL-103 som jeg har haft som backup. Jeg læste for et stykke tid siden at nogle havde god erfaring med at avkoble DL-103 fra armen, så jeg limet den fast på en Isolator fra Cartridge Man.
Resultatet ble lige i øret PU'en mangler de moderne hifi kvaliteter, men den måden den leverer et samlet musikalsk uttrykk er mildt sagt imponerende.
Det hadde vært meget sjovt at prøve DL-103 i Isolator op i mod en standard udgave, så hvis det er nogen i KBH området der sidder på en sån og har lyst på en lille shootout, send meg en PM
http://www.goodsoundclub.com/Forums/ShowPost.aspx?postID=46# 46
(Det er inlegget til Thorsten der er interessant.)
http://www.thecartridgeman.com/isolator.htm
Mvh Asbjørn
|
|
|
Kun 1.000 kr.  Selvom den ser meget interessant ud. __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 24 November 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
| DL-103Pro kan fås hos EIFL i Japan for 400$. Det er en DL-103 der er blevet pillet ved af Highphonic. |
|
|
Er det egentlig ikke en 103R der er pillet ved  ? __________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
krenzler skrev:
| DL-103Pro kan fås hos EIFL i Japan for 400$. Det er en DL-103 der er blevet pillet ved af Highphonic. |
|
|
Er det egentlig ikke en 103R der er pillet ved ?
|
|
|
Hey i DL-103 tråden  DL 103R, er vel den 3-sidste i Denon 103' serien... DL-103R er med sort hus, og har specifikationer som DL-103 SL. Men så nemt er det jo ikke, da DL-103 SL med hvidt hus, jo har samme specifikationer som DL-103 LC/-LC II. LCOFC kobber-spole, 13 ohm, 0,25 mV, rund nål, kompliance 5 cu, nåletryk 2,5 +/- 0,3 gram.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
krenzler skrev:
|
|
Er det egentlig ikke en 103R der er pillet ved ? |
|
|
Nej det må være en standard 103 de har pillet ved. Pro's udgangsimpedans er 38 ohm - tæt ved de 40 ohm.
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle som har noget at sige til en Denon AU-300LC? fra audiocubes
Jeg overvejer at give mig selv en tidlig julegave og den kunne gå fint til min DL 103R.
Så vidt at jeg kan læse mig til så skule den være en god makker til hele 103 serien og især 103R.
Den skal placeres imellem min basic riaa og SL 1210,ikk? altså for at booste signalet
 __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har lige fået et par CineMag CMQEE-3440A transformere i hus. Jeg har ikke nogen erfaring med step-up transformere fra tidligere, men jeg kan rigtig godt li det jeg hører. I forhold til head ampen i Whesten min, er transformerene meget gode til at blende de forskellig dele af musikken sammen til et samlet udtryk.
Krenzler: Jeg kan se at du også har et par af de samme transformere. Hvordan er din erfaring så langt ?
Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Er der nogle som har noget at sige til en Denon AU-300LC? fra audiocubes
Jeg overvejer at give mig selv en tidlig julegave og den kunne gå fint til min DL 103R.
Så vidt at jeg kan læse mig til så skule den være en god makker til hele 103 serien og især 103R.
Den skal placeres imellem min basic riaa og SL 1210,ikk? altså for at booste signalet

|
|
|
Den har jeg også lidt kig på. Den er deværre lige steget lidt i pris hos dem. Jo den skal smides ind aller-først inden din MM Riaa. __________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
| Krenzler: Jeg kan se at du også har et par af de samme transformere. Hvordan er din erfaring så langt? |
|
|
Hej Asbjørn.
Jeg er rigtigt godt tilfreds med min CineMag. Jeg har skiftet en del på det sidste (bla. PU & RIAA) så jeg synes at det er svært at vurdere hvad hver enkelt del har tilføjet. For mig at se virker CineMag som god valuta for pengene hvis man søger en passiv trafo der ikke skal være alt for dyr. Og det er fint at den har 2 indstillinger for gain og modstand. Jeg vil tro at den ville kunne fungere fint med de fleste MC'ere. Jeg har kun kørt den med min 103SA indtil videre.
Jeg er lidt usikker på om jeg kører med 37,5 eller 150 ohm p.t. Ifølge vejledningen fra ham der har bygget den er det 150 ohm men ifølge mine "beregninger" (  ) bør det være 37,5 ohm (det er den setting der spiller højest med min 103SA). Hvorom alting er så foretrækker jeg denne setting hvor der er lidt mere blæs og dynamik på drengen. Det klæder min Lenco. Sjovt nok fandt jeg at denne setting ofte blev lidt for trættende med min Garrard hvor jeg for det meste foretrak den anden belastning der lyder lidt mere "kedelig" og glat.
Kort anmeldelse af CineMag fra den gut der byggede min for mig. Således ser den ud indvendig.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Krenzler
Ud i fra hvad jeg kan læse om dine intrykk, er det nok 37,5 OHM's tapninger der gir den glatteste og "kedligste" lyden, mens 150 OHM gir fastere bas og mer smek. Sån er det iallefald her hos mig. For at være helt sikker på hvad der er hvad, kan du koble fra kablerne fra PU'en, og måle modstanden mellem center og jord på RCA bøsningen på step-up'en. 150 Ohm skal måle høyest 
EDIT: Det var ikke et godt råd alligevel. Se inlægget til Janils under.
Jeg har en alminnelig dl-103 og den har jo en noget højere intern impedans end din SA (40 OHM). Jeg har prøvet mig lidt frem med både 37 og 150 OHM's tapningene og i starten foretrak jeg 37 OHM, men nu synes jeg den har en meget metallisk klang i øvre mellemtone. Piano høres helt frygtelig ud. Så vidt jeg kan forstå reflekterer 37 OHM lasten ved 47K ingangsmodtsand på phono forsærkeren, så jeg har prøvet med 100K, men det endrer ikke klangen noget vesentlig. Jeg har også prøvet at læse mig lidt klog angående impedansmatching mellem PU og SUT, og det ser ud som de lærde strides. Nogle mener at målet er at imedansen er så ens som mulig, og det skulle jo passe perfekt med 37 OHM's tapningen. Jeg ser også at Denon sine egne transformere AU-310/AU-320 har 40 OHM primærimpedans. Andre bla. Sowter mener at sitat: " It is important that the cartridge "sees" an impedance at least 10 times the actual cartridge impedance."
Har du nogen erfaring med problæmstillingen? Har du hørt noget til den metalliske klangen jeg taler om?
http://www.theanalogdept.com/sut.htm http://www.sowter.co.uk/phono-cartridge-transformers.php Mvh Asbjørn
Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Hej Krenzler
Ud i fra hvad jeg kan læse om dine intrykk, er det nok 37,5 OHM's tapninger der gir den glatteste og "kedligste" lyden, mens 150 OHM gir fastere bas og mer smek. Sån er det iallefald her hos mig. For at være helt sikker på hvad der er hvad, kan du koble fra kablerne fra PU'en, og måle modstanden mellem center og jord på RCA bøsningen på step-up'en. 150 Ohm skal måle høyest 
Mvh Asbjørn
|
|
|
Det er ikke godt at måle med DC på en trafo! Man risikerer at kernematerialet bliver magnetiseret, men risikoen er nok meget lille. Under alle omstændigheder skal du måle med AC hvis du vil måle impedans. Hertil skal bruges lille tonegenerator og en kendt formodstand. Noget kompliceret.
Men du kan være helt sikker! Der hvor din DL 103 spiller højest er det den højeste impedans.
Har selv "kun" en MC 3000 trafo fra Ortofon med de gode gamle Jensen sølv trafoer. Den spiller fremragende, men er kun til pickupper med meget lav udgangsimpedans - typisk Ortofons egne eller min Transfiguration. Med en DL 103 ville de gå helt galt.
Ellers et heftigt set-up du har Asbjørn! Den der Raven kunne jeg godt tænke mig at høre hjemme! DRT XV-1 regner jeg med at få på "besøg" en gang i 2009. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Janils
Tak for tippet angående måling med DC på trafo. Håber jeg ikke har megnetiseret mine, eller Krenzler sine
Jeg ved at man ikke kan måle impedanse på den måden, men jeg tænkte at siden 150 OHM viklingen er lenger end den andre vil den også have højere modstand.
Men tror du det kan vøre grunden til at jeg synes det spiller lidt metallisk? Altså at jeg har vært så flink at jeg haver magnetisert trafoen?
Ellers må du ha tak for tilbagemeldingen. Raven er en rigtig god spiller, det er sikkert. Samme er xv-1s, men lige nu har jeg forelsket mig ldit i DL-103 
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er et par beyer trafoer til salg på epay http://xrl.in/18jh de lyder ganske godt med denon 103, og ender nok ikke på mere en 6-700 kr. da der selv skal loddes
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asbjørn:
Ingen fare for at JEG måler på noget.  Desuden ejer jeg ikke sådan en måle-dingenot...
Ja delte meninger er der mange af - alt fra 1:1 forhold mellem belastningsmodstand og udgangsimpedans til 10:1 mellem disse - eller mere endnu (Denons AU-300LC er på 470 ohm).
"Har du hørt noget til den metalliske klangen jeg taler om?"
Nej det synes jeg ikke jeg oplever med min SA. Hvad synes du så om 150 ohm med din 103'er?
"men jeg tænkte at siden 150 OHM viklingen er lenger end den andre vil den også have højere modstand."
37,5 ohm MÅ da repræsentere den højeste modstand (sammenlignet med 150 ohm)?
I dag er der ½ pris på Zu's R modeller (jeg er bange for at det KUN er i dag...). Skal man købe skal man naturligvis udfylde info som f.eks. adresse men der gives kun USA & Canada som options under land så det er ikke muligt ("required fields"). De skriver ellers om international forsendelse på deres shipping side...
|
| Til top |
|
| |